31 Mayıs 2010 Pazartesi

Ne Giydirsek?-Revize





Geçen yaz sorun yoktu. Tuni daha sıralama aşamasında bir bebekti. Yalınayak, başı kabak, neredeyse sadece çıtçıtlı body ile geçirdi tüm yazı. Ayakkabı mayakkabı hak getire tabi. Zaten gerek olmadığından ve yalınayak daha rahat sıraladığından pek ilk adım ayakkabısı da giymedi.

Bebek kısmının çok da cool, trendy ya da işte her ne zıkkımsa çok özenli giydirilmesinin işkence olduğunu düşünenlerdenim. Ama artık Ton büyüdü :). Pek de bebek gibi giydiresim yok. Ama sıkıntıya hiç gelemeyen bir şahsiyet olduğundan ne giydireceğimi şaşmış durumdayım.



- Ayakkabı sorunu: Tüm kışı Yaseminciğim'in hediyesi normal deri ayakkabıyla geçirdik. Tüm gün koşturduğundan o bile bazen ter içinde kalıyordu ki bot falan giyse ayakları ne hale gelirdi merak ediyorum.Yaz için de aşağıdaki açık ayakkabıları aldık ama içine çorap giymezse ayakları terleyip sürtünme sonucu acıyacak diye mecbur çorapla giydiriyorum. Ayakları rahatsız olduğundan pusette giderken bir süre sonra ayakkabıları çıkarıp "al" diye elime tutuşturuyor. Siz böyle deri ayakkabıları nasıl giydiriyorsunuz?

Çorapsız giysin suya da dayanıklı olsun diye bir de lastik sandalet istedik ve Amerikanya'dan gelen Evren'e şu babıçları sipariş ettik. Evren de bizdeyken bir kere denedik, oldu gibi geldi ama Tuna bir dahaki giydirme girişimlerimi hep geri püskürttü. Zorla giydirdiğimde gördüm ki bizimkinin ayaklar topan patlıcan gibi olduğundan eni ve yüksekliği ayağını rahatsız edecek ölçüde ufak. Çocuğumun giymek istememesini nedeni buymuş demek ki... Çocuklara biraz daha kulak versek, sağduyularına daha çok güvensek daha iyi anneler olacağız ama... Kışın da çok soğuk havalar dışında asla yün bere giydiremedim. Soğuk havalarda nedense :) çıkarmaya yeltenmedi bile.

Neyse o ayakkabıları 2.el olarak elden çıkardım ve şimdi de şu sandaletleri gözüme kestirdim. Geçenlerde Barçın Spor'a denettirmek için girdim ama Tonkinos bir topun peşinde koşmaktan (ben de ardından tabi) vazgeçmedi ve haliyle denetemedim . Ayağına şöyle bir tuttum sanki olacak gibi. Deneyen, kullanan, şikayeti olan?????

-Pantolon&Şort: Alttaki fotoğraftaki pantolonu (bedeni 2 yaş) geçen yaz sonu GAP'ten 19 TL'ye almıştım. Kumaşına, modeline ve tabi ki fiyatına tav olmuştum. Tuna 14 aylık falandı ve 2 yaşında giyebilir gibi gelmişti. Maalesef Tuna tahminimden daha kilolu giriyor 2 yaşına. Dahası kemik yapısı itibariyle geniş ve kalın bir vücudu var. Zayıf da olsa ince yapılı bir çocuk olamayacak gibi yani. Bu yüzden sadece 1-2 kere giydirebildim. Onda da çok fazla düştü, normalde tırmandığı yerlere çıkamadı. Ben hep peşinde "aman düşmesin!" diye dolanan gıcık bi anne oldum.
Zaten oldum olası -içten ayarlanır lastikli de olsa - beli kemerli pantolonların çocuklara mengeneye sokmuş hissi verdiğini düşünürüm. Hevesim kursağımda kalarak "trendy" pantolonu giyilmeyenlerin arasına kaldırdım.

Kemerli pantolonlar demişken, Tuna'nın sadece 1 kot pantolonu var. O da Yelizciğim'in hediyesi ve içinde rahat ettiği tek pantolon. Kışı da genelde eşofman altlarıyla geçirdik. İçine külotlu çorap, penye pantolon falan da giydirmedim. En soğuk havalarda bile penye pantolonların altından sıvanan bacakları cayır cayır yanıyordu.


