28 Nisan 2010 Çarşamba

Tespitlerin Hastasıyım, Bu Yolların Ustasıyım

Damla Nurturia'daki tespitlerimden bıkmamış olacak ki "elim sende, yaz bakeem tespitlerini" demiş.

Benimkiler tespitten ziyade tez kıvamında önermeler oluyor daha çok.

Bir kısmını evvelden Nurturia'da da dile getirdiğimden kabak tadı vermiş olabilirim. Affola!

- Uyuyacak bebek ayakta sallasan da uyuyor, gece boyu uyanmıyor. Uyumayan bebeğe ne Ferber kâr ediyor; ne Tracy ne de başka bir şey.

- Anne sütü alan bebekler daha zor uyuyor, daha çok uyanıyor. Deliksiz uyuma safhasına çok daha geç ulaşıyor.

- İlk 3 ay kilo alımı minimumda olan bebekler daha çok uyuyor. (Ya da çok uykucu olduklarından dolayı beslenme saatlerini uyuyarak geçiriyorlar ve az kilo alıyorlar. Yumurta mı tavuktan çıkar; tavuk mu yumurtadan? )

- 9. ve 10. aylarda çocuklara bir şey oluyor. Bir gözü açılma, bir aydınlanma, bir yol ayrımına gelme durumu. Tam da o dönemde çok sık uyanmalar başlıyor. Bebeklerin hatırı sayılır bir kısmı 10. aydan sonra memeyi bırakıyor. Ya da iyiden iyiye emmeye düşkünlük de yine bu aylarda başlıyor.

- Hamileyken o şişmanlığa rağmen kadın kendini güzel buluyor. Doğumdan sonra zayıflasa da kendini eskisi gibi beğenmiyor.

- Hemen hemen bütün bebekler inanılmaz bir enerji, sürekli öğrenme ve keşfetme dürtüsüyle doğar. Biz onlara engel oldukça öldürürüz bu duyguları. Çocuklar eve hapsoldukça, doğru zamanda doğru uyaranlarla tanıştırılmadıkça, televizyona haddinden fazla emanet edildikçe meraklanan yerleri solar gider.

- Erkek anneleri blog yazmaya ve çocuklarını anlatmaya daha meyilli. bkz. blogroll'um :)

Ben kimleri ebelesem acaba? Evren bu aralar çok yoğunsun biliyorum ama çok merak ediyorum senin tespitlerini. Bir de Senem, Sarı Ugg'lı, Günebakan (dürtelim de iki satır yaz bari), Elfeyp, Totiler, Huysuz, Şugibi'ye atıyorum topu.


11 yorum:

  1. erkek bebek anneleri yazmaya daha hevesli demişsin ya güldüm,niye kızlar azınlıkta acaba,ilginç bir tespit,diğerlerine de katılıyorum..

    YanıtlaSil
  2. 3 yıl sonra daha yeni gece boyunca uyumaya başlamış bir anne olarak uyku tespitlerine katılıyorum. Ancaaaak, 3 sene emzirmiş bir emzirme neferi anne olarak bir tespitinin bir kelime yüzünden yanlış anlaşılabileceğini düşünüyorum. Ayrıca benim buradaki bir arkadaşım 32 aylık oğlunu hala emziriyor ama çocuk gece boyunca uyuyor, yani korkmaya gerek yok. Gelelim tespite; -anne sütü değil çocukları uykusuz bırakan, sütün mucizesi herkesçe malum, uykusuz bırakan şey emzirme, gece emzirmeleri yani...gündüz emziren ama gece emzirmesini azaltan yada kesen kişiler, gece emmeye uyanmayan bebekler, gece benim gibi uyandıkça emzirmiş kişilere göre, meme için uyanan bebeklere göre daha iyi uyurlar. Yoksa anne sütü uykusuzluğa yol açmaz.

    YanıtlaSil
  3. serra
    oidipus muydu neydi o olayın adı? oğluna aşık anne; anneye aşık oğlan
    açalya
    yazdığın şeyi kastettim tabi ki. açılımını yaptığın için sağol. sadece sağılmış anne sütü alan 4-5-6 aylık bebekler de gece boyu uyuyabiliyor. kilit nokta emzirmek ya da emizrmemek. dediğim gibi bunlar tespitten öte tez ve istisnası çok.

    YanıtlaSil
  4. Bıkmadık :) Çok güzel tespitler yine...

    YanıtlaSil
  5. damla
    sağol :) bu gazla devam edip başınızı şişirmeye devam ederim ben o zaman.

    YanıtlaSil
  6. güzel tespitler.

    3. tespit bize uymuyor:( bizim adam ilk 3 ay inanılmaz kilo aldı ve çok iyi uyuyordu. Hatta doktora bu uyanmıyor uyandırayım mı dedim. kilo sorunu yok bırak uyusun dedi.Hakkını şimdi kullanıyor.

    son tespitine bayıldım. kız anneleri kızlarını deşifre etmek istemiyor heralde. İlerde ayıp olur mu ki çocuklara????

    İlerde Blog u olmayan adama kız vermezler diye biz erkek anneleride çalışıyoruz:))

    YanıtlaSil
  7. Hülya tespitlere bayıldım.K.da ilk 3 ay çok uyudu ama kilo alımı iyiydi ..bir tane çürüteyim dedim kendimce :) ama şu kilo konusu kesinlikle öyle yani 1-2 -10 ne kalırsa fark etmez hatta eski kiloya dön,yok kardeşim birşeyler değişmiş oluyor,sen eski sen olmuyorsun.Ya sanki kaburgaların genişliyor ve bel eski kıvama gelmiyor..çok dertliyim çok bu konuda tutamadım kendimi

    YanıtlaSil
  8. yavrıcım
    bendeki 2 taneden yola çıkıyorum:
    birincisi kilo alımıilk 3 ayda pek güzeldi, uykusu güzel değildi:)
    ikincisi ilk 3 ayda kilo alımı ayda 600-700 gr civarıydı. uykusu güzel değildi.
    yok anacım, bebek milleti, kitaba, tespite, kaidelere uymazzzzz...

    YanıtlaSil
  9. kuzey tan
    bak sen de erkek anası bloggersın :) doğru tespit yani
    kaymacina
    eskiden "ay ne şişman çıkmışım" dediğim fotoğraflara şimdi "ne güzelmişim beah" diye bakıyorum..
    günebakan
    seninkiler üstelik aynı anneden çıkma olmasına rağmen klasman dışı o zaman :) yaz hadii, durma. sen de yaz

    YanıtlaSil
  10. vallahi bütün tespitler cuk! en azından, benim açımdan :) şaştım kaldım, bravo valla :)))

    YanıtlaSil
  11. Buyur usta:

    http://yavrusu.blogspot.com/2010/04/cins-yldz-bildiriyor.html

    YanıtlaSil