19 Haziran 2010 Cumartesi

Bir Yaz Geleneği

Adet olduğu üzere yine yazın bir bölümünü geçirmek anneanne-dede ve Konyaaltı plajıyla hasret gidermek için Antalya'dayız.
Manyağın biri şehre lav silahıyla saldırıyor sanki. Öyle sıcak, öyle nalet bir hava var....


Sıcaklar dışında her şey çok iyi. Tuna sabah 10.10 uçağı için, Murphy kanunlarına itiraz edercesine normalde 1 saat erken uyandı. Hni uçak erken saatteyse çocuğun geç kalkacağı tutar ya, bizde olmadı neyse ki....  Haliyle halet-i ruhiyesi hiperaktiflikle mızırdanma arasında gidip geliyordu. Kalkışı beklerken aprondaki uçakları izledi, deli deli koştu, bana "uçakta ayvayı yedik" dediretecek kadar dengesizdi. Bizimle aynı uçağa binecek iki puset bebesi daha vardı. Biri bizimkinden az büyük bir kız çocuğu; diğeri 12-13 ay civarı sevimli bir oğlan çocuğuydu. İkisi de pusette öyle sakindi ki uçakta yaşanması muhtemel krizleri düşünüp peşinen utanmaya başlamıştım.

Neyse uçağa bindik, Tuna'yı verilen kemerle kucağıma sabitledim. Tepsiyi açıp biraz dut kurusu döktüm. Çöp kamyonunu da verdim. Bizimki tepside kamyon sürerken dut yemiş bülbüle döndü :) Kalkış sırasında o uslu bebeler birer canavara dönüşürken bizimkinin gıkı çıkmadı. 15 dakika kadar sonra da emziği ağzına değer değmez uyudu!!!!!!
İnişte basınçtan rahatsız olur uyanır derken tüm yolcular indiğinde bizimki kendi yatağındaymışçasına rahat uyumaya devam ediyordu. Fırsat bu fırsat deyip slingi çıkardım. Uyku sersemiyken slinge yerleştirip indim. Normalde öyle sıkış tepiş durması namümkün. Uyku sersemliği geçince slingten biraz huzursuzlandı ama bagajları almama yetecek kadar süre tanıdı bana. Bebekken slingde uyuyan, indirince kıyameti koparan başka çocuk sanki. "Aman kucak çocuğu mu olacak bık bık bık" diye endişe edenlere duyurulur. Uyku sersemi olmadan kucakta durmuyor artık. Var mı ötesi?

 

Dedim ya burası cehennem gibi sıcak. "Yok başka bir cehennem yaşıyorsunuz işte" nakaratı geldi aklıma ama konuyla alaksız :)

Tuna ilk geceden beri yer yatağında deliksiz uyuyor sayılır. İlk  gün sabaha karşı 6 gibi hafifçe gözlerini açıp şaşkın şaşkın odaya bakarken uykusu kaçtı. Yanına yatıp gözlerini elimle kapadım, 7ye kadar uyudu. Dün gece de kanapeye yanıma çıkıverdi, yanımda uyudu bi süre. Sonra kütdedek düştü ve aşağıda uyumaya devam etti. Bi daha da yanıma gelmeye yeltenmedi. :)

Sabaha karşı uykumun en tatlı yeri olmasa gülmekten karnıma ağrılar girerdi muhtemelen ama baktım horlamaya devam ediyor, döndüm totomu uyudum.

Yasemin'le konuştuk, Gazihan kuzusu ateşliymiş. İyileşsin, akacağız Konyaaltı sahillerine.

Havdisler şimdilik bunlar.

Hadi teyk keerrr


7 yorum:

  1. çok şirin bakmış uçağa :)

    uçakta uyuması da süper olmuş, akıllı Ton!

    size iyi tatiller, iyi eğlenceler...

    NOT: Sıkıntıdan bayılmak üzereydim, yazın süper oldu :)

    YanıtlaSil
  2. iyi tatiller tontonuma ve sana :)

    YanıtlaSil
  3. heheh iyi tatiller tunişimi öpüyorum kocamanından. maşallah iyi atlatmışsınız

    YanıtlaSil
  4. tunacık zaten uçak beklerken bütün enerjisini atmış ,iyide olmuş anneyide üzmemiş,eee diğer çocuklarda kuzuların sessizliğini oynamışlar ,hep otur otur nereye kadar ....iyi tatiller...

    YanıtlaSil
  5. biliyosun nadastayım. ama tatil insanı görünce dayanamadım, ses edeyim dedim:)

    ananeyle dedeye selam ederim. ananenin gözlemelerinden tunik benim için de yesin.

    iyi gecelr...

    YanıtlaSil
  6. off offf antalya aydın didim izmir yanıyor her yaz böyle işte. Çok tehlikeli. Bizde geliyoruz memleketimiz EGE'ye gelecek ay.Ankara'da manyak bi yağmur ve fırtına vardı düne kadar. Öyleki tüm pencerelerden halılara kadar sular taştı 12. katta olmamıza rağmen.Sizlere iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  7. hahaha, "sehre lav silahiyla saldiran bir manyak" ha :)))
    Cok guzel olmussunuz boyle anali ogullu slingli sortlu ;) Iyi tatiller, buraya da bekliyoruz...

    YanıtlaSil