3 Eylül 2010 Cuma

Tuna v2.2


-alo alo merkez

2 yaşını geçince neler olacak diye merakla beklerken hiç çalışmadığımız yerlerden vurulduk, gafil avlandık.
Malum bu modellerin hardiskine 3 aylık periyodlar halinde yeni bilgiler yükleniyor.

Tuna v 2.0 daha tam ayıkmamıştı olaya.
2.doğumgününü biraz geçince böyle bi gündüz uykusuna direnmeye, gece uyku saatini 22 civarına kaydırmaya başladı. Normalde gece "uykun geldi mi oğlum?" sorusuna fiti fiti yaparak cevap verirse hakkaten daha uykusu gelmemiştir. Babayı öpüp davşanını kucaklıyorsa işi bitmiştir. Direnmez, keyifle uyur.
Şimdilerde gözünden neredeyse kan damlarken bile hep fiti fitiliyor.

Geçen ay Ankara'dan gelen arkadaşlarım bizdeyken bu direniş had safhaya çıktı. Zira Tuna Özlem ve Murat'a ba-yıl-dı. Eğlenceyi bırakıp uyumak kabul edilemezdi. Yatağa yatırdığımda hep arı sokmuş gibi zıpladı durdu. Ben de uykusuz ve ne arıza çıkaracağını şaşırmış bi çocuğun estirdiği terörden tırsıp pusette 10 dk gezdirip eve getirmeye başladım.




Pusette sızan Ton

Neredeyse son bir aydır HİÇ kendi yatağında gündüz uykusu yapmadı. Hep pusette, otomobilde, orda burda uyuyor.Daha doğrusu uyuyakalıyor.

Hemen uyku danışmanı arkadaşım Aysun'u aradım. Tam tahmin ettiğim gibi 2 yaşını azıcık gece çocukların bilişsel düzeyi bi gıdım daha artıyor ve onlar uyurken hayatın devam ettiğine dair daha güçlü bilgileri oluyormuş. Ne yapmalı? Aynen rutinden şaşmadan bi şekilde uyutmaya devam.

Gündüz uykusundan çok fena ağlayarak uyanıyor. Sanki "Lan! Gene uyumuşum hacıııı!!!" der gibi. Maalesef gece de 2-3 kere ağlayarak uyanmaya başladı. Tüm gün leyla gibi geziyorum. Dışarda uyut, eve getir, günlük işler derken çok çok az olan gündüz uyksuna ben de eşlik edemiyorum. Gece zaten delik deşik birkaç haftadır.

Belli ki 2 yaşını 2 ay geçe o topaç kafada birşeyler upload, download falan ediliyor. Yeni sürümler ve yeni yazılım versiyonları kaydediliyor.

Windows bile sürekli yama yapıyorken bizim veletlerden kusursuz işler beklemek gerçek dışı olmaz mı biraz?



Yine de misal Tuna v2.3 ve sonraki sürümlerden daha iyi bir uyku performansı bekliyorum. Sen korkma çocuğum, uyanınca katılırız eğlenceye. Hadi uyu evladım.
Pışşşşşş, pışşşşşşş......


edit: slingomom'ın enfes slingoları artık tükkan'da. tıklayınız

büdüt: "yazlık sling yok mu hanııımm?" diye soranlara mayo kumaşından sling yaptırdım. tıklayınız



15 yorum:

  1. Of Hulaycım ne zaman bitecek bu upload download olayları bilmiyorum...

    YanıtlaSil
  2. uyurken ne kadar güzel oluyorlar allahım, o muzip surat gitmiş, bir melek konmuş gibi:)

    YanıtlaSil
  3. Ortamdan eksik kalmayacaklar yaa, uyumaz tabii, Mazallah o uyurken eğlenirsin falan..

    YanıtlaSil
  4. Teknik tanim, yeni surum tanitimi vb fevkalade. Tuni2 den sonra artik kendi kendini gelistirecek. Tadini cikart:P

    YanıtlaSil
  5. Ben onun yumukcan bacaklarını öperim...
    KOruma programının süresi bitmiştir virüs girmiştir sisteme.
    Kötü huyları karantinaya al.

    YanıtlaSil
  6. Tam 2 değiliz ama çok yaklaştık. Memeyi bırakalı da 1 ay oluyor. Gece emzirmeyi bıraktığımızda düzelen gece uykusunun şimdi külliyen bırakınca iyice düzelmesini beklerken iyice bozuldu. Nasıl? Nasıl ? diye sorarken şimdi yazını okuyunca Acaba? Acaba? diye düşünür oldum. gündüz desen aynı direniyor, bir yerde bayılıyor. Eeee o da normalden geç oluyor. Sonra akşam uyuması 10 ları hatta 11 leri buluyor bazen. Biz Demir v 1.3890 dayız sanırım. İmdaaat....

    YanıtlaSil
  7. aynı tuna gibi eren de uykudan ağlayarak uyanıyor hem de ne ağlama sakinleştiremiyorum.. neredeyse 1 saate yakın ağlamaları oluyor, ilgilenmek ters etki yapıyor offf offf... bunları ara sıra energy saver konumuna manuel olarak getirme imkanı var mı acaba ???

    YanıtlaSil
  8. Cok guldum "Lan, gene uyumusum haci!" hahahah :))
    Aynen bizde de uyumamak icin bir direnis basladi ki sorma gitsin ustelik Ela daha 2 bile olmadi, 2 olunca hepten nanay yani...

    YanıtlaSil
  9. Hahaha :))) Yeni sürümler yeni dertler mi olacak yoksa :)
    Kolay gelsin! Öperim o isyancıyı :D

    YanıtlaSil
  10. yaa ben Yağmur doğduğundan beri uyku probleminin bilmem kaç ay sonra geçeceği yönünde telkin ediliyorum çevre tarafından.
    Beni kandırıyorlarmış!
    Zaten bir terslik hissetmiştim,
    yok 3.ay yok 6.ay derken geldik çattık 9'a.
    Ama anladım ki çok yolumuz var daha.

    YanıtlaSil
  11. Eh artık yavaş yavaş bırakacak galiba öğlen uykusunu bu. Kasmaya, inatlaşmaya, zorlamaya gerek yok.
    "Lan gene uyuyakalmışım hacıı" lafına çok güldüm. İlginçtir, Dante de öğlen uykusunu bırakmaya yakın (2 buçuk yaş) öğlen uykularından ağlayarak uyanıyordu, sanki kötü birşey yapmış da kendine sinir olmjuş gibiydi, hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  12. Hahaha ne yalan söyleleyim bu yazıyı okuyunca mutlu oldum. Dur yok Hülya düşmanın falan değilim! Sadece bizim evde de V2.2 var o da aynı hallerde de ondan. Yalnız asıl sevincim bizimkine 2,5 ay önce kardeş geldi. Kardeş yüzünden bizim V2.2 nin psikolojisi bozuldu, haksızlık ettik yavruya diye kendimi yiyip yiyip bitiriyorum. Şimdi Tuna'yı okuyunca sevindirik oldum, ne yapayım. Kusuruma bakmayınız lütfen :)

    YanıtlaSil
  13. Çok fena geriden geliyorum, idare ediver...

    Bizim V.2.0 olmamıza günler kaldı, ama bu "uykuyla mücadele" hali başladı bile! Zaten hep vardı ya! Geceler facia, yalnızca 23 kere uyansa "süper aldı uykusunu" diyeceğim, o haldeyiz. Gündüz de kreşte 40-50 dk ancak uyuyormuş.

    Ama bugün Hilal Hanım'la konuştum. Çınar'a özel tatil dönüşü, hastalık vs durumları dışında mevsim geçişleri de çok ama çok etkiliyormuş çocukları! Özellikle 3 yaşa kadar, biyolojik saatlerinde oynama yaratacak herşeye aşırı tepki vermeleri normalmiş.

    Tabii 2 yaşı da söyledi...

    Hani Tuna bu ara da bizi zorluyor dersen, 2 yaşla birlikte, sonbaharın gelişi de yapıyormuş, yazayım dedim...

    3 olsalar da azıcık yırtsak :)

    YanıtlaSil
  14. ben de tam noluyor derken walla ilac gibi geldi bu yazı :) gunduz tosur tosur uyuyan cocuk uyumakta zorlanıp huysuz uyanıyor, gece ise misler gibi deliksiz uyuyan sıpa hem uyumıcam deyip 10 u 11 i buluyor hem de geceleri uyanıyor. 2' ye de kaldı 3 haftaaa. hadi hayırlısı :)

    YanıtlaSil