- Tshirt vs: Aşağı yukarı 9-10 t-shirti varmış, saydım. Onların da hepsini geçen yaz indirimden aldım ve en pahalısı 9,90 TL. Şu sıralar sürekli onları giyse de sıcaklar daha da bastırınca ne giydireceğimi şaşmış durumdayım. Kolları az da olsa kapatıyor. Atletsiz de giyse yine kapalı olacak. Geçen yazki gibi çıtçıtlı body giydirsem -ki evde sadece bezle geziyordu- haminneler çok karışır mı acaba? Geçen yaz bile "niye bu çocuğu hala bebek gibi giydiriyorsun?" diyen park teyzeleri vardı da :)

-Şapka: Dediğim gibi kışın çok soğuklar dışında kafasına bir şey taktırmadı. Geçen yaz Açalya'nın teee Amerikalar'dan yolladığı şapkayı 1-2 kez denedim. Fotoğraf çekmeme bile izin vermedi. Anında çıkardı. Günün en sıcak saatleri de dahil çoğu kez dışardayız ve güneş beni çok rahatsız ediyor. Şapkasızlığı nasıl çözeceğiz bilemiyorum. Sürekli kafasını ıslatıyorum ama yeterli olmuyor tabi.



Erkek çocuklarının işi aslında daha kolay. Kız annelerine allah kolaylık versin. Kışın külotlu çorap giydirmek, yazın toka takmak gibi dertlerimiz yok en azından.
Kızım olsaydı nasıl giydirirdim diye düşünmeden edemiyorum zira kızlar için çok feci kıyafetler görüyorum.
Geçenlerde bir markanın kızlar için ürettiği mayo-bikini modellerine baktım, nutkum tutuldu. 1 yaş bebekleri için tüylü fırfırlı bikiniler... Dahası mayokiniler!!!
Ç.o.c.u.k p.o.r.n.o.s.u gibi bir katalogları vardı. Uzun uzun bakamadım bile o derece içim kalktı.
Oğlumun adını seçerken, giysilerini ve oyuncaklarını alırken maskulen ya da cinsiyetçi olmamasına dikkat ettim hep. Kız gibi (!) kıpkırmızı giydirdim-ki bence çoook yakışıyor :)

Kızım olsa da pembelere boğmazdım eminim. Zira pembenin ve özellikle fuşyanın bana çağrıştırdığı tek şey Paris Hilton....

Bazı uzmanlar cinsel kimliklerinin farkına varması için kızların kız gibi; erkeklerin erkek gibi giydirilmesini savunsa da mayokiniler, leopar desenleri, ojeler vs bu kadar küçük çocuklar için biraz fazla gibi geliyor bana.

Bir de ütü sorunsalı var. Anladığım kadarıyla hemen herkes çocuk giysilerini ütülüyor. Ben hariç :)
Günde en az 2 üst, 2 alt, 2 çorap,2 atlet değişiyor bizde. O da ortalama bir gün. Yemek yerken önlük takmadığından bazen fazlaca kirleniyor. Diş çıkarma dönemlerinde salyalı tshirtlerin biri kururken yenisini giydiriyorum falan. Çamaşır makinesi haftada 2 kere Tuna'ya çalışıyor.
Hal böyle olunca çocuk kıyafetleri ütülemem söz konusu bile değil.Başka ütülemeyen tembel anne var mı? Var diyin gözünüzü seveyim :)))

Ve son söz yerine bir video. Tuna bisiklet sürüyor gibi yapıyor. Beli lastikli pantolonu ve henüz çözüm bulamadığım çoraplı ayakkabılarıyla :)

video



26 yorum:

  1. o ayakları beni öldürüyor her gördüğümde :)

    YanıtlaSil
  2. merhabalar bizde de tam tersi bir durum var :))
    Özellikle pantolonlar da çok zorlanıyorum...zayıfız...ve bu yüzden her pantolonu alamıyorum...Belli lastikli ve dar olan pantolonları kaçırmamaya çalışıyorum...2,5 yaşın da oğlum ve geçen yıllar içinde hiç giymeden pantolonlarımız etiketiyle rafa kaldırıldı :))
    Tuna çok tatlı maşallah...şapka olayınız kötü olmuş gerçekten...hele bu sıcaklar da :)
    Zayıf olmasının en büyük avantajını ayakkabı alırken yaşıyorum :)) Bu güne kadar hiç zorlanmadık...istediğimiz her ayakkabı oldu ayağına...

