10 Ocak 2011 Pazartesi

Tavşan Sevdalısı Bir Meraklı Minik



Tuna'nın son bir yıldır bir uyku arkadaşı var: Tavşan Didney.
"Adı ne olsun tavşanın?" dedikçe bize "did-ni" dediğinden daha afili bi ad bulp koyamadık kendisine.
Adı önemsiz zaten.
Tuna ona öyle aşık ki anlatmaya kelimeler yetmez.


Kuş sütüyle beslerim seniiii from hulya cinscicekci on Vimeo.


Önlük takıp yemek yediriyor, kitap okuyor, ben Tuna'ya okuyorsam "gel sen de dinle" dercesine ortamıza tavşanı sokuyor, onsuz asla uyumuyor, bezini(!) değiştiriyor, pc başına kondurup kendi videolarını izletiyor... Kız çocuklarının bebek sevdası gibi bizimkinin evcilik arkadaşı bu koca kulaklı yaratık.
Bir de yaptırmadıkları var.
Kendisi zinhar yıkanmayı sevmediğinden tavşanın da yıkanmasına kat'i surette karşı çıkıyor. Her seferinde gizlice yıkıyorum. Islak ıslak da olsa saatlerdir görmediği can dostuna bi sarılışı var ki sanki Ferhat ile Şirin kavuşuyor.


Tavşanımı yıkatmam! from hulya cinscicekci on Vimeo.



Derken geçen ayın ilk günlerinde art arda "Hülya bu ayki Meraklı Minik Dergisi'ni almalısın. Bu ayın konusu Makineler. İçinde şahane iş makineleri var. Tam Tuna'lık" mesajları geldi.
Aldık.
Tuna büyülendi hakkaten.
Çıkartmalar bir süre evin heryerini süsledi.
Ertesi gün bir tane daha aldım. Saklayayım da can sıkıntısındna patladığımız bir gün ortaya çıkarırım dedim.
Ama ne mümkün. Hemen onu da açtık, inceledik.
Kepçe aşkı bitince asıl öyküye dikkat kesildi.
Çamaşır yıkama günü imiş mevzu. Evin çocukları, çok kirlenen oyuncak tavşanı makinede yıkıyorlar.
Tuna gözlerini belerte belerte baktı bu sayfalara. Daha da sıkı sarıldı tavşanına. Uzun uzun anlattım "bak onların da tavşanı var ve yıkıyorlar bıdbıdıbıdıbıdı"



Değişen bir şey yok. Hala gönül rızasıyla yıkatmıyor. Ama dergideki öyküyle bizim evdeki senaryonun çakışması hem Tuna'ya hem bana çok tuhaf geldi.
Bir gün bu öyküyü Pino'ya anlattım. Pino Meraklı Minik Dergisi'nin çizeri, biliyorsunuz. Yardım kampanyası için çokça teşvik-i mesai yaptığımız güzel insan.
Pino da öykümze pek sevinip bize aynı sayının ve resimlediği bir kitabın imzalısını yollayıp Tuniko'yu hepten sevince boğdu.
Meraklı Minik gibi hem çok uygun fiyatlı hem de çocukları cezbeden bir dergiyi kesinlikle öneriyorum. Ben bazı sayılarını hiç kapağını açmadan arşivimize kaldırmak ve seneye, sonraki seneye falan saklamak istiyorum. Hele bu ayki sayıda bir baba penguen var. Ah o baba!! Gözlerim dolarak okudum bir çocuk dergisini.Vallaha da utanmıyorum. Buyrun o da burda.

12 yorum:

  1. Bizim de Amanda'mız var:) Ve bizimki ayrılmamak adına her yıkamamda kıyamet kopartıyordu. Ben de geceleri uyuduğunda gizlice yıkayıp sabah kuru bir şekilde hazırlıyordum. Ama derginin bahsettiğin sayısı sayesinde artık kolaylıkla yıkıyoruz. Benim çook işime yaradı anlayacağın:)) Darısı başına diyeyim artık:))
    Pino'nun çizimlerinin hayranıyım ben de , çok seviyorum elimde değil:)) Ki kendisinin kızımın birinci doğum gününde bize çok güzel bir kıyağı da olmuştur. Dolayısıyla kızım da onu ve çizimlerini bir ömür hatırlayack inancındayım:) Güzel yürekli kadınlar iyi ki var buradan ona tekrar sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. hülyacan, biz sana boşuna yaz diye ısrar etmiyoruz, yine çok sırıtık okudum, üstelik videolara bakamadım. Artık akşama Arcayla bakarız:)
    Meraklı minik muhteşem bir dergi. geçen gün cars dergisine 6 tl bayılınca ve içinde hiçbir şey bulamayınca değerini bir defa daha anladım.
    ben bile çok şey öğreniyorum:)
    Tuna isim konusunda yine yaratıcı. Arca'ya ismi ne olsun diyoruz bir hayvan için: köpek, ayı, tavtan... bizim ayı sizin tavşanla makamdaş:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Hülya hanım,sanal bebek mağazasını baya bir dolaştım ama hesap numarası göremedim.1 tane wrap sling almak istiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.Bir de renge karar veremedim haki ve maviyi görebileceğim fotoğraf var mı?

    YanıtlaSil
  4. didoş'tan
    h.cinscicekci@gmail.com adresine mail atar mısınız?

    YanıtlaSil
  5. Ben de şimdi bunları okuyunca gözlerim doldu!! İyi ki minik kuzuların dünyalarına çizimlerimle giriyorum, kendimi bu konuda gerçekten çok şanslı hissediyorum..
    Çok teşekkür ederim Hülyacım,
    Seni ve tatlı tosbiği sarılıp öperim kocaman:D
    Sonsuzzz sevgilerimle:D

    YanıtlaSil
  6. Merakli minik dergisini Demir cok kucukken bir kac sayi alip inclemistim. Hmmm guzel daha sonra vakti geldiginde aliriz diyerek birakmistim mecburen. Ama malumun burada edinmemiz zor. Son gunlerde o kadar farkli ve guvendigim insanlardan ovgusu ust uste geldi ki. Bir yolunu bulnup edinmeye baslayacagim sanirim :)

    Bu arada Tavsan'i yikamama kendisi de yikanmayi sevmediginden cok kokusunun gitmesini istemediginden Paktuna'ya gore. Birakin yikamayin dokusu, kokusu ile kalsin diyor. Nasil olacaksa! Benim dayimin kizinin tuumen (tulbent)i vardi hayatta birakmadigi ve kendisi bayilirken yikanmaya yikatmadigi :) Esek kadar kiz olana onunla uyudu. Abartmiyorum ortaokul falan... Yikandigi zaman olay cikariyodu ciddi, ciddi...

    YanıtlaSil
  7. Sizinki tavşan bizim ki bir yastık, bu yastık her yere gidiyor Deniz ile birlikte. Tavşanlı videoya bayıldım. Şeker paresi oğluş:)

    YanıtlaSil
  8. anne yazar
    kızlar daha evcimen olduklarından şaşırmıyorum aslında ama oğlanlarda pek olmuyor bu hal. bence bir oyun/uyku arkadaşı edinmeleri çok tatlı. hem kızda hem erkekte. amanda'ya selamlar bizden :)
    yeliz
    evet yaaa. MM 3,5 TL sadece. Reklam meklam da yok farkındaysan
    pinocan
    sağol sağol. tekrar sağol. emeğine sağlık.
    evrim
    SPK'nın o yazısını biliyorum ama sanırım bizimki kokudan ziyade elinden alınma endişesi. babası "ver bu gece ben yatayım tavşanla" diyince de vermek istemiyor. bir de dışarı çıkıyoruz bazen tavşanla. haliyle yıkamak gerekiyor.
    MM dergisine abnoe olup annenlerin ev adresini verebilrisin. memlekete gelince toptan bakar Demir de. tam bu yaş çocuklarının seveceği cinsten bi dergi gerçekten

    YanıtlaSil
  9. Ben bayılıyorum böyle herhangi bir nesneyi sahiplenmelerine.Asım Alp emziği dışında hiçbirşeye böyle bağlanmadı:(...

    YanıtlaSil
  10. fadiş
    çok benzer özlelikleri var gerçekten bu veletleri
    birben
    tuna emziği kolay bıraktı bakalım tavşanı nasıl bırakacak?

    YanıtlaSil
  11. canım benim nasıl da şeker sarılıyor acaba makinede boğulacağını filanmı düşüyor:)
    kıyamam ben ona MAŞALLAH öpüyorum o kara gözlerden

    YanıtlaSil
  12. tavşana sarılmasına bayıldım. sımsıkı tutmuş nasıl melül melül bakıyor..

    YanıtlaSil