2 Aralık 2010 Perşembe

"Yapamıyorum, ağlıyorum"



Ana-oğul bizi bilen bilir. Planlı programlı aktivitelerle pek işimiz olmaz. Aktivite halısını şööyle bir dalgalandırıp "hadi evlat" diye çığırınmam. Tuna da zaten burnunun dikine giden bir insan evladı olduğundan çığırınsam da muhtemelen işe yaramaz.

Bizde işler genelde benim engellememe rağmen aktivite şeklinde olur. Su doldururken bardağı kapar elimden, dolaptan da bir kap çıkarıp su aktarma aktivitesi yapar misal.

Babasının alet edevatlarının arasından bi tornavida bulur, oyuncaklarının pilini çıkarmaya çalışır, kendiliğinden ince el becerisini artırır yavrucak.

Bu bana rağmen yaptığı işlere biz "yaramazlık" deyip geçsek de aslında çok faydasını gördüğü kesin. Zira elleri pek marifetli. Dokunmatik ekranlı telefonda görüntüleri fıtır fıtır kaydıracak kadar da hassas.

Neyse şimdi oğlumun maharetlerini anlatıp içinizi baymayayım.

Hani aktivitenin faydalarından biri de "çocuğun el becerisinin artması ve 2 yaş dellenmelerini hafif atlatması" ya.
Neden?
Çünkü 2 yaşındaki bir çocuk başarısızlık hissiyle mücadele etmekte zorlanır. Yapabilitesi ne kadar çok artarsa o kadar az girer bu ruhsal çöküntüye. Yani bol aktivite=daha becerekli bir çocuk ve daha az başarısızlık hissi.

Teorik olarak bu Tuna balığının da şahane el işleri yapması ve bu başaramıyorum hissini daha az yaşaması gerek değil mi?
Ama bu yaratıklar hep daha fazlasını istiyor. Daha iyisini, daha uzununu, daha yükseğini....
Bizim lego canavarı boyunu aşan kuleler dikiyor.
Oh ne ala.
Sonra dur ben bunu şu traktör romörkunda deneyeyim diyor.



E haliyle yıkılıyor. Sonuç bu.....


Evladım bu ne hırs, bu ne sinir?
- "Yıkılsın oğlum yaaa, gene yaparız!"
- Uvvvaaaaaaaa

17 yorum:

  1. İnşaat mühendisi olacak bak görürsün :)) ( imza: meseleye turp sıkan anne :))

    YanıtlaSil
  2. Bizde de durumlar aynı :(

    YanıtlaSil
  3. Pek güzel anlatmışsın :) Tüm iki yaş annelerine tercüman oldun eminim :) Kıyamam ona yaa :))

    YanıtlaSil
  4. Bizde de böyle, tren raydan çıktı mı mızıldanıyor, legosu yıkıldımı köpürüyor, elindeki bütün legoları kendi yıkıyor bu sefer, tek cümleyle yıkılsın yeniden yaparsın diyorum, sakinleşiyor:)

    YanıtlaSil
  5. yok yok illa dünyanın sonu gelmiş gibi ağlayacaklar :)))))

    YanıtlaSil
  6. Ahahahayy, pek güldüm sondaki resme ve yazıya :) Aynı legolar, aynı kuleler, aynı sinir stres ve ağlama seansı :) Bir de "yardım edeyim oğlum?" a da anormal bir tepki..naaayııırrr!!! ühühühüh!! şeklinde..e peki o zaman..ağla..
    :)

    YanıtlaSil
  7. sende annesi gelecekdeki mesleklerini neden baltalıyorsun zemini sağlam yapmaya çalışıyor

    YanıtlaSil
  8. :)) çok tanıdık çok bizden bir yazı olmuş. tunişim gökdelenler dikecek annesi!! yaptım oldu diyecek ali ağaoğlu gibi!

    YanıtlaSil
  9. Bizim de cok muzdarip oldugumuz bir konu :( Yapabildikleri onlari kesmiyor, yapamadikalri ise delirtiyor diye yazamistim ya ben de zaten :) Bir de imkansizlari deneme durumlari oluyor bazen. En fenasi o. Ne gibi? Mesela bu gunden ornek. Ellerine hic aci verilemeyen lego insan figurlerini el ele tutusturup, yan yana yurutecekmis. Bunlarin ellerine verilen acilikla elleri birbirine gecirdiginde adamlardan biri amuda kalkiyor :) Deliriyor. Once yapamiyorum diye, sonra sen yap diye, sonra neden yapamiyorsun diye... Buradan lego ureticilerine sesleniyorum bu adamlar el ele tutusabilsin, seker de yiyebilsinler :P

    YanıtlaSil
  10. evrim
    bunlar kızılötesi frekanslarla haberleşiyor yeminle. tuna da sabah tavşanının patisine kalem tutuşturup ona resim çizdirmeye çalıştı. olmadı haliyle. bir iki mızıkladı. allahtan bugun arazlı gn değildi yoksa tavşana resim yaptırmaıyorum diye spin atardı yerde
    aysema öğretmenim
    biz de ela'yı yiyecez bi yakalarsak
    hilal
    olmasınmış. (babası deyo)
    bahar
    bu yaşların özelliği işte. yaptık, katlanacağız
    zeynep
    sağol
    fadiş
    sakinleşiyorsa süper. bizimki bazen daha da çok köpürüyor
    yeşim
    di mi :)
    anne kaleminden
    bi yandan da çok masum geliyor bu halleri. şuncacık dünyalarında kopan en büyük fırtına budur işte
    ıtır
    2008 üretimler böyle demek ki :P
    bakalım senden daha az naif bir 2011 üretimi bekliyorum
    annecik, yeliz
    bir ali ağaoğlu yetişiyor di mi :)

    YanıtlaSil
  11. çocuk bir kere felsefeci olacak bacım. bir ırmakta iki kere yıkanılmaz diyo, "tekrar yaparızmış" aynısı mı o?:))

    geçen gece uyutmaya gittik odasına. legomu bitirmeden uyumam diye tutturdu. gözünden uyku aktığı için legosunu bitiremedi, bitiremedikçe ağladı, kısır döngü benim legoları bitirmemle sona erdi neyse ki (uykuya geçmek de istediğinden bana izin verdi yoksa cevap ya ben napcam, ya da ikimiz yapalım olurdu).

    Kısır döngüyü öyle çektik de benim canım kısır istedi şimdi, kırk yılda yemesem aklıma gelmez:)) Netcez şimdi.

    YanıtlaSil
  12. Hulya:
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=288465985980&set=a.288448115980.156400.288443250980

    :))))

    YanıtlaSil
  13. Aynısı bizim evde de var! Bu modeller böyle artık biliyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Ağlama Tuna ağlama sen yakında traktörü dikersin o kulenin üstüne.

    YanıtlaSil
  15. bizde de durum aynı.üstelik bizimki 3 yaşa doğru hızla ilerliyor.
    'tekrar yap'kavramı yok bizim çocukta,bi de sanki ben bozmuşum gibi bana çemkiriyor.:((
    çözemiyorum ben bu erkek çocuklarını...

    YanıtlaSil