15 Ocak 2011 Cumartesi

To B-Fit (or not to B-Fit)


Neredeyse 2 aylık Tuna ve montofondan hallice anası.

Medyanın lohusa ünlülere bakışını sevmiyorum.
"Doğumdan X ay sonra podyuma çıkıp fit görünümüyle herkesi şaşırtan ....."

Hele "Doğumdan X ay geçmesine rağmen fazla kilolarını veremediği gözlenen...." gibi kalıp cümleleri okuyunca tüylerim diken diken oluyor.

Ünlü münlü olmayan biz sıradan anneler için çok rencide edici buluyorum.
Yeni anne dediğin eğer bir yardımcısı yoksa ve bebeğini emzirmek en büyük derdiyse o fazlalıklardan hemen kurtulamayabiliyor. Kurtulan var elbet ama ben şanssız çoğunluktan sözediyorum.

Evet süt için sadece su ve biraz protein ağırlıklı beslenmek yeterli oluyor ama daha taptaze bir anneyken kim hangi saatte kaç kalori yediğini hesaplayabilir ki? Bir beslenme koçunuz, size özel bol proteinli ama hafif yemekler hazırlayan bir diyetisyen-aşçı, bir egzersiz koçunuz vs varsa işler değişir ama benim çevremde yok böyle yaşamlar.

Neticede pek çoğumuz gibi ben de makul bir kiloda (52-53 kg) gebe kalıp, Tuna zirtapozunu daha fazla içeride tutabilmek için kortizon kullanıp son bir ayda fazladan 5 kg ağırlaşıp toplamda 69 kg ile doğuma girdim.

Eve geldiğimde hemen tartıldım ve o "zaten doğumda bir 8-10 kg gidiyor"un bir şehir efsanesi olduğu gerçeğiyle karşılaştım. Zira tartıdaki rakam 65 idi!!!!

Tuna 2600 gr doğdu ve neredeyse hiç serum takılmadı bana. Yarım şişe anca almışımdır. Haliyle bu kadar az kilo vermek pek büyük sürpriz oldu bana.

Derken süt olsun diye annemin beslenme kampına alındım. Gece 2-3 kere kalkıp emzirip her seferinde ya koca kase komposto ya da basbaya kelli felli yemek yiyip yatıyordum. Böyle böyle derken tartının ibresi 67'yi göstermeye başladı.

Bu yoğun beslenmenin sonucundan mı yoksa montofonluk genetik miydi bilinmez ama %99,9 anne sütü aldı oğlum. 6 aylıkken doğum kilosunu çoktan 3e katlamıştı. Aldığım her kilonun "helali hoş olsun"du.

Ek gıdalara geçmeye yakın yeniden regl olmaya başladım. Bununla birlikte ilk kilolar da kendiliğinden uçtu gitti. Tuna 8-9 aylıkken sanırım 61 kg civarına indim.

Sadece günlük telaşe, sık sık yürüyüş yapmak, zaten evde durmayı sevmeyen çocuğu sürekli gezdirmek gibi işler sayesinde Tuna'nın 1.yaş gününe 59 kg ile girdim. Ve orda takıldım kaldım!!!

Kilo vermek neyse de vücudumun şekli çok feci bozulmuştu. Sezaryen göbeğinin zaten eskisi gibi olamayacağını bilsem de böyle pelte gibi durmasından da hiç hazetmiyordum.

2 yaşına dek yapamadım bir şey. Bir dönem Tuna'yı kreşe vermeyi (sadece spor yapabileyim diye değil tabi ki, sosyalleşsin, oynasın, enerjisini atsın diye aynı zamanda) ve biraz kaportayı düzeltmeyi düşündüm. 2 denememiz de başarısız oldu. Tuna zaten sevmez çok çocuklu, aşırı müzikli kaotik ortamları. Gittiğimiz kreş de "ver gazı, bas müziği, çocuk dediğin makara kakara sever" zihniyetinde olduğundan ikisinde de paçama yapıştı. Başka yer aramak da istemediğimden kreş meselesi rafa kalktı şimdilik.