    YanıtlaSil
  3. merakla bekliyordum yazını. pazar günü yazlığa giderken gardrobun yarısını da yanımda götürmüştüm, bi dolu da foto çekince defile gibi olmuş. Yorum mahiyetinde postu detaylandırayım, düşüncelerimi oradan okuyabilirsin şeker. (çok fotoraf eklemeyi öğrendim bokunu çıkarırım artık:P)
    bu arada o kot pantolondan arcada da var ya ben de hastasıyım, çok rahat, yaşasın next! (üzülüyorum valla izmirden gittiğine, indirimleri süperdi)
    ayrıca oğlan çocuklarına büyük adam gibi giydirildiği zaman çok batmıyor da, kızlara kadın gibi giydirilmesi rahatsız ediyor beni. cinsiyet ayrımcılığı gibi oldu ama hissiyat böyle!!

    YanıtlaSil
  4. Hülya'cım pek bi uzun uzun yazasım geldi niyeyse:) Ben geçen yazdan tecrübeldiğim için bu yaz daha bilinçli alışveriş yaptım... Doğumgunu için aldığım elbisenin dışında hiç elbise almadım çünkü geçen yazkileri biraz mini olarak giyecek. Zaten çok giydirmiyorum çünkü çok hareketli ve olmuyor. Şort almadım çünkü parka gidiyor ve dizlerinin açıkta kalmasını istemiyorum. Sonuç olarak çareyi capri taytlarda buldum... Hem hafif, hem hareket özgürlüğü sağlıyor, hem bacaklarını büyük ölçüde kapatıyor. Kız annelerine tavsiyemdir. Bu arada fotoğraftaki sandalet çok rahat çorapsız giyilebilecek gibi durmuyor zaten... Zara kids'te erkekler için çok hafif, çok yumuşak ve çok güzel sandaletler var... Alan arkadaşlarım ve kuzenim hep çorapsız olarak giydiriyor ve çok memnunlar... Ben de ordan çok ayakkabı alıyorum ve hep memnun kaldım. Bir bak istersen... Şimdi de ıslak- kuru giyebilmesi için crocs aldık... Bir kaç kişi şiddetle tavsiye etmişti. Ben de memnun kaldım şimdilik...

    Bu arada Tuna'nın geçen yaz ve yazki hallerini arka arkaya görünce insan şaşırıyor.. Nasıl büyümüş küçük köfte:)

    YanıtlaSil
  5. Yok yaw, kızlar daha kolay. Her renk var bi de böyle penye taytlar çok şahane oluyor. Erkeklere olmaz mesela. Bizim kurtarıcımız böyle penye şortlar, taytlar. Capri tipi olan da var. Tshirtler. Bu arada kilotlu çorap hakkında kızım olana kadar o nedir derken farkettim ki çok faydalı bir buluşmuş. Çorap çıkaran yalınayak bünyelere birebir:)

    YanıtlaSil
  6. Önü açık sandalette parmak uçlarını bir yerlere vurup can acıma, tırnak, v.s.gibi sorunlar olur mu acaba ki? Bu arada kız bebek giydirmeyi seviyorum ben de:)

    YanıtlaSil
  7. önü açık sandalet hiç tavsiye etmiyorum ben de... kızıma almıştım geçen yaz çok kullanışsız hem içine taş, kum doluyor hem de çarpma riski var...
    çok tatlı maşallah tunaya :))

    YanıtlaSil
  8. O kadar cok sokurdanmistin ki bekliyordum bu yaziyi:)Bi kere ne zamandir park teyzelerinin giyim-kusaminiza karismasini takar oldun? Ben Alpi' yi gecen yaz boyunca kilot-atlet ya da body ile gezdirdim. Illa biseyler giydireceksem de hep beli lastikli penye sortlari tercih ediyorum. Hem hareketlerine engel degil hem de terletmiyor. Kiz cocuklarinin giysileri bazen tam bir felaket oluyor. Ne kastettigini anliyorum ve sonuna kadar da katiliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Unutmusum, O Nike sandaletleri dun gece Ozdilek te gordum ve Barcin dan bakarim diye sallamistim:)) Eger Ton' un kontrpiyesi yuksek ise; onu da denemeden alma. Alpi ' de de durum ayni ne ayakkabilar gitti oyle.

