15 Haziran 2010 Salı

Büyüme Emareleri-2-


Çocukların bebeklikten çıktığını nasıl anlarsınız? Var mıdır bir listesi bu işin? Motor şanzuman becerilerinde şunu şunu yapıyorsa, şu kadar kelime söylüyorsa, ağzıyla kuş tutuyorsa artık çocuk olmuştur diyebiliyor muyuz?

Tuna bu aralar gözüme sokacak nerdeyse büyüdüğünü de ondan soruyorum.



Geçen hafta içinde pek tuhaf şeyler oldu. Bir akşamüstü "çöp kamyonlarına bakacağız, yolda sana ayran da alacam bak" diye diye pusete bağladım Ton'u. Süpermarket alışverişimizi yaptım. Tuna markette fıy fıy koşup kendini aratmasın diye oyuncak reyonundan bir çöp kamyonu seçip koydum önüne. Bir de çimento kamyonu ve geri dönüşüm tırı verdim. Tuna diğer ikisini rafa yerleştirip çöp kamyonuna sıkı sıkı yapışıp kasaya yanaştı. Tüm bunlar esnasında nefes alışverişlerinin nasıl hızlandığını tahmin edemezsiniz.

Eve kadar öldür allah binmedi pusete. Kaldırımda arabayı sürdü. Bir ara cezaevinin duvarında sürmeye başladı ki ben tırstım. Yarı açık kısmından adamın biri çıkıp nemli gözlerle bizimkini seyre dalınca da pek fena oldum.

Haliyle 10 dakikalık yol 45 dakikaya çıktı. Eve vardığımızda pilimiz bitikti. Kamyonu elinden bırakmayan Tuni'ye yemek falan yedirmek yalan oldu haliyle. Hadi yatağa komutuyla birlikte 2 emzik verdim eline. İkisini de fırlattı attı. Bu aralar fırlatma huyu peydahladığından hiç üstüme alınmadan aldım tekrar verdim. Yine fırlattı. "E tamam o zaman emziksiz uyumak istiyorsun demek, kamyonla uyumak ister misin peki?" dedim. "Bu mümkün mü?" dercesine kocaman açtı gözlerini. Fazla sorgulamadan kamyonuyla girdi yatağa ve döne döne uyudu. Gece uyanınca mecbur verdim emziği zira son köpek dişi eti yarmaktaydı -ki bugün yardı. Ailecek kavuştuk güzel uykuya. 3 yaşına kadar diş miş yok :)

Gündüz uykusunda kamyon mamyon sökmüyor. Arada emziği yataktan fırlatıp uyumaya çalışıyor ama beceremeyince sehpaya uzanıp almaya çalışıyor.

Otomobilde giderken de 3-5 dk sonra cırlamaya başlayınca emzikle susturuyorum. Ama gece uykuları için emzikle vedalaştık. Kaldı ki kendisi istemiyor. Verince yataktan atıyor. Gece-gündüz emziğe neden farklı muamele yaptığını anlamadım ama sanırım kendisi de kademeli vazgeçmek niyetinde. Umarım sonbahardan önce "bez takmak istemiyorum" diyerek bana şahane de bir sürpriz yapar. Yapmasa da kendi karar verene dek tuvalet eğitimi konusunda radikal bir hareket yapmamaya kararlıyım. Kakasını yaparken bezini tutup gösteriyor. Bir kere yapmadan hemen önce söyledi ama lazımlığa oturmayı kesinlikle reddediyor. Dedim ya, KENDİSİ ne zaman isterse o zaman bırakacağız bezi.

Şapka taktıramadığım Tuniko'yu bir gün kapı önünde kıstırdım, "ya takarsın ya evden çıkmayız" tehdidini savurdum. Takıverdi hemen. Takış o takış, şimdi dışarı çıkarken kendisi hatırlatıyor ve hakkaten şapkasız çıkmıyor. Ya güneşten daha az rahatsız olduğunu keşfetti ya da artık takmaya karar verdi, kimbilir?





Eğer ertesi gün çoluk çombak buluşmalarımız olacaksa, akşamdan beynini yıkamaya başlarım Tuni'nin-ki oyuncak paylaşımında arıza çıkarmasın. Son zamanlarda iyiye gidiyorduk ama parktaki diğer çocuklar paylaşmayı bilmeyince bizimkinin yıkanmış beyni gene kirlendi. Kimse oyuncağını paylaşmayınca Tuna da "leaaynn yemişim paylaşımını" demeye başladı. Cumartesi günü Hayat ve Yeliz'le buluştuğumuzda Tuna kendinin bile olmayan kova-kürek seti için arıza yaptı. Yuh artık evladım.... Büyüse de daha çok anlasa laftan diyorum.

Ton balıklığı da artık sadece lafta kaldı. Bıngıllık, boğumlar, koca göbek... Hepsine elveda dediğimiz bir ay oldu. Zayıflamamıştır sadece boyu uzamıştır diye teselli buluyoruz. Ama bildiğin normal anatomide bir oğlan çocuğu oldu. İçine sığamıyor, kıçından kastırıyor dediğim pantolonların bel lastiğini sıkıp giydiriyorum. Şaka gibi!!!

Bir de kelimelerin yetmediği anlar, bakışlar var. Kocaman çocuk gibi bakıyor bazen. Ne yaptığını çok iyi biliyor gibi sanki. Sonra kısa süre gözden kaybolup da beni yeniden görünce gözlerini içi gülüyor ve ben anlıyorum ki o hala benim minik bebeğim.

16 yorum:

  1. Kolajlar harika olmuş.
    Bu sefer Ton banada pek bir büyümüş geldi valla.
    Kova-kürek konusunda abartmadı bence , o kadarcık yapacaklar , sorun degil.
    Öpüyorum ikinizide

    YanıtlaSil
  2. oyy sonunda pek duygulandım be, büyüyorlar cidden. bu arada bebelerin hepsi amele yanığı olmuş, defne de aynı:))

    YanıtlaSil
  3. büyükdükçe onlar bizi şaşırtmaya devam ediyorlar , Kaka olayı bizde de sorun hala, Tuna inşallah çabuk bırakır.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. bizimkide kakayı söylüyor e e e diyor ama tuvalete veya lazımlığa oturmayı reddediyor bende zorlamıyorum ama çevremdeki herkesin baskısından da bıktım valla

    YanıtlaSil
  5. Hakikaten Hülya, sonu pek duygulu bitmiş...

    Nedir bu kamyon sevgisi? Gel Tuna'm, bizim tesiste istemediğin kadar çöp kamyonu var, gözlerin bayram etsin!

    Emzikle vedalaşamadık biz daha, keşke Çınar da öyle bir süpriz yapsa bana... kamyonla falan uyusa. Aklına düştükçe "meme meme" diye sayıklıyor ama yanıt belli "uyurken annecim". Du bakalım nereye kadar gidecek böyle?

    Şapkayı Sapanca'da da taktıramadım. "Geri döneriz" gibi manasız bir tehdit de savuramadım orada, ama diğer zamanlar için aynen bu yaptığını kullanmayı planlıyorum. Daha önce işe yaramıştı :)

    Hülya bir de, senin şu çocuk bakımı/eğitimi vs vs yazılarını okurken öyle rahat hissediyorum ki kendimi, bayılıyorum o yüzden blogunu okumaya. Hiç kasmıyorsun insanı "efendim şöyle şöyle bir yöntem izledim, şöyle şöyle oldu, en bi birinci anne benim, benim çocuğum da en bi birinci" havası vermiyorsun ya hiç, ve inadına çok da güzel büyütüyorsun ya Tuna'yı, helal olsun!

    Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. hayatto
    olcak o kadar di mi? çocuk bunlar sonuçta
    füs
    göbek pambık gibi, kol, baldır zenci.. ben de öyleyim ama :)
    kayra-elif
    umarım öyle olur. olursa da süper olur
    rabbit
    baskı yapanı bana yolla. "siz 12 aylıkken bezsizdiniz bıkbıkbık"ların çoğunda saklanan bi gerçek var. çoğu çocuk ilkokul boyunca gece altına kaçırıyordu. benim tanıdğım bi düzine yetişkin var inan.. kulağını tıka sen herkese.

    YanıtlaSil
  7. başakcan
    tuna sizin orayı görse bi 10 dk tutar nefesini sanırım.
    çınar tunadan az da olsa küçük. her şeyin bir zamanı var sanırım. o günler de gelecek merak etme sen. güzel sözlerin için sağolasın. tek anahtar nokta çocuğu gözlemek ve ona kulak vermektir diyorum. gerisi fasa ve de fiso

    YanıtlaSil
  8. Ah Hülya bende pazardan beri bu konuya kafa yoruyorum. Saçlarını tam erkek traşı yaptırdık, iyice kocaman bir adam oldu :) şöyle sıkıca sarılmasa bebeğim gitti diye ağlayacağım

    YanıtlaSil
  9. En son cümlede kopardın beni Hülya... Büyüyorlar ama büyümek onlar için ne kadar eğlenceli bilemiyorum... Aslına bakarsan bizden daha fazla onlar için zor olmalı... Geçen gün işyerimde bir arkadaşım anlattı... 2 buçuk yaşındayken anne bana bez bağlama diye gelmiş oğlu... Hatta bir iki kere kaçırınca annesi bez bağlamakla tehdit etmiş o son olmuş... Belli mi olur:)

    YanıtlaSil
  10. Ben de yeniden ağzına sağlık, diyorum o zaman :)

    Yalnız hakikaten, ola ki bir gün Ankara'ya yolunuz düşerse, Tuna'ya burayı gezdireyim! Çınar her geldiğinde "baaavuuu, baaavuuu" diye sayıklamaktan helak oluyor :)

    YanıtlaSil
  11. cok sevindim sizin adiniza Hulyacigim.Dislerden sonra artik tamamen keyfini cikartabileceksin Ton' un. Sapka olayi ekstra alkisi hak ediyor cunku zirt pirt cocugunu disari cikartan, eglendiren & yorulmak nedir bilmeyenlerdensin:)

    YanıtlaSil
  12. HAva sıcak ya annesi, hepimizin iştahı daha azaldı.

    Ama çocuk formuna giriyorlar yavaştan, bacaklar uzuyor falan... bakıyorum bazen bu benden mi çıktı diye :))

    YanıtlaSil
  13. benim oğluş hiç bir zaman bir ton balığı olamadı hala sıska ve uzun.Bu durumdan rahatsızmıyım? hayır yani benim için sağlıklı olması önemli.ama yurdum insanı gördüğü anda verdiği tepki beni sinir ediyor' ay çok zayıf bu çocuk,annesi yemek vermiyormusun' 'evet efendim vermiyorum,yiyipte ne olacak dimi?'....Ay allahım çıldırtacaklar beni.

    YanıtlaSil
  14. bazen büyümüşte küçülmüşcesine laf ediyorlar o zaman aha işte büyüdü bu diyorsun ama bu mümkün mü konuşmayla olmuyor o işler:)
    Bu arada köpeklerden sonra azılar var niye 3 yaşa kadar yok yazdın ki?

    YanıtlaSil
  15. ömer tuna-esra
    ikk sıra azıları çıktıydı. son azılar kaldı

    YanıtlaSil
  16. Oyyy, ben de cok duygulandim, ozlemisim Tuna'yi. Ne de guzel olmus sapka, e tabii oglan guzel olunca :))

    Basak'a da katiliyorum ayrica. Ben de bisey var diyodum bu kadinda ama :) Ozledim ya, bekliyoruz bak...

    YanıtlaSil