7 Mayıs 2011 Cumartesi

Bir Cinayet Aracı Olarak Wrap Sling



Takip ettiyseniz görmüşsünüzdür. Bu haftanın magazin gündeminde Ceyda Düvenci ve zavallı(!) bebeği vardı.
Bebeğine 20 gün kuvozde kaldıktan sonra kavuşan Ceyda Düvenci tam da olması gerektiği gibi küçük kızını, kendini güvende hissetmesi için bedenine yapışık taşıyordu. Bunu için de en uygun bebek taşıyıcıyı yani wrap slingi tercih etmişti.

Bebeğinin minik yüzü patlayan flaşlara değil de annesinin yuzune dönük olunca bizim acar magazincilerimize de gün doğdu. Malzeme hazırdı: "Ceyda Düvenci minicik bebeğini sokağa çıkarıyor ama fotoğrafları çekilmesin diye neredeyse kızını boğacak. Sarıp sarmalanmış çocuk nasıl nefes alıyor?"
Söz konusu bebek bakımı olunca 20lik skinny çıtırından delikanlısına herkesin edecek iki kelamı oluyor nedense.
Parmaklar derhal klavyeye koştu. Her türlü sosyal paylaşım platformunda Ceyda Düvenci ve bebeği hakkında ileri geri konuşuldu. "Bu bebek doğduğuna pişman!" diyen bile oldu. Sabah programlarında uzun uzun bebek nefes alabiliyor mu sorularının yanıtı arandı. (Nefes almayan bebeğin aslında ölmüş olduğunu birileri bunlara soylemeli)

Valla bu ünlüler iyi dayanıyor bu kadar saldırıya.


Peki hakkaten bebek orda rahat mı? 
Çok sayıda wrap sling satan ve geri bildirimlere çok önem veren bir satıcı olarak şunu rahatlıkla soyleyebilirim. Bebeklerin ilk 3 ayı için EN İYİ BEBEK TAŞIYICISI wrap slingdir.
Bebek orda sıkışmıyor mu?
Hayır tabi ki. Anne karnında bu bebeklerin çok daha dar bir hareket alanı var. Daha dün iki büklüm suda yüzen bir bebeğin çıkınca ne yapmasını bekliyorsunuz? Halay çekmesini mi? İçerde de zaten bu kadarcık alanda sıkış tepiş yaşarken dışarı çıkınca da ilk 3 ay yine iki büklüm uyumayı sever tüm bebekler.
Nefes alıyor mu ?
Bunu yazmak istemezdim ama nefes almayan canlı ölür ey magazinci arkadaşlar! Bu bebek hala hayatta. Sizin haberiniz yok ama o bebeğin ağzı-burnu annesinin göğsüne yapışık değil. Kafası annenin çenesine doğru bakıyor. Annesi bebeğinin yüzünü net şekilde görebiliyor. Bebek de haliyle rahatça nefes alabiliyor.
Güvenli mi?
Anne eğer slingde bebeği olduğunu unutup (!) uyursa ve bebek de o arada kafasını anneye gömüp nefessiz kalırsa bebek ölebilir. Ama bu kadar şaşkın bir kadın anne olmasın zaten.
Bu haberden sonra bana en çok sorulan sorulara da yanıt vereyim.
Hayır, Ceyda Düvenci slingi benden almadı
Evet, aynı renk ve tonda wrap bende de var :)

Bu arada slingde bebek taşımanın ne kadar guvenli oldugunu vurgulamak için, sevgili Meltem Nurturia'da bir grup kurdu. Sling seviyorsanız, kullanıyorsanız bir göz atmakta fayda var bence. Buyrun.

19 yorum:

  1. benim zamanında hiç yaygın değildi sling keşke olsaymış da ben de deneseymişim. iki kolikli çocuk büyüttüm belki bir nebze rahat olurduk bu sayede... ben fotolardan içinde bebek olduğunu anlamadım, sonra dikkatle bakınca ayırt ettim :) bebek rahat anne rahatsa, 3.kişilere hiç laf düşmez bence...

    YanıtlaSil
  2. Wrap sling icin de super reklam oldu valla, di mi Hulya ;))

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık . bende haberleri ilk okuduğumda şaşırmıştım. bencede ceyda hanım bebeğini en sağlıklı şekilde taşıyor ama bizim magazin basını ünlülerin selülitlerini çekmekten araştırma yapmaya vakit bulamıyorlar.

