22 Nisan 2010 Perşembe

Elimin Pası Gitsin Diye


2010 yaz koleksiyonun 23 Nisan "kombin"i (Ah Açalya vurma!)



Son günlerde sabah yataktan "Bugün kadın doğumcumdan randevu alayım da rahmimi aldırayım. Kazara hamile neyin kalırım, 2.çocuk mu? Aslaaa! Çok uykum var, yorgunum" diyerek kalkar oldum.

Tamamen sağlık sorunlarından mütevellit bu yorgunluk biriktikçe ve beden dinlenemedikçe ayalarım bozuldu.

İzmirce'sini söylemek gerekirse: Asfalyalarım attı.





Beta bakterisi için doktorun verdiği zehirden hallice antibiyotiği ne pekmezli portakal suyuyla ne de ballı ıhlamurla içirebildim. Bir ölçeği 3'e bölüp 3 ayrı biberonda başka başka tatların içinde gece uykusunda kakalama çabalarım kısmen başarılı oldu.

Antibiyotik bu, şakaya gelmez. Doktorun verdiği gün sayısı kadar, aynı saatlerde ve tek seferde aynı dozu vermek gerek.

Çoğu insan iyileştim artık diyip tedaviyi yarıda bıraktığından bakteriler her seferinde daha da kuvvetlenip şekil değiştiriyormuş. Yani anitibiyotik kullanımının bireye zararı yok ama yanlış kullanım sonucu bakterilerin güçlenmesi topyekün toplum sağlığı için bir tehdit.

Doktorlarımız da sağolsun bonibon verir gibi antibiyotik dayadığından ve halkımız da ilacı azıcık kullanıp rafa kaldırdığından bakteri arkadaşların ekmeğine yağ sürüyoruz.

Bu aralar bu konuyu çokça araştırınca işte bu sonuç çıktı.

Neyse devam edeyim...

Haliyle Ton Balığı iyileşemedi bir türlü. Birkaç rahat günden sonra burun yine akmaya, gırtlaktan hırıltılar, koca adam gibi horlamalar falan nüksetmeye başladı.

Tekrar boğaz kültürü ve betanın nüksettiğini öğrenme, bu sefer daha lezzetli bir antibiyotik (ceftinex) edinme.... Ve fakat tedavi bu kez 10 gün sürecek.

15 gün aradan sonra tekrar ağzına bakan doktor hala köpek dişlerini eti yaramamış olduğunu gördü. İçerde kabak gibi bembeyaz sipsivri görünüyor oysa. "Çok huzursuz yapar" dedi ki öyle zaten. Gece uykularının pek fena olmasını kanıksadık da gündüzleri de çok asabi ve hırçın davranıyor.

Evvelsi gece toplam 3 saat falan uyumuşumdur. Sabah herkes uykusuz ama Ton Bey uyumamakta diretiyor. Yatakta dön baba dönelim pozisyonuyla kâh yastıkla oynuyor kâh elini bileğine kadar ağzına sokmaya çalışıyor. Azıcık jel sürme girişiminde bulundum. Uyku sersemi jeli kanırta kanrıta sürerken tırnağımla damağını çizmişim. Bi posta da ona ağladı.

Özür dileye dileye bi hal oldum :)

Uykum var oğlum, napiim. Sen de bu sabah serçe parmağımı bulaşık makinesinin kapağına sıkıştırdın. Ödeştik.




Geçen hafta-bu iki antibiyotik tedavisi arasında- ElfAna ve Alpi bize geldi.

Pizza sözüm vardı onlara. Sabah sucuklu; öğlen ton balıklı ve karidesli pizza yaptım. Yedik içtik park turu yaptık.

Tuna'nın gittikçe daha kıskanç ve paylaşımdan uzak hallerini şaşkınlıkla izledim. Alpi elini hangi oyuncağa attıysa Tuna çemkirdi, bağırdı, çağırdı.

ElfAna "Alpi bak, Tuna'nın canı yanıyor. Üzme O'nu. Ver oyuncağını geri" falan dedi durdu. Alpi yaşında göre inanılmaz olgun bir çocuk olduğundan Tuna'yı çok güzel idare etti. Arada "ama paylaşmalıyız Tunaaa" falan dedi ama biziki duymadı.

Asıl bomba cümleyi ise ben Tuna'yı uyuturken kurmuş:

"Anne Tuna uyurken dünya ne kadar güzel değil mi?"


Aynen Alpiciğim. Bu aralar ben de sıkça "ohh, uyudu" diyorum. Hislerime tercüman olmuşsun.


