8 Nisan 2010 Perşembe

21.ay, Alfa&Beta&Gama, İlk Antibiyotik



"Hahayt! Kocca kış burnu bile akmadı, bağışıklık sistemi pek kuvvetlendi yavrımın. Serum fizyolojikleri, okyanus sularını kaldırayım, aspiratörün yedek ucu bitmiş ama kış da bitti gerek yok almaya, buhar makinesi koçum, hadi sen ardiyeye" diye bık bık konuşurken aldık boyumuzun ölçüsünü. Ton Balığı'm baharı Beta mikrobuyla karşıladı.

Her şey tam bir hafta önce bugün başladı. Bir akşamüstü park dönüşü baktım ağzı burnu akıyor. Salya sümük birbirine karışmış. Zar zor uyuttum. Gece boyu ballı ıhlamur, soğuk buhar, vitamin desteğiyle sabah baktım ne akıntı kalmış ne bi'şey.

Köpek dişlerinin sızısına verdim ve sadece bir gece sürünce hiç mi hiç önemsemedim.
Haliyle pazar günü pikniğe gidelim diyen arkadaşlarımıza "hayır Tuna hasta olabilir, içerde kuluçka döneminde bir mikrop var, antibiyotik kullanmak zorunda kalırız sonra" demedik, kalktık Kaynaklar'a avam avam pikniğe gittik.
Yan piknik komşumuz minibüsçü çingeneleri, az ötede halay çeken peşmergeleri, ortada yeni yavrulayan at ve üstünde çocukları seyre dalarak pek sosyolojik tespitlere imza attığım bir piknik günü geçirdik.
Tuna akarsuya kafayı taktığından dereden alamadık herifi. Babasıyla nöbetleşe Tuna'nın yanında durup taş lojistiği sağladık ki dereyi doyasıya taşlasın. Taşların boyutu çok önemli. Çok küçükler zevk vermiyor, çok büyükler de uzağa gitmiyor ve asabiyet yapıyor.Düzgün taş temin etmek gerek. Arabada sadece 1 saat kestirip kalan 3,5 saati deredeki şeytanları taşlayarak geçirdi sıpa.

Piknikte kafamıza tütsülenmiş et kokusu sindiğinden eve gelir gelmez yıkadım Ton'u ve akşama da balıklı misafir ağırladık. Ben Tuna'yı uyuturken babası balığı pişirdi, arkadaşlar salatayı yaptı sofrayı kurdu. Bir güne 2 aktivite sığdırmak çok yorucu da olsa çok eğlendik biz.

Pazartesi sabahı çok sulu, akıntılı ve öksürüklü bir güne uyandı. Tüm gün öksürdükçe, yemek yemedikçe, uyumadıkça içimden "bu sefer yedin Tuna antibiyotiği" dedim durdum.

Doktoru arayıp cuma olan 21.ay kontrolünü ertesi güne aldırdım. Rutin sorular, ölçümler.

- Konuşması nasıl? Yok gibi bir şey. Akranları, hele hele kızlar, cümle kuruyor doktor ne iş? Bizimki efektlerle anlatıyor dilini hocaaa...

- Dişlere bakıldı, 4 itoğlu it dişi faaliyete geçmiş geliyormuş.

- Dişler ve son kertede hastalık iştah bırakmamıştı. Haliyle 3 ayda 300 gr alarak 13.300 gr olmuş (Amma çok 3 yazdım ha!). Boyu da 88 cm olmuş ama ben inanmıyorum. O kadar uzamış olsa anlardım kıyafetlerden. Hoş dış kapıyı rahat rahat açıyor bugünlerde ama adam gibi ayakta boy ölçtürmeden bu ölçümlere pek itimadım yok benim. Solucan gibi kıvrılıyor ayol boy verirken :)

- Her gün bir avuç kadar (benim avucum) antep fıstığı yediğini söyledim. 3 yaşına kadar ciğerine kaçma tehlikesi yüzünden "ı-ıh verme" dedi dohtur. "Aman doktor civanım. Teker teker veriyorum, her birini de yutana dek takip ediyorum " dediysem de "verme" dedi. Dedi ama bugün yine 3-5 tane yedirdim :) Çok seviyor yahu, yazıktır.

- Başka başka şeyler de sordum cevapladı, sordum cevapladı. Tuna kontrol boyunca çıbık kraker çıtlattığından değmeyin keyfine. Bi ara doktor teyzesinin ellerini yıkamaya gitmesini fırsat bilip çıtçıtlı body ve çoraplarla firar etse de hemen kolluk kuvvetleri tarafından yakalandı.

