5 Mayıs 2010 Çarşamba

Dişler ve Gerçekler



Artık iflas eden kaplamamı değiştirmek için gittiğim dişçiden henüz döndüm. Ağzımın sol yanı uyuşuk. (Botoks yaptıranlar da böyle mi hissediyor acaba?)
En son hamileyken gidip ufak tefek temizlik yaptırmıştım. Hamileyken fazla müdahale edemediğinden "doğumdan sonra gel, kaplamayı değiştirelim" demişti diş hekimim.
Doğumdan 22 ay sonra gittim :)
Kaplamayı çıkarmak için önce iğneyle uyuşturulması gerekiyor. İğnenin etki etmesi için gereken 15 dakikaya da çocukluk çağı diş sorularımı sıkıştırıverdim. Hemen paylaşayım istiyorum.

Oğlum çok zor diş çıkarıyor, dedim. (Bu hafta 2 üst köpek ve bir alt yan kesici resmi törenle hizmete açıldı. Bakmayın şakaya vurduğuma, ben ömrümde böyle eziyet eden çocuk görmedim. Mahfetti beni hergele)

Yetersiz kalsiyum, D vitamini ya da düşük flor alımıyla ilgisi olabilir mi?
Tam tersi asıl fazla kalsiyum dişin höttürüzötzöt (unuttum abicim adını) tabakasını kalınlaştırdığından dişler daha zor çıkarmış.
Tuna günde 500-600 ml kadar süt ve ayran tüketiyor. İştahsızsa ve yemek yemediyse bazen daha da çok. Bütün bir gün sadece sıvı tükettiği bile oluyor. Yine de fazla kalsiyum aldığını zannetmiyorum. Kaldı ki öyle bile olsa bunun önüne geçmeyi düşünmüyorum.

Bebek diş macunu öneriyor musunuz, diye sordum.
Kullansınmış ama yutmasınmış. Bizim macundan eser miktarda sürünce bile gerisi için yırtınıyor. Bebek macununu tüpte çokokrem yer gibi emer valla.

Çok da şart değilmiş şimdi diş fırçalaması. Ama gece sütüne bal, şeker koymak çok fena imiş. Zaten sütü gece de gündüz de şekersiz içiyor. Gece dişler çok savunmasız oluyormuş ve dişin en büyük düşmanı ŞEKER.

Toplam 20 süt dişi 3 yaşına kadar çıkabiliyormuş.

Süt dişleri çürüse de olmaz mı yahu, nasılsa değişmeyecekler mi :) diye sordum.
Her dişin bir ömrü varmış ve o dişin erkenden çürüyüp düşmesi kalıcı dişin daha erken çıkmasına yol açıyormuş. Bu da kalıcı dişlerin doğal yapısında bozulmalara yol açabiliyormuş.

Doktorumuz 6-12 ay arası flor verdi. 1 yaşından sonra kestik. Flor alımı gerekli mi sizce, dedim.
Yemekleri çeşme suyuyla yapıyorsak gerek yokmuş. İzmir'in şebeke suyunun flor oranları iyiymiş. Küçük pet sularda da en makul flor oranı Erikli imiş. Haberiniz ola.



Fotoğraflar Nurturia İzmir buluşmasından. Her zamanki gibi konuyla alakasız ama bahar geldi, yaz geldi. Neş'e doluyor insan.
Ya da nisan mayıs ayları, gevşer gönül yayları :))))))))))))))


12 yorum:

  1. E o zaman evreka diyor ve Eloşumun agzının içi 2 aydır şiş olmasına ragmen neden bir türlü patlatamadıgının cevabını burada buluyorum höttürüzötzöt. hem anayı iliğine kadar kemir hem bilimum danone , babymix nanalerine dayan. İşim zor benim kardiş çok zorrrr

    YanıtlaSil
  2. bu resimler çok hoş..tam kendine has tarzı olmuş kuzucuğun :)

    YanıtlaSil
  3. Aman süt dişi deyip geçme..! Benim hala 2 süt dişim var ağzımda!! Garip ama gerçek :)