Derken B-Fit diye bir salonun varlığını farkettim.
Tam da benim günlük işlerime uyan 30 dakikalık kısacık bir programları var.
Bu Tuna'yı pusette uyutup katılacağım kadar kısa bir sistem diyerek dahil oldum B-Fit'e.
Sistem gerçekten çok hızlı ama bir o kadar da işlevsel. Kısaca anlatayım:
Salonda 9 tane alet ve 9 tane platform ve her 30 saniyede bir çalan "bip" sesi var.
Alette 30 sn. çalışıyorsunuz, sonra "bip" çalıyor.
"Bip"le birlikte yandaki platforma geçip antrenörün gösterdiği hareketi yapıyorsunuz.
30 sn. sonra yine "bip" çalınca yine alet.
Sonra yine "bip"....
"Hepi topu 30 saniyede ve toplamda 30 dakikada ne olur ki? " diye büyük bir önyargıyla başladım.



Ama 2 ayın sonunda en sorunlu bölgemden, yani bel-kalça kısmımdan, toplam 10 cm kadar inceldim. Neredeyse hiç diyet yapmadan, zayıflama hapı ya da herhangi bir destek vs kullanmadan hem de. Sadece hemen her seans sonrası laktoz içeren ayran ya da süt gibi besinler tükettim. Bu yağ yakımının spordan sonra da devam etmesini sağlıyor.

Rakı-bira gibi yüksek alkollü içkilere çoook uzaktan bakar oldum. Artık haftada 1-2 kadeh şarapla yetiniyorum. Öğlen Tuna'nın evde uyuduğu saatlerde elimden eksik olmayan abur cuburları da bu vesileyle kestim...

Toplamda verdiğim kilo sadece 2. Ama doğum öncesi giydiğim pantolonların hemen hepsine sığabiliyorum. Eskisi kadar cuk oturmasa da fena değil, hatta umut verici...

Cildimin daha parlak olması, geceleri daha rahat uyumam, yoğun seratonin salgısı sayesinde tatlı isteğimin neredeyse tamamen bitmesi, daha sakin bir anne olmam da işin bonusu.

Neyse ne diyordum?
Kısacık vakitte spor olur mu; olursa da işe yarar mı demeyin?
Ben yaptım, oldu....
Kalın sağlıcakla...




Posted by Picasa

31 yorum:

  1. Hülya seni okurken şimdiki beni gördüm :)
    Sevgili beni penguen diye çağırıyor düşün artık durumumu.
    Ama sütüm bol olsun diye her akşam tatlı almayı ihmal etmiyor :)
    Gelip gecici ama nasılsa veriliyor.
    Bu arada Çok da hoş olmuşsun...

    YanıtlaSil
  2. aaaa aynısını dün ben düşünmüştüm. bu kadar olur. senin anlattığımım aynısını dün gece yatarken düşünüyordum. burada da aynı sistemi yapan bir salon var. adı curves. bilmiyorum benim için henüz erkenmi? melisa haftaya 5 aylık oluyor. doktora bir sormam lazım. ama bu halim çok rahatsız etmeye başladı beni :(( ben 70 kiloyla hamile kalmıştım. şimdi 73 kiloyum. ama kocaman bir karın ve bel çevrem varki beni deli ediyor. giydiğim hiçbirşeyi yakıştıramıyorum. sürekli tatlı yeme isteğim var falan filan :(( senin resimlerini görmek beni gaza getirdi. pazartesi hemen gidip görüşmelere başlayacağım. bu arada fıstık gibi olmuşsun maşallah :))

    YanıtlaSil
  3. Süper görünüyorsunuz, tebrikler.
    Ben de kilolarımın büyük kısmını verdim ama hala kocaman bir göbüşüm var. B-fit ne zamandır aklımda ama yoğunluktan olmadı bir türlü. Yazınız süper bir gaz verdi ama en yakın zamanda ben de başlıyorum..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. var mıdır istanbul şubesi :=)))

    YanıtlaSil
  5. harika gorunuyorsun:) her gun mu yarim saat yaptin?

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyorsun Hülya, pratiklik dye buna denir, pusette uyutup zayıflamak erçekten süper fikir..

    YanıtlaSil
  7. Ay ben de lohusalık doneminde iyice bir semirmistim..Anneler ayni kafaymis herhalde, ben de her kalktigimda koca bir bardak sut ile tereyagli balli ekmekler ya da komposto ile besliyordu beni!

