29 Eylül 2010 Çarşamba

Taş Atan Çocuk: Tuna



Her şey masum bir oyun şeklinde başlamıştı, aylar önce. Her gördüğü su birikintisine çıp çıp efekti eşliğinde taş atıyordu. Verdiği tek zarar üstünün kirlenmesiydi ki o da dert değildi. Derken geçen hafta çok tuhaf şeyler oldu. Geçen pazar maaile Antalya'ya doğru yol aldık. Denizli'de bahçeli mahçeli bi yerde mola verdik. Biz yemek yerken Tuna da masaların arasında fink atan kediyle oynamaya başladı. Merdivenlerden uzak dursun diye "hadi kediye de mama verelim" dedim.
Yoğurda bandırdığım ekmeği verdim kedi yedi. Derken Tuna da ekmek vermeye başladı. Yaklaşmaya çekindiğinden ekmeği kediye fıydırıyordu.
Sonra ekmek yerine taş atmaya başladı. E kedi de haliyle "maaooovvv" diyerek kaçtı.
Amanın Tuna'daki o ne zevk!!!
Taş attım kedi kaçtı diye kıkırdaya kıkırdaya koştu. Gözü yemek falan görmedi.

O gün bugündür nerde kedi, tavşan hatta köpek (deli yaaa, köpeğe taş mı atılır?) görse taş aranıyor ve ben çok utanıyorum.
Daha da fenası bi arkadaşımın Tuna'yla akran oğlu Efe geldiğinde yaşandı.
Tuna Efe'ye kürekle kum ve taş attı!!!
İlk defa böyle bir şey yaptığından hepimiz çok sert tepki gösterdik.
Bu sefer de "çocuğa taş attım daha çok ses çıktı" diye mi düşündü nedir, hiç umursamadı bizi.

Parkta elinde oyuncak varsa büyük çocuklar gelip hemen elinden kaparlar Tuna'nın. O da öööle gidenin ardından bakakalır. Öyle saf bir insandır normalde.
İlk defa dün çocuğun birine okkalı bi taş attı. Öylece düşünmeden refleksi bi hareket gibi gelişti herşey. Sanki 40 yıldır kavga ediyor gibiydi. Çok kızdım...

"Taş atmak yok, yoksa eve gideriz!" diye net ve sertçe söylendim. Yaptığının yanlış olduğunun farkında ama maalesef bunun bir güç gösterisi olduğunu da keşfetmiş durumda. Görmezden gelincek bir durum olmadığından babası da ben de çok sertiz bu konuda. Taş attığı ya da atmaya yeltendiği anda bir şeylerden mahrum bırakarak cezalandırmaya başladık. (Eve götürmekle tehdit etmek ya da istediği bir şeyi vermemek gibi)

Birileri oğluma bu ülkede taş atan çocukların başına neler geldiğini anlatabilir mi acaba? Ben kızsam da bi işe yaramıyor, belki Türk hukuk sitemi gözünü korkutur.


Untitled from hulya cinscicekci on Vimeo.


Video taş atma sevdasının boyutunu göstermesi açısından önemli. Belediye binasının havuzu son taş atma mekanımız. Kayıttan çıktıktan sonra bir parça da köpek mokunu taş niyetine elledi de "duuurrrr Tuna, hayıırrr, bıraaakkk, at onu at" haykırışlarımı duymak zorunda kalmadınız :))

bi de not: wrap slingde tek renge özel kampanya yaptım. buyrun burdan yakın.

14 yorum:

  1. :))) videoda bayıldım ne kadar zevk alıyor. kedi olayını bizde yaşamıştık ama kedi eren'i tırmalamıştı:(.
    erende o dönemlerde şiddet göstermeye vurmaya itmeye başlamıştı arkadaşlarını bende çok şaşırıyordum normalde sakin eli oyuncağından alınınca gıkı çıkmayan oğlana ne oluyor diye.
    umarım tuna bu sevdadan va<zgeçer yoksa dediğin gibi ülkemizde taş atan çocuklar vakası gibi bir durum var..

    YanıtlaSil
  2. videoyu izleyemedim, iyi ki de izlememişim tuna aşkım depreşebilirdi:) hülyam herhalde geçici bir durumdur, çünkü Tuna çok iyi huylu, düzgün bi çocuk, dediğin gibi şimdi hoşuna gitti, değişik geldi, bi süre sonra anlar.
    (hadi taş atan çocuklar için kanun manun bi yol bulmaya çalışıyorlar baklavacıları takan yok! )

    YanıtlaSil
  3. Videonun altındaki son paragraf herseyi açıklıyor taş sevdası hakkındaki :D Ne diyim Hülya, Allah sabır versin,böyle büyüyecekler işte.Ama bir an önce zararını öğrenmesi lazım yediği nanenin Tuna beyin o ayrı .