    YanıtlaSil
  10. Bisikleti Fred Çakmaktaş gibi kullanıyor bacaksıza bak :D

    YanıtlaSil
  11. Ashley
    hehehehe doğru yaw. ben de diyorum bu hareket nerden tanıdık geliyor.
    Kızlar :)
    kız çocukları için tayt süper hakkaten. benim de yaz için en büyük endişem şu: şort giyince ve düşünce o dizler yaralanacak, parçalanacak. capri giydirsem sıcak olacak. pantolon sözkonusu bile değil :) tayt mı giydirsem lan tuna'ya? crocs sevemedim ben. petrol artığı plastiğe o kadar para vermek işime gelmiyor. çakmalarını bi deneyeceğiz bakalım

    YanıtlaSil
  12. hülyam sana bi post döşemişim üff seç beğen al!! öperim

    YanıtlaSil
  13. Hülya, ütü konusunda sana bile parmak ısırtabilirim. Belki sen başlarda yapmış sonra yorulup bırakmışsındır.. Ben daha 1. ayda (!!!) bezdim ütüden. En nefret ettiğim iş olmasının da bunda payı var tabii.. Temizlikçi gelip yaparsa ne ala, ama yoksa ben ütü falan yapmıyorum :))

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. maşallah tunaya öncelikle.
    yazı süper olmuş heleki ne alsam ne baksam derdi tasası varken ben gibi akıllanan annelerden aynı düşüncelerde olanlarıda bilmek çok iyi geldi...
    annem hep kızardı güzel bişey giydir şort tişört geldi geçti yaz. bu yazda kesinlikle öyle. en rahat edeceğinden bakınıyorum, alıyorum...
    ayakkabıda sorunsalım çok benimde uyduruk bişi almışım bücürükten gittim aynısını gene aldım şimdi onunla takılıyoruz.adidasımız rahat değil,heleki yaza çok terletir sandaletler çorapsız giydirilesi değil converse sevdi bizimki pat pat takılıp düşüyor kaldırdım...
    ütü olayına gelince ben sadece doğuma giderkenki ilk tulumlarını ütülemiştim. bir daha nasip olmadı :(((

    YanıtlaSil
  16. Bizim de en rahat ettiğimiz kıyafetler kışın legging dedikleri genelde pamuklu pantolonlar üzerine uzun kollu body yazın da dizaltı kapri (düşmeler için) üzerine t-shirt.

    Ben bir kız annesi olarak o uzmanların görüşlerine kesinlikle katılmıyorum, Mrs. Cobanoglu Cinscicekci'ye inanıyorum ve de seçtiğim şeylerin cinsiyetçi olmamasına dikkat ediyorum. Kendim de topuklu ayakkabı, dar etek gibi şeyler giymeyen rahatına düşkün bir insan olarak dar taytlar, kilotlu çorap gibi şeyler giydirmiyorum.

    Tülin Su'ya hiç elbise veya pembe renkli bir şey almadım, ama tabii hediye gelen elbiseler, pembeler olmuyor değil. Takıntılı değilim ama elbise ile rahat edemeyeceğini düşündüğüm için (koşma, düşme, vs.) onları duruma göre arada giydiriyorum. Bir de çoğu kıyafetini, ayakkabılarını Once Upon A Child diye bir 2. el mağazasından alıyorum. 2-5 dolara tertemiz az kullanılmış kaliteli şeyler oluyor.