Tuna son ayların en kısa gündüz uykusuna imza atarak "hey dude! nerde kalmıştık?" edasıyla uyanınca el mahkum biz de kendimizi sokağa attık. Konak-Kemeraltı dolaylarında turladık. Tükkana koyacağım sürpriz ürün için malzeme baktık. (Çoook yakında acayip kullanışlıı bir ürün geliyor, çok heyecanlıyım)

Tarihi Kızlarağası Hanı'nda fincanda pişen kahveyi höpürdettik, akşamı ettik, evli evine köylü köyüne diye ayrıştık.




Eve geldiğimizde bir (hadi iki olsun) sürpriz bekliyordu.

Alpi'nin montu bizde kalmış!! Buna üzüldük. Gerçi hava o günden sonra hiç soğuk olmadı ama Alpi monttaki Sünger Bob çıkartmasını aranmış, üzülmüş.


ElfAna'dan istediğim boncuklar (ipe boncuk dizme şeysinden alsam mı acaba diye deneyecektim de) bizde kalmış!! Buna sevindik :))

Sonraki birkaç gün Tunik boncukları her deliğe soktu, taşıdı, içinden kürdan geçirdi.
Ehmm, "aktivite materyali" oldu diyelim, daha zengin gösterir :)

video




video


video


Sonracımaaaa, babası yıllık olağan balık avlama haftasını kutlama etkinlikleri çerçevesinde 3 erkek arkadaşıyla Didim'de. Babaanne bize eşlik etti 3 gün boyunca. Tuna'yla oynadı, evimizi dip köşe temizledi, yemekler yaptı. Bi el attı yani anlayacağınız.

Anneanne ve babaanneler ne kadar önemli, ne derin nefesler aldırıyorlar bize. Torunlar da nasıl sevildiklerini biliyor, ne güzel karşılık veriyolar.

Babaannesi bizdeyken ve ben Ton'u uyutmaya çalışırken ayağa kalkıp kalkıp kapıyı gösterip çıkmak istedi ki gözünden uyku akıyor. Babanne banyodayken kapıda nöbet tuttu. Parktan gelmek istemeyen çocuk "hadi eve, babaanneye gidelim" dediğim anda slaıncaktan atladı, eve koştu.
İyi ki varlar.


Son havadis de annelerin en samimi, en doğal en yargılanmadan-yargılamadan yazıp çizdiği platform Nurturia'dan... Anne salaklıkları diye bir grubumuz var


Mükemmel anne yoktur, salak anne vardır.

Çocuğumuzla ilgilenirken bazen öyle basit hatalar yapıyoruz, öyle şeyleri ihmal ediyoruz ki kendimize bile itiraf etmek zor geliyor.
Misal benim birkaç ay önce güpegündüz 5-6 saat bezini değiştirmeyi unutup (!) tam evden çıkarken kontrol edip inanılmaz bir kaka yığınıyla karşılaşmışlığım var.
Hadi hadi çekinmeyin sizin de oldu di mi? Ya gittiniz çocuğun ayak numarasıyla alakasız ayakkabı aldınız ya evden aç çıkardınız dışarda arıza çıkarmasına anlam veremediniz....
Utanmak, sıkılmak ve en önemlisi yargılamak yok..
Hepimiz anneyiz, hepimiz salağız


Olay budur. Hadi anne! İtiraf et rahatla.....

18 yorum:

  1. ohhhh, bir tek ben değilmişim bezini değiştirmeyi unutan :P

    YanıtlaSil
  2. bu arada canım, ton balığımıza tekrar geçmiş olsun, çabucak iyileşir inşallah...

    YanıtlaSil
  3. aktivitenin dibine vurmuşsunuz:) ne güzel boncuk onlar öyle, tuna da ne güzel oynamış, şişenin içine bakması da çok sevimli. tekrar geçmiş olsun bu arada.

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun tekrar ...ben ve kardeşimde şu beta dan çok çok çektik...sonra annem kardeşimde bir şey denedi ve tuttu...

    özellikle akşamları süt içtikten sonra mutlaka uykusu bile olsa uyusa bile birazcık su içirdi..yani su içmediği zaman ağızda 36 derece vücut sıcaklığında o süt bakteri üretiyor dilde ve diş aralarında..ve o nedenle çok daha hızlı tekrarlıyor bu bakteri.

    umarım br an önce düzelir kuzucuk

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun tekrar. Dişlerin yaaş gelmesinin bir sebebide kalsiyumu az almasından kaynaklanabilir dedi bizim dr. aynı sorunu bizde yaşıyoruz çıkarasıya bağırıp çığırıyoruz: Aktiviteler güzel olmuş hemn bizde boncuk alalım

    YanıtlaSil
  6. Bu fotoğrafları görünce İzmir'e kadar gidip de sizi göremeden geri gelmiş olduğuma birkez daha üzüldüm. Tatlı Ton seni!

