20 Eylül 2010 Pazartesi

Slingler ve Sıkça Sorulan Sorular

Tam Türkçe karşılığı olmasını tercih ederdim ama yok maalesef. Bu yüzden bu pek kullanışlı ürünlerden "sling" diye sözedeceğim.

Tükkan'ımın gözbebeği slinglerle ilgili çok sayıda soru geliyor. Hem bunlara toptan yanıt vereyim hem de bebeği sıkı sıkı kucaklamanın önemini hatırlatayım istedim. Zira yaklaşmakta olan  6-12 ekim tarihleri dünya bebek taşıma haftası. Evet, bunun haftası bile var. Zira bebekleri kucaklamak, sarıp sarmalamak çok önemli. Babycenter slingin faydaları ve hangi slingin uygun olduğuna dair kısa bir video hazırlamış. Buyrun ondan başlayın.

- Slingin faydaları nelerdir?

Yeni doğan bebeğin 0-3 aylık döneminin aslında gebeliğin 4.trimester'ı olduğuna inanılır. Bebek aslında dışarı çıkmaya tam hazır değildir. Hele hele sezaryen gibi bebek için travmatik bir müdahaleyle dünyaya gelen bebekler daha da hassas yapıda olabiliyor. Can çekişir gibi ağlamaların çoğuna "kolik" deyip geçiyoruz. Tıbbi bir açıklaması olmayan kolik saatlerde bebek daha çok kucaklanmak, kendini daha çok güvende hissetmek ister.
Azıcık köy hayatını bilen herkes köylü kadınların bebeklerini sırtlarına sarıp tarlada çalıştığını duymuştur ya da görmüştür. Ve "kolik",  köylü annelerin yakınından bile geçmez. Bunun sebebi bebeklerin hep sırtta, kucakta sımsıkı bağlanmış olması ve annenin günlük işlerinin yaparken bebeğin de anne karnındaki ritmde hareket etmesidir.
Yani sling eşittir daha az ağlayan bebek; o da eşittir daha mutlu bebek ve anne.

Biraz da empati zamanı...
Düşünün bir bebeksiniz. Dünyada yenisiniz ve keşfedecek tonla şey varken oyun halısında oyuncak patilemeyi mi tercih edersiniz yoksa anne-baba kadar yükseğe çıkıp dünyaya yukardan bakmayı mı?
Peki hangisi daha öğreticidir, hayata hazırlayıcıdır?
Olayın tıbbi boyutunu da burdan okuyabilirsiniz.

- Bana ve bebeğime en uygun sling hangisi?

Temelde hepsinin işlevi aynı olsa da ufak tefek farklılılar var. Her birinin artılarını-eksilerini yazmak boynumun borcu.

4,55 mt boyunda ve 60 cm eninde yumuşak kumaştan yapılmıştır. Bebeğin tenine çok fazla temas ettiğinden kumaş ve boya kalitesi çok önemli. Kumaşçıdan herhangi bir esnek kumaş alıp kendiniz de yapabilirsiniz. Yeter ki azo-boyarlardan arınmış bir kumaş olsun.

Artıları
- İnce dokulu, doğal bir kumaştan yapıldığından bebeğin özellikle ilk ayları için idealdir. Bebek kendini yumuşakça saran wrap sayesinde kendini anne karnında gibi güvende hisseder.

- 13-14 kg'ya dek rahatlıkla taşıyabilirsiniz

- Dışardaysanız wrap'i çıkarıp emzirme örtüsü gibi kullanabilirsiniz. Ya da kuşaklarını gevşetip bebeğinizi hiç çıkarmadan da emzirmek mümkün.

- Daha sonra bu kumaştan faydalanmak mümkün. Pike ya da kundak gibi hatta hamak gibi kullanabilirsiniz.

- Bebeğinizi ilk aylarda önde; ilerleyen aylarda sırtta taşımaya olanak sağlar.

Eksileri

- Bağlamak biraz zahmetli. Daha doğrusu biraz pratik yapmak gerekiyor. Youtube'da bağlama örneklerini içeren çok güzel videolar var. Wrap'i kuşanıp tüm gün onunla dolananlar da var-ki bu da bir çözüm. Hele hele bebekle genelde evde geçen ilk aylar için çok da mantıklı bir çözüm.

- Sırtta taşımak için biraz destek almak gerekebiliyor. Bebeğiniz slingin tadına vardıysa ve emekliyor ya da ayakta durabiliyorsa pıtır pıtır gelip sırtınıza yaklaşacaktır.



Mei Tai (Slingo Hug)

Asyalı kadınların bebek taşıma yöntemi olarak da biliniyor. 4 adet kuşağı var. İkisini belinize doluyorsunuz. Diğer ikisi de bebeğin gövdesine denk gelen kısmın altına ve üstüne. Yine bebekle çok fazla ten ve nefes teması olduğundan organik kumaştan üretilmiş olmalıdır. Teknik olarak bebeğinizi doğumdan itibaren taşımak mümkünse de yenidoğanlar fazla eciş bücüş olduğundan ben çok kullanışlı bulmuyorum... 4.aydan itibaren kullanmak daha uygun. Hele hele bebeğin destekle oturmaya başladığı 6.ay civarı sırtta taşınması olayı bambaşka bir boyuta taşıyor. Zira bebekler sırtta taşınmaya ba-yı-lı-yor.

Artıları
-Takıp çıkarması çok kolay.
- Sade tasarımı ve biraz daha maskulen görünümü sayesinde babalar da "light" damgası yemeden kullanabiliyor.
- Ağırlığı bel ve iki omza eşit dağıttığından taşıdığınız bebeğin ağırlığını pek hissetmiyorsunuz. Bkz ben ve Ton
-  15 kg civarını rahatlıkla taşır. Daha doğrusu tasarım olarak daha fazlasını da taşır ama bir insanın daha fazla ağırlığı uzun süreli taşıması çok sağlıklı olmaz.
- Orta gövdesinde elyaf dolgu vardır ve bu sayede bebeğinizi sıcak tutar.
- Bebeğinizi hem sırtta hem göğüste hem de kalça üstünde taşıyabilirsiniz.
- Yine kuşaklarını gevşetip dışarda rahatça emzirme örtüsü gibi kullanabilirsiniz


Eksileri
- Fazla yer kaplıyor.
- Eğer sıcak bir mevsimde kullanacaksanız orta kısımdaki elyaf dolgu bebeği çok terletebiliyor.

                                        
Ara soru: Slingo Hug ile Mei Tai arasındaki farklar nelerdir?
Tasarımları neredeyse aynı. İkisi de neredeyse yanı kumaştan yapılmıştır. İkisinin de belinde guvenlik klipsi vardır. Fiyat farkının temel sebebi farklı markalara ait olmasıdır. Slingo, urunun değil markanın adıdır ve slingo hug bir mei tai slingdir.

Halka Sling

2 adet çelik halka geçirilmiş yaklaşık 4 mt organik kumaştan yapılır. Tasarımı basittir.

Artıları
- Çok az yer kaplıyor. Bu yüzden uçakla sık seyahat edenler için özellikle çok tavsiye ediyorum.
- Yenidoğandan yaklaşık 3 yaşa dek kullanmak mümkün.
- Takıp çıkarması ve bebeği yerleştirmesi en kolay sling modelidir

Eksileri
- Bence tek dezavantajı ağırlığı tek omza yüklemesi. Biraz besili bir bebeğiniz varsa çok uzun süreli kullanmak fazlasıyla yorucu olabiliyor. 

Neden kanguru yerine sling?

Klasik kangurular bebeğin anatomisine tamamen aykırıdır. Aşağıdaki ilüstrasyonda kanguruda ve slingde taşınan bebeklerin aldığı pozisyonların farklılığını görebilirsiniz.. Slinglerde bebek anne kucağında oturur gibi ya da anne göğsünde uyur gibi sarıp sarmalanır. Bebeğin kendini anne karnında ya da kucağında gibi hissetmesi esastır. Kanguruda ise anneyle bebek arasında kanguruya ait bir parça kemer, kumaş vs vardır ve bebek annesiyle araya giren bu parçadan nefret eder :)




Bebeğim slingi sevecek mi?

Tüm bebekler kucakta taşınmayı sever. Eğer yürümeye başlamışsa sık sık inip yürümek-koşmak isteyebilir. Slingi ilk kez deneyecekseniz bebeğinizin keyifli olduğu saatleri kullanın. Siz tedirginliğinizi aşmaya çalışın, etraftan gelen "bu bez parçasında mı taşıyacaksın?" itirazlarını duymazdan gelin. Bebeğiniz ilk seferde ağlayarak tepki gösterebilir, ona biraz zaman verin. Dışarda genelde etrafı izlemeyi sevdiklerinden slingi takıp dışarı çıkmanızı öneriyorum.

Kucağa alıştırmış olur muyum?

Bazı bebekler doğuştan kendi kendini oyalayabilir. Yataklarında uyur uyanır etrafı izler.
Ancak çoğu bebeğin kucaklanmaya ihtiyacı vardır. Pedagoglar bebek istiyorsa kucaklamayı salık veriyor. Dokunmanın bebeği ne kadar güvende hissettirdiği malum.


Sizinki kendi halinde bir bebekse muhakkak slinginizi kuşanın demiyorum.

Slingin temel amacı bebeğinizi kucağınızdan indirmeden ve onu güvende hissettirek günlük işlerinizi yapabilmenizi sağlamaktır. Bebeğiniz kucak bebesiyse zaten buna ihtiyacı var demektir. Kaldı ki bir süre sonra kucaklamak için yalvarır hale geliyorsunuz. Henüz bebeklikten çıkmadan doyasıya kucaklamak, sarmak, sevmek en güzeli.

204 yorum:

  1. Ben de sling kullanmaya başlamak istiyorum fakat tam olarak hangisi uygun karar veremedim. Halkalı sling daha çok kafama yattı.

    YanıtlaSil
  2. heidi
    bebeğiniz kaç aylık? kaç kilo? ne zaman ve ne kadar süreyle taşıyacaksınız bunlar önemli

    YanıtlaSil
  3. Hülya,

    Esasen bebeğim ilk doğduğu haftalarda halka sling kullandım 2,5 kg idi hem hafifdi hem de emzirme pozisyonunda rahat uyuyordu ve emzirebiliyordum. Fakat sonra kolik sebebiyle girdiği ağlama krizlerinde hiç durmadı ben de bir arkadaşıma hediye ettim. Şu an 2,5 aylık ve 6 kg. Avustralya'dan bir arkadaşımın gönderdiği ne tam kanguru ne de mei tai olmayan ikisinin karışımı bir şey kullanıyorum ama belimi çok ağrıtıyor. Wrap sling çok karışık geldi. O yüzden tekrar halka sling düşünüyorum. Çok uzun süreli taşımıyorum. Sizin tavsiyeniz nedir?

    YanıtlaSil
  4. çabucak irileşen bir bebeğiniz varmış. çok iyi kilo almış. bu hızı da dikkate alarak size mei tai ya da slingo önereceğim. sırtınızı en az yoracak ve bebeğinizi ilerde de rahatça taşımanızı sağlayacak en başarılı ürün o ikisidir.

    YanıtlaSil
  5. Bir aydır, bu konuda kafayı yiyenlerdenim ve hala alamadım,kuzey ile her dışarı çıkışımda artık bir sling edinmeliyim diyorum. yazın çok faydalı inceleyecğim.

    YanıtlaSil
  6. Hülya merhaba,
    bebegim 2.5 aylık ve 5.5 kg civarında. Halka sling kullanmaya calisiyorum ama cok da rahat edemedim, hem belime fazla yuk biniyor, hem de tek elimle destek olma ihtiyacı duyuyorum. Slingo hug'ı denemek istiyorum. Sence ne zaman kullanmaya baslayabilirim. Yazında 4 ay demissin, 1.5 ay daha beklemeli miyim?

    YanıtlaSil
  7. berna selam
    bu 4 ay rakamı ortalama süreyi gösteriyor. bebeğin iriliğine ve slingoda rahat etme drumunua göre daha erken ya da geç kullanmaya başlayabilirsin.
    şöyle örnek vereyim; ben oğlumu 3 aylıkken kalça üstünde yanda oturur pozisyonda taşıyordum. zaten yatay pozisyonda durmak istemediğinden çok erken oturmaya başladığından ve de irice bi bebek olduğundan aslında 4.ay diye önerilen pozisyona 3.ayda geçtik.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Bu aralar sling alıp almamaya karar vermeye çalışıyorum. Yazınızı gördüğümde çok sevindim. Umarım bana yardımcı olabilirsiniz. Ben iki bebek bekliyorum. Yurt dışındaki bir sitede Pouch Sling kategorisi altında iki slingi de aynı anda takarak iki bebeğin taşınabildiği bir fotoğraf gördüm. Sizce wrap veya başka bir tipte iki bebeğimi birlikte taşıyabilir miyim? İstanbul'da ürünleri deneyebileceğim bir yer var mı?

    YanıtlaSil
  9. bilge selam
    çalışmadığım yerden sormuşsun :)
    biraz bakındım ve bunları buldum. bi göz gezdir istersen
    http://www.theslingstation.com/twins.html

    http://www.thebabywearer.com/articles/HowToO/Twins.htm

    http://www.ehow.com/how_2142418_wear-twins-together-sling.html

    http://www.modmum.com/blog/baby-slings/using-a-pouch-style-baby-sling-with-twins/

    http://reviews.ebay.com/Babywearing-TWINS-in-Slings-Pouches-Mei-Tais-and-Wraps_W0QQugidZ10000000001399167

    yani hemen her tür slingle ikizleri taşımak münkün anladığım kadarıyla. ilk aylarda tek wrap'in içinde ikizleri iki ayrı yana yatırmak; ilerleyen aylarda da pouch ya da halka slingle iki kalça üstüne oturtmak; ya da mei tai-slingo hug tarzı bir taşıyıcıyla birini öne birini arkaya yerleştirmek de mümkün

    YanıtlaSil
  10. İlk üç ay sonrası için pouch ya da ring tipinde slingler alacağım galiba. Cevabınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. mei tai ve halka slinge sahibim.benim sorum yıkama talimatları ile ilgili olacak.hangi programda ve ne tür deterjanla yıkananabiliyor bu slingler?

    YanıtlaSil
  12. bahar hanım
    30-40 derecede normal deterjanla yıkayabilirsiniz
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Hülya hanım merhaba,

    Yenidoğan taşımak için en uygun sling hangisidir? Ocak sonunda bir bebeğim olacak ve özellikle ilk aylarda onu slingle taşımak istiyorum. hangi slingi önerirsiniz?
    şimdiden teşekkürler,

    YanıtlaSil
  14. adsız selam
    yeni doğan için en uygunu wraptir

    YanıtlaSil
  15. wrap'in bağlanışı biraz zahmetli geldi açıkçası. sitenizde gördüğüm slingo drop yenidoğanda kullanılabilir mi? ya da belki halka sling? bu ikisinin kullanımı daha pratik sanki. ancak tabii ki kullanmadığım için tecrübe sahibi bir kişiden fikir almak istiyorum :)
    tekrar teşekkürler,
    aslı

    YanıtlaSil
  16. kullandıkça pratiğiniz artacaktır. ilk seferde uygun pziyonu bulmak için birkaç dakika uğraşacaksınız ama 2. 3. denemeleriniz daha kısa surecektir.
    drop da yeni doğan için uygundur.

    YanıtlaSil
  17. selamlar! oğlum 4,5 aylık ve yaklaşık 7 kilo.Dışarı çıkarken arabaya mümkün değil oturtamıyorum.Kucakta taşınmak istiyor.Ayrıca koliği hala geçmediği için geceleri sürekli kucağımızda evi turluyoruz.kucagımda Uyuyabileceği bi çözüm arıyordum ki Nette araştırırken size rastladım.Acaba sizce hangi sling bize uygundur? cevaplarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  18. ayça hanım
    hem bebeğinizin irice olması hem de artık 4,5 aylık olması nedeniyle size mei tai oneririm
    http://www.sanalbebekmagazasi.com/default.asp?gb=urun&id=4

    bu linkten bakabilirsiniz

    YanıtlaSil
  19. merhabahülya hanım benim bebeğim 3 aylık 5 kg.ve sling hug aldım ve denediğimde bacaklar bükülüyor ve sanki çömelip oturuyormuş gibi oluyor.böyle taşımakta bir sakınca varmı?sen ne düşünüyorsun?

    YanıtlaSil
  20. selamlar
    rahatsız olsa kendisi belli ederdi muhakkak. yine de kan dolaşımını sağlamak için cok uzun saatler taşımadıgınızı dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  21. merhaba hülya hanım...yazınızı okudum karar vermek zor gerçekten...ben mei tai ve slingo hug arasında kaldım...ama mei tai fiyat olarak daha uygun galiba...ama sizin sitenizde mei tai göremedim...bebişim 6 aylık 7.5 kg...uzun süre kullanmak istiyorum...ne önerirsiniz? sipariş verirsek ne zaman elimizde olur? siparişi burdan mı vericez? sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. http://www.sanalbebekmagazasi.com/ adresinden sipariş verebilirsiniz.
    mei tai uygundur bence.

    YanıtlaSil
  23. benim oğlum biraz irice, şu an 2 aylık 6,5 kilo ve 64 cm boyunda. sling kullanmak istiyorum ama bir taraftan da bel fıtığım olduğu için çekiniyorum.hamileliğimin son aylarında (oğlum 4,6kg doğduğu için) bel fıtığı beni zorlamıştı. mei tai veya slingo hug kullanabilir miyim? ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  24. banubatu
    bel fıtıgınızın ne derecede ciddi oldugunu bilemiyorum. o yuzden doktorunuza danışmanızı onereceğim. ileri derecede bel fıtıgı olan bir anne, mei taisini oktorunun onerisiyle iade etmişti. doktor kesinlikle kullanma demişti.

    YanıtlaSil
  25. bebeğim 2 aylık ve 5 kilo.Devamlı kucak isteyen bir bebek olduğu için evde ve dışarda rahat etmek istiyorum. Bana öneriniz hangisi olur acaba?

    YanıtlaSil
  26. adsız
    aslında tam ara donemdesiniz.
    wrap de olur mei tai de slingo hug da halka sling de.

    ama şahsen artık slingo hug ya da mei tai almanızı oneririm. 2 yaşa dek daha rahat kullanırsınız

    YanıtlaSil
  27. merhaba ..ben 9 haziranda doğum yapacağım ve görünüşe göre bebitom biraz düşük ağırlıklı olacak görüntü olarak hoşuma gitsede kullanımı ve modeli hakkında biraz daha net bilgi almak istiyorum .diğer 2 çocuğumuda kucağımda çok taşıdım ve zevk aldım ancak kangurular hep sırt ve bel ağrısı yaptı birazda belki bu yüzden tedirginim lütfen bana hbangisinden başlamam gerekliliği ve hangi şartlarda hangi modele geçebileceğim konusunda bilgi verirmisiniz teşekkürler lüzum halinde a.bal19@hotmail.com

    YanıtlaSil
  28. 6 aylık ve 7.5 kilo bebek hangisiyle taşınır.Ne kadar süre taşınabilir ve belimi ağrıtırmı?cevaplarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  29. ışıl selam
    ergo baby getirtiyoruma rtık sitede gormussundur belki.

    http://www.sanalbebekmagazasi.com/urun_detay.asp?id=2202

    yaz için bir suru anneden "çok rahat etti belimiz" şeklinde geri dönusler aldım. bel fıtıgı olan anneler için onerilen bir taşıyıcı diye biliyorum...

    onun yanında mei tai de olur, slingo hug da..

    YanıtlaSil
  30. Merhaba, ben de konuyu baya bir araştırdım, Almanya'da yaşıyorum iş için buraya gönderildim bir süreliğine. Burada ortopedistlerin önerisi Manduca diye bir marka, Ergobaby ile çok benzerler, tek farkı manduca da yenidoğan bebek için ek bir parça almaya gerek kalmıyor. (ilgilenenler için internet sitesi: http://www.manduca.de/).

    YanıtlaSil
  31. Merhaba ,
    benim bir halkalı slingim var ama 50 günlük bebeğim için bir türlü güvenip kullanamadım.halkasını nasıl bağlarsak güvenli olur..tşk.

    YanıtlaSil
  32. adsız
    şu videoları inceler misiniz lutfen

    http://www.youtube.com/watch?v=F6ypuV8oX6o

    http://www.youtube.com/watch?v=uoxZ2ahcBKM&NR=1

    http://www.youtube.com/watch?v=sM_0IEISvNU&feature=related

    YanıtlaSil
  33. Merhabalar,

    Aylardır hangi slingi alacağıma bir türlü karar veremedim. Bebeğim 1 aylık oldu (4,5 kg) ve sürekli ağlama krizlerinde. Ev içinde sürekli emziriyorum ya da kucağımda oyalamaya çalışıyorum. Dolayısıyla hiçbir işimi yapamıyorum. Sizce benim için hangi sling uygundur? Bu arada eşim de kullanmak istiyor. Acaba 2 tane ayrı mı alsak?

    YanıtlaSil
  34. butterfly
    size önereceğim yegne ürün wrap sling olacaktır

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar kizim 5 aylik ve 7 kg lacintenel mei tai onerdi siz hangisini onerirsiniz birde en kisa surede elime gecermi??

    YanıtlaSil
  36. merhaba,
    mail olarak da sordum ama acil cevap lazım bu yüzden burdan da rahatsız ediyorum:)
    bebeğim 6 aylık ve 6300 gr. (düşün doğum ağırlıklı olduğumuz için çok miniğiz)
    çok hareketli sürekli kucakta gezmek isteyen bir bebek ve dolayısıyla da evde bırakın iş yapmayı yemek yemeye vakit bulamıyorum.ben daha çok bebeğime yemek hazırlayabilmek ve az da olsa ev işlerimi halledebilmek için bir sling istiyorum (tabii market işlerimi de halledebilirsem ne ala,zira pusetten nefret ediyor)daha önce neden almadım diye üzülüyorum bana çözüm olacak gibi duruyor.
    yalnız bebeğim yüzü dışarıya dönük durmaktan hoşlanıyor,kendime doğru tutunca sıkılıyor,itiyor beni.
    benim için rahat takılması ve bebeğimi rahat yerleştirebilmek/çıkarabilmek önemli.çünkü evde tek başımayım tüm gün.
    bir de aklıma takılan bir şey var.kangurular erkek bebekler için önerilmiyor slingler için böyle bir durum söz konusu değil,değil mi?
    yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim
    büyük umutlarla ve heyecanla cevabınızı bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  37. feyza
    size de lacin hn'daki urunun aynısını yani mei taiyi oneririm.

    handan
    yuzu dışarı donuk takılan tek urun wrap sling. halkalılarda da dışarı donuk taşınsa da tam anlamıyla dışarı donuk olmuyor bebekler. ama zaten bu aydan sonra sırtınıza takabilirsiniz. boylece sırt çantası gibi sabitlenip dışarıyı izleyerek gezebilir. kangurularla slinglerin mantıgı biribiriyle cok farklı. slingde bebeğin bez bölgesi anne kucağında oturur gibi rahat. kanguru ise alttan yukarı bir baskı oluşturur ve bebeğin bez bolgesini sıkıştırır. bu yuzden ozellikle erkek bebekleri kanguruda taşımamak gerekiyor haklısınız. slinglerde bu tarz sorunlar olmaz. size de feyzan hn gibi mei tai onereceğim

    YanıtlaSil
  38. http://urun.gittigidiyor.com/MiniZone-Baby-X-Belt-Sling-cicekli-hemen-teslim_W0QQidZZ43673859
    hülya hanım bu ürün hakkında ne düşünüyorsunuz?sling gibi midir kanguru gibi mi?

    YanıtlaSil
  39. bebekk
    bence 3.4. aydan sonra kullanılabilir bir urun

    YanıtlaSil
  40. merhaba yine ben:)
    size bi sorum daha olacak, kullanan bir arkadaştan öğrendiğime göre (o da burdan satın almış) wrap slinglerde renge göre esneklik durumu değişiyormuş mesela arkadaşım krem rengi almış ve bu renk diğerlerine göre daha az esnekmiş,dolayısıyla bebek fazla yalpalamıyomuş,böyle bir durum var mı?varsa başka hangi renkler böyle?
    teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  41. Handan
    tam tersi daha COK esnek oldugundan yalpalaniyor. krem rengi esnek kumastir. esnek olmayan tek kumas haki. o da kislik dokuma kumas zaten

    YanıtlaSil
  42. merhaba bende en uygun slingi secmem konusunda yardımınızı rica ediyorum.bebeğim 2 aylık ve 5,3 kg.acaba mei tai kullanmak için erkenmi.genelde 4. ay için uygun deniliyo.bu yüzden kararsız kaldım.yorumlarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  43. özlem hanım
    aslında ara dönemdesiniz. bu ayda/kilodaki bebeği için mei tai alıp kullanabilen oldu. backalrını tam açmadan içerde kurbagalama durmaktan rahatsız olmazsa mei tai uygundur.
    ergo babylerin bacak arasına gelen bölgesi daha dar oldugundan onu onerebilirim. daha geçen gun 5300 kg bir kız bebişi kendim taşıdım ergo babyde

    YanıtlaSil
  44. merhabalar benim erkek bebeğim var 6 aylık ve 10 kg ya yakın boyu 70 cm, mei tai almayı düşünüyorum ne dersiniz ? ? mei tai da ön pozisyonda rahat taşıyabilir miyim ?başka bir öneriniz olur mu ve neden ? ben daha çok çarşıya markete giderken kullanmayı düşünüyorum gerekirse evde iş yaparkende..kışın mei tai daha iyi olur sanırım değil mi?

    YanıtlaSil
  45. bu arada benim oğlumun adıda tuna :)

    sevgiler

    makbule

    YanıtlaSil
  46. makbule hanım
    bu durumda bütçeniz elveriyorsa ergo baby alın derim.
    mei tai tipi bir taşıyıcı ve çok kullanışlı. yok daha hesaplı olsun derseniz mei tailere bi göz gezdirmenizi öneririm

    YanıtlaSil
  47. Merhaba Hülya Hanim,
    Benim 1 aylik 4.5 kg; koligi degil ama bol gazi olan bir erkek bebegim var. Ayni zamanda cok aktif yasamaya alisik, sik ucak yolculugu yapmasi gerekecek bir anneyim.wrap slingi onceden arastirmistim, diger modelleri de sizin blogunuzdan inceledim ancak bir karara varamadim. Hem evde hem de disarida kullanmak, yeri geldiginde rahatca emzirebilmek istiyorum. Onerileriniz dogrultusunda hemen siparis vermek istiyorum. Tesekkurler

    YanıtlaSil
  48. Bir de ergo baby carrier ile kangurular arasindaki farki tam anlayamadim. Aciklayabilirseniz sevinirim. Tekrar tesekkurler.

    YanıtlaSil
  49. ECEESİN
    bebeğiniz irice sanıyorum. ergo baby ya da mei tai için sanki 1 ay daha bekleseniz uygun olacak gibi. wrapi evde bağlayıp sokağa çıkabilrisiniz ama dışarda bağlamak biraz zor. illa ki ucu yere değiyor. bundan rahatsız olmazsanız wrap en uygunudur ama daha pratik bir çözüm arıyorsanız mei tai ya da ergo uygundur.

