26 Ağustos 2010 Perşembe

El Tunitos Şebekyus


Tuna 2 gündür gündüz uyumayı reddediyor. Hiç uykusuz gibi değil, hatta her zamankinden daha uyumlu, iştahlı ve keyfi yerinde gibi. Dün "nasıl istersen evlat!" diyip uyutmadım, akşam 19:45te uyudu. Hem de saniyeler içinde.

Bugün canıma tak dedi, pusette uyutup eve zor attım kendimi ve onu. Pusetten alıp yatağa koyarken bile horluyordu.

Uyumayı reddediyormuş, pehhhhh... Arkadaşım, o horultular ne o zaman????

Oysa bu aralar ne şebeklikler yaptığını yazmak niyetindeydim nicedir.



Misal geçenlerde pilav tenceresine nasıl işediğini yazasım var. Olay şöyle gelişti:

Bizimki daha yeni kakasını yaptığından altını aklayıp paklayıp dal budak saldım meydana.

Peşim sıra tıs tıs gezerken ben blendırı çalıştırdım. Fişe takma, blendırı yerleştirme gibi süreçleri yerden 90 cm yüksekte nefesini tutarak izledi. İlk bıızzzzztt sesiyle elindeki pipiden (çıplakken çekiştirmeye bayılıyo da) ilk şarıltı aktı. An itibariyle tencereye girmiş olduğundan çişlerin ilk mola yeri tencere oldu. Çişe pek şaşırdı ama blendırı dikizlemekten vazgeçmedi.

Tuna'nın 7-8 aydır bir uyku arkadaşı var. Kendisi bir peluş davşan. Bir kendi yiyor bir davşana yediriyor. Kendi uyumadan önce onu uyutuyor. Tuna 20 günlükten beri hep yüzükoyun uyur. Geçen gün baktım davşanını da yüzükoyun yatırmış sırtını pışpışlıyor. Yok ki harddiskte başka uyku pozisyonu...

Bu aralar koltuktan atlamaya verdi kendini. Salonda yerde kocaman bir minder var artık. Bıkmadan usanmadan daha yüksekten atlıyor da atlıyor.




Bulaşık makinesi boşaltırken yardım etmeyi çok seviyor. Eskiden rastgele verirdi, şimdi kaseleri ve kaşıkları elinde biriktirip vermeye başladı. Evlatceğizim kendi kendine gruplama aktiviti yapıyor!!!

Ben bu gazla "hadi evlat şimdi git sınırlı boyama yap ama sakın sınırını ve haddini aşma. Sonra koş pespembe kuleler yap. Aman fuşya olmasın" dedim ama o sırada yoldan geçen çöp kamyonuyla gene nosnormal bir çocuk oluverdi.



Evvelsi gün ElfAna'yla buluşup Yelizler'e gittik. Arca'yı pek özlemişim. Pek büyümüş, erkeksileşmiş. Boyuna posuna bakmadan Alpi'yle didişir olmuş.

Alpi zavallım da sürekli bu yaş civarı bebeklerle(!) birarada olmaktan, onlara abilik yapmaktan sıkılmış. Yine de o metrekarede olabilcek en uysal öğleden sonrayı yaşattılar bize.


Tuna dışarı çıkarken yanına oyuncak almayı adet edindi. (işin suyunu nasıl çıkardığını en üst kolajda görebilirsiniz)

Arca'ya giderken çöp kamyonunu almıştı. Komşunun tavuğu komşuya kaz görünür hesabı Arca bizimkinin çöp kamyonuna göz dikti; Tuna da Arca'nın otobüsüne. Ama ne otobüs! Hem körüklü hem 3 kapısı da açılıp kapanabiliyor hem de şoförü de var, güzel mi güzel.


Veda vakti geldiğinde Tuna otobüsü çaktırmadan yanına almaya yeltendi. (Oğlum bir hırsız!!!!)

Derhal pazarlığa giriştim:

- Çöp kamyonunu Arca'ya verirsen alabilirsin. (Arca'ya sormak yok yalnız :P)

Ben mızırtı beklerken baktım bu kabul etti. Ama bu sefer Arca mızıkladı. Tuna da baktı iş ciddi, kuzu kuzu verdi otobüsü geri.

Ve bugün gelen bir paketle Tuna bızzttlayan blendır görmüş kadar heyecanlandı. Yelizcan aynı otobüsten Tuni'ye de almış. Tuni paketi açıp otobüsü görünce hızlı hızlı burnunda nefes alıp vermeye başladı-ki bu sevinçten ne yapacağımı bilemiyorum hareketidir.

Pusette durdurmak ne mümkün artık, indi indi sürdü.

Ben de otobüsün hatrına güzel bir çay içtim. Yeliiiiz "vi lav yuuuuuuu!"