Doktorumu çok seviyorum. Bugüne kadar bir kere bile kan ve idrar tahlili yapmadan, boğaz kültürü almadan "antibiyotiğe başla bakalım iyileşecek mi çocuk" demedi. Yine öyle oldu ve öksürük için boğaz kültürüne yollandık. Sonuç da ertesi gün geldi ve boğazda beta mikrobuna rastlanmış. Hay aksi, koca kış beta salgını vardı ve bizi es geçtiydi halbuki. "Bahar bahar olacak şey mi bu?" diye diye başladık şuruba.
Bugün 2.gün ve ilk gece sabaha karşı binbir güçlükle verdiğim ilk dozun yanetkileri de ortaya çıkmaya başladı. Akşamüstü bezindeki normal üstü kıvam ve bol pırtlı bi popo...


Bu bedensel arazlardan mıdır bilinmez Tuna'ya bir haller oldu. Aramızda şöyle diyaloglar geçiyor.

- Oğlum parka gidelim mi?
- Vıyyy, ovuaaa, ühüü

- Haydaaaa!! Gece kötü uyudun da uykun mu geldi, uyuyalım gel birlikte.
- UVVAAAAAAA! (Deli deli evde koşarak)

- Eee, tamam uykun yokmuş. Hadi pantolon giyip parka gidelim.
- (Sırt üstü yere yatıp tepinerek) UVVAAAAAAAAA, BÖHÜÜÜÜÜ, CİYAAAKKK


Birkaç gün içinde sıfır iletişim kurar hale geldik. Sürekli ağlama ve oyalanamama hali geldi üstüne-ki dayanılmaz bir zulüm ikimiz için de.

Babası gelince beni pek sallamazdı ve gayet keyfi yerinde olurdu ama bu kez paçama yapışmış gibiydi.

Hastalık yüzünden hızlandırılmış bir terrible two dönemi yaşadık, yaşıyoruz.

Geçenlerde hiçbir şekilde mutlu edemediğim Tuna'yı karşıma aldım ve konuşmaya karar verdim. Ağlayarak ama...

Uykusuzluk, şaşkınlık, ne yapacağımı bilememe durumu sinirlerimi fena yıprattı ve ağlaya ağlaya "Bak oğlum, canın yanıyor biliyorum ama ben çok yorgun bir anneyim. Sana kızmak istemiyorum, ne istediğini anlamıyorum senin. Lütfen daha açık mesajlar ver" diye yalvardım dedim. O gün hiç kriz yaşamadık neredeyse.

Bugün de -hatırlamıyorum tam neydi- olmadık bir şey istedi, vermedim diye sırt üstü yattı tepine tepine ağlamaya başladı. Sabah 9a kadar uyumaktan dolayı gayet dinç ve sabır küpüydüm. Bir de Kitubi'deki şu yazıyı iyice özümsediğimden gittim halıya yattım, yanına uzandım. Tam sözcükleri hatırlamasam da istediği şeyi neden vermeyeceğimi, söyledim. Onu çok sevdiğimi ve canının yanmasına dayanamayacağımı ekleyip "çok güzel sakinleştin, aferin sana" dedim ve kalkıp parka gittik.

Bu aralar kaybettiğim pusulamı arıyorum.

Bağıra bağıra "ben bir bireyim" diyen bebeğimle yeni bir yol haritası oluşturuyoruz ve gün gibi aşikar ki yeni bir döneme adım atıyoruz.


Hadi rastgele! Cümlemize........


p.s. Fotoğrafların konuyla hiç alakası yoktur. Antalya'da Yasemin'le güzel bir gün geçirdik ve o harika gözüyle bu kareleri yakaladı.

33 yorum:

  1. Cok gecmis olsun. Buyukler bosuna, hasta olduguna yanmam, huyunun degistigine yanarim dememisler :) Her hastalik donemi sonrasi bir iyi huy verip, bir kot huy aliyor bu veledler :) Canlari sagolsun :)

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun!
    Arda hastalanmasa da aynı anlattığın şekilde seyrediyor. Bizi de yaptığımız seyahat ve değişen rutin bozdu kanaatindeyim..
    O değil de, bizimklerin bu Avni durumları ne olacak ya Hülya?? Dıgıl dıgıl??? :-)

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun.ilk antibiyotik demek,şanslısın bence hülyacım.umarım en kısa zamanda geçer ve bir daha da gerek kalmaz.

