17 Aralık 2010 Cuma

Kılık Değiştirmiş Yemekler



Anne dediğin kakalar.
Kakalamak son derece meşakkatli bir annelik sporudur. Bense bu dalda bir rekortmen olmak üzereyim. Tarif uydurmaktan kimyager oldum desem yeridir.

Efendim ilk tarifimiz "çakma lokum" adlı güzide bir eser. Daha fırından yeni çıktı.
Tuna balığı kuru meyveye çok düşkündü bir ara. Bilen bilir kuruyemişin en iyi adresi Tuğba Kuruyemiş'tir. Haftanın 2-3 gunu 100er gramlık kuru dut ve kuru üzüm alışverişimizi burdan yaparız. Gel zaman git zaman burda ikram edilen minicik lokumlarla tanıştı Ton. Eliyle "mmmm, nam nam" işaretleri yaparken adını öğrendi. Lokum deyince akan sular duruyor artık.

Lokum memleketin sembollerinden ama içinde su, şeker, sitrik asit, aroma ve bolcana nişasta var. İçinde kuruyemiş falanyoksa çocuk için son derece sağlıksız ve boş bir gıda yani. Ben de zamanla kuruyemişli, cezerye tipi ve incirli olanlardan almaya başladım. Dün Tuğba'dan yarım kg kuru incir lokumuyla çıkarken kafamda bir ampul yandı: "Lannnnn, bunu evde yaparım ki ben!" dedim.

Doğumgününde yaptığımız havuçlu toplar tam da bu kakalama yemeği için biçilmiş kaftandı.
Biskuvisini ve ezilmiş kuruyemişini fazla koyunca daha sert bir kıvamı oldu. Böylece top top yapmak yerine kare kare kesebildim, hindistan cevizine banıp Tuğba Kuruyemiş kutusuna doldurdum. Ve evet,lokum niyetine kakalamayı başardım:))


Diğer kakalama yemeği de yumurta yemeyen çocuklara özel: "Çakma keşkül"
Aslında gerçek keşkül de yumurtayla yapılır ama bu kadar çok yumurtayla değil:)
Tarife geçiyorum:
- 1 su brd süt
- 1 yemek kaşıgı şeker
- 2 yumurta sarısı
- 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
- 1 çimdik vanilya

Süt ve şekeri bi kaba koyup şeker eriyene dek pişirin. Başka bi kapta birazcık süt, yumurta sarıları ve nişastayı çırpıp karıştırın. Bu karışıma azıcık sıcak stten karıştırın ki yumurtalar hemen pişmesin. Sonra iki karışımı ocakta birleşitirin ve hzılı hızlı çırpın. Burada çırpmayı bırakırsanız keşkül kesiliyor, lor peyniri gibi oluyor. Hızlıca çırpıp pürüzsüz bir kıvam elde etmeniz gerek. Bu şekilde 2 porsiyon çıkıyor.

Ben ilk zamanlar Bolulu Hasa Usta'dan aldığım kaplara koyuyordum ki ordan aldık sansın. Böyle böyle alıştı. Şimdi gunde 1 tane yiyor. Eskisi kadar pilav makarnaya düşkünlüğü kalmadığından, dondurma, çikolata, kuru meyve vs neredeyse hiç yemediğinden günlük aldığı yarım tatlı kaşığı nişasta ve yarım kaşık şekeri görmezden geliyorum.

Sizin var mı orijinal kakalama yemekleriniz?
Güçlerimizi birleştirip kitap mı çıkarsak ne :P

Kuzulara afiyet şeker ve bol enerji olsun.

Haa enerji demişken, bu kadar kalori bombası gıdayı tüketen Ton ne yapar sizce? Ahan da bunu yapar.

video video

22 yorum:

  1. süpersin.. tarifler çok yaratıcı..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ben bu çakma lokumu benim "mmm ekmek gibi"ciye yapmazsam namerdim.

    YanıtlaSil
  3. benim cüce çikolatalı pudinge bayılıyor, yaptım evde koydum danette kabına yemedi, anladı valla:)

    YanıtlaSil
  4. Harika tarifler, tarafımdan hemen yapılmalı. Tatlı Tunay'ı öpün benim için. Şeker mi şeker maşallah:)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel tarifler yiyen çocuğa..
    yiğit ne kuru yemiş,nede keşkül yer,bana pek yaramaz ama iyi yöntemler..