    Ütü için de, "o da ne?" diyorum :) Biz T. ile zaten hiç kullanmıyorduk/kullanmıyoruz. Ben sadece doğurmadan önce o enerji patlamasının yaşandığı dönemde ütülemiştim bebişin kıyafetlerini. Bir daha da görmedim yüzünü :)

    Bence Tuna'nın bu pantolon t-shirt kombinasyonu yaz için de çok uygun, düşmelere ve yanmalara karşı özellikle. Askısız giydirdiğinde omuzları yanabilir. Gerçi güneş kremi ile de idare edebilirsin sanırım. Getirdiğim ayakkabıların olmamasına üzüldüm :( Ama Tuniş'in o tombiş tatlı ayacıklarını gördüm, seneye tutturacağım, iddialıyım :)

    YanıtlaSil
  17. Ben Nike dan bir sandalet bir de Crocs aldim Rüzgar a, çorap falan giydirmiyorum, deri ayakkabı almasan?
    Penye şort giydiriyorum,bel lastiği kalın ve sıkı olmasın diye dikkat ediyorum. 2-3 tane de o dediğin trendy lerden var, keten düşük bel şortlar, zara dan aldım geçen yaz sonu indiriminden, şık olması gerekirse diye, niye gerekecekse bilmiyorum ama bazen öyle şık olsun isteyiveriyorum :)
    Tshirt giyiyor ama havalar daha da ısındığında atlet giyecek, geçen yaz da öyle oldu..
    Ve de yaşasın C & A demek istiyorum, var mı İzmir de mağaza, çok çeşit, zevkli tasarımlar ve uygun fiyat!!!

    YanıtlaSil
  18. Iraz'a katılıyorum, C&A yı beğenmeyenler olduğunu duydum ama bayılıyorum.Çok uygun fiyatları.

    Park teyzelerini sen zihnen kendine çekiyorsun galiba:)Bırak ne derlerse desinler.

    Ben de sandalet kullanıyorum.Çorapsız rahat oluyor.Deichmann dan aldım geçen gün 25 tl idi.Geçen yaz da sandalet giymişti, hiç de düşüp parmaklarını falan acıtmadı.

    Bakıcı teyzemiz terlik al diyor.Kapı önüne çıkarken giysin diye.Geçen sene arkası lastikli terliklerimiz vardı giyemedi, tombik ayaklar girememişti ön şeride.Bu sene crocs alayım diyorum, tombik ayaklara uygun duruyor.Petrol artığı olduğunu senden duydum şimdi.O modelde başka marka var mı?

    Bizim ayaklar 25 oldu bu arada, büyüyünce 50 giyer herhalde:P:.

    YanıtlaSil
  19. yatak eteği ütüledim yıllar sonra, canım çıktı...ütü yapmayayım diye polo yaka bile almıyorum ben Dante'ye. Zaten Tammo da ütülenecek neyi varsa şirketin kuru temizlemecisine veriyor, evde ütülenecek bir iki birşey olursa da o ütülüyor zaten.

    Şapkaya üzüldüm, ver istersen birine.
    Dante de şapka giymezdi o yaşlarda pek. Sonra sonra giymeye başladı. Bunların bir günü diğerine uymuyor. Bugün şapka takmıyor dersin, anaa bir bakmışsın aha o gün takacağı gelir. Bizde bu Murphy olayı çok oluyor. Yemiyor dersin ertesi gün yer, yiyor dersin ertesi gün yemez, uyumuyor dersin uyur falan ay...
    Zaten koca kafa olmuştur o artık olmaz o şapka ona, ben ona mayosuyla beraber bir başka tür şapka düşüneyim bari.

    Diz altında olan şortlardan giydir çok düşüyorsa.

    Ayakkabılarına da üzüldüm, iyi hadi elinden çıkarmışsın. Evren illa getircem diyorsa W (wide) bir ayakkabı getirsin. Yada ben burdan bakayım gönderebilirsem yakın zamanda.

    Crocslar, yürümesi koşması henüz öyle zıpır gibi olmayan çocukları düşürtüyor bacım. Yeri fazlaca tuttuğu için ceylan gibi koşulmuyor onlarla. Tuna azıcık büyüsün zıpırlaşsın ondan sonra alırsın.