    YanıtlaSil
  4. Önce Tunişime kocaman bir geçmiş olsun ve sonra aramıza HOŞGELDİNİZ efendimmmmm diyorumm:)Terıbıllandınız,telaşa mahal yok,ara ara vurup geçiyor:)Gerçi ben de henüz tam giriş yaptığımızı düşünmüyorum bu döneme,çok seyrek olarak inatlaşmaları oluyor ama büyük bir kriz anı hiç yaşamadık şimdilik..(Banyo olayı bununla mı ilgili bilemiyorum tabi)Bakalım ilerleyen günler ne gösterir?Kolay gele hepimize..

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun..
    çabucak atlatır ınş.

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun kardeş. pek bir şeker olmuş oğlan. bizim de mim sanatçısı oğlumuz her şeyi efektlerle anlatıyor. müneccim anne olduk.
    acil şifalar dilerim.
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  7. Hülya kocaman geçmiş olsun Ton'a ...çabucak geçer inşallah.Daha konuşmuyor mu mafyası da vardır eminim etrafında...ah sabır sabır...öperiz Tunayı pek çok betalı betalı

    YanıtlaSil
  8. "ağla çocum rahatlarsın"ı ben de uyguluyorum, bi şaşırıyor önce sonra kendi kendine geçiyor. biz de arada ağlayayım rahatlayayım demiyor muyuz? tuna acayip YAKIŞIKLI görünüyor, nazar mı değiyor acep:)

    YanıtlaSil
  9. çok geçmiş olsun Ton'a... o beta var ya o beta durmaksızın gelecek bundan sonra haberin ola:( yuvalar, okullar, oyun parkları betanın beşiği... Allah kolaylık versin sana da.
    *büyük fotoğrafta ne tatlı, ne yaşıklı ne kocaman bir adam var:)*

    YanıtlaSil
  10. Ah Beta'sina kurban. Soldaki fotografa bayildim, tahtalara vurdum. Kocaman bir cocuk oldu Tuna, bebek degil artik, o kadar belli ki tipinden :x

    YanıtlaSil
  11. Burdan da geçmiş olsun, yine de geç başladınız antibiyotiğe, ona şükret.
    Konuşmaya da bir sabah bir bakıcan iki kelimeyi biraraya getiriyor, anaa üçüncü gün başka şeyler söylüyor...aniden olacak bazen, ay daha seni neler bekliyor neler!

    YanıtlaSil
  12. Dün gece bende Elayı susturamadım birara , o ağlar ben ağlar pek fenaydı .Bu dişler ömrünü tüketiyor insanın. Ve insan bazen hakkaten ne yapacagını bilemiyor. Gecmiş olsun Tunişime . Elbette sanada tabi , anneler hep kahraman ...

    YanıtlaSil
  13. Öcelikle bu bal yanağa çok geçmiş olsun diliyorum annesi. En kısa zamanda atlatsın ve bir daha hasta olmasın inşallah. Ayrıca bazen çaresizlik ve be yapacağınını bilememe bizleri çok sabırsız yapıyor onlara karşı ama senin yaptığın gibi konuşunca anlıyorlar sabrımızın son deminde olduğumuzu.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Cok gecmis olsun...
    Bana da en zor dönem 20-26 ay arasindaki dönem gelmisti. Sonra yavas yavas alistik/ düze ciktik.
    Ben de senin fistiklara taktim. Buradaki ilkyardim kursunda da doktorun söyledigi kesinlikle fistik vermeyin, risk cok büyük olmustu. Hatta o 4 yasina kadar demisti. Ben eve kesinlikle sokmuyorum fistik ve cekirdekli zeytin türevlerini.
    Ezerek versen belki? Tuna gibi hareketli bir cocuk, ne bileyim yere düsürür, sonra sen görmeden agzina atar, burnuna tikar filan. Ay aman agzimdan yel alsin.
    Bu kadar ukalalik/ felaket telalligi yeter.
    Fotograflar cok güzel bu arada.

    YanıtlaSil
  15. Hülya'cım annem geçirdi geçenlerde beta yüzünden benzer bir şey... Koca kadını yatağa düşürdü... Bu bücürler yine iyi dayanıyor... Bugünlerde yaşadığınız şey bence daha çok hastalığın getirdiği bir huzursuzluk... Nilsu da ne zaman hasta olsa bambaşka, huysuz, mızmız bir çocuk oluyor... İlk fotoğrafa bayıldım... Bir de bir şey soracağım bu tehlike sadece fıstık için mi geçerli?