    YanıtlaSil
  4. o nasıl pasparlak bir ciladır yerlerdeki? Tuna koşarken ödüm koptu ıslak diye...Dikkatlice bakınca taşlar öyleymiş, bu ne zenginliktir, neresi burası Dubai mi? :oP

    YanıtlaSil
  5. cavidan
    geçecek diyorsun yani. hadi bakalım göriciiz
    yeliz
    af yasası yürülüğe girmiş taş atan çocuklar için. buraya link ararken gördüm
    RRH
    evet yaa. en sevmedğim çocuk tipidir saldırgan çocuklar. bir an önce öğrenmeli. biz öyle insanlar değiliz neticede. doğrusunu görecektir er geç.
    açalya
    belediye binası canım o. ıslak değil. ıslak zeminde koşmaz, bıdık bıdık yürür tuna -the mr temkin.

    YanıtlaSil
  6. dua etde gidip küçük beyaz taşları alıyor ya o koca kaya gibi taşları almaya kalksa ne yapacaksın.

    YanıtlaSil
  7. tamam ellerindeki herseyi kaptirmasinlar, boyle arkalarindan bakip kalmalari icimi acitiyor benim, ama, tas ne Tuna yaa :)

    *Yas sabah ben videoyu seyrederken denk geldi, kim o deli deli kosan dedi :))) kim olabilir Tuna dedim.

    opuyoruz onu.

    YanıtlaSil
  8. Tuna feci depar atıyor ama arkasından elinde kamerayla koşarken senin performansını beğenmedim. aleti çok sallamışın :)) bayıldım ama bayıldım o sevincine :)

    YanıtlaSil
  9. Taş atmaktan gözlemlediğim kadarıyla çocukların çoğu zevk alıyor Hülya... Baksana Tuna'nın sevince:) Kedi, köpek ya da çocuklara atma olayının geçici bir şey olduğunu hatta tepkileriniz nedeniyle tahmininden bile çabuk geçeceğini düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  10. yok gördüm ıslak değil zaten dedim ya nassı bir cila çekmişler, nassı bir granit midir, zenginlik midir diye... :o)

    Bu arada, unutmuşum yerlerin ihtişamından;
    Atmak, vurmak konusundaki sert tavrınızın devamını diliyorum. Erkek çocukları biraz böyle, içgüdüsel biraz, atıcı, avlayıcı, toplayıcı, savaşcı...Ama mağara zamanında birinin kafasını yarınca muhtemelen omuzlara alınıp hoplatılıyordun da, şimdi mazallah mahkemelerde sürünürsün...o sizi hep test edecek böyle, bir de atıp, vurup size bakacak tepki ölçecek falan ah bu veletler!

    YanıtlaSil
  11. Evet kesin cıkardıgı sese tav olmustur. Elada gecen sacımı cekti acıyla haykırdım ,oysa bol bol kahkaha attı. Şimdi durup durup dadanıyor . napcam bilmiyorum . Kızmak falan fayda etmiyor yaa

    YanıtlaSil
  12. video bendede izlenemiyor. en korktuğum şeylerden birisi şu taş atmak bir arkadaşım çocukken arkadaşının attığı taşla tek gözü kör oldu. nasıl anlatmalıki?? belki inatlaşıyordur sizinle??

    YanıtlaSil
  13. Yasemin'in yorumuna çok güldüm :))

    Hülya sen de çok hoşsun. Taş atan çocukların şu andaki hali yaman valla, ama atmayanların da geleceğinin yaman olmadığını kim iddia edebilir...

    Bir de çocuğun amacı var, herhangi bir yere atmıyor, götürüp suya atıyor. Belki taşın sadece suya atılabileceğini anlatıp insanlara yönelttiğinde de yaptığınız gibi yapabilirsiniz. Bizimki de 2 hafta önce kreşte çocukları itiyormuş :( Öğretmenleri alternatif sevme ve ilişki biçimlerine vurgu yapmış, şimdi sürekli öpücük gönderiyor, sarılıyor :)) Yapma demek yerine, bak böyle yapabilirsin diye yönlendirmek işe yarıyor şimdilik bizde bakalım daha neler göreceğiz. Öpüyorum ikinizi de...

    YanıtlaSil
  14. Ohohohooo, o nasıl koşmak ya, fırtınaaa!!!

    Hülya, taş atma sorununa çözüm bulursanız yine yaz, başımıza aynısı gelecek çünkü, biliyorum ben!

    B arada, Tuna gözüme kocaman geldi... ama gerçekten kocaman! 3-4 yaşında gibi :) Hey yavrum!

    YanıtlaSil