    YanıtlaSil
  20. hülyacım erkek kıyafetleri konusunda pek bilgili değilim ama sandalet konusunda bir tavsiyem olacak. ben yıllardır nefine ceyodan sandalet alıyorum. tek geçerim. burnu hafif yüksek, çarpmalara karşı, taban kısmı çok rahat. acaip memnunum.
    kifidisin ayakkabılarını da rahat giydi nefin. orada da güzel sandaletler var. ama ceyo fiyat olarak kifidise göre daha uygun ve biz tepe tepe kullandık. çorap giydirmen de gerekmez içine. mutlaka git bir bak derim. adidas, nike sandaletleri ben beğenmiyorum. tabanları çok düz ve ayakla temas eden kısımları acıtabiliyor. ceyo yumuşacık, göreceksin.
    ben kışın evde giyilen pandufları da ceyodan almışımdır hep yıllardır.

    YanıtlaSil
  21. Ütü derken? O ne ola ki? :)

    İmza: Kendi kıyafetlerini alırken bile, çok güzelmiş ama ütü ister be bu kumaş deyip almayan insan modeli:P

    YanıtlaSil
  22. Geçen yazın bebekleri bu yaza çocuk olarak çıkınca bir giysi sorunu yaşanıyor tabi.:) Aykkabı için fikrim yok zira biz ortopedik bot giymek durumundayız hic haberimiz yok ayakkabi modasıdan:) Şık olsun durumu varsa kapri pantolonlar ve tshirt, yoksa penye sort ve tshirt bizim secimimiz. C & A da penye sort ve tshirtler cok uygun, biz sevdik rahat ettik. Dizlerimiz yaralanmasın diye takılmıyoruz sıcakta hep sort giyiyoruz. Utu ise evet , oflaya puflaya da olsa utuluyoruz walla..

    YanıtlaSil
  23. Hülya sıcak günlerde şort-atlet (askılı tişört) giydirmeyi düşünüyorum ben. Hem kolları kapatmadığı için serin olur hem de yaşlarına daha uygun olur. Ütü konusuna gelince ben de aynen yetişemiyorum haftada iki olmasa bile 10 günde 2 kere mutlaka çalışıyor makina. Kışın gömlek ve pantolonlarını ütülüyordum sadece ama kısa kollu tişörtlere geçince ütüsüz giydirememeye başladım. Çok kırışık oluyor maalesef ve benim oğlum kreşe gidiyor, evde olsam yine sorun değil. Ben de hemen o gün için giyeceği 2-3 tişötü hızlıca ütülüyorum.

    YanıtlaSil
  24. ben bu yaz crocs aldım terlık nıyetıne yazlıkta gıyer dıye ama ayakkabı gıbı gıyıyor cok rahat ettı. Cınar ın da ayakları taraklı bazı ayakkabılar sıkıyor. Bır de nıke dan on ve yanlar acık sandalet aldım ama bıraz su toplattı yanlarını. O da taraklı old ıcın. Ben yazın corap gıymedıgım ıcın cınar a da pek gıydırmek ıstemıyorum. Su aralar serın daha olabılır ama sen sıcak memlekettesın corap dıyınce daralmaz mı acep. Gece sene sadece sutten 2 tane serıtlı sandalel almıstım pumadan hem de 20 kusur tl ıdı. O kadar mı rahat ettım. Yumusacık. Bak bakalım bulabılırsen al.
    Kıyafet olarak da sort ve kolsuz tısort . Bır de tulumlar aldım alttan cıtcıtlı tek parca onlar da yaz ıcın hafıf oluyor.
    Optum

    YanıtlaSil
  25. Hülya ayakkabinin ayagina olup olmadigini anlamanin en güzel yolu su: Tuna'nin ayaginin izini bir kagida ciz. Sonra ayakkabini icindeki deri parcayi cikar ve bu kalipla karsilastir. Ic deri cizdigin kaliptan en fazla birparmak daha büyük olmali.
    Bir de giydikleri yüzde yüz pamuklu olsun da nasil olursa olsun.

    YanıtlaSil
  26. ütü neymiş ki diyen gruptanım ben de.en son doğumdan önce bir hevesle yıkayıp ütülemiştim zıbın mıbın:)
    sen gündüz ne giydirsem,ben gece ne giydirsem sorunsalındayım.karasal iklimde sabaha karşı soguyan bir hava ve cok asırı terleyen bir hatunla karsı karsıyayım hatta bir de cok karısan koca da var:)

    YanıtlaSil