    YanıtlaSil
  50. ergo baby neden kanguru değildir diye cok soru geliyor. bugun bir post yazayım en iyisi ben onunla ilgili

    YanıtlaSil
  51. Post yazmaya üşendim :)
    http://www.kadinlarkulubu.com/dogum-sonrasi/455504-kanguru-sling-2.html
    burda birşeyler yazmıştım. (bu linkte Babaslingi kötülemişim ama benim gördüğüm başka slingmiş. Babaslingin kumaşı yumuşacık ve pamuk)

    kangurularda bebeğin taşıma pozisyonu kötü. bebek askıda gibi duruyor. bacakları yalpalanıyor, taşıyan kişinin bacaklarına bebeğin ayakları surekli çarpıyor. ergoda bebek anne kucağında oturur gibi ve bacakları oturma pozisyonu alıyor.
    en onemlisi bebek dogrudan taşıyan ebeveynle ten temasında. arada kanguruya ait bir aparat, kemer, kumaş vs yok.

    normal kanguruların kumaşı sentetiktir. nefes almaz. ergo babylerin kumaşı pamukludur. hele organik olanın kumaşı inanılmaz yumuşak. lokum gibi diyeceğim hatta :)

    o yuzdene rgo baby bir kanguru değildir. ergo baby bambaşkadır

    YanıtlaSil
  52. peki hani ergo baby i tavsiye edersiniz en kullanışlı olanı hangisidir hepsi güzel görünüyor ama kararsız kaldım

    makbule

    YanıtlaSil
  53. Tasarimsal farklari az. tamamen ayirdiginiz butcete ve zevkinize bagli. sahsen klasik olan gayet guzel is goruyor diyorum ;-)

    YanıtlaSil
  54. hızlı cevabınız için çok teşekkür ediyorum , bütçe sorun değil yeter ki oğlum rahat etsin o rahat olursa ben zaten olurum :)) peki yaz kış kullanım olanağı açısından da aynı mıdır hepside sanırım klasik olan elinizde mevcut diğerlerini sipariş vermeniz gerekicek? biran önce böyle birşey almam lazım her açıdan kolaylık sağlayacak hem bana hem de bebeğime :)

    YanıtlaSil
  55. ha bir de nereden temin ediyorsunuz ürünleri ?

    YanıtlaSil
  56. Sport modelin kumasi daha yazlik. digerleri mevsimlik

    YanıtlaSil
  57. 50 günlük oğlum 5,6 kg ve 59 cm boyunda, wrap sling almayı düşünüyorum ama bebeğim irice olduğundan esnek kumaşla aşağı kayıp rahat edememesinden endişe ediyorum. Yorumlardan birinde sadece haki rengin esnek olmadığını yazmısınız ne dersiniz siyah yerine haki mi almalıyım?

    YanıtlaSil
  58. barışım
    haki esnek değil evet. ama bence size yakın zamanda ergo baby ya da mei tai de olabilir gibi. biraz iriceymiş hakkaten bebiş :)

    YanıtlaSil
  59. Merhaba,
    3 aylık yaklaşık 6,5 kilo ağırlığında bir kız annesiyim.Kızımı rahat ve sağlıklı bir şekilde taşımak istiyorum.Slingo hug ile kanguru(ergobaby) arasında kararsız kaldım.Çevremde kanguru kullananlar var(ergobaby değil,başka marka) ama slingo hug kullanan anneler görmedim.Keşke ürünü yakından görme imkanım olsaydı,malesef bu imkanım yok.Bu nedenle tavsiye üzerine almak zorunda kalacağım.Sizce hangisini tercih etmeliyim.? Bir de slingo hug ile bebeği dışa dönük olarak takabilir miyim?

    YanıtlaSil
  60. aybilge
    ergo baby kanguru diye geçse de aslında kanguru değil. mei taideki gibidri bebeğin pozisyonu. singo hugdan daha kolay takılıp çıkarılır. size ikisi de uyar. tamamen butcenize kalmış bir durum. ikisi de harika urundur. zaten iade hakkınız da var beğenmezseniz

    YanıtlaSil
  61. Merhabalar, 20 günlük bir bebeğim var ve ikimizin de kullanırken rahat edeceği bir ürün arıyorum. Bebeğim kollarını dışarda tutmaktan çok hoşlanıyor. Mevcut ürünlerin avantajları ve dezavantajlarını az çok okudum ama karar veremiyorum. Sizce ne satın almalıyım?

    YanıtlaSil
  62. kırmızı şapkalı flutcu
    wrap sling en iyi seçim olur ama bir infant insertle birlikte ergo baby ya da boba bebek taşıyıcı da iyi bir alternatif olabilir. ergo ya da boba tipi bir taşıyıcıyla 3 yaşa dek başka taşıyıcı almanıza gerek de kalmaz.
    boba wrap (eski adıyla sleepy wrap) burda http://www.sanalbebekmagazasi.com/Boba-Wrap-Sling,PR-664.html

    yerli uretim wrap slingler burda http://www.sanalbebekmagazasi.com/Wrap-Sling,PR-1.html

    Boba'lar burda
    http://www.sanalbebekmagazasi.com/BOBA,LA_374-3.html
    ve son olarak da ergolar da burda
    http://www.sanalbebekmagazasi.com/ERGO-BABY,LA_230-3.html

    YanıtlaSil
  63. Merhabalar
    Bebeğim 5 aylık ve 8,5 kg
    Nadiren evde çoğunlukla dışarda (evden arabaya kadar ve avm de gezmelerinde) kullanmak üzere sling almak istiyorum
    Ben x wrap sling uygun diye düşündüm
    Tavsiye eder misiniz
    Veya başka bir öneriniz var mı
    İyi çalışmalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. X wrap olabilir. Cekimlerdeki kiz bebegimiz de 9,5-10 kg civarindaydi ve rahatca tasidik :)
      Ama x wrapi bebek 12-13 kg olunca biraz zor tasiyabilirsiniz. Butcenuz uygunsa ergo almanizi oneririm

      Sil
    2. Bütçe açısından sorun yok dersem bebek açısından en sağlıklısı ergo mu ??
      Bi de boba var sanırım veya başka markalar..
      Hepsinin kendince avantaj ve dezavantajı var elbet..

      Sil
    3. Bebek icin en saglikli demiyelim de anne baba icin en rahat diyelim. Zira bendeki tasiyicilarin hepsi ergonomik ve anatomik. Ve evet en guzeli ergo ya da boba. Boba da yeni bir marka ve ergoyla tamamen ayni ozellikte urunler

      Sil
  64. merhaba ben ergo aldım klasik gri yıldızlı olan yazın bi sorun yaratır mı terletme filan birde oğlum 5 bucuk aylık ayaklarının ayrık olması sorun çıkarırmı uzn yürüyüşlerde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysa07
      bilakis bacaklarını duz tutmak ve sıkmak sakıncalı. bebeklerin bacaklarını ayrımak son derece sağlıklı ve onerilen bir harekettir.
      terleme konusu size bağlı. yazın kullanmadan once duş almanızı ve bebeğinizi sadece body ile taşımanızı oneririm.
      gule gule kullanın

      Sil
  65. merhaba 10 gunluk bebegimi ev icinde ve disarda ustumde tasimak istiyorum. ancak cok sicak zamanlar geldi geliyor rahat icin yenidogan aparati ile ergo mu yoksa wrap sling mi onerirsiniz? wrap baglama biraz mesakkatli ve gititigimiz yerde acmak zorunda kalirdam panikler baglayamam diye korkuyorum. baba sling yenidogan icin onerir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ergo+insert de olabilir ama yenidoğanı en iyi sarıp sarmalayan wrap slingdir. yaz için su wrap sling cok uygun. çok ince kumaşı ve ustelik cok da zarif bir baskısı var http://www.tuniko.com/Baskili-Wrap-Sling,PR-248784.html
      bir yere giderken bağlı olsun uzerinizde. cogu anne oyle yapıyor.
      baba slingin ayarlama yeri sırtta ve bence çok kullanışlı bir urun değil. gevşekliğini surekli ayarlamak gerekiyor ozellikle emzirirken. insanın kendi sırtından ayar yapması azen zor.
      onun yerine ben halka slingi oneririm. ayarlaması cok daha kolay

      Sil
  66. Merhaba boba carrier ve slingo hug tan hangisi yaz için daha uygun bebeğim 9 haftalık hangisi ile uzun süre bebeğimi taşıyabilirim ? Bebeği bu şekilde gün içinde ne kadar sürede taşımakuygundur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      ikisi de 9 haftalık bebek için en uygun urunler DEĞİLDİR aslında. size bebeği daha iyi sarıp sarmalayacak, yumuşak urunler gerek. http://www.tuniko.com/Neko-Klasik-Wrap-Sling,PR-98045.html
      bunları yaz için ozel yaptırdım. kumaşı incecik ve esnek. 4.aydan once pek carrier ya da mei tai tipi bir urun onermiyorum.
      haa kullanılmaz mı kullanılır. ama annelerin cok cok azı mei tai içinde bebeği kurbağa sekl,nde taşımayı başarabiliyor.
      bendeki urunlerin hepsi ergonomik oldugundan sure kısıtlamamız yok. tum gun taşıyabilirsiniz