    Ben 65 ile hamile kalip 82 ile doguma gittim..Tam 17 kilo..Lohusalikta tarti ile hic alakadar olmadim ama tek bildigim Arda 2 yasina geldiginde 71 de takilip kaldigimdir, vede biliyorsun yaptigim sporu, kitalar gecmek de yaramadi bana..zaten 71 de seyrederken yine hamile kaldim..Artik 95 le falan giderim doguma..
    Yuzme bu yaptigin kadar yakmiyor yag sanirim..Bir de ben bogazimi ne alkol ne aburcubur da hic tutamadim..

    Afferim sana!

    YanıtlaSil
  8. ne güzel ya böyle kısa ve işe yarayan birşeyin var olduğuna çok sevindim :) peki yemeğe dikkat ettin mi aynı mı yedin onu merak ettim(tatlı dışında)

    YanıtlaSil
  9. Bravo sana, nefis görünüyorsun şekerim, maşallah.

    YanıtlaSil
  10. genele yanıttır ;)
    evet her gün yarım saat yaptım spor. haftada 5 gün hiç aksatmadan gittim spora. ilk 30 dk sistem dahilinde çalıştım. sonra balanca ball denen bi alette karın ve yan bel mekik çektim. sanırım 50şer mekik falandır. 30 sn de alt karın için sırt üstü yatıp bacak indir-kaldırma egzersizi yaptım. genelde aynı şekilde beslendim. benim kilo verememde iki temel sebep vardı: tuna gunduz uyurken yediğim kuruyemiş ve tatlılar. akşam eşimle rakı-balık, olmadı bira kuruyemiş muhabbetlerimiz... ilkini zaten sporda oldugum için kendiliğinden kestim. diğerini de irademle :P azalttım.
    ıtır denen insan! sendeki boy ve sportif vücut bende olsa 71 komazdı valla. sen ki bir milli yüzücü sen ki bir boğazları yüzerek geçen insannnnn.. bu arada sanırım yüzme genelde karbo yaktırıyor. bu sistemde yağyakımı+vüxut şekillendirme yoğun.
    curves=b-fit=shapes hepsi aynı yani.
    catsea deniz, bel fıtıgın vardı di mi? bi doktora danış ama bu sistemdeki egzersizler fizik tedavi için de kullanılıyormuş.

    YanıtlaSil
  11. evet canım bel fıtığım var. hatırlaman beni sevindirdi bu arada :) doktora soracağım zaten. ama inşallah sorun çıkmaz. tabi bel fıtıktan sorun çıkmasa dikişler 5 aylık diye sorun çıkarmı bilemiyorum onu da sormam lazım. ama bu tarz sporlar hem insanı sıkmaz yaparken hemde bebişten çok uzak kalmaya gerek kalmaz. senin gibi benimde gündüz tatlı gece kuruyemiş sorunum var. bunları kesmek için düzenli spor şart. bakalım senin irade bizim bu taraflarada uğrar mı :))

    YanıtlaSil
  12. deniz
    benim dr. 20 gunden sonra egzersiz yapabilirsin ufaktan demişti. 5 aylıkken hiç sorun olmaz diye düşünüyorum. bel fıtığı olup da mei tai isteyenlere senden sonra "pek önerilmiyor" diyorum. ondan hiç unutmuyorum seni. bi de alanyadasın ya... kısmi hemşehri sayılırsın :)

    YanıtlaSil
  13. Hülya cım hem açıklayıcı yazın hem de nihai görüntün şahane :)) Pek beğendim. 11,5 kilo alarak doğuma gitmiş ben tüp bebek tedavisinde kendi kendime vurduğum hormonlardan üstüne bir de tatlı sevdam ve abur cuburum yüzü
    nden kurtulamıyorum. 74,5 kio ile girdim doğuma , şimdi 61 kiloyum. ama 55 falan olmam lazım...Yani anlayacağın totomu kaldırmam lazım, bir bakınayım İstanbul'da bu güzide uygulamalar nerelere var ...

    YanıtlaSil
  14. istanbul'da da var tabi
    http://www.b-fit.com.tr/bfitsubeler.aspx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya hanım,izniniz olursa bu yazınıza Bfit şube sayfamda kullanmak isterim,link bağlantısıyla birlikte tabi,teşekkürler

      Sil
  15. Bayildim, bayildim ve cok bayildim. harikasin.

    YanıtlaSil
  16. aa catsea-deniz
    aklıma gelmişken söyleyeyim. spor sırasında çok fazla laktik asit salgılanıyor. bu da süte geçiyor ve sütün laktoz dengesini bozup bebeğin midesine zara verebiliyor. spordan sonra 90 dk emzirmemek gerekiyormuş diye okudum. bu bilgiyi birileri teyit edebilir mi lütfen!!