    YanıtlaSil
  4. keşke ben de alabiseymişim bu güzelim taşıyıcıdan.koca yazım heder olmakla geçti minik kızımla.tühh ya:(

    YanıtlaSil
  5. İçinde biraz annelik hissi taşıyan her kadın ve annesini seven her erkek yorum yapmadan önce ilk fotoğrafa baksın bence..Ceyda Düvenci'nin kızına şefkatle baktığı o fotoğraf en güzel cevap aslında..Ama anlayana tabii!!

    YanıtlaSil
  6. bir daha dogurursam kasım sonu değil nisan sonu doğurup bu slingle ankara sahillerinde gezeceğim :)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir yazı olmuş hülücüm keşke ceyda da görebilse, hoşuna giderdi onu anlayan birilerinin olduğunu bilmek. bizim zamanımızda yoktu bunlardan, 2. ye sebep olacaklar valla

    YanıtlaSil
  8. Benim turuncu da wrap miydi kuzum???
    Daha nasıl takacağımı öğrenmem lazım..vakit de kalmadı pfff!

    YanıtlaSil
  9. Kızımda bu kadar yaygın değildi bu olay, ama oğlumu doya doya slingle taşıyacağım.
    Bu insafsızlığa da pes diyorum.

    YanıtlaSil
  10. Ben o kadar özeniyorum ki sling taşıyan annelere. Neredeyse bunun için ikinci çocuğu yapacağım :))) İçimde kaldı :)

    YanıtlaSil
  11. Sling'i ben de çok seviyorum. Hamileyim ve bebeğimi sling ile taşıyacağım günleri iple çekiyorum. ama kim ne derse desin bu resim gerçekten insanın nefesini daraltıyor. Şahsen ben görür görmez yahu kadın aç da çocuk bir rahat nefes alsın dedim.
    Gereksiz ve abartılı buluyorum. Öyle nazar değecek değecek dersen değer. Bence Ceyda D sling'i amacını aşar bir biçimde kullanmış.
    İnsanların bu yorumları yapmasına hiç mi hiç şaşmadım.

    YanıtlaSil
  12. çok yaşa! ağzına sağlık.

    YanıtlaSil
  13. bunu yazmak zorunda olman bile ne kadar komik dimi hülya :)

    YanıtlaSil
  14. Bu ilk üç ay sıkış tepiş uyuma isteği bebekten bebeğe değişen bir durum. Mesela benim bebeği doğdugu ilk gün bile kıpır kıpırdı. Elleri yukarıda serilmiş şekilde yatardı hep, "Oh be! Çıktım da rahatladım o daracık yerden!" dercesine. (Karnımda bayağı büyüktü gerçi:)) Bunun yanında ilk 15-20 gün kucagımızda uyurdu zaman zaman kalbimizin sesini dinleyerek ama yatağında sere serpe yatarken de çok rahattı. Hastaneden çıkartırken bile bebek arabasının araç koltuğu ile taşıdım. Her yere de onunla gittik. Benim bebeğim sling bebeği olmadı hiç ama slingde çok rahat eden bebekler de mevcut. Dolayısıyla annenin kararından öte bebeğin kararı sling kullanmak. Ceyda Düvenci'nin bebeği de slingde rahat etmeseydi zaten rahatsızlığını belli ederdi diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Her türlü slingi kullandım. Benim kızım da doğduğu günden itibaren kafasını yaslamayı reddedip, hep dik duran çocuklardandı. O nedenle bu şekilde slingin içine sokamadım hiç. Ama 20 aylık oldu, hala slingimiz olmadan dışarı çıkmıyoruz.
    Gerçi sling sling diyoruz da, benim anneannem de beni sırtına çarşafala filan bağlayıp yemek yapardı. Özümüze yabancılaşıyoruz gitgide. Sanki tarlada çalışan kadınların sırtlarına bağladıkları çocukları boğuluyorlar orada!

    YanıtlaSil
  16. Bebeğin yüzünü göremediğimiz için, ve ürünün ne kadar elastik olduğunu anlayamadığımız için biraz ürpertici geliyor bakınca... Evet bebekler doğana kadar daracık yerde sıkış tepiş durabiliyorlar,anne kaleminden'in dediği gibi'3.kişi'olarak bana da (Ceyda düvenci ve bebeği için) laf söylemek düşmez, anneyim bu bir keyifse ben bunu yaşamadım. Kullananlara ne mutlu!

    YanıtlaSil
  17. Avrupa'da, Amerika'da bilim insanları bunun hem bebeğe hem anneye çok faydalı olduğunu zaten ıspat etmişler, çoktan. Bir yabancı olarak anlamıyorum bu magazincileri. Bizim annelerimiz, ablalarımız rahatlıkça kullanıyorlar, kimse birşey demiyor.

    YanıtlaSil