30 Temmuz 2010 Cuma

Terrible Tu(na)*

*Yaratıcı başlık için Hayat Hocam'a saygılar sunarım.

Harvey Karp’ın deyimiyle bir mağara adamından hallice yaşlarda çocuğu olan her anne-baba gibi bizim de gündemimizde 2 yaş hey heylenmeleri var. Yani 2 yaş ergenliği; nam’ı diğer terrible two.

Genelde uykusu başına vurmadığı ya da açlıktan kudurmadığı anlar dışında çok uyumsuz değildir Tuna. Ama bu aralar yeni yeni huylar edinmesi işleri azıcık değiştirdi.

Son günlerde tam dışarı çıkacakken bir oyuncağını alıyor yanına. Genelde ufak bir araba, çöp kamyonu, miniğinden bir top derken 2 gündür oyuncakların boyutu giderek büyümeye başladı. Sabah baktım yeni kepçeyi “tartıyor”. Bir an aklından geçirdiyse de ağır gelmiş olacak ki vazgeçip daha ufak bir kamyon seçti.

Öğlen uykusu sonrası biraz keyifsizdi. “Oğlum geçenlerde Serap’la gittiğimiz havuzlu parka gideceğiz birazdan” diyince çöp kamyonunu bırakıp en olmayacak oyuncağı seçti.

 
Olmaz dedikçe sapıttı. Buyrun sapıtma ve çekişme anını izleyin.


Kapı önü restleşmesi from hulya cinscicekci on Vimeo.

Kavganın kazananı kim mi oldu?
 
......................
...............
.............
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
..
.........................
.......................
 
 
 
Homurdana homurdana aldı koca arabayı. Bir an olsun bırakmadı. Arada “ver oğlum pusete takayım” dedikçe çemkirdi. Aman iyi taşı işte deli mi ne!!!


Havuzlu parkta pusetten indi, arabasıyla fıyy o yana fıyy bu yana koşturmaya başladı. O deli oğlan gitti yerine başkası geldi sanki. Meğer çocuğun bir bildiği varmış. Havuzlu parkın neresi olduğunu artık anlar olmuş, kafasında parkta yapacaklarını kurmaya başlamış. Sadece deli deli ısrar etmezmiş yani.

Sonra park bu deli oğlana dar geldi, kaldırıma çıktı. An geldi sıkıştı bir yerde, “geçemezsin” dedim. Hem geçti, hem de “bak nasıl geçtim” dercesine pis pis baktı. Günün skoru: Tuna 2- Anne 0


Bir anlamda nostalji from hulya cinscicekci on Vimeo.


Hal böyle olunca durumu 3-0 yapmamak için markette makarna kutusunun önüne tüneyip tutturduğu anda attım sepete. Akşama fiyonk makarna istermiş efendi hazretleri, uşak Sebastian da evde hemencecik pişirdi.

2 yaş dönemi olaylara farklı bir açıdan bakmayı gerektiriyor. Artık o minik bedenin bir iradesi, istekleri, tercihleri ve kendine ait bir dünyası var. Sözel ve bedensel yetenekleri akılarından çok çok geride olduğundan ve en fenası bunun da farkında olduklarından sapıtıyorlar çoğunlukla.



Bir de küçük not: Tuna hafta başından itibaren okullu oluyor. Eve yakın, bahçeli, 2-2,5 yaş arası sadece 3-4 çocuk olan ve en güzeli hemen yanında çok güzel bahçeli bir kafe olan temiz bir kreş buldum. Ortalama bir yer ama başlangıç için çok da fazla beklentim yok zaten. Haftada 3 gün, 10:00-12:00 arası BENSİZ eğlenecek Tuna. Daha çok oyun grubu gibi bi şey olacak. Kreşte yemek yemeyecek ve uyumayacak.

Çok ağlarsa ve bensiz durmazsa diye içim içimi yiyor. Ben ilk haftalarda yandaki kafede bilmemkaçıncı kahvemle gazeteleri hatmediyor olacağım bir süre. Alışırsa da ver elini spor salonu ver elini kardiyo, efenime söyliyim pilates neyin
video
video

18 yorum:

  1. Ya sonra da insan keşke o şansı o kadar inatlaşmadan önce verseydim diyor değil mi, neyse Tuna'yı tebrik ederiz :)

    Kreş olayı iyi olur umarım, ikinize de çok iyi gelecek.

    YanıtlaSil
  2. evet aslına bakarsan zamanında hababam taşıdığım arabaya şimdi nedne hayır dediğimi önce kendime açılmama gerekti. e ben zaten 11-13 ay arası her eyer bunla gittim diye düşününce izin verdim ama keşke baştan ağlatmasaymışım. ama bazen hayır diyince hemen bırakıyor ya, ben de şansımı denemiş oldum. kreş olayını düşünmek istemiyorum bir süre :) kreşofobia gelişti bende. kreşkorkusu :))

    YanıtlaSil
  3. Hülya, onlarla birlikte biz de büyüyoruz ve öğreniyoruz...

    Aslında, onlar bizim sınırlarımızı deniyorlar, biz de deneyip yanılıyoruz. Bir süre sonra ortada buluşabileceğimize inanıyorum. Bu kadar yazışma boşuna değildir, eminim :)

    Videoları görsek süper olacaktı ama vimeo'yu bekleyelim artık...

    Not: Vimeo videolarını da bloga embed edebiliyorsun, video.google.com'daki sorun çözülene kadar böyle deneyebilirsin.

    YanıtlaSil
  4. başak
    evet.... kimin kimi büyüttüğü belli değil dedi dün eşim. kızdım ama haklıymış
    vimeoya yükledim sıraya almışlar beni
    yarın bloga embed edeceğim, iliştireceğim

    YanıtlaSil
  5. Bulduğunuz kreş çok iyiymiş! Belki ilk başlarda bırakmak istemeyeck seni (ya da ilk iki gün durumu çakmayacak da üçüncü gün arıza çıkaracak), ama sonra o da keyif alacak.

    Bak, bizimki kavga kıyamet gitti, şimdi kreşten eve gelmek istemiyor, bir ton dil döküyorum her akşam :))

    YanıtlaSil
  6. başak
    essah mı diyon? oo süper haber. aldım gazı :)

    YanıtlaSil
  7. Yeminle!!!

    Bağırış çağırış arabaya biniyoruz her seferinde :))

    YanıtlaSil
  8. Ah şu inatlaşmalar.. Sonunda pes etmeler. Doğru mu yanlış mı o an karar vermek oldukça güç oluyor. Tabi dışardan okuyunca oldukça şeker görünüyor.

    Kreş notlamalarını bekliyorum..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ay yerim onu...
    Annesi mi terrible 2 o mu bilemedim ben yalniz surekli bir inatlasma cocukla :))))))))))))
    cok pis Tuna'ciyim ben :)

    YanıtlaSil
  10. Hülyacan öyle şirin yazıyorsun ki güle güle katılıyorum vahim durumlara. Başıma geleceklerin pek farkında değilim sanırım :) Okul meselesine çoook sevindim, senin adına tabii ki.

    YanıtlaSil
  11. anne olmayanlar boyle 2 yas sendromu geciren bir cocuk gorseler " ben anne olunca cocugum asla boyle davranmayacak , cunku ben cok iyi ve kuralci bir anne olucam " derler :p zavallilar yazik :p halbuki sen cocuguna2 yasina kadar istersen hic sesini yukseltme , istersen her istedigin kurali uygulat malesef o melek gibi uyumlu yiwrin 2 yasina girince buyuk bir degisim gecirecek :pPp bir nevii " canavar " olacak :))

    imza : 3 cocuk annesi firdevs :p

    YanıtlaSil
  12. Hahaha, cok guldum ben de okurken :)) Ama oyle tatli gorunuyor ki :)) Bir de akilli Tuna, daha nerelerden gecer o, ne planlar yapar :))

    Krese de cok sevindim, ikiniz adina da. Bir de boyle az az baslamasi daha iyi olmus. Baslarda aglayabilir, cok normal ama firsat verirsen alisacak ve sevecektir. Tulin Su'yu eve geldiginde aksam bile arkadaslarinin adini sayikliyor. Haftasonu ozluyor. Onlar icin de iyi oluyor kendi yasitlariyla etkilesim icinde olmak. Eminim senin icin daha zor olacaktir baslarda.

    YanıtlaSil
  13. ehe! sen 'geçemezsin' dedkten sonra geçip de sana attığı o bakışta koptum. çok büyümüş hülya'cığım yaa. bu videoda bana müthiş değişmiş geldi. yeni yaşın olgunluğu sanırsam ;)

    YanıtlaSil
  14. Tuna:The Problem Solver
    gördün mü aklı ? Bu veledleri hiç küçümsememek lazım .
    kreş işi çok iyi olmuş Hülyacım . Biraz nefes sanada çok iyi gelecektir. Öperim ikinizide

    YanıtlaSil
  15. Ya ben videoları yeni izledim!!!!

    Nihahaha, kapı önü inatlaşmasındaki söylenmesine öldüm gülmekten (evet, Çınar yapsa gülmekten ölmeyebilirdim).

    Fekat, ikinci videoda "ordan geçemezsin" deyişinin üstüne çatııır çatııır geçmesine daha çok güldüm :)

    Hülya, inatlaşmayalaım biz bu bebelerle, nasıl olsa kazanamıyoruz, bari kazirmamız çizilmesin :)

    YanıtlaSil
  16. canfeza
    kreşe haftaya başlayacak. bu hafta hafif bir hastalık geçirdi ton. dışardan kendimize bakınca ben de eğleniyorum ama o anda sinirleniyor insan

    tuğçe
    seneye görecem ben seni:)

    kisd
    şekerim alay etmeyip ciddiyetle üstüne eğirisen "seni adam edecem" triplerine girersen işin içinden çıkılmıyor. en iyisi geyiğe sarmak

    firdevs
    üstadımsın :) tecrübe konuştu sanırım az önce. ben çok uzun zamandır büyük konuşmuyorum zaten sırf bu yüzden

    YanıtlaSil
  17. evren'im
    ben o an eğlenmemiştim ama sonradan izleyince hari komik olaymış haaa. kreş işinde sıkışınca sana sorcaklarım olacak
    öperim

    sermin
    herifin işi gücü trip zaten

    hayatcım
    tuna the problem child da oluyor, problem solver da... özledik gel gari

    başak
    döt olduğumuzla kalıyoz valla. söyleniyor di mi? küfreder gibi

    YanıtlaSil
  18. Kızım çok komik, tam bende şöyle yazacaktım: "Aaa bizde de bu elarabası kılıklı şey yeniden gündeme oturdu, ne acayipler, ne kadar senkronizeler!"
    Derken senin hortum yorumun geldi bana...
    Derken demin nurturyada kendi etrafında dönmesini okudum..pesss diyorum..
    Peki dönerken gözlerinide bi garip belertiyomu? Sanki arkaya bakmak ister gibi???

    YanıtlaSil