15 Temmuz 2011 Cuma

Yapılmışı Var!

Geçtiğimiz ay sonu Tuna tuvalet, çiş-kaka işlerine teşne olmaya başlayınca apar topar doktora gittik. Daha 3 yaş kontrolüne birkaç hafta vardı ama ben bu hassas konuda doğruları/yanlışları anlayayım diye kapısını çaldım doktorumuzun. O konuda içimizi rahatlattı ki bu başlı başına ayrı bir post konusudur.

Sonra klasik ne yiyor ne içiyor muhabbeti başladı. Ben de anlattım.
Kahvaltıda tek bıldırcın yumurtasıyla ve yarım tatlı kaşığı şekerle yaptıgım çakma keşkül :)

Diğer ana öğünlerde makarna ya da etli kuskus, etli sebzeli bulgur pilavı.
Aralarda kuru meyve ve kuruyemiş. Hepsi bu. Bir kalem daha ekleyemem, o derece tutucudur yemek konusunda.

Boyu da kilosu da %90larda olunca, koca kış bir kere bile burnu akmadan geçince doktor da yemek seçmesine rağmen çok sağlıklı beslendiğini söyledi ve etli sebzeli bulgurun tarifini sordu.
Anlattım.
Haftada ortalama 4 kere bunu yediğini soyleyince de "ee çok güzel, nerdeyse her gıdayı alıyor sayılır" dedi.

Bu kıymetli ama selülitli kıçımdan uydurma tarifi sizinle de paylaşayım dedim. Zira sebze ve çorba sevmeyen çocuklar için son derece besleyici bir tarif. Fotoğraf ozellikle koymadım. Çünkü "yapılmış" değil, "kusulmuş" gibi görünüyor. Ama inanın bana tadı çok güzel oluyor.

- 1 ufak soğan
- 1 diş sarımsak (Ortasındaki yeşil kısmı çıkarırsanız daha az asidik oluyor)
- Zeytinyağı ve ayçiçek yağı (İkisinde de farklı yağ asitleri oldugundan birlikte kullanın)
- 1 çay bardağı yıkanmış kalın bulgur
- 50 gr kadar haşlanmış, tiftilmiş yağsız kırmızı et. (Tuna kuzu etini pek sevmediğinden tamamen yağsız dana eti alıyorum)
- 1 domates
- 1 çay kaşığı biber salçası
- Kakalanmak istenen sebze. En güzel kakalananlar rendelenmiş yarım kereviz, ufak bir havuç, bir küçük kabak ve ince ince doğranmış semizotu. