30 Eylül 2010 Perşembe

Aklın Yolu

Kahve+One a Day Maximum+Burn'u birer saat arayla çaktım da öyle başladım bugüne.
Zor olan çocukların günlük bakımı değil aslında.
Onların bembeyaz bir levha gibi doğmaları ve bu yaş tibariyle sürekli neleri yapıp neleri yapamayacaklarına dair sürekli bizi sınamaları. Çelik gibi sağlam sinir, kararlılık ve acil pratik çözümler gerekiyor.

Legoları üst üste koyma işini abartınca o kulenin devrileceğini bile bile her yıkımdan sonra hayatı mahvolmuş gibi mızıklamasına sakince cevap vermek gerek belki.
O kamyon çalışmıyor çünkü pili bitmiş, bozulmuş vs diye her seferinde hatırlatmak.

"Dün de sordun, anlattım, anlasaymışsın kardeşim" diyorum içimden, çünkü cidden çok yorucu tekrar tekrar anlatmak. Biz yetişkinlere çok basit gelen şeyler bu veletler için çok yorucu birer deneyim. Ve onların sürekli bu sınama hallerinde olmasıdır asıl bizi bunaltan. Yoksa "altı üstü çocuk bakıyoruz" değil mi :P

Tuna'nın bu aralar en büyük imtihanı "taş nereye atılınca eğlenceli olur ama annem izin vermez" konusuyla ilgili.  Geçenlerde oyuncağını alan çocuğa ufacık bi taş atmıştı. Bugün de parkta 3 yaşında dünya güzeli bir çocuk yanaştı yanına. Ben tabi tetikteyim.
Bizimki tamamen görmezden geliyor ötekini. İlk yakınlaşma girişimleri buydu. Çocuk yanaştıkça bizimki nazlı gelin gibi kaçtı durdu. Asosyal şebek!!

video


video
Yani tek olaydan yola çıkarak "biz bu işi başardık, süperiz ana-oğul" demiyorum ama sanki "hayııır!! atmak yok, vurmak yok!!!" demektense hedefe farklı bir eylemde bulunmasını sağlamak daha etkili oluyor gibi.

(tükkan'a yeni bir ürün gelmiştir, duyanlar duymalanlara söylesin.)

13 yorum:

  1. "taş nereye atılınca eğlenceli olur ama annem izin vermez" çok hoşmuş :))

    YanıtlaSil
  2. İvet ya... "yok" sihirli kelime; duydukça "var" diyorlar sanki!!!

    Öğreneceğiz, onlarla büyüyeceğiz. Hep bir adım önde olacağız; bazen geriye düşsek de, bu sefer 2 adım atıp geçeceğiz...

    Daha da yapacak bir şey yok :)

    YanıtlaSil
  3. hehe her çocuk farklı cidden. bi ara arcanın saç çekme - vurma olayına "vurmuyoruz, cici yapıyoruz" şeklinde yönlendirmelerimiz işe yaramamıştı maalesef. belki o zamanlar küçük olduğu için belki bundan sonra işe yarar. kulağımızda küpe olsun:)
    bu arada bırak tek olayı zararsız ziyansız 1 ay bile geçirsen süperiz demiceksin 1 hareketle yerin dibine batırırlar adamı bu çocuk milleti:) bu arada öyle süper bi anne var mı ya?

    YanıtlaSil
  4. Hülya sen bizim sesimiz ol anacım!

    YanıtlaSil
  5. Adamı rezil eder,utandırır bu veletler.'' Sakın yapma'' onların kulağına gireken '' N'olur yap'' şekline mi dönüşüyor acep:))

    Yine de ,iyiye ve doğruya yönlendirmenin bir yolunu bulacağız diye umut ediyorum.

    Sevgiler
    Pınar

    YanıtlaSil
  6. kesinlikle başka şeye yönlendirmek,aşırı tepkiler vermekten çok daha yararlı.Bir dönem geçtiğini düşündüğümüz bu vurma işi(2,5 yaşından sonra aniden akıllandı sandık)bugünlerde bizde yeniden başladı .Hem de 3 olucaz yakında:( Kreşe başladığında hizaya geleceğini umuyorum:(

    YanıtlaSil
  7. Hülya can can, cok sevindim bu ise :)))

    Ne de güzel utangaç utangaç seviyor, bayıldım Tuna'ya, öbür çocuk da çok seviniyor bu işe, ayaklarını heyecanla hareket ettiriyor, Tuna da tekrar ediyor, canım ya, çok tatlılar, gülüşünü sevdiğim :)))

    Bu arada şu aralar en favori oyunumuz, Tülin Su'nun hareketlerini tekrar etmek. Kahkahalarla gülüyor ve sürekli yeni hareketler bulmaya çalışıyor, bize de iyi oluyor birazcık hareket etmiş oluyoruz, onun kahkahlarıyla endorfin doluyoruz :)

    Öpüyorum ikinizi de kocaman! Ya şu kocana söyle de gelin artık buraya ya, yetti gari!

    YanıtlaSil
  8. ay niye durup dururken sevsin çocuğu canım? sen de amma kasmışsın annesi. Tuna'nın sen "bir öp arkadaşını, sev arkadaşını" dedikçe bir sana bir de oğlana aval aval "niye ki? alla allaa" diye bakışını hiç unutmayacağım...olmayıversin saniyesinde sevgi kelebeği canım...sosyal olsun, sevgi dolu olsun orası ayrı konu.

    YanıtlaSil
  9. Ben Açalya'ya katılıyorum valla.
    Anam sen kendi işine bak diycen şimdi. De lütfen :) Ben oraya gelene kadar peeehh!

    YanıtlaSil
  10. Ben videoyu izleyemedim sanırım bloggersal bir sorun
    ama şu altı üstü çocuk bakıyoruz meselesine acaip ifrit oluyorum
    belirtmeden geçemeyeceğim.

    YanıtlaSil
  11. ben de videoyu izleyemedim:((

    YanıtlaSil
  12. ben sling almak istiyorum ama alışveriş blogundan bir türlü beceremedim ulaşmayı. bana mail atar mısınız?

    mormermaid@gmail.com

    YanıtlaSil
  13. Blogumda bir anket düzenledim,katılırsanız sevinirim. Yavruyu öpüyorum.

    YanıtlaSil