10 Ağustos 2010 Salı

Altı Kaval Üstü Şişhane



Tuna azıları ve köpek dişlerini çıkarırken eline ne geçirse hatır hutur kemiriyordu. Tam da o dönemde art arda biberon emzikleri telef ettik. Zaten o dönem genelde sıvı beslendiğinden biberon çok kullandım.

Biberon Avent olduğundan ucunu da hep Avent aldım. Ama Tuna arkadaşımız bir haftada 2 ucu paramparça ettikçe ocağa incir ağacı dikileyazdı.
Derken bir gün YKM mağazasındaki görevli çok "özel" bir bilgi paylaştı. Ben kauçuk uç ararken Chicco'nun 3 numaralı kauçuk emziğinin Avent'e cuk oturduğunu söyledi. Üstelik fiyatı Avent'in yarısı kadardı. En azından denemiş olurum diye aldım kaynattım taktım biberona. Renk farkından dolayı Tuna kesinlikle o biberonla süt içmek istemedi. Uykusunda verdim, akışı ve ağızdaki şekli de neredeyse aynı olduğundan hiç farketmedi ve içti.
2-3 gün sonra uyanıkken de almaya başladı ve 6 aydır hiç parçalanmayan (uğraştı ama başaramadı) ucuz Chicco ucu kullanıyorum.
Firmalar bu konuda çok hassas. Avent pompaya Dr.Brown biberon uymaz. Lansinoh pompaya Medela süt saklama poşetleri uymaz......
Bu sefer nasıl olduysa uymuş haberiniz olsun dedim.

edit: Nurturia'da kızların söylediği birkaç "uydu" haberi daha var hemen sıralayayım
- Dr.Brown biberon Medela pompaya uyuyormuş
- Chicco biberona Dr.Brown uç uyuyormuş
- Chicco uç Timy Toppee'ye uyuyormuş
- Avent biberona Dr.Brown uç uyduğu iddia edilse de bizde sızıntı yaptı, sütlerim boşa aktı falan. Daha da denemedim, belki ben iyi sıkıştıramamışımdır

17 yorum:

  1. Ben daha da ucuzunu söyleyeyim o zaman sana :))
    Avent geniş balıklı biberona bebedor'un geniş balıklı ucu uyuyor. Hemi de 3,5 TL galiba :))

    Gene Bebedor'un dar başlıklı biberon emziği Dr. Browns'a oluyor. Ama içindeki çubuk çıkarılmazsa. Çubuğu çıkarınca sızdırma yapabiliyor

    Ama Avent'in küt meme ucuna karşın Bebedor'un ki klasik yuvarlak formda. Hani Tuna farkı anlayıp içmeyebilir diye söyleyeyim dedim.

    YanıtlaSil
  2. ahaa çok iyiymiş. bebedorun silikon meme uçlarını kullanmıştım. onca avent, medela vs'den sonra en rahat onunla emzirmiştim. bebedor rocks!!!!

    YanıtlaSil
  3. Pek faydalı bir paylaşım, tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Nuk dar agizli biberonlar da Medela pompaya uyuyor. Medela pompadan cikan biberon kucuk oldugu icin Nuk gotururdum sirkete. Aktarma yapmaya gerek kalmazdi.

    YanıtlaSil
  5. Iyi bir blog yazari olmayi basarabilseydim seninle bu bilgiyi aylaaar oncesinden paylasmis olurdum zira biz en basindan beri avent biberonla chicco kaucuk uc kullaniyoruz:))
    neyse zararin neresinden donsek kardir di mi:))

    YanıtlaSil
  6. hımm kayda değer bir bilgi. malum bizde paçalayanlardanız. :)

    YanıtlaSil
  7. merak ettim, hala biberon mu kullaniyor Tuna?

    YanıtlaSil
  8. Bana Avent biberon demeyin ne olur! Bu seneye kadar BPA'li biberonlari sattilar, stoklari azaltinca BPA'sizlari getirdiler, simdi de yuzsuzce reklamini yapiyorlar :( Chicco ozellikle cam biberonlari ile takdirimi kazandi, ilk BPA'siz biberonu o getirdi. Ama kaucuk biberon ucu konusunda suphelerim var. Okudugum kaynaklar alerji yapabilecegini soyluyordu. O yuzden hep silikon uc kullandik biz.

