8 Mart 2010 Pazartesi

Oyuncak Müzesi'nde Bir Gün



Geçen hafta ElfAna aradı.
Dedi "yarın çocukları Oyuncak Müzesi'ne götürelim mi?"
Dedim "şahane olur, Tuna pek bir şey anlamaz ama ben bayılırım oyuncaklara"
Başka yer yokmuş gibi varyantın hemen bitimine yol kenarına kondurulan müzede buluştuk.



Hemen girişteki elektrik sigortası (İzmir dilinde "asfalya") kutusunun altına elektrik çarpmış çocuk heykeli yapmışlar. Çizgi filmlerdeki gibi bildiğin saçları diken diken olmuş ağzı açık ölmek üzere olan bir çocuk heykeli... Oyuncak Müzesi'nde..........
Tuna bunu görür görmez bastı yaygarayı. Paçama öyle bir yapıştı ki heykelin fotoğrafını bile çekemedim.
Birkaç adım ötedeki kükreyen kaplan heykeli de tuz biber oldu.
Her adımda ürkünç bir şey çıkacak endişesiyle dolandı durdu.
Son dönem favorisi eski Lufthansa ve THY uçakları ve bol arabalı kısımlarda dikkati dağılsa da genel olarak pek ürktü yavrum. Girmemizle çıkmamız bir oldu desem yeridir.



EfAna Montessori'ye gönülden bağlı bir anaokulu öğretmeni. Hani gezmede doktor tanıdıkla buluşup da "yaw hazır seni bulmuşken, benim midemde bi hazımsızlık... sırtımdan aşağı da böööle bir ağrı..." diye atlayan fırsatçılar gibi sordum da sordum ElfAna'ya.

"Hocam bizim çocuk ... yapıyo ne diicen bu işe?" diye :)
Ufak tefek tüyolar verdi sağolsun.

"......'dan korktun mu annecim?" diye fazla dillendiriyormuşum mesela.(bkz video)

Korktuğu şeylere yaklaşıp "bak ne güzel köpek" falan demeye dikkat ediyorum bu aralar.
Hocaanım neyse ki Tuna'nın dikkat süresini uzun buldu :)) Di mi Hocam???



Sonraki istikamet Kıbrıs Şehitleri'ydi. Ordan da Fuar'a doğru yol aldık.
Çocuklu tüm arkadaşlarla Fuar'da dolanmayı tercih ediyorum. Çünkü trafik yok, yeşil alan geniş ve beklentiniz fazla değilse bir şeyler atıştırmak da mümkün.
Biz ElfAna ile Ayvalık tostlarına gömülürken Tuna ve Alpi oyuna daldı. Balık tutma oyuncağını pek sevdi-ki balık tutmayı denemedi bile. Sadece o kutudan buna aktardı durdu magnetleri.

Alpi ve ElfAana arasındaki şu diyalog şahaneydi

Alpi: Anne, Tuna n'apıyor
ElfAna: Montessori yapıyor çocuum

(Tuna oynamayı bitirir, Alpi oyuncağı kutuya koyar, kapağını kapatır)
Alpi: Montessori bitti!!!

Alpi aynen böyle dilli bir şebek. Çok tatlı, çook.
"Bir an önce bizim de 3lü yaşlarımız gelsin artık, birlikte Miyazaki filmleri izleyelim" dedirtecek kadar ilgili ve olgun.
Bir ara Fuar'daki hiyeroglif yazılı heykelleri görüp "aaa eskilerrr" demesine ayrıca bayıldım.
Heykelleri bıkmadan dakikalarca inceledi.

video

Son dönem tartıştığımız aktivite meselesini bir de biz masaya yatırdık, içini deştik...

Bol laflamalı güzel bir İzmir günü daha hava kararmadan bitti ve bir dahakine bende pizza partisinde buluşmak üzere ayrıldık.

12 yorum:

  1. Korkmuş canım yaa...Nasıl bir oyuncakmış merak ettim.

    Buralarda yine soğuklar başladı burnumuzu camdan dışarı çıkaramıyoruz:(

    YanıtlaSil
  2. Ahh, İzmir'de geçirdiğim muhteşem 3yıl geldi aklıma, kıbrıs şehitleri, fuar, alsancak, bostanlı!! Çok özledim çok. Arda ile takılmayı çok isterdim oralarda, kordonda, çimlerde..ayyy!! :)

    YanıtlaSil
  3. Bu müzenin tam adresi nedir? Ben sonradan ve kiyisindan Izmirli oldugumdan varyant deyince bilemedim. Gelince oglumu götürmek isterim.

    YanıtlaSil
  4. Şu elektrik çarpmış çocuk heykelinin fotoğrafını bir daha oralara gittiğinde lütfen çek, çok merak ettim.

    Buz gibi bir müzeymiş...çocukların dokunacağı birşeyler var mıydı bari? yoksa buna da şükür mü?

    Güzel bir gün geçirmişsiniz.

    YanıtlaSil
  5. nerdeymiş bu oyuncak müzesi ya ;bende benim oğlanı götüreyim 4 yaşında, anlarmı dersin?

    YanıtlaSil
  6. Hülya'cım İzmir'e de mi geldi oyuncak müzesi,bu Sunay Akın'nın müzesi mi,yoksa farklı mı? Ay hemen bizim İzmir tayfasına diyivereyim

    YanıtlaSil
  7. :)
    izmir oyuncak müzesi, konak varyantın bitimine çok yakın. sağa bakarak inerseniz görürsünüz. kapısında şirinler, nasrettin hoca heykelcikleri falan var.

    YanıtlaSil
  8. merhaba
    Siteni ve dunya tatlısı yavrunu ilgiyle takip ediyor ve her gün takip ettigimi bilmeni istiyorum.Bende anne olmaya calısan ve anne olunca senınle ve oglunla tanısma hayallerı kuran bir İzmirliyim..

    YanıtlaSil
  9. selyus
    aman canım tanışmak için çoluk çombalağa ne gerek var. adımız buluşma arsızına çıkmış zaten. çocuksuz da görüşürüz şekerim :)

    YanıtlaSil
  10. heyoooo
    Sevindim....
    Hem belki bana da bulaşır annelik ;)
    Yavruşunu öp benim için.

    YanıtlaSil
  11. Geç yanıt için kusura bakma Hulyacigim.
    *Eveeet Tuna dikkat suresi oldukca iyi bir cocuk, kanitladi:)
    *Mmmm... Pizza ve Ton yaninda bir de hos sohbetin bak agzimin suyu akti:)
    Optum ikinizi de:)

    YanıtlaSil
  12. Açalya
    Elfana çekmişti fotoğrafları, postunda uzun uzun koymuş heykelleri
    bak :

    http://alpiharikalardiyarinda.blogspot.com/2010/03/oyun-ve-oyuncak-muzesi.html

    YanıtlaSil