    YanıtlaSil
  7. bende bu gruba üye olmalıyım :)- geçmiş olsun ton balığına bu arad

    YanıtlaSil
  8. Dediğin kadar gaza gelmişsin cidden... Ben de aynı gazla okudum... Tekrar geçmiş olsun... Gruba bayıldığımı söylemiş miydim bu arada:)

    YanıtlaSil
  9. Veeee, gunlerdir boncuklarini soran Alpi karsisinda turlu taklalar atan ben, Tuni'nin videolarina bakarken sobelendim! Nasil bi bogurtu cikti oyle! Tuni, paylasmayi ogreniyor oglum, oynasin, kisa tatil gununde getirecekler dedim. Cvp: Ama hep ben paylasiyolum!!!

    YanıtlaSil
  10. geçmiş olsun tuna'ya:( aktiviteler harika, nasıl da güzel oynamış...

    YanıtlaSil
  11. bana bana ben salak değilim salağın önde gideniyim ilk sırayı kimseye vermem bana ne bana ne :))
    bu arada şu boncukları arada bi ağzına götürmyo mu sıpa nasılda deniyo seni.

    YanıtlaSil
  12. ben bu kullanışlı ürünü biliyorum galiba :=)

    YanıtlaSil
  13. çok tatlısın tuna :D Heleki tişörtün tam sana göre olmuş :D 100de 100 evde yetişmiş
    sevgiler
    Ashley

    YanıtlaSil
  14. sibel
    sağolasın iyilşti sayılır. gruba gel canım daha ne salaklıklarımız varmış akıllara zarar ve çok eğlenceli

    füs
    ademee.. ktivite deme.. tuna'ya beyin ameliyatı yaptırmış hissi uyandırıyor bende:) incik boncuklarla oynadık azucuk diyelim

    elçin
    anladım. gece yatmadan son sütten önce su da içiyor zaten. daha çok çocuklu ortamların hastalığı imiş beta.

    ömer tuna-esra
    tuna günde 500 ml kadar süt ürünü (süt-ayran-kefir) tüketiyor. doktor bu rakamın hem protein hem kalsiyum için yeterli olduğunu söyledi. kalsiyum alımıyla diş çıkarma arasında bağlantı abna pek mantıklı gelmiyor. d vitamini ve flor dese neyse.. ömer tuna kemikli, iri bir çocuk. yetersiz kalsiyum alsa boyu uzar mı diye sorsana bi doktoruna

    senem
    yazın bu tarafa tatile gelirseniz bu sefer ne yapar eder görüşürüz. neva'yı özledim çok.

    kaymacina
    gel gel.. salaklığını kapan geliyor gruba

    özlem
    gaza geldim gene destan yazdım valla. elimin ayarı yok anam benim. ya uzun süre yazmıyorum ya da yazınca böyle destan oluyor. inan daha yazacaktım da millet okumaz sıkılır diye kısa kestim :P

    YanıtlaSil
  15. ElfAna
    kıyamam Alpi hakkaten pek olgun yavrum. kusura bakma Alpicim. Tuna sıpası daha paylaşmayı bilmiyol :) boncukları yarın getirmeyi unutursam diye ödüm koptu şimdi

    Ege'nin annesi
    selamlar, hoşgeldin, sevgiler, sağol :)

    Açalya
    geçen yaz mothercare'den 5-10 TL'ye aldıydım. esprili t-shirtleri sen de çok seviyorsun di mi?

    Yasemin
    evet yaa. ben çıkar ağzından dedikçe inadına sokup bana bakıyor eşşek herif

    zeynep
    şşş.. çaktırma. malzeme temini işleri anca dün bitti. pazartesi başlıyoruz numunesini yapmaya. bakalım...

    ashley
    evek :) tamamen evde yapıldı, ama sokakta yetişiyor.

    YanıtlaSil
  16. Cok gecmis olsun... Hamileyken takip ediyordum sizi , kuzu bebegi, ozgur anneyi; ve birkac kisiyi daha.

    Kendi blogumu guncelleme firsati bulmusken, merak ettim Tuna yi. inanamadim , kocaman olmus.

    ayrica bende umutlaniyordum belki bir yasindan sonra gece kalkmalari biter diye, simdi okuyunca yazdiklarini beni bir korku sardi ki sormayin:(

    YanıtlaSil
  17. mom of twins
    selamlar ve hoşgeldin. ikiz dedin ya, şapka çıkarıyorum sana. gece uyanması kimi çocukta şak diye bitiyor kimisi böyle kıvrandırıyor. tuna numunelik bir tür olduğundan gözünüz korkmasın. dağına göre kar olayı :)

    YanıtlaSil