3 Nisan 2011 Pazar

Bir "The Tükkan" Öyküsü


Anne olduktan sonra çalışmamayı seçen hemen her anne gibi beni de 1 yaş civarı bir telaş sarmıştı. Ömrümün kalanında sadece anne mi olacaktım yoksa?
Hem de ben..... İşte, sokakta, alışverişte çılgınca koşturmaya alışık, yrmek nedir bilmeyen Hülya...
Hem firmaların kurumsallıktan fersah fersah uzak olması hem de kazandığın komik paranın neredeyse tamamının kreşe- bakıcıya verecek olmaktan dolayı İzmir'de bi'daha asla bi firmada çalışmayı düşünmüyordum. Tam da "ne yapsam ne yapsam, bu bunalımdan kurtulsam" diye dört dönerken tekstilci arkadaşım Cemile'yle konuştum. "Bana ihraç fazlası kaliteli anne-bebek-çocuk ürünü tedarik edebilir misin, blog uzerinden satabilir miyim bunları sence?" dedim.
"Durduğun kabahat Hülü" dedi.

Ben de Tuna'nın 1.yaş gününden hemen sonra işe koyuldum.Bir sürü blog dostum bloglarında benden sözetti, gaz verdi:)
 6 ay kadar çok küçük bir ürün gamım oldu. Derken zamanında benim çok işime yarayan slingleri satmaya karar verdim. Avrupa'ya ihracat yapan, haliyle ürün standartları yüksek olan düzgün bi atölyeyle anlaştım. Avrupa'ya yapılan malın aynısını benim için de ufak adetlerde yapmayı kabul ettiler. Tükkan'ın asıl yükselişe geçmesi de zaten bu adımdan sonra oldu. Sling nedir bilmeyen ya da dışardan kucak dolusu paraya getirtmek istemeyen bir sürü anneye slinglerini seçmesine, bebelerini bedenlerine sarıp sarmalayıp gezinmesine yardım ettim.
Derken başka firmalardan da işbirliği teklifleri gelmeye başladıkça ürün gamım arttı. Özel ürünler diktirmeye başladım. Tükkan artık hobi olmaktan çok "iş" olma arifesindeydi. Daha çok pc başında vakit geçirmeye başladım. Ama hala profesyonellikten çok uzaktı hala bir çok şey.

Geçen aylarda artık bir dönüm noktasına geldim. Ya böyle blog üzerinden satış yapmaya devam edecektim, ya da bir sonraki aşamaya geçecektim. İkinciyi seçtim.
Bir e-ticaret paketi ve domain satın aldım. Ürünleri yeni domaine aktardım. Bir kargo firmasıyla kapıda ödeme sistemi için anlaştım, imza attım. Birkaç gün içinde kredi kartıyla ödeme yapmak mümkün olacak. Vergi mükellefi oldum. Vergi levham oldu :)
Fatura koçanı, kaşe, gelen fatura, giden fatura gibi bir terminolojiye aşina oldum.

Uzun lafın kısası artık tükkan daha profesyonel ve güvenilir hale geldi...

Şansım bu güne dek hep yardım etti. Hep iyi insanlarla çalıştım. Bir sürü anne bloglarından, Facebook'tan, Nurturia'dan duyurup, alışveriş yapıp bana destek oldular. OİP ilk bannerımı yaptı. Ege'nin annesi Gamze şablonumu değiştirmeye yardım etti. Siftahımı güzel dileklerle yaptı bi arkadaş. Kargo gecikmeleri, nadiren de olsa giden yanlış ürünlerden dolayı neredeyse hiç sorun yaşamadık. Annelerim çok kibar yüksek empati sahibidir benim:)

Şimdi başka boyuta geçerken yine desteğinizi esirgemeyeceğinize eminim.