      Sil
    2. Hülya hanım bir şey dHa sorsam ergo baby organik boba carrier den hangisi daha iyi ? Kullanımı en rahat ? Ankara da ergo baby klasik bi mağaZada denedim ama bobayı bilmiyorum . İkisi de pahalı ürünler o nedenle soruyorum

      Sil
  67. Hülya hanım yaZdıklarınızı okudum wrap sling almaya karar verdim ancak sonraki aylarda ya boba carrier ya da ergobaby organikten birini almak istiyorum ergo bAby klasik bir mağazada denedim ama boba hakkında fikrim yok sizce hangisini almak en mantıklısı ? İkisinin fiyatı da birbirine yakın rahatlık ergonomik acıdan hangisini tavsiye edersiniz ? Tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ergo eşittir boba diyebilirim :) bu aralar boba cok populer. desenleri vs daha değişik ama tasarım ve rahatlık açısından inanın fazla fark yok

      Sil
  68. Merhaba Hülya Hanim


    Yazılarınizi okudum oncelikle teşekkür ederiz. Yeni doğan bebekler için wrap önermişsiniz bende teyit etmek istiyorum. 1 ay 14 gun (6haftalik) kizim var 4600 kilosu acaba hangi urunu onerirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen wrap oneriyorum. şu an unnnado.comda kampanyada slinglerim. http://www.unnado.com/kampanyalar/detay/NjEyMw--

      klasik wrap sling tammm da bu mevsimin slingi.

      Sil
  69. Teşekkür ederim Hülya hanim

    Iki urum var x wrap inklasik wrapdan farki nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. videoları izleyin evra hn.
      http://www.tuniko.com/Neko-Klasik-Wrap-Sling,PR-98045.html
      http://www.tuniko.com/Neko-X-Wrap-Sling-Baglanmis-wrap-sling,PR-98046.html

      Sil
    2. Kusura bakmayin doğru soramadim yeni dogan icin hangisi uygun x olan daha kolay gibi

      Sil
    3. Ikisi de yenidogana uygundur. Kimisine tek oarca 4.55 mt kullanisli geliyor kimine x wrap. Dedigim gibi videolara bakin lutfen :)

      Sil
  70. Unnado kampanyasından wrap sling alacağım yukarıdaki yorumlara baktım da haki kumaş olan kışlık dokuma esnek olmayan mı ? Ben yazın dışarıda ve evde kullanmak için alacağım . Hangi renkler esnek ya da değil ? Esnek olup olmaması bebek de bir sorun yaratır mı ? Bebeğim 5.6 kg 2,5 aylık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi esnek ve yazlik kumas. Klasik wraplerin her rengi daha ince.

      Sil
  71. merhaba bebeğim 4.5 aylık ve 7.9 kilo slingo wrap mı yoksa hug mı almalıyım bilemedim farkınıda pek anlamadım sanırım evde de kullanacağım ama daha çok dışarda kullanmak için almak istiyorum yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bu aylardan sonra buteceniz uygunsa en guzeli carrier tipi bir urundur. yakın zamanda BOBA firmasının TR distributoru oldu. ve açılışı 16 agustosta unnado.com kampanyasıyla yapacağız.
      "Boba maddi olarak beni aşar" derseniz de mei tai ya da slingo hug alabilirsiniz
      sevgiler

      Sil
    2. sabırsızlıkla 16sını bekliyorum o zaman yalnız teslim süresi ile ilgili bir bilginiz var mı ben 22sinde ayrılacağım da bir de carrier kanguru mu sling mi yoksa ikisinin arası bir şey mi tek tek yardımcı olduğunuz için ayrıca çokk teşekkür ederim :)

      Sil
    3. gulsah hanım
      unnado boylesi extra durumlarda bazen erken gonderi yapabiliyor. isterseniz satın almadan once bi yazın ya da arayın unnado.com'u
      ayrıca rica ederim :)
      iyi bayramlar

      Sil
    4. hülya hanım günaydın bilgisayar başında bekledim bugün boba yı ama girmemiş indirime bir bilginiz var mı acaba?

      Sil
    5. sanırım ğazartesi gunue almışlar kampanyayı

      Sil
    6. bekliyoruz heyecanla :) bugün eşimi işe bile geç göndermiştim beraber alalım diye :) tatile biz giderken yetişemeyecek ama artık adres orayı verirriz kargomuz oraya gelir teşekkürler :)

      Sil
    7. girdi ve de aldım carrier tweet modelini çok büyük kolaylık olacağını düşünüyorum umarım öyle olur bekliyoruz :) teşekkürler tekrar tekrar :)

      Sil
  72. Hülya hanim merhaba,
    X wrap sling Ürünüzden aldim bugün elime geçti. Videolarinizida izledim videoda oyuncak bebek ve kucuk benim bebegim onkadar küçük degil ayni sekilde bebegimi koyduğum da bacaklari kurbağ şeklinde oluyor ve hafif yuku bacaklarina binmis oluyor acaba bu kemik gelişimi ni engeller mi yada ben yanlis mi yerlestiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bebeğiniz kaç aylık? cok sıkışıksa ve rahatsızsa capraz pozisyonuda taşımaya gecebilir ya da sırt fermuarından bir tık gevsetip daha rahat sıgmasına cabalayabilirsiniz belki.
      her halukarda sıkışmasının sakıncası yok. zaten gercekten rahatsız olsa ağlardı

      Sil
    2. bu arada eger kurbaga pozisyonunda taşınıyorsa o kadarcık yukten gercekten bir şey olmaz. zaten ideal taşıma sekli o (ilk 2 ay falan)

      Sil
    3. Bebeğim 2 aylik boyu uzun gibi geldiği için bacaklari bukulunce terettut etmiştim. Cevabiniz ve ilginiz için teşekkür ederim.

      Sil
    4. Merhabalar, butun sorulara cevap verdiginiz icin tebrik ediyorum ve gemen soruma geciyorum. Oglum 2 agustosta 4 aylik olucak ve sanirim 8 kiloya yaklasti benim icinde tasimak gittikce zorlasiyor bununla beraber haftaya sadece ikimizin bir ucak yolculugu deneyimi olucak bunu arabasi yerine bir slingle yapmanin daha rahat olacagini dusunuyorum. Hangi slingi tavsiye edersiniz ve nerden nasil alabilirim ? Simdiden tesekkurler

      Sil
  73. Merhaba, oglum 2 agustosta 4 aylik olacak gittikce agirlasiyor ve haftaya ikimiz yanliz ucak seyahati yapicaz 4 saat kadar bitaz endiseliyim acikcasi bizim icin hangi slingi tavsiye edersiniz ve nasil siparis verebilirim tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      bebeginiz cok iriymiş. ancak carrier tipi urunlerle rahat edersiniz.
      http://www.tuniko.com/Boba-Bebek-Tasiyici,PR-661.html

      Sil
    2. Herhangi bir sling kullanamaz miyim? Kanguru var fakat rahat edemiyoruz ..bildigim kadariyla 13 kiloya kadar slingler kullaniliyor. 4

      Sil
    3. boba bildiğimiz kangurulardan farklı. bu linkteki ilustrasyona bakın lutfen http://www.tuniko.com/index.php?do=dynamic/view&pid=11
      sizdekinde rahat edemiyorsa muhtemelen yanlış pozisyonda taşıyan, bebeği askıya alıp bacağını aşağı sallandıran tiptekilerdendir.
      dilerseniz mei tai sling de kullanabilirsiniz 4.aydan sonra. mei tailerle boba'da bebek aynı pozisyonda oturuyor zaten. aradaki tek fark kullanım pratikliği

      Sil
  74. Anneme sling almayı düşünüyorum dediğimde :) oo biz sizi bunlarla büyüttük :)) sen 1 yaşına kadar durmaksızın ağladın.. Bu bez parçası olmasaydı ben seninle ilgilenmekten başka hiç bişey yapamazdım.'' dedi.. :))

    YanıtlaSil
  75. Hülya hanım merhaba, cybex my go kanguru hakkında ne düşünüyorsunuz? mei tai sling istiyorum ben ama eşim kanguru kullanmayı tercih ediyor:) belimde de ufak bir rahatsızlığım var ayrıca. cybex'i bebeğin oturma şekli ve belden de destek alması nedeniyle beğendik ama ben emin olamıyorum. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aylin hanım
      bahsettiğiniz urun minik bebekler için uygun ama on paneli o kadar kucuk ki bebek irileştikçe taşımak zorlaşacaktır. kafa desteği, bel desteği de yetersiz. bu klasmanda en iyi urun Boba bebek taşıyıcıdır

      Sil
  76. Merhaba;35 günlük bebeğim için hangi slingi önerirsiniz.4kg boyu da 53 cm.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. wrap sling en uygun urundur ama halka sling ya da boba bebek taşıyıcı new born poziyonunu da dusunebilirsiniz

      Sil
    2. Peki nereden(hangi siteden) almamı önerirsiniz,yardımcı olursanız sevinirim?Ayrıca hızlı cevabınız için çook teşekkür ederim.İyi Akşamlar

      Sil
    3. http://www.tuniko.com/Boba-Bebek-Tasiyici,PR-661.html buyrun linkiniz bu :)

      Sil
  77. Bebeğim 10 aylik hangi sling almalıyım acil cevap bu arada 10 kilo şu anda ben slingi cok uzun süre kullanmak istiyorum 2,3 yasina kadar filan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en uzun ömürlü ve pratik taşıyıcımız Boba'dır. http://www.tuniko.com/Boba-Bebek-Tasiyici,PR-661.html

      Sil
  78. Hemen cevap verdiginiz icin cok Teşekkürler benim kafam baya karıştı. uygun olsun diye wrap sling düşünüyorum onu ne zamana kadar kullanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neko wrap slingi 2 yaşa dek kullanırsınız. Boba daha kısa ömürlü çünkü çok esnek. p.tesi butikbebe.com'da neko kampanyası var isterseniz uygun fiyata oradan alabilirsiniz

      Sil
  79. Hülya Hanım merhaba,
    Benim 3 aylık bir oğlum var. Gezmeyi çok seviyoruz. Kanguru düşünürken slinglere rastladım çok da beğendim. Yalnız oğlum etrafı izlemeyi çok seviyor normalde bile kucağımdayken bana doğru değil dışarı dönük olmayı tercih ediyor. Bunun için önerebileceğiniz model hangisidir?
    İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.tuniko.com/index.php?do=dynamic/view&pid=11
      sema hn bu yazıyı okuyun lutfen. dışa donuk taşıma cok sakıncalı. bemnim kızım aylık olmak üzere. gorus mesafesi sandıgınız kadar uzak değil bebeklerin. size oyle geliyor :) dışarıyı izlemeyi seviyor sanıyorsunuz ama bebekleri cok fazla uyarıyorusnuzu bu sekilde.
      bizim kız 6 kgya yakın. hem wrap sling hem boba bebek taşıyıcı kullanıyorum. mei tai denedim. gayaet rahat tasındı. siz de bu saydıgım 3 urunden size, bebeğinize ve butcenize uygun olanı alabilirsiniz. linkler aşağıda

      http://www.tuniko.com/Neko-Klasik-Wrap-Sling,PR-98045.html
      http://www.tuniko.com/Boba-Bebek-Tasiyici,PR-661.html
      http://www.tuniko.com/Mei-Tai-Sling,PR-10.html

      Sil
  80. Hulya hanim merhaba,
    Benim 40 gunluk oglum var, 1. ayinda 4950 olmustu kilosu, gunduzleri evde hicbir sey yapamiyorum. Hamileligimin basindan beri sling almaya kararliyim fakat hala modelini markasini secemedim. Simdi icin ve ilerisi icin de en uygun hangisi olur sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selasmlar
      neko klasik wrap sling hem uzun omurlu hem mevsimlik. http://www.tuniko.com/Neko-Klasik-Wrap-Sling,PR-98045.html
      bu urunu alın. benim kızım 3 aylık oldu ve misal bugun 4-5 saat boyunca ustumdeydi

      Sil
    2. Ben de epey ufak tefegim, farkeder mi benim yapim?

      Sil
    3. Bu kadar hizli cevap verdiginiz icin tesekkur ederim :))

      Sil
    4. Ben de ufak tefekim :) sorun yok

      Sil
    5. Peki baglanmis wrapla klasik arasinda ne fark var? Bide butcem kisitli aslinda bu wrap slingi alinca ne kadar sure kullanabilecegim?
      Bazi iletilerde unnadoda kampanya yazmissin, oyle bisey olur mu acaba yakin zamanda?

      Sil
    6. Baglanmis wrap artik yok. Uretmiyorum. Neko kladik wrap sanirim subat ortasi gibi butikbebe.comda kampanyada olacak. Fb sayfami begenirseniz ya da twiterdan beni takip ederseniz sik sik duyuruyorum indirimleri

      Sil
    7. Bekledigime deger mi peki indirim icin, biran once elimde olsun istiyorum da :) eger cok fark etmeyecekse beklemeyim diyorum, ne dersiniz?

      Sil
  81. Merhaba
    3 aylık ve anne sütü baya işe yarayan 8 kiloluk bir oğlum var hangi sling tarzını almaya karar veremiyorum lütfen yardım ederseniz vakit kaybetmeden almak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boba carrier onereceğim. ama bebeğinizin maşallahı varmış. tombul bebekler için bacaklarını ayırmak zor oalbiliyor. benim kızım da 3 aylık ama 6 kg. rahatca bacakalrını açıp boba carirerda oturabiliyor. denemeniz lazım ama ağır bebekler için en uygunu zaten sling değil ergonomik kangurudur. her halukarda sizi ilerisi için de taşıyacaka en uygun urun boba carrierdır

      Sil
  82. Boba carrier sitenizde Boba bebek taşıyıcısı olarak satışta sanırım bu da biraz maliyetli Boba air var onunda naylon olması kafamı karıştırdı ergonomik kanguru olarak,önereceğiniz başka var mı,bebeğimi kucağımda taşıyamayacakmıyım yoksa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naylon ama değişik, sağlam bir malzeme. boba air ya da mei tai de alabilirsiniz.

      Sil
  83. Merhaba, 9 haftalık , 5 kilo bir kızımız var. Sezeryanla doğdu, 10 kövezde kaldı ve eve geldiğinde kolik bir bebeğimiz vardı. Biz de ona bu zor günleri unutturmak ve ağlama krizlerinde rahatlatabilmek için kucağımıza alıp gezdirdik ki işe yarıyor . Ancak nasıl bir taşıyıcı alacağımıza karar veremedik. Çünkü omzumuzun üstünde dolaşmaya alıştı. Azıcık göğüs hizasına kaysa ağlamaya başlıyor. Yukarı ,omuz üstünde susuyor ve etrafa bakınıyor. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Omzunuzun ustunde tutmyai saglayan bir urun yok ne yazik ki. Bu kadar kucuk bebek icin en uygun urun wrap slingdir

      Sil
  84. Merhaba 2 aylık bir bebeğim var ve 3900gr 52cm dünyaya geldi.Şuan ise 6000gr ve 62cm en son ölçümü.Ben araştırırken babasling e takıldım.Açıkçası hoşuma gitti fakat direk ürünü görmedim.Fikrinizi merak ediyorum.Alışverişte yürüyüşlerde kullanacağım çok uzun süreli olmasa da en çok evdeki işlerde yardımcı olmasını istiyorum bunlar için babasling uygun değilmidir? ya da hangisini önerirsiniz?İyi günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tek omza yuk bindiriği için sevmiyorum. benim kızım dogdugundan beri neko wrapte taşınıyor. 2,5 aylıkken de boba bebek taşıyıcıya geçtik. en rahat iki urun bu ikisi

      Sil
    2. Anladım bana boba ve ergo biraz maliyeti yüksek geldi o yüzden alternatif bakıyordum.Sanırım biraz daha araşırıp bir sling çeşidi bulmalıyım:)İyi günler.

      Sil
    3. mei tai sling ya da neko wrap sling de alabilrisiniz. ama onlarda baglama olayı var.
      boba air de cok pratik ve kullanışlı urun. onu da oneririm

      Sil
  85. Merhaba Hülya Hanım 4,5 aylık bir oğlum var. 63 cm boyu ve 6850 gr. Daha önce Amazonas Carry Star almıştım ama evde birkaç kez denemek dışında hiç kullanmadım. Oğlum halinden pek şikayetçi görünmüyor fakat ben rahat edemedim bir türlü. Şİmdi yeni bir şey almak istiyorum ancak kararsız kaldım. Yorumlardan ve okuduklarımdan anladığım kadarıyla Mei Tai Sling uygun bana. Boba Air da kafamı karıştırmıyor değil. Oğlum çok seviyor kucakta gezmeyi. Lohusalık halleriyle ilk zamanlar etrafımı dinledim sling almadım, çok pişmanım şimdi. En azından bundan sonra oğlumu daha mutlu edeyim istiyorum. Malum artık havalar da ısınıyor oğlumla çıktığımız yürüyüşlerde hangisi daha kullanışlı olur? Hangisi daha az terletir? Mei Tai mi Boba Air mı tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mei tai de olur boba air de ama en rahat edeceğiniz urun bobacarrierdır. buıtceniz uygunsa onu alın ama boba air mi mei tai mi derseniz boba air cok pratik ve az yer kaplıyor, bence onu alın derim.

      Sil
  86. Merhaba Hülya Hanım kızım 3 aylık ve 6300 kiloda. Çok bakındım ama sorumun cevabından emin olamadım. Bu ay ve kiloda Mei tai sling ile taşırken bebeğimizin bacaklarını dışarıya çıkarmamız uygun mudur acaba? Yoksa kurbağa pozisyonunu mu tercih etmeliyiz? Dediğiniz gibi kurbağa pozisyonunu pek beceremedik, kızımız bacakları dışarıda rahat etti fakat bacakları çok ayrılıyor gibi geldi. Kusura bakmayın vaktiniz alıyorum, cevabınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      bacaklarının 80 derece acıyla ayrılması gerek zaten. sakıncası olmadıgı gibi gayet de sağlıklı taşınıyor su an

      Sil
    2. pardon 80 değil 90. dik olşmalı yani

      Sil
  87. merhaba hülya hanım, benim kızım temmuzda doğacak ve doğduğundan itibaren kanguruyla taşımak istiyorum. işin açıkcası ergo baby i çok beğendim ve kullanmak istiyorum ama temmuz ayınca havanın sıcak olması yüzünden yeni doğan kundağı kullanılabilir mi emin değilim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      ergo+insert cok yakıcı olur. onun yerine boba 4g oneririm. boba 4glerde artık kendinden insert var. cok daha pratik ve daha az yakar

      Sil
  88. merhaba hülya hanım neko x wrap ıle klasik wrap kumaşları aynımı yaz ıçın ince bir kumaş olmasını istiyorum siz hangisini önerirsiniz

    YanıtlaSil
  89. merhaba hülya hanım bebeğim 1 aylık 4700gr neko x wrap sling almayı düşünüyorum yaz aylarında kullanacağım için kumaşın ince olması önemli yaz için kullanıma uygunmudur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamaşr
      neko klasik wrap sling bir nebze daha ince ve daha cok ayarlama olanagı verdiği için bence yaz için daha uygundur

      Sil
    2. merhaba hülya hanım 3 gun once wrap slıng aldım fakat tam olarak nasıl kullanacagımı bılmıyorum youtobe erişimi engellendıgı ıcın vıdeoları ızleyemıyorum izleyebılecegım baska sıte varmı yardımcı olursanız sevınırım.

      Sil
    3. ah....m@hotmail.com adresine mail atıyorum

      Sil
  90. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      neko klasik wrap tamamen pamuklu kumaş oldugu için en uygun urundur.
      woombielerin su deseni de hava gecirdiğinden gayet basarılı
      http://www.tuniko.com/woombie-kundak?product_id=10261

      Sil
  91. Merhsaba emel ben.69 günlük oglum 4.5 kilo ve 57 cm.oglum sürekli kucagimda olmak istiyor benimse bel fıtıgım var ve sırtım çok agrıyor. Günlük evde ve dısarıda kullanmak icin en uygun sling sizce hangisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      boba 4g, mei tai ya da neko wrap sling onerebilirim. videoları izleyin. hangisi size uyarsa secebilrişsiniz

      Sil
  92. Teşekkürler bilgilendirme için. Ne kadar zamanda dikilir? Momfortbaby için fazla yorumunuzu göremedim. Tereddütlerim var. Siparişimi Boba 4g ile değiştirmemi önerir misiniz? Sizin yönlendirmenize göre bir karara varmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  93. Hülya hanım merhaba;

    Bizim bebeğimiz kış bebeği olacak. Özellikle ilk aylarda dışarıda kullanmak üzere wrap almak istiyoruz. (Dışarıda uyuduğunu yada akıllı akıllı yatacağını hayal etmek istiyorum.) Ancak ben ufak tefek bir insan olduğum için benim taşımam açısından da rahat bir pozisyon olmalı. Tek omuz beni zorlayabilir. Sizin bize konu ile öneriniz hangisi olabilir? Aklımız çok karıştı, yardımlarınızı bekliyoruz.
    İyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Wrap tek omizda tasinmiyor ki. Aynen yenidogana,en uygun sling wraptir

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  94. merhabalar hülya hanım
    ben ilk bebeğimi kısmetse haziran ayında dünyaya getireceğim ve yaz aylarına denk geldiği için (malum düğün sezonu) 2.ayından itibaren uçak seyahatlerimiz olacak. ben hem bebeğin anneye yakın olmasını istediğim için hemde uçakta veya dışarıda emzirmede kolaylık sağlayacağını düşündüğüm için halkalı sling almayı düşünüyorum. siz hangisini önerirsiniz?
    ayrıca şimdiden almalı mıyım yoksa bebeğim doğduktan sonra deneyerek mi almalıyım ne dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      aslında halka sling, tek omza yuk bindirdiği için cok da onermediğimiz bir urun ama pratik bir çözüm arıyorsanız ve sadece ilk 6 ay kullanacaksanız halka sling uygundur. bence hemen alın cunku slinge ne kadar erken sokarsanız o kadar rahat alıştırrısınız

      Sil
  95. Merhabalar Hülya hanım.. insallah haziran ayında bebeğim dunyaya gelecek ilk etapta wrap almayı dusunuyorum ama sonrasında hangisine gecmeliyim bilemedim..evde ve dısarıda kolay kullanımlı olsun ve cıkarmadan emzirme imkanı istiyorum.. wrapı kac aya ve kiloya kadar kullanabilirim ve sonrasında en uygun urun hangisi olur? tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamalr
      neko wrap sling 13-14 kgya dek gayet rahat kullanılıyor. sonrasında boba air ya da boba 4g kanguru oneririm

      Sil
  96. Hulya hanim ürünleriniz ile ilgili kampanya sitelerinde yakin zamanda bir indirim olacak mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar. her hafta bir urunde indirim oluyor ama topyekun indirim sanırım sevgililer gunu oncesi yapacagım

      Sil
  97. Hülya Hanım merhabalari
    İlk kızımda premaxx marka sling kullanmıştım ancak tek omuz olması ve alttan hep destekleme ihtiyacı hisstmem bi türlü rahat ettirmemişti beni. Kızım büyüdükçe içine sığamadı zaten :) Bu sefer momfortbaby ya da boba düşünüyorum ikisinin arasında kaldım yorumları da okuyunca. Yazınız belki eski tarihli olduğundan bu ikisinden bahsetmemişsiniz. Acaba hangisini tavsiye edersiniz? Avantajları/dezavantajları neler? Kullanıcı geri dönümleri nasıl size?
    Çok sağolun şimdiden!
    Nurben

    YanıtlaSil
  98. Merhaba hülya hanım,
    3 aylık ve 6 kg ağırlığında bir oğlum var. etrafı seyretmekten çok hoşlanıyor ağırlaştıkçada taşımak zorlaştı oyüzden sling almayı düşnüyorum. ama çok kararsızım sıcak havalardada kullanabileceğim bir ürün olsun istiyorum. hangisini önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boba air, boba 4g, mei tai slingden birini, butcenize uygun olanı alabilrisiniz. en uzun omurlu ve pratiği boba 4gdir

      Sil
    2. boba 4g ve mei tai arasındaki fark nedir? ikisi arasında kaldım.

      Sil
    3. bambaşka urunler onlar. videoalrını izleyin

      Sil
    4. Boba 4g almaya karar verdim. Ilginiz için teşekkür ederim.

      Sil
  99. Merhaba,
    Yaklasik 2 aylik ve 5 kiloluk bir kizim var. Agirligi cift omuza veren bir sling almak istiyorum. Aslinda gonlum wrap slingden yana. Fakat anladigim kadariyla o daha cok ilk aylar icin tercih ediliyor. Bense daha uzun sure kullanabileceğim birsey olsun istiyorum. Mei tai mi onerirsiniz. Fikrinizi almaktan memnuniyet duyarım.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  100. Hülya Hanım selamlar.. bende Nisan sonu gibi oğluşumu kucağıma alacağım inşallah. Takip ettiğim kadarıyla en güvenli ve yenidoğan için en uygun wrap sling. Ama çok becerikli bir anne adayı olmadığım için zorlanacağımı düşünüyorum ve wrapların da dezavantajı takmasının pratik olmaması? slingi ilk günden itibaren uzunca bir süre kullanmak istiyorum. yenidoğandan itibaren kullanabileceğim ve rahat (tekbaşıma) takıp çıkarabileceğim model ürün hangisidir ve nereden, nasıl temin edebilirim. Bu arada ergobaby kangurum var, içine yenidoğan aparatı alarak kullanabilirsiniz deniyor. Bu konuda ki fikrinizi de almak isterim? Yaz aylarında kullanımı zor olur mu gerçekten yenidoğan için uygun mudur, slingler kadar rahat ve güvenli midir bilemedim. çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  101. Siz kullandınız mı peki inserti, kullanımı kolay mı bilemedim ve sıcak havalarda çok bunaltır mı?? sling alıp sonra direk kanguruya mı geçsem bilemedim.. ne dersiniz? hem pratik olsun istiyorum hemde yazın sıcaklarda rahat kullanabileyim istiyorum.. çok mu şey istiyorum.. tavsiyenie göre karar vericem..çook çook teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kişisel görüşümü soruyorsanız ben ilk aylarda neko wrap sling oneririm. ki ben de kendi bebeğimde oyle yaptım

      Sil
  102. Hulya hanim merhabalar.2 aylik oglum var.6500gr 59 cm.biraz iri bebek:) kanguru arastiriyorum.ergo ve boba istyrm.ama sanki bebek oturuyo gibi.2 aylik bebegin o pozisyonda olmasi uygunmu.bir de ergoyu nereden satin alabiljrm?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oturmuyor hayır. destekle kucagınızda nasıl duruyorsa oyle duruyor bobada. ergonun nerden alındıgını bilmiyorum ne yazık ki

      Sil
    2. Hulya hanim peki desenli modellerini getirtebiliyor musunz..sitede kalmamis

      Sil
    3. evet geldi su an ama gumruk işlemleri sürüyor. birkaç gun içinde stoklarda olur

      Sil
  103. 2011 de cok onemsemeyip ,cok da pahalisina gerek yoktur yaa deyip mothercare 2 yön kullandim 9 kg ya kadar ve ergonomik degil. Rahat etmedim. Bu sefer yine detayli arastirdim Unnado da kampanyasini takip edip aldim.2014 Haziranda 3.5 kg dogan oglum icin siyah boba carrier 4g kullaniyorum.evde de disarda da dogumdan itibaren... başligini kapatip emziriyorum.bugun yani 18 nisan 2015 te 10.5 aylik 10 kg civari ve o istemeyene dek kullanima devam. Ayrica bir de buyuk oglum var. uyumak,kucak,yorgunluk gibi nazı-mizmizligi tutarsa 19 kg luk 4 yasina girmek uzere olan minyatur abiyi de bobayla ,kollarimlada sarilarak tasiyorum bazen max. 30 dakika gibi. beni goren soran herkese tavsiye ediYorum. hic sirtimi agritmiyor ,agirligi fevkalede esit dagitiyor diyemem maalesef ama arastirmalarima gore zaten daha iyisi henuz dunyada yok. Boba yi turkiye de ulasilabilir kilan izmir in girisimci annesi hulya hanima ve emegi gecenlere tesekkurler.

    YanıtlaSil
  104. Hülya hanım merhaba. başından beri tüm yorumlarınızı ve yazılanları dikkatle okudum. benim 3 aylık 5,5 kg civarında bir oğlum var. baştan wrap siiling almadığıma çok pişmanım. ama 3 ayımızı bitirdik. ben ergo 360 (yeni çıkan 4 yönlü) ya da boba 4 G almayı düşünüyorum. ikisinin arasında çok kaldım. siz ilk yorumlarınızda ikisini de şiddetle önermişsiniz hatta ergoyu çok övmüşsünüz. ki boba da öyle. ben çok kararsız kaldım. önümüz yaz ve hergün yürüyüş yapmak istiyorum. terletmemesi ve ergonomik olması çok önemli siz hangisini tavsiye edersiniz? ergo 360 mı? boba 4 G mi? teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suat bey selam. ergo 360 guzel urun ama dışa donuk taşıma benim ve tum sertifikalı babywearing uzmanlarının önermediği bir taşıma şekli. 3 aylık bebeğin yuzu kesinlikle anneye donuk olmalı. bu yuzden ergo 360 yerine boba 4g oneriyorum. bobanın govdesi ergodan daha geniş oldugundan toddler cagda da daha rahat kullanabilrisiniz
      sevgiler

      Sil
  105. Momfortbaby nasil sizce. Ergoyla srasinda kaldim. Eger ayniysa uygun fiyatli olmasi bakimindan momfortbaby i sececegim ama tam olatrak güvenemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. momfort ergo babynin hemen hemen aynısı zaten. ekonomik bir urun arıyorsanız alabilrisiniz

      Sil
  106. Hülya Hanım merhaba, geçmiş yorumları da okudum, temmuz ayında bebeğim olacak tavsiyenizle ilk aylarımız için neko Wrap sling alacağım. sonrasında da boba 4g düşünüyorum ama bunu sizce kaç yaşına kadar kullanabilirim? bebek iyice büyüyüp hareketlendikten sonra yüzü bana dönük durmakta zorluk çekeceğini sıkılacağını düşünüyorum. fotoğraflardan birinde boba 4g'nin sırta takılmış halini de gördüm fakat burada da çocuğun yüzü babasının sırtına gelmiş yani yine hiç etrafı görmüyor gibi görünüyor. Sizin yorumunuz nasıl? Teşekkür ettim şimdiden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tugba hyanım bebek neden sırttayken sadece taşıyanın ensesini görsün? bebekler başını çevirebiliyor :)
      dışa dönük taşıma sakıncalı bir pozisyon. yurdum anneleri bebeklerin "sıkılmasından" çok korkuyor nedense. 1 aylık bebeklerini dışa dönük taşımakta sakıcna gormuyor ama bebeğin göreceği hiçbir şey yok dışarda. bebeklerin dıi dunyaya ilgisi 4.ay gibi başlar. 6.ay gibi sırtınıza alabilrisiniz ama ilk gunden slingde taşınan bebekler genelde sorun cıkarmıyor.
      bu linki okuyun her tur soru için https://www.tuniko.com/sss

      Sil
  107. Hülya hanım 2,5 aylık oğlum için sling almak istiyorum mei taiyi düşünüyorum wrap'a nazaran daha pratik olduğundan dolayı..
    Fakat sormak istediğim başka bir konu var, mei tai ve momfort baby arasında ne fark var görüntü ve ozellik olarak çok benziyor. Siz hangisini önerirsiniz?
    Bir diğer sormak istediğim sık sorulan sorularda erkek bebeğe zararı olmayacağını okudum fakat ne kadar süre slingde tutmak lazım sizde erkek çocuk annesisiniz tavsiyelerinizi öğrenmek isterim

    YanıtlaSil
  108. Hülya hanım 2,5 aylık oğlum için sling almak istiyorum mei taiyi düşünüyorum wrap'a nazaran daha pratik olduğundan dolayı..
    Fakat sormak istediğim başka bir konu var, mei tai ve momfort baby arasında ne fark var görüntü ve ozellik olarak çok benziyor. Siz hangisini önerirsiniz?
    Bir diğer sormak istediğim sık sorulan sorularda erkek bebeğe zararı olmayacağını okudum fakat ne kadar süre slingde tutmak lazım sizde erkek çocuk annesisiniz tavsiyelerinizi öğrenmek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. facebooktan babywearing turkiye grubuna girin lutfen https://www.facebook.com/groups/1592552117634265/

      Sil
  109. Merhaba b kizim 2,5 aylik 6 kilo kucakda olmayi cok seviyor wrap mi yoksa mei tai mi kararveremedim yazinda kullanmak istiyorum ve4 aylik olunca onumde yuzu disariya donuk tasiyabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.facebook.com/groups/babywearingturkiye/

      bu gruba girmenizi rica ediyorum

      Sil
  110. Mei tai urunu sayfanizda yok nerden temi edebilirim bu ara cok tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  111. Hülya Hanım bizi wrap sling ile tanıştırdığınız için teşekkür ederiz.Çok memnun kaldığımız bir ürün oldu.
    Kafasında babywearing hakkında soru işareti olanlara http://1baba1bebe.com/blog/babywearing.html adresinde ki söyleşimizi okumalarını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  112. Hulya Hanim merhaba, 50 gunluk 4.5 kiloluk bir bebek icin wrap slingte bacaklar disarida kullanmak dogru mudur? Wrap slingi yeni aldim sayilir ve bacaklar iceride pozisyona bebegimi sokamadim acikcasi,cok zor geldi :) bacaklar disarida kullandim iki kere bir rahatsizLik belirtisi gostermedi. Nasil kullanmaliyim sizce? Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      kesinlikle bacakalrı dışarda kullanın. cok düşük dogum agırlıklı değilse zaten genelde bacakalr dışarda oneriyoruz

      Sil
  113. Merhaba, yazınız çok faydalı teşekkürler. Bende halkalı sling aldım daha bu gün teslim aldım iade etsem mi diye düşündüm bu yazıyı okuyunca vazgeçer gibi oldum sorunu cevaplarsanız karar vermemi kolaylaştırırsınız. Bebeğim 3,5 kilo doğmuştu, şu an 1,5 aylık ve 6 kilo civarında. Slingi doğru başlayamadığım için de olabilir ama bebek içinde yatar pozisyonda iki büklüm oluyor gibi geldi bana sizce bu omurgasına ve genel olarak gelişi için zararlı değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      halka slingde sadece dikey olareak taşımalısınız. yatay taşıma boğulma riski oluşturuyor

      Sil
  114. Hülya hanım merhaba. Öncelikle gerçekten yanıtlarınız için teşekkür ederiz cevap vermeniz üstelik hızlı bir şekilde çok değerli çok güzel.
    Benim 2,5 aylık 4,5 kg bir kızım var miyonuz biz aynı zamanda kolik akşama doğru krizlerimiz başlıyor geceye kadar. Kucağı çok seviyor tabi bana da hiç bir iş yaptırmıyor. Bende bu slingleri gördüm kullanmak istiyorum ama en uygun ürü hangisi bilemedim nasıl taşıyabilirim ve hangi ürünü almalıyım öneriniz nedir acaba? Şimdiden çok tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar
      yenidoğana en uygunu wrap slingdir
      sevgiler

      Sil
  115. Merhaba, üç aylık bir bebeğim var. Sling kullanmak istiyorum ama önümüz yaz olduğu için endişe ediyorum. Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz? Sizce almalı mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar
      bebeğiniz kucaklanmak isteyecek ve terleyeceksiniz illa ki. yazın iki el boşta bebek kucaklamak ve terlemek mi istersiniz yoksa bebeği çıplak kollarınızla tutup hiç bir iş yapamazken mi terlemek istersiniz? https://www.tuniko.com/sss

      Sil
  116. Kızım 6.ayının içinde 8kiloya yakın vucudu hem bana hemde dışarı dönük durabilsin istiyorum . hangi sling çeşitini önerirsiniz pratik olması benim için çok önemli . Bebegim en fazla kaç saat durabilir içinde merak ediyorum. gelişimini olumsuz etkilesin istemem yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://www.tuniko.com/sss bu linki okuyun ltf

      Sil