18 Şubat 2011 Cuma

Çocuk Sahibi Olmak İçin Çok Sebebiniz Var



SlingoMom gene ebelemiş bizi.
Sıcağı sıcağına hazır dinlenmiş bir sabaha yeni uyanırken, oğlumu uyansa da mıncırsam diyorken yazayım.

1- Çocuk sahibi olunca yaşama bakışınız toptan değişiyor. Hem daha duygusal hem daha güçlü oluyorsunuz. Hatta Evrim'in şu muhteşem yazısında bahsettiği gibi şehirlere bakışınız bile yekten değişiyor. Sırf bu değişimi yaşamak bile parayla sahip olamayacağınız bir deneyim.

2- Bir multi-tasking ve zaman kullanma uzmanı oluveriyorsunuz. Aynı anda bir sürü işi organize edip uygulayabilir hale geliyorsunuz. Sabah evden şu saatte çıkacağım, o saatte bunu yediremem, akşamdan şunu pişireyim, hava durumuna bakayım ona göre yedek giysi alayım, şuraya gideriz ona göre oyuncak alayım yanıma, atıştırmalık birşeyler, çok sıkılırsa başka şeyler, e ben de bi duş alayım..... diye uzayan bir iç ses hep zihninizde dolanır durur hale geliyor. Özetle annelik organize olma yeteneğini artırıyor.

3- Kendi bedeninden çıkan bir sıvıyla, anne sütüyle beslemek, bu mucizeyi yaşamak inanılmaz bir şey. Çok gurur verici. Çok da tuhaf geliyor hala. Bir bedenden çıkıyor, diğerine can veriyor... Yaşamadan bilinmeyecek bir şişinme ve böbürlenme hali... (Emziremeyen anneler kusura bakmayın. Çok düşündüm bunu yazarken. Üzdüysem affola)

4- Bebekken sadece minnettar bakışıyla ifade ettiği duyguları büyüdükçe farklı bir hâl alıyor. 2,5 yaşındaki oğlunuz gülümseyerek ve kafasını şımarıkça yana eğip size çiçek hediye ettiğinde içinize sokasınız geliyor.

5- Çocuk için alışveriş yapmak çok keyifli bi kere. Hele büyüdükçe ve basbaya herif oldukça daha zevkli şeyler seçebiliyorsunuz. Renkleri tarzları uydurmaya çalışmak, küçükken oyuncak bebekleri giydirirken aldığın hazdan bin kat daha tatmin edici.

6- Çocuğunu geleceği adına hayal kurmak çok güzel. İlkokula başladığını birlikte ilk okuma-yazma macerasına tanıklık etmek, karne sevinci... gibi bir sürü yaşanmamış anıyla şimdiden coşmak safça bir heyecan veriyor.

7- Çocuklu çiftler daha çok tartışsa da küslük uzun sürmüyor. Mecburen konuşuyorsunuz.

8- Zamanın değerini anlıyorsunuz. Parayla sahip olamayacağınız şeylerden biri de zaman. O kısacı uyku saatleri o kadar kıymetlidir ki anlatılmaz, yaşanır.

9- Şahsen kendime -şimdilik-çok minik çapta da olsa bir iş kurmama faydası oldu anneliğin.

10- Evvelden hiç tanımadığınız bir sürü güzel anneyle tanışmanıza vesile olur. Anne olmak bir kadının yaşamındaki en önemli "title"... Ortak hiç noktanız yoksa bile başka bir anneyle saatlerce konuşabilirsiniz.

Benden sadece 10 sebep çıktı. Bakalım Evrim, KİSD, Kiraz Sevdası, Itır kaç sebep bulacak.
Elim sizde anneler...

Posted by Picasa

9 yorum:

  1. *Sabırsız biriyseniz sabretmeyi öğreniyorsun
    *Hoşgörüşü az olan biriyseniz daha hoşgörülü oluyorsunuz
    *"Hayır" neydi ki diyebilecek kıvama geliyorsunuz
    *Daha çok şükrediyorsunuz
    *Titiz biriyseniz "dağınıklık hayatta ki en güzel yaşam biçimi" teorisini benimsemeye başlıyorsunuz
    *Yemek uydurma uzmanı oluyorsunuz
    ...
    ... uzarrr giderr :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel sıralamışsın.
    Geleceği daha çok düşünüp iyice çevreci oluyorsun (bu dünyanın hali ne olacak!), daha çok parka bahçeye gidiyorsun:)
    Sık sık gülüyorsun, gençleşiyorsun.

    YanıtlaSil
  3. ben bütün bunları toparlayıp yazabilen annelere müthiş saygı duyuyorum. bana sorsan ay çok seviyorum yavrumu falan diye bişeyler söyler kaçardım:)

    YanıtlaSil
  4. Foto ne kadar guzel, isil isil :p
    Ben ozellikle "yasadigin sehire karsi bakisin degismesi, uzun sur(e)meyen kavgalar ve baska annelerle kaynasma" tespitlerinin altina imzami atabilirim...
    Sevgiler, J.

    YanıtlaSil
  5. Ya bu sobeyi unutsak ve ben 1,2,6,7,8 ve 10'un altına imza atsam :) Ve 9'un altına da imza atmak için dua etsem. Olma mı? :) Yok, yok yazıcam söz :)

    Bu arada yazıma yakıştırdığın sıfat için çok teşekkürler. Beni utandırıyorsunuz efendim :))

    YanıtlaSil
  6. amatör bir anne olarak benim nedenlerimden bazIları
    http://biranneninrehberi.blogspot.com/2011/02/anne-olmak-icin-pek-cok-sebep-var.html burda

    YanıtlaSil
  7. Blog Yöneticisi'ne
    Elinize sağlık güzel bir blog olmuş.
    Bloğunuzda kampanya yapıyor musunuz?

    Ayça Zengin (ayca@toyzzshop.com)
    Toyzz Shop

    YanıtlaSil
  8. Hülya merhaba
    yazımda senin sitenden alıntı olduğunu belirttim cnm :)

    YanıtlaSil
  9. Neyse ki hiçbir sebep beni motive edecek kadar kuvvetli değilmiş.:))
    Geleceği düşündüğüm için ürememeyi seçtim, zira yeterince ve bol sayıda insan var. Doğanın dengesini katledecek kadar fazla üremiş bir türe (üreme yöntemiyle) katkıda bulunmayarak çevreyi koruyorum (bu dünyanın hali ne olacak!!!!!)

    YanıtlaSil