    YanıtlaSil
  6. bu arada tuğba yı biliyorum,izmirden veya aydından yüklüce çekirdek almışlığımız vardır...

    YanıtlaSil
  7. hurmayla cevizi karistirip cikolata diye yutturmustum bizimkine bir sure. bir de avokadolu cakma puding (!) var arada yaptigim. bunu jessica seinfeld'in kitabinda gormustum ama o cok fazla seker ve yag koyuyor icine. bir avokado, biraz bal, kakao, azicik suyu robotta karistiriyorum. gerekirse azicik da seker. bunu da basta yutmustu ama uyandi artik:)

    YanıtlaSil
  8. esra
    sağol.
    açalya
    şerefsizim lokum deyince aklıma geldi dante. yap bakalım, buna da "ekmek gibi" diyecek mi?
    serra
    ya bu hazır gıdalara ilaveten ne koyuyorlarsa artık bağımlılık mı yapıyor nedir? ben evde poğaça yaparım 2 ısırık alır bırakır, fırından aldıgımızı yalar yutar. ayarsızlıktan mı hassas damak tadından mı bilemedim
    fadiş
    teşekkurler teyzesi.
    ayşe arslan
    durun durun. köfte seviyorsa brokolili patatesli bi kakalama tarifi daha var. yiyor mu kfote? yiyorsa onu bulup yazayım.
    bezen hindistan
    bir sure sonra eskisi kadar yemiyorlar haklısınız. ilk yaptıgım gun tuna o keşkullerden 2 tabak yedi. şimdilerde gunaşırı bir porsiyon..

    YanıtlaSil
  9. Du bakayım şu keşkülü deneyeyim ben de. Sen çaktırmayayım diyorsun ama iyi annesin ha. Her gün keşkül falan ben yapamam şahsen:))

    YanıtlaSil
  10. Anne yazar
    beslenme işine çok kafa yoruyorum diyelim.

    YanıtlaSil
  11. ha bu arada ilk videoyu şimdi seyrettim de, aynı hareketi ters taraftan yere doğru yapmasın da! (hani sizi olmadığınız bir anda)

    YanıtlaSil
  12. Ben de pekmezi değişik oranlarda sulandirip çay, kahve ve kola olarak yutturuyorum. Gercek tatlarını bilmediğinden renk tutunca sorun olmuyor. Bir de kerevizi patates diye yediriyorum. Kereviz deyince yemiyor.

    YanıtlaSil
  13. Süper olmuş çok yaratıcı. Makarna pilav yemiyor sebze yemeyemi başladı ton? Darısı bizim başımaza

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık lokumlara bayıldım.. yağız yavaş yavaş seçmelere başladı sanırım kılık değiştirmeler bizdede başlayacak..

    YanıtlaSil
  15. hülya bekliyorum brokolli köfte tarifini...

    YanıtlaSil
  16. Nurturia da Yasemin Ekin paylaşmıştı.Aynen kopyalıyorum.

    Tarifi, Banvitin çıkardığı Lezzet Güneşi adlı dergiden aldım.

    Dergideki tarife tam uymadım. Parantez içinde benim kullandığım malzemeleri yazacağım.

    Malzemeler:

    500 gr. iri doğranmış patates (Ben 3 orta boy patates kullandım)
    1.5 çorba kaşığı tereyağ (1 çorba kaşığı zeytinyağı)
    250 gr brokoli-çiçeklenmiş- (Orta boy bir brokollinin yarısı)
    4 çorba kaşığı un
    Tuz, karabiber

    Yapılışı:
    1. Kabukları soyulmuş ve dilimlenmiş patateslerin üzerlerini tam kapatmayacak şekilde su koyarak düdüklüde 10 dakika pişirdim.

    2. Haşlanan patatesleri süzdüm, bir kaba alıp zeytinyağını ekledim, çatalla ezdim.

    3. Brokolileri 2 parmak kadar kaynar suda 4-5 dk. kapağı kapalı olarak haşladım. Haşladıktan sonra süzüp hemen soğuk suya aldım. Tarifte soğuyuncaya kadar bekleyin diyor ama ben beklemeden sudan çıkardım ve bir bıçakla tıktıkladım. (küçük parçalar haline getirdim yani:).