Buyrun bu kadar bıdı bıdı yaptıgım Tükkan'ın yeni adresi.

http://www.sanalbebekmagazasi.com/

21 yorum:

  1. HÜLYA, SENİ TEBRİK EDERİM.. BOL SATIŞLAR DİLİYORUM..
    SEVGİLER
    ESRA

    YanıtlaSil
  2. Canım hayırlı uğurlu olsun. bol müşteri bereketli paralar gelsin.
    Darısı da başıma olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Hülya, tebrik ederim ne kadar güzel bir örneksin sen birşeyler yapmak isteyen annelere :)
    Çoook güzel satışların olsun, hayırlı uğurlu olsun :))

    YanıtlaSil
  4. yürrü be kim tutar seni!! :))

    YanıtlaSil
  5. Bravo bravo, bol şansın devam etsin, boooool bol satışlar getirsin! :)

    YanıtlaSil
  6. hayırlı uğurlu olsun. bol kazançlar!!

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı olsun.Bende bir kaç ay önce benim Tuna'm için sling almıştım senden yeni yeni kullanmaya başladık.O zamandan beri ürünleri takip ediyorum.Benimde işe dönmeme 1 ay kald.Dönmekle dönmemek arasındayım?
    Özlem

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı uğurlu olsun.. Cesaretin hayranlık uyandırıcı!

    YanıtlaSil
  9. Çok çok iyi ettin, hakikaten blog uzantısından daha profesyonelce görünüyor şimdi domain hali..Bol kazançlar, şansını kendin yarattın şans dilemiyorum :) gerek yok gibi...

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı kazançlar diliyorum. Kadın istemeye görsün, yapamayacağı şey yoktur :-)

    YanıtlaSil
  11. canım hayırlı olsun yeni dükkanın :)) umarım her şey gönlünce ve tam da istediğin gibi olur..şansın hep yanında olsun inş.

    YanıtlaSil
  12. Tebrik ediyorum, bu başarılı hikayenin çok çok daha büyük başarılara imza atmasını diliyoruz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Hülya,ne güzel anlatmışsın.Çabalarına hayranım.Bol şanslar sana bu yeni başlangıçta!

    YanıtlaSil
  14. Hülya'cım, .com uzantili adres bence de profesyonel bir başlangıç olmuş. Tüm annelere, anne adaylarına hayırlı uğurlu olsun. Senin de kazancın bol olsun .
    Sevgiler
    Hasene

    YanıtlaSil
  15. Yeniden merhabalar Hülya Hanım, ben Mukaddes Öğretmen. Aylar öncesinde sizinle mesajlaşarak, henüz kış gelmeden çocuklara ulaşan ve onları soğuk kış günlerinde koruyan mont, bot ve çantalar için tekrar teşekkür ederim... Arada İzmir'den yola çıkan paketler de geliyor, hepsi için teşekkürler...
    Mukaddes YEŞİLYURT
    Sarıgöl İlköğretim Okulu
    Yakaket/ SAMSUN

    YanıtlaSil
  16. mukaddes ögretmenim
    çok ama çok mutlu oluyorum bunları duyunca.
    herkesin iyi dileklerine cok tesekkur ederim. iyi kiş varsınız, yi ki destekliyorsunuz beni. sağolun varolun

    YanıtlaSil
  17. Hülya Hanım hayırlı uğurlu olsun, bol satışlar dilerim, bende daha hamileyken sizden sling almıştım, şimdi severek kullanıyoruz.

    YanıtlaSil
  18. Tebrikler!

    www.elifsavas.com/blog

    YanıtlaSil
  19. didem
    çok çok sevindim
    elif
    aaa elif savaş felsen.. sevdiğim akıl fikir insanı:)) çok çok sağol..

    YanıtlaSil
  20. hulya etsy'de de dukkan acsana, dunyaya yayilirsin, cok satan turk dukkanlari var butun dunyaya postaliyolar.

    YanıtlaSil
  21. bahar
    ama bende el emeği yok.
    bi de dunyaya açılsam sankş fazla faydası olmaz gibi. kargo shipping cost falan....

    YanıtlaSil