    YanıtlaSil
  16. çok geçmiş olsun hülya ablacım :(fotoğrafta tuna çok tatlı çıkmış :)bayıldım :)

    YanıtlaSil
  17. Çok geçmiş olsun Hülya. Bizimki de bugünlerde nezle. huyları değişmesin yeter.
    Cingene ne demiş : Yanmam çocuğum hasta oldu diye yanarım huyu değişti diye ...

    YanıtlaSil
  18. Geçmiş olsun hülyacım..En kısa zamanda düzelir umarım..Yiğitte antep fıstığını çok seviyor,bende kırarak veriyorum..Birşey olmaz ya:))

    YanıtlaSil
  19. HÜLYACIM salı akşamı biz de hasan beydeydik, ufaklığın 8.ay kontrolü için.
    gamze hemşire birilerini arayıp, tahlil sonucu beta çıktı, antibiyotik başlıycaz, şimdi size adını kodluyorum, augmentin...diye konuşuyordu. saat 19.00 sularında. o sen miydin ki acep?
    çok geçmiş olsun tunitime...beta maalesef korkulu rüyadır. döner döner gelir. öyle pis bir virüstür. inşallah çabucak toparlarsınız. acil şifalar...

    YanıtlaSil
  20. Günebakan
    Hee bizdik sanırım o:)
    Az daha oyalansak görüşecekmişiz iyi mi?

    YanıtlaSil
  21. Anne ve bebişi
    sağolasın. huy muy kalamdı valla, pek beter oldu. umarım geçicidir
    totiler
    az vvel gündüz uykusundan kalktım da hatırladım rüyamda arda'yı ve babasını görmüştüm. ne alakaysa? hakkaten dıgıl dıgıl di mi:) tuna'ya dıgıl dıgıl de bakiim diyorum. diguv diguv diyor sıpa
    burcu
    sağol.
    esra
    bence de diş ve hastalık da bahane oldu. resmen ergenliğe girdik. bugün parkta iki elinde iki top varken yerden bir şey almaya çalıştı, alamayınca bastı çığlığı :) tabi uykusunu iyi almaması da krizlere davetiye çıkarmada pek yardımcı oluyor

    YanıtlaSil
  22. sümeyye
    teşekkürler
    gezicini
    biz o hareketleri anladıkça ağızları daha da tembelleşiyor belki de. arada anlamazdan mı gelsek ne?
    seren
    var valla öyle bi mafya. benimki 11 aylıkken cümle kuruyordu da favori cümleleri
    yeliz
    blog nazarı :) boncuk ve at nalı ve tavşan ayağı koyiciim sayfama o olacak
    oip
    sağol güzel sözler için. beta öyleymiş yaaa. bir de iyi tedavi edilmezse romatizmal kalp hastalıklarına zemin oluyormuş
    bkz. dr.google
    magissa
    yakından daha güzel emin ol
    imza: yavrusunu pambığım diye seven anne kirpi :)
    açalya
    hakkaten konuşmaya başadıktan sonra neler olacağını çok merak ediyorum. benim laflarımı taklit edecek ya, o zaman kaçacak delik arayacağıma eminim. anladın sen :)
    hayat
    karşılıklı ağlamak iyi oluyor valla. öyle salak gibi bakakalıyorlar. kıyamam eloş'a. biz uykusuz, onlar uykusuz...

    YanıtlaSil
  23. Füsun
    sağolasın. uykusuz ve yorgunken yanlış tepkiler verme ihtimali çok fazla gerçekten
    özlem
    evet ciddi bir tehlikeymiş ama tuna yerde bulduğu şeyleri pek nadiren ağzına atar. atsa da kısa süre dolaştırıp çıkarır. ben de biraz buna güveniyorum biraz da teker teker (hatta ikiye bölüp) verdiğimden ve bitinceye kadar ısır, çiğne komutları verdiğimden içim rahat. kahvaltı tahılına 1 yemek kaşığı ceviz koyuyorum zaten. kuruyemiş göbeği yaptık biz anlayacağın:)
    özlem-nilsu
    patlamış mısır, badem, ceviz, kuru üzüm.... taneli her gıdada var aynı tehlike. bak şimdi aklıma geldi. ton 12-13 aylıktı tane bezelye yiyordu. o da yanlışmış demek ki. ama çok dikkatli yiyordu yahu
    lena
    ablacım :) sağol
    kaymaçina
    çingeneler biliyor bu işi :)
    filiz
    sağol. ben de ikiye bölüp veriyorum genelde.

