24 Nisan 2011 Pazar

Eli Öpülesi Kadınlar

Benim olayım belli. Alıyorum-satıyorum, alıyorum-satıyorum.
İşimin iki zorluğu var: Birincisi anneye-babaya ürünü dogru şekilde anlatmak. Çoğu ürünümün bilinirliği ve genel kullanımı hala çok az. İkincisi de satış sonrası oluşabilecek sorunları çözmeye çalışmak. Evde bilgisayar başında; dışarda da cepten çok fazla yazışma yapmak zorunda kalıyorum ama yine de "urettiğim" bir şey yok. Bu yüzden aşağıda bahsi geçen kadınlara çok imreniyorum.


K.İ.S.D.
Kendi izini sürerken tanıştığım bu entellektuel anneyi çok seviyorum. Nasıl desem... Ruhumu besliyor. "Keşke onun kadar güzel yazabilsem" diye iç geçirirken bir de baktım "keşke onun kadar yetenekli olsam" demeye başlamışım. Sevgili arkadaşım K.İ.S.D bir suredir Çocuk Odasına Resimler adresinden kişiye ozel resimler yapıyor. Çocuklarınızın odasında sadece size ozel bir sanat eseri olsun istiyorsanız K.İ.S.D ile irtibata geçip ne istediğinizi söylüyorsunuz. O da Cevcev'in kısacık uyku saatlerinde ayağını uzatıp kahvesini yudumlamak yerine fırçasıyla ruhunu buluşturup yureginden geçenleri kağıda döküyor.



k.i.s.d teyzesinin Tuni'ye 2 yaş hediyesi ruya kuşu.

KEKDEKOR:
Bu da sevgili Yasemin'in girişimi. Antalya'da şeker hamurundan pasta ve butik pastacılık eksikliğini goren akıllı arkadaşım, oğlu Gazihan daha 1 yaşında bile değilken işin eğitimini alıp hemen kolları sıvadı. Şimdilerde ikinci bebikosunu kucaklamak uzere oldugundan işlere ara vermiş durumda ama hala Antalya'nın en popüler ve de güzel pastacısı...
Biz bizzat bu yılbaşı test edip onayladık, kurabiyeleri enfes.

FÜS:
Bizim Füsun işte. Temiz yürekli güzel insan. Bunu tüm blog dostları biliyor. Daha da ne yazsam bilemediğim ve çok sevdiğim bi arkadaşım.
Defne için keçeden yaptığı minik çerçevelere ben bayılırdım hep. İstanbul'da Tuna'ya da bir sarı kuş kondurmuştu. Tuna'nın odasının kapısına astık. K.i.s.d.nin kuşuyla şahane uyum sağladı ki zaten Tuna da kuş figürünü çok seviyor. "Bunları isteyenlere de siparişle yapsana" diye diye beynini yıkadım Füsun'un. İçindeki girişimci ve yaratıcı kadını kışkırttım. O da girişmeye hazırmış ki sonunda ürünlerini Pasaj'a koymaya başladı. Bildiğim kadarıyla o da kişiye ozel şeyler yapabiliyor.

GAMZE:
İzmirli güzel annem Gamze-nam'ı diğer Ege'nin annesi de el emeğini değerlendirmeye yeni başlayanlardan. Gamze'nin en çok talep goren urunleri ise anne-kız bir örnek mutfak onlukleri.
Anneler gününe az kaldı bu arada :) Gamze'nin de kişiye ozel tasarımları var ve o da bu adreste.



OYUNCAK DÜKKANI
Diğer girişimci annem: Hilal Timur.
Oğlu için yaptığı keçeden oyuncaklar herkes tarafından beğenilince ona da "ne duruyorsun, blog açsanaaaaa, girişseneeee" diye feci baskı yaptım. Sonunda açtı blogunu ve tüm ürünlerini sergileyip sipariş almaya başladı. Çocuklar bu el ve yürek emeği oyuncaklarla oynadıkça Hilal de çok mutlu oluyor.

ART BABY TASARIM:
Sevgili Nehir de el emeğinin yanısıra yaratıclığını konuşturarak kişiye ozel esprili t-shirt ve bebek bodysi tasarlıyor. Kendi deyimiyle "kendi bebeğine hiç bir şeyleri layık göremeyip donuna kadar kendisi tasarlayan çılgın bir annenin diğer annelere armağanıdır. " Bebeğinizin doğum günü için ozel şeyler yazdırmak, özel figurler seçmek mümkün.


Dediğim gibi benim olayım daha çok ticaret. Ama bu harika anneler çocuklarını uyutup ya mutfağa pasta yapmaya, ya makinenin başına dikişe, ya da suluboyasının başına koşuyor. El emeğini kazanca dönüştürüyor, bir miniğin yüzünü güldürüyor. Kıskanıyorum, imreniyorum, takdir ediyorum ve sonuna kadar destekliyorum.

* Evvelki hafta Anadolu Ajansı'ndaki arkadaşım Gulcan'a girişimci annelikle ilgili kısa bir röportaj vermiştim. Geçtiğimiz hafta boyunca pek çok internet sitesi haberi kullanarak çok şaşırtı beni. Bu, bu ve bu en beğendiklerim.
(Sonuncu fotoğrafa Evrim'in yorumu şu oldu:
Tuna diyor: Aennneaaa Yuksekova'dan sling siparişi vaar. En ücra koylere bile sling veriyormuşsun ya :P)

** Bir de Hurriyet Cuma ekinde 23 Nisan'da çocuklarla gidilecek mekanlar konusunda hep liste verdim hem de jurilik yaptım. O da burda.