En şebeğini sona sakladım. Malum bizim Ton konuşma tembeli. Kendince bir beden dili geliştirdi, bizimle öyle anlaşıyor. Eskiden hayır anlamında kafayı sağa sola sallardı. 1-2 aydır bir soruya hayır cevbını verecekse kulak üstü saçlarını eliyle savuruyor. Şöyle anlatayım; ben karı isterem hareketi yapıyor ve biz buna fiti fiti hareketi diyoruz. Bizim çok güldüğümüzü anladığı için de işin suyunu çıkarıp her halta fiti fiti yapıyor.

- Şunu yer misin?

- ...fiti fiti

- Uykun geldi mi?

- fiti fiti...

Videoda üzerinde klasik yazlık kıyafeti Prima 5 numara ile fiti fitinin detaylı açıklamasını yapıyor...
Salondaki ütü masası ve ütü dağınıklığı için kusura bakmayın :)) Neredeyse hep salonda durduklarından asıl yerlerini unuttum!!!


Fiti fiti from hulya cinscicekci on Vimeo.


Serin kalın...

15 yorum:

  1. Hülya;daha çok yaz yaaa.hemen bitiverdi çok eğlendim yine:)

    YanıtlaSil
  2. ton balığı yerken şimdi bir baktım senin yazın :)

    lokum tam kuzu

    YanıtlaSil
  3. :o))))) çok güldüm, bu arada o otobüs ne güzel bi oyuncak kızım öyle, benim bile ağzımın suları aktı, Bostanlı-Alsancak (Altınyol üzerinden) otobüsleri gibi valla.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel, çok güzel, çok güzel... Valla Tuni şahane, annesi süper, yazı müthiş. Bayıldım, güldüm de güldüm. Hele o videodaki fiti fiti ve o sırada uykusu gelmiş Tuni'nin kendini ordan oraya savurma hareketleri beni bitirdi. Ay bayıldım valla, ne yazacağımı bilemedim, o kadar inan. öpüyoruz sizi...

    YanıtlaSil
  5. ben de sizi çoook seviyorum!!! tunişim mutlu mutlu sürsün otobüsünü, sen de bi çay da benden iç hülyam:)

    YanıtlaSil
  6. çok tatlı ya.koltuktan atlarken ne güzel yakalamışsın pozları.

    YanıtlaSil
  7. çok güldüm ya, çok keyifli bir yazı olmuş. Tuna'yı kocaman öperim :)

    YanıtlaSil
  8. hulya, n'aptin sen ya. gece iseme sahnesi gozumun onune geldikce gulmekten uyuyamadim. demek bu yavrular biz ani seyler yaptikca iseyiveriyorlar. :))

    YanıtlaSil
  9. Tuna ve maceraları oku oku bitmez :D Bzzzt sesi ve çiş haa :)

    YanıtlaSil
  10. Ene, Çınar da pipi çekiştirmeye bayılıyor! Klasik erkek hareketi mi yoksam?

    Yalnız, videodan hiç uyumaya niyeti olmadığı pek belli... pusette turlara devam. Fiti fiti hareketi de tam "karı isterem" hareketiymiş yalnız :) Uyumak için istiyor olmasın? :)

    YanıtlaSil
  11. nil
    sağol. işin aslı ben de yazarken çok eğlendim
    elçin
    hahaha, ton balığı yerken ha. süper :))
    açalya
    65 nomerolu messecentrum-city center otobüsü canim o. üzerinde öyle yaziyo
    nehirineylemleri
    tencere boştu haa. yanlış olmasın. bomboş tencereye şarladı
    dağlar kızı
    canım sağol. biz de öptük sizi
    yeliz
    ay canım bi daha çok çok sağol valla o kadar mı makbule geçer bi otobüs :) çay içeyim senin için de en tavşan kanından
    çokoprenses
    tüm gün atlama halinde olunca biri olmazsa biri güzel oluyor pozların. sağol.
    hilal
    teşekkür ederim hilal
    banu
    doğru valla. ani şeylere işeme olayını keşfettim sanırım. bizimkinin model bu en azından.
    RRH
    bir de yazamadıklarım, unuttuklarım, yakalayamadıklarım var ki evlere şenlik
    hayat
    di mi :)
    başak
    çeke çeke uzatabilir miyim diye mi düşünüyor bilmiyorum ki anacım. uyumak için karı isteme olayını bu yaşta keşfetmiş olmasınlar hakkaten? eşşeğin aklına karpuz kopuğunu soktun başaakkkk!!

    YanıtlaSil
  12. ya annesi yeriz biz onu :) ama çok tatlı anlatıyorsunn devamını bekliyorum :)
    en cok pilav tenceresi olayına bittim hehe :)

    YanıtlaSil
  13. Yerim ben onu, çok tatlı maşallah...

    YanıtlaSil