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun.. bende gidip çıkmayanı çektireceğim ama korkuyorum, biri gitti şimdi ikincide. ben macun sürüyorum azıcık, bebek macunlarından neodent miydi adı , emerek bitiriyor onu. diş çıkma işleri biraz da genetikmiş.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. peki bu çocuk sütleri şekerli değil mi?bide ben bazende muzlu çikolatalı sütlerden veriyorum.yapmamalı mıyım yani?
    ya buarada tunanın fotolarına bayıldım.tam izmirin efesi olmuş. :)

    YanıtlaSil
  6. Toprak`in annesi,
    Simdi burda (ABD) Jamie Oliver (ünlü İngiliz aşcı) bir program yapıyor TV'de. Özetle, Amerikan okul çocuklarını kötü beslenmekten kurtarmaya çalışıyor. Burada okullarda en küçük yaitan en büyüğe kadar öğlen yemeklerinde içecek olarak güya yararlı diye 3 çeşit süt veriliyor. Çocuklar birini seçiyorlar işte. Çilekli süt, çikolatalı süt ve normal süt. eee tabi 5 yaşındaki çocuğa seçme şansı verirsen neyi seçer, elbette aromalı sütleri seçiyorlar. Jamie Oliver da gidip bunları değiştirmeye çalışıyor, geçenki programda dedi ki "meyve aromalı yada çikolatalı sütlerin içindeki şeker oranı, sodalı içeceklerdeki şeker oranından daha yüksek, bunların satılması bile büyük hata!" şimdi ne yapıyoruz? derhal Toprak'a aromalı süt vermeyi kesiyoruz. İlla tatlı süt içmek isterse ballı verirsiniz.
    Bir örnek daha;
    Benim üniversitedeki ev arkadaşıma ailesi 13 yaşına kadar ballı süt vermiş, sütün kendisinin ballı olduğunu sanmış 13 yaşına kadar, yani normal süt diye birşey olduğunun bile farkında değilmiş. Ta ki teyzesi bir gün "al bakalım, seni bu yaşına kadar kandırdılar, süt denilen şey böyle olur" diye normal süt vermiş, benim arkadaş şoka girmiş!

    YanıtlaSil
  7. hayat
    evet, bana da mantıklı geldi. dayan kardiş dayan
    elçin
    sağol :)
    ıtır totisi
    benim de 2 azım süt dişim. tuhaf.. gerçekten de iyi bakmak gerekiyor
    alyamaya
    cerrahi müdahale için önce röntgen önerdi doktor. alttan diş gelip gelmediği ancak öyle anlaşılıyormuş. tamamen genetik dedi bizim doktor da. ben de zor diş çıkarmışım. babasınınn da çenesi dardır ve dişleri çok üst üstedir maalesef.
    toprakanacım
    bebek sütlerinde benim bildiğim aroma ve şeker var. haliyle sütün faydasının yanısıra o gereksizleri de içiyor. sütü sade içirmek en güzeli bence. evde blendırda meyveleri vıjjjt yapıp sütle karıştırabilirsin belki.
    açalya
    o peltek oliverın hastasıyım. iniglterede vakfı bile varmış adamın. burdaki okulların hali daha da içler acısı. zamane liselileri ya yetersiz beslenmeden dolayı çökük gözaltlı, zayıf, öyle bön bön bakan tipler. ya da fast food yüzünden pörtlemiş bel yağları, koca koca memeleri var. jamie bize de bi el atıver be anam. o eşşek dilini iki dişinin arasına sıkıştırıp "masruum (mushroom) " desen yeter.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. bende de bir süt dişi mevcut.
    son fotograftaki bakışlar ue'ninkilerden. çipleri aynı bence de:))

    YanıtlaSil
  10. Tuna pipetle ayran içen hergele olmuş tam... Isırmalık!!

    Biz dişmacununu organik aldık (Logodent), yutsa da sorun olmaz dediler. İnşallah olmaz!

    Neva günde 600-700 ml süt içiyor ama neyse ki hep şekersiz.

    YanıtlaSil
  11. doğumdan sonra dahada mortluyor bu dişler :) geçmiş olsun.. bodruma yolunuz düşerse bekleriz tanışalım.. tunanık o şirin yanaklarından öperiz

    YanıtlaSil
  12. sevgili Açalya ve Hülya tamamiyle meyveli sütlere son verdim. normal sütü de gayet güzel içiyor. ne sevindirici ve sizlere teşekkürler.ve Hülya meyveleri vıjjjt diye ezerek meyveli süt iyi fikir :))

    YanıtlaSil