    Biberonlar ve BPA konusundaki Nurturia'daki tartismamiz da burada http://www.nurturia.com.tr/questions/537811df-c18f-4fe4-9661-9d44010690de/1/bpa-free-biberonlar

    YanıtlaSil
  9. fethiye
    tuni'ye süzme yoğurtlu d.günü pastası ararken bi çizkek tarifini görmüştüm.yorumunu görünce aklıma geldi, en yakın zamanda yapayım. gelelim soruna:)
    "aaa bu yaşta hala biberon mu veriyorsun?" anlamında sormuşsun sanırım. şöyle anlatayım: ton 6 aylıktan beri bardaktan su içiyor. ben hem bardaktan hem suluktan bazen de biberondan içiriyorum. o an hangisi kolaydaysa. 16-17 aylıktan beri pipetle içebiliyor ama evdeysek bardak-pipetle içilen sütler parkeyle buluşabiliyor. haliyle kahvaltı sütünü biberona koyup içmesini tercih ediyorum. yoksa bir çocuğun hem oyun oynayıp atlayıp zıplayıp hem de dökmeden bardakla süt içmesini bekleyemeyiz değil mi?
    keza gece uyutmak üzere sırtüstü yatağına koyduğunuz bir çocuğun eline pipetli süt de veremeyiz değil mi? sizin olların deyimiyle "bottle baby" değil tuna. günde 2 kere bazen sadece geceleri biberonla besleniyor.

    YanıtlaSil
  10. Hulya, anladim durumu da "sippy cup" denen sey yok mu, onu neden denemiyorsun? Biberondan daha cabuk akitiyor onlar. Bir yastan sonra biberonu kesin, onlara yonelin diyorlar...

    O peynirli - ya da suzme yogurtlu keki yaparsan seversin diye umuyorum.

    YanıtlaSil
  11. berceste
    bpa konusunda haklısın. avent sağlam kelek attı türkiye'ye. kauçuk alerji yapmadı bizde.

    YanıtlaSil
  12. fethiye
    zaten http://www.e-bebek.com/alistirma_bardaklari/philips_avent/philips_avent_magic_cup_damlatmaz_bardak_kulplu_200_ml/PAV-2550 bu suluğu kullanıyoruz 1,5 yıldır. bunda süt içmek istemiyor. hatta ayran bile içmek istemedi sulukta. su, sadece su.. sütün içşne şeker, bal vs koyup gece içirme durumunda dişler için zararlı. yoksa biberon çürüğü denen şey o kadar da kolay ortaya çıkmıyor. ki zaten süte tatlandırıcı birşey koymam söz konusu bile değil.
    sıcak yaz günü buz gibi süzme yoğurtlu çizkek nasıl iyi gider şimdi :P

    YanıtlaSil
  13. Genial dispatch and this enter helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

    YanıtlaSil
  14. Ben Avent ve BPA kazigindan sonra o suluklari da kullanmiyorum Hulya, onun yerine Avent'in suluk basliklari ayri satiliyor, ondan alip Chicco cam biberona taktim! Oyle kullaniyoruz. Bir baska uyum ornegi daha hem sana :) Ama tutacaklari uymuyor. Tutacak da ayri satiliyor cunku, onlar cam biberona genis geliyor!

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Hülya Hanım merhaba,
    Tuna ile yaşadıklarınızı bloğunuzda paylaşıyor olmanız pek çok anne için yol gösterici. Ben de size bebeğinizin banyosu için faydalı bilgileri bulabileceğiniz bir site önermek istiyorum. www.ilkbanyokeyfi.com adresinde, bebeğinize banyo yaptırırken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden, doğru su sıcaklık ayarına, bebekler için banyonun öneminden, banyo için gerekli malzemelere kadar bir çok önemli bilgiyi bulabilirsiniz.

    Ayrıca siteyi ziyaret ettiğinizde bebeğinizin ilk banyo keyfi resimlerini yükleyip diğer katılımcılar ile paylaşabiliyorsunuz ve GROHE termostatik batarya almak için de hemen %15 indirim çeki alabiliyorsunuz. Bebeğinizi sağlık ve mutlulukla büyütmeniz dileği ile…

    Sevgiler…

    YanıtlaSil
  16. süper b,ir bilgi paylaşımı :) Ben de deneyeyim. firmaların hassaslığı başka tabi .

    YanıtlaSil