Biz zamanlar haber yaparken şimdi habere konu olmak çok tuhaf oluyor :)
Herkese iyi haftalar.

15 yorum:

  1. hakkında yazılanlar çok gurur verici çok güzeldi :) bir üretim olmasa da senin yaptığın iş de çok güzel bence... başarılar diliyorum...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel yaptın hülyacım. çokça okunman sayesinde arkadaşlarıma çokça faydası olacağını düşündüm bu yazınla, çok sevindim. girişimcilik de üretkenliktir, lütfen mütevazilik yapmayalım:)

    YanıtlaSil
  3. canıım çok tatlısın, ne güzel yazmışsın. çook teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Lütfen kendi yaptığını bu kadar hafife alma. Geçen hafta plansız bir şekilde 2. ye hamile olduğumu öğrendim. İlk şoku atlattıktan sonra aklıma gelen şey "yaşasın Hülya'dan sling alıp 2. bebekte kullanabilirim" oldu!!!

    YanıtlaSil
  5. çook teşekkürler Hülya, pazartesi güne harika bir giriş oldu bu:) sağol

    YanıtlaSil
  6. valla sana kocaman bir bravo diğer arkadaşların birkısmını da tanıyorum bende iki çocuğuyla Antalyada butik pasta ve kurabiye tasarımları yapıyorum,çocuklar uykuya ben mutfağa ve bu işi çok seviyorum:)))

    YanıtlaSil
  7. anne kaleminden
    çok çok sağol
    yelizcim
    arcamın durumunun sevinciyle yazıyorum :) çok sağol. çocuklarımızın bebekliğinden beri birlikteyiz. tukkanın bebekliğini de biliyorsun. bir omur boyle birlikte oluruz umarım
    füs
    az bile dedim. seviyom seni
    nilay
    aaa ne guzel haber. aklı olan zaten bile isteye ikinciye niyetlenmez :) kazara gelirse amenna. biliyor insan başına gelecekleri :P
    hilal
    rica ederim
    izgun
    aaaa sen de antalya'daydın di mi? unutmuşum çok çok pardon. evet antalya'da butik pastacılık kızışıyor. kolay gelsin sana da.

    YanıtlaSil
  8. Hülyacım girişimci ruhundan dolayı tebrik ediyorum. Biz de sanal ticarete adım atıp hamilelikten dolayı bıraktık belki biliyorsundur. ama zor işlermiş insan işin içine girince anlıyor. Tunişimi kocaman öpüyorum. Bu arada yorumun blogumda çıkmamış ama mailima düşmüş. sağol canım.öpüyorum kocaman

    YanıtlaSil
  9. Canım benim,ne güzel şeyler yazmışsın. Grur duydum yazdıklarına. Çok teşekür ederim. Fakat şunu belirtmek isterim ki senin olayında kafa işi.
    Bir çok annenin ihtiyaçlarını karşılıyorsun ki bu ihtiyacı görmek ve tüketiciye ulaştırmak her baba yiğidin harcı değil.
    Gazetede yazanları okudukça "işte bu benim arkadaşım" diyede kendime ayrıca pay çıkardım haberin ola.

    YanıtlaSil
  10. Hülya, kendi blogumdan cevap yazamadım buradan yazıyım.

    Teşekkür ederim güzel sözlerin için.
    Öpüyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Bir çoğunu bende severek takip ediyorum, bütün annelerin girişci yüreklerinden öpüyorum, çok güzel ifadelendirmişsiniz

    YanıtlaSil
  12. postla alakası olmayacak ama son postunuz olduğu için gözden kaçmasın diye buraya yazmak istedim...
    blog yasaklarından hatta daha öncesinden takipteydik sizi ama büyüdükçe eskisi kadar zaman ayıramaz olduk blog dünyasına ama tunanın videoları adres çubuğumuzda kayıtlı :)
    benim size sorum tahta oyuncak tren setini nerden aldığınız?? bizim nereden bulabileceğimiz??
    bir gece krize girdik "bana bundan al baba" diye o kadar yani hayranlığımız oyuncağınıza...
    babası ertesi gün plastik bi tren seti aldı oynadık beğendik ama uzun ömürlü olmadı..bu gece de güzel güzel anlatıp "ata tren aç" deyince istediği şeyin caillou tren oyunu değil de sizin 8 şeklindeki köprülü alt geçitli tren oyuncağınız olduğunu anladım.uyumadan önce onu izledik.. bende aynından almaya karar verdim oğluma nerde bulabileceğimizi yazarsanız çok mutlu olurum???

    YanıtlaSil
  13. ikea lillabo ahşap tren seti 30 tl doğru mu???

    YanıtlaSil
  14. nagişim
    ikeada da hemen hemen aynı set var. hem de daha uygun fiyata. biz kipada gorduk, tuna da ille isteyince fiyat miyat araştırmadan aldık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Hülya'cım çok teşekkür ederim güzel sözlerine. Çok öpüyorum seni ve Tuna'yı:)

    YanıtlaSil