    YanıtlaSil
  24. hülya geçmiş olsun tunişime. çok üzüldüm. yine secret mevzuuuuu. aha yaşasın hiçhasta olmadı ya da ne güzel artık geceleri uyanmıyor dediğim zamanlarda hemmmmen cevap geliyor. anında ya hasta olup ya da uyanmaya başlıyor. hiiiç düşünmemek lazım ya da bol bol poponu kaşıman lazım.
    soldaki resmi bana yollasana. sana güzel bir header yapacağım.değiştirelim artık header'ını. bahar geldi, yaz geldi, tuniş büyüdü.

    YanıtlaSil
  25. sermin
    ay çok incesin sağol. ben anlamıyorum o header medır işlerinden :) blogun şablonuyla oynadım, bloggroll'um gitti bi kere. o kadar beceriksizim aslen.
    attım sana hem onu hem başka beğendiğim fotoları
    eline sağlık şimdiden

    YanıtlaSil
  26. Hülyacım günlerdir yorum yazıcam, bir fırsat olmadı. Öncelik Tuna'nın şu yakın pozuna ba-yıl-dım. Acayip lokum hem de yakışıklı bir oğlan oldu çıktı yahu. Koskocaman bir maşallah!

    Tabi bir de geçmiş olsun. Bu kışı bütün çocuklar hasta geçirdi. Seninki yine iyi dayanmış. Çoğu çocuk kaçıncı antibiyotik turunda... Neva da fena nezle oldu geçtiğimiz haftalarda. Bu arada dişler de çok zorluyor bu yavruları. Huysuzluk, keyifsizlik, ne yapacağını bilememezlik, her daim mızırdaklık... oooof, of hiç bitmeyecek dertlerimiz sanırsam. Bir an önce eski neşelerinin yerine gelmesi dileğiyle.

    Haaa bir de şu fıstık olayını yazdığın iyi olmuş. Ben de yedirip duruyorum öyle şeyleri. Dikkat edeyim bari. :)

    Çok öpüyoruzzzz Tuni'yi.

    Senem

    YanıtlaSil
  27. Cok gecmis olsun. Antibiyotik verilmesine biraz sasirdim. Yaninda baska seylerde vermislerdir simdi!!!
    Oooy oy! Hastalandigina mi yanican, iyilestirmek icin verecegin ilaclara mi?


    Fevkalade

    YanıtlaSil
  28. senem
    sağolasın tuna adına aldım iltifatlarını.
    şu güne dek antibiyotik kullanmadıysak doktorumuz sayesindedir. kan, idrar tahlili, boğaz kültürü yapmadan asla antibiyotik yazmaz. tuna ilk nezle olduğunda gittim. "kesin bir torba ilaç yiicez" dedim. sadece "soğuk buharı aç, bol ıhlamur ver, burnunu açık tut" dedi yolladı eve :)
    fevkalade
    gerçek soruyorum sizin orda beta mikrobuna antibiyotik verilmiyor mu? öyleyse doktorumu sorgulayayım. cidden soruyorum. bu arada yanında bir şey vermediler. sadece antibiyotik.

    YanıtlaSil
  29. Hülya çok geçmiş olsun. Bizde yeni atlattık o dönemi hastalığın nezaman geleceği belli olmuyor.
    Bizim dr'da ilaca karşı bol meyva ve bitki çaylarından yana..
    Bu dönemi hepimiz geçirecez gibi biz biraz teget geçicez diye umuyorum hayırlısı. Tosun çok yakışıklı çıkmış

    YanıtlaSil
  30. geçmiş olsun.biz de en kuvvetli üşütmeyi gecen yaz yasamıstık.hiç belli olmuyor.o itoğlu it dişler bizde de kabarmış bekliyoruz kendilerini.
    ben okuyoup yrum yazana dek iyileşmiştir bile tuna.

    YanıtlaSil
  31. esra, şule
    sağolun. hastalık tamamen geçti diyebilirm. diş de horoz misali kabardıkça kabarıyor ama daha dışarı çıkamadı :(

    YanıtlaSil
  32. oy oy oy... çok geçmiş olsun Tunik'e, sana da kolay gelsin Hülya... En kısa zamanda iyileşir umarım.

    YanıtlaSil
  33. Çok çok geçmiş olsun. Bahar aldatıyor insanı. Tez zamanda iyleşmesini diliyorum.

    Doktorun boşluğundan yararlanıp kaçma sahnesini gözümün önünde canlandırdım da hala gülüyorum. Öpüyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil