3 Temmuz 2010 Cumartesi

Yazamıyorum, çünkü....

Tuna uyanık olduğu hemen her dakikayı koşarak, zıplayarak geçiriyor.
Uzun uzun neler yaptığını anlatamayacak kadar sıcak ve uykusuzluk etkisindeyim. Kolaya kaçıp video yükleyesim, kısa kısa anlatasım var. Yüklüyorum.....

video

Çevre esnafın kuytuda sıkıştırıp dövmesine ramak kaldı. Kova-kürekle efendi gibi oynamayıp elalemin dükkanının önüne toprak-taş yığıyor. Adamlar söylene söylene süpürürken bizimki süpürgenin işi biter bitmez kapıp kendi süpürmeye devam ediyor.

Yukardaki zıplama atraksiyonu tesisatçının depo kapağı üzerinde gerçekleşmekte. Gün içinde ara ara bezini çıkarıp külot giydiriyorum ki güya rahatsız olacak da tuvalet eğitimine hazırlanacak da kakasını söyleyecek de... Ölme eşşeğim ölme. Tam yaparken kakasını da çişini de söyleyip (eliyle bezini ya da pipisini göstererek) işini görüp oyuna devam ediyor. Zaten bu hengamede tuvalet eğitimi olmayacağını biliyorum. Maksat biraz ferahlasın, rahatlasın.



Çöp kamyonu, çöp atma, çöp kutusu... Çöple ilgili her şeyle takıntı derecesinde ilgili. İlk kez gördüğü pedallı kovayı açmayı becerdi ama nasıl kapanacağını anlamadığından kapağı dayak delisi yaptı.

Biri şampuansız biri şampuanlı olacak şekilde günde 2 kez yıkıyorum. Yine de ayaklar, bacaklar kollar dakikalar içinde leş gibi oluyor. Saçları kestirmeye kıyamadığımızdan çok çabuk kirleniyor. Bağlasam tokayı durdurur mu ola?

video

Yapacak iş bulamazsa dedesinin arabasına dalıp kornayı köklüyor. Pencereden bakan bakana dememe gerek var mı?

video

Yasemin'le ve Gazihan'la buluştuk. Bir türlü gelmeyen yaz, Akdeniz suyunu ısıtamadığından oğlanlar suya girmek istemedi. Denize taş attılar bir süre. Sonra gölgeliklere attık kendimizi.
Oğlanlar olgunluk gösterip birbirini hırpalamadı ama oyuncak paylaşımı her zamanki gibi sorun oldu. Tuna Gazihan'ın neyi var neyi yoksa sahiplendi. Ağlattı, ağlatırken de gözüne baka baka Gazihan'ın kamyon-vinç setini oynadı.



Azıcık kıçının üstüne oturmasını ve sakinleşmesini sağlayan tek şey kitaplar. Ya-Pa'nın 2-3 yaş serisini zaten çok seviyordu. Bizde olmayan kitapları da burdan aldık. Bir de kepçeli, dozerli, helikopterli bir kitap bulduk. Severek bakınıyoruz onlara. Defalarca anlattırıyor her resmin öyküsünü.



Bu hareketlilik gece boyu da devam ediyor maalesef. Yer yatağından kanepeye yanıma ordan geri aşağıya, sonra gene yukarı derken her gece en az 1,5 saat uyumak için debeleniyor. Sonuç; uykusuz anne, uykusuz olması gereken ama enerjik ve mutlu Ton...

Yemek yedirmek daha doğrusu bir yere sabitlemek imkansız. Sadece akşam yemeği vakti pili bittiğinden mama sandalyesine oturup bir şeyler yedirebiliyorum.

video

Deniz hala soğuk. Belki biz gidene dek birkaç kere daha gidebiliriz. İlginçtir bu sene sudan pek hazetmiyor. Geçen sene su kuşu olmuştu, şimdilerde çöpçüler kralı olmaya aday.

7 yorum:

  1. Alpi ile birlikte izledik Hulya. "Cok cok iyi.Bence eglenmis Tuna. Ziplamasi cok komik. Tuna bize gelsin, evimi terketmeyecegim, birlikte ziplayalim.Hehehehe":))))

    YanıtlaSil
  2. Vidyoları göremedim..daha sora tekrar deniciim..
    Arda' da bu sene suya daha mesafeli geçen seneye göre..Hoş herşeye mesafe koydu, park,kaydırak,salıncak..
    Evinizi, düzeninizi, babayı özlemişsiniz gibi hissettim..ne kadar daha ordasiniz?

    YanıtlaSil
  3. Yazama Hulya,

    Yazama,

    İçim titreye titreye okuyorum seni, simdi, su anda, su cumartesi ogleden sonrası, ofiste, calısıyormus gibi yapıp calısmayarak, seni okuyarak, oglusumla çop kovasının kapagını dayak delisi yapma hayali kuruyorum...

    Sana enerji diliyorum, keyifle eglenmenizi, gunleri tatlı yorgunlukla gecirmenizi diliyorum...

    Cok da ozeniyorum,
    Bilmem belli oldu mu?

    Doya doya oynayın bizim adımıza da,
    Hic saat sınırlaması olmadan...

    Cok selamlar ikinize,
    Bizden,
    Buralardan,
    Uc kisilik.

    YanıtlaSil
  4. allahım biz ne zaman dinlenicezzzz?

    YanıtlaSil
  5. anladım ki tatil demek arcayı birilerine postalayıp uyumak dedmek. yazlığa da gitsen, otele de gitsen, onun peşinde koştuğun sürece dinlenme yok. tadını çıkarayım diyorum ama gücüm kalmıyor:( tam zamanlı anneleri takdir ediyorum:) ikinizi de seviyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar yorgun olduğun her satırdan belli ama Tuna'nın yaptıklarını keyifle okudum! (Evet, ben Çınar'ı böyle anlatsam da biri bana bu yorumu yapsa ben de pedallı çöp kovası kapağına çevirirdim, ama, davulun sesi uzaktan hoş :>).

    Kocaman sevgiler ikinize de..

    Videolar google yasaklarının azizliğine uğramış sanırım :(
    Vimeo?

    YanıtlaSil
  7. tatil gayet güzel geçiyor bence, ama tatil kelimesinin içeriğini değiştirmek lazım çocuklular için :)

    YanıtlaSil