    4. Patatese brokoliyi kattım. Tuz ve karabiber ekledim iyice karıştırdım. Küçük yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp avucumda yuvarlak yassı köfteler yaptım. (yapmaya çalıştım.)

    5. Köftelerin her iki yüzünü de hafifçe una buladım, fazla unu silkeledim.

    6. Azıcık yağ koyduğum teflon tavada her iki yüzü de iyice kızarıncaya kadar pişirdim.

    7. Köftelerin bir kısmını yine azıcık yağ ile yağladığım borcama yerleştirdim, 190 derecede pişirdim. Borcamdaki köftelerin üzerine fırça ile zeytin yağı sürdüm. Kızarınca fırından çıkardım.

    Yaklaşık 20 tane köfte çıktı. 6. ve 7. adımlarda yaptıklarımızı karşılaştırınca, 7'ler daha kıtır kıtır hoşumuza gitti. 6'lar daha yumuşaktı. Ekin de 3-4 tane yedi bu köftelerden.

    Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  17. Malzemeler:

    500 gr. iri doğranmış patates (Ben 3 orta boy patates kullandım)
    1.5 çorba kaşığı tereyağ (1 çorba kaşığı zeytinyağı)
    250 gr brokoli-çiçeklenmiş- (Orta boy bir brokollinin yarısı)
    4 çorba kaşığı un
    Tuz, karabiber

    Yapılışı:
    1. Kabukları soyulmuş ve dilimlenmiş patateslerin üzerlerini tam kapatmayacak şekilde su koyarak düdüklüde 10 dakika pişirdim.

    2. Haşlanan patatesleri süzdüm, bir kaba alıp zeytinyağını ekledim, çatalla ezdim.

    3. Brokolileri 2 parmak kadar kaynar suda 4-5 dk. kapağı kapalı olarak haşladım. Haşladıktan sonra süzüp hemen soğuk suya aldım. Tarifte soğuyuncaya kadar bekleyin diyor ama ben beklemeden sudan çıkardım ve bir bıçakla tıktıkladım. (küçük parçalar haline getirdim yani:).

    4. Patatese brokoliyi kattım. Tuz ve karabiber ekledim iyice karıştırdım. Küçük yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp avucumda yuvarlak yassı köfteler yaptım. (yapmaya çalıştım.)

    5. Köftelerin her iki yüzünü de hafifçe una buladım, fazla unu silkeledim.

    6. Azıcık yağ koyduğum teflon tavada her iki yüzü de iyice kızarıncaya kadar pişirdim.

    7. Köftelerin bir kısmını yine azıcık yağ ile yağladığım borcama yerleştirdim, 190 derecede pişirdim. Borcamdaki köftelerin üzerine fırça ile zeytin yağı sürdüm. Kızarınca fırından çıkardım.

    Yaklaşık 20 tane köfte çıktı. 6. ve 7. adımlarda yaptıklarımızı karşılaştırınca, 7'ler daha kıtır kıtır hoşumuza gitti. 6'lar daha yumuşaktı. Ekin de 3-4 tane yedi bu köftelerden.

    Afiyet olsun.

    Sevdamefe

    YanıtlaSil
  18. ay ben bu postu kaçırmışım çok güzel yazmışsın.
    anneliğin onda dokuzu kakalamaktır deyimini evde sık sık tekrar eder kulaklarını çınlatırız, yeri gelmişken söylüyüm dedim:)

    YanıtlaSil
  19. çakma lokumuna hayran kaldım!!! Aklına sağlık be Hülya!!!....
    Oğluşun yatak kenarlarını alçaltsan ya da çıkarsan diyordum?! :D

    YanıtlaSil
  20. zeynep-açalya
    tuna ordan aşağı inmeyi denemiyor bile!ben banyodayken bile yatağa tırmanıp içeri girerse yatağa iki araba atıp oynuyor.yine de çocuk milletine guven olmaz. odada sessiz sessiz takılıyorsa arada gozluyorum. sağolun teyzeleri

    YanıtlaSil
  21. ha haaa haaa :D ne kadar güldümm :D
    bu sayfaya bir yıldız attım ileride anne olduğumda dönüp dönüp bakarım artık..

    "Çakma Tarifler Kitabı" hem eğlenceli hem de çok tutar bence, gelen yorumlara da bakınca cidden düşünülmeli ;)

    Selamlar Hülya Hanım :)

    YanıtlaSil