    YanıtlaSil
  17. Hülya çok güzel anlatmışsın hamilelik,lohusalık kilo alınır ve ha deyincede verilmez ama çevre sürekli kişiyi bi yarışa sokuyor ben hamileliklerime kadar inceciktim arka arkaya iki doğum ve gelsin kilolar ve tabi çevrenin''aa çok kilo aldın''baskısı bu o kadar sinir bozucu ki anlatamam sana
    şimdi kilolarımı verdim eski formuma kavuştum ama ben çevremdeki yeni doğum yapan veya doğum kilolarını veremeyen arkadaşlarıma bu baskıyı yapmıyorum
    kimse kimseye karışmasa belki verememiştir,belki vermek istemiyor kilolarıyla mutludur
    sen harika görünüyorsun,zaten kilolu görünmüyordun ama vucudunun şekle girmesi iyi olmuş
    sevgiler
    izgün

    YanıtlaSil
  18. önümüzdeki 2 hafta içinde kilo vermesem de en azından elbisenin içine girebilmem gerektiğini yeni öğrendim:P üstüne bu post pek şahane oldu. azmini tebrik ediyorum, sendne ilham alıyorum hülyacan. b-fit neyim bana da lazım ama vakit yok, başka bir yol peşine düşeceğimdir.
    öperim

    YanıtlaSil
  19. Teyid ediyorum, ciddi efor sarfedilen sporlardan sonra emzirmeyi pek onermiyor uzmanlar..Yuruyus yapip uzerine streching yapmak ve biraz mekik cekmekten bahsetmiyorum..Kardiyo calismasi, veya senin yaptigin gibi ozellikle 20 dak uzerinde yag yaktiran ve kalbin ritmini bayagi hizlandiran sporlardan veya ciddi antrenmanlardan sonra..Sebep yazdigin gibi..

    YanıtlaSil
  20. mutteşeeeemsin, harika gülüş ince beden, füytttt füüüyt yavlum.
    bakalım ben 2. sinde ilki kadar kolay kil overecek miyim. ayrıca ilkinde kolay kilo vermeme, herşeyin içine girmeme rağmen deformasyonu farkediyordum, ama peşi sıra 2. düşündüğümden kıpırdamıyordum. şimdi gene emzririrken çok takılmam ama sonrasında böyle bir post hedefim:)

    YanıtlaSil
  21. vallahi bravo hülya. insan kafaya koyunca yapıyor işte.dedin dedin sonunda eski giysilerine kavuştun

    YanıtlaSil
  22. süper olmuş yaa harika :)) keşke ben de yapabilsem...

    YanıtlaSil
  23. vallahi ne kadar fark etmiş. bodruma açılıyormuş yeni şubeleri açılsın bir araştırma yapılacak

    YanıtlaSil
  24. Süpersin, biz niye senin her yazında gaz oluyoruz yahu, ne biçim bir insansın sen:P..Ebru Şallı bu kadar etki bırakmıyor.Şimdi gidiyorum kayıda:P...

    YanıtlaSil
  25. Bugun grupfoni de b-fit uyelik kampanyasi var %50 indirimli :)

    YanıtlaSil
  26. sağolun arkadaşlar
    ebru şallı kim ola ki birben :)
    evet bugun grupfoni'de b-fit kampanyası vardı.

    YanıtlaSil
  27. selam,
    bloğunu yeni keşvettim yazını okuyunca kendimi okumuş gibi oldum birden hemde ben bu süreci 3 kez yaşadım 1.hamilelik başlangıç: 53 bitiş:73
    2.hamilelik başlangıç şükür yine: 53 bitiş:73 3.hamielik başlangıç:56 bitiş :76 hak geçirmedi yavrularım standart hepsinde 20 kilo aldım aradan 2 yıl geçti şükür şu an yaş :32 kg:56 ama bunu korumak nasıl olacak orasını Allah bilir ...Gaziemirede b fit açılmış ama gidebilmek ne mümkün??

    YanıtlaSil
  28. merhabalar bfite hala devam ediyor musunuz uzun vadede memnun kaldınız mı ben de gitmek istiyorum ama karar veremedim hala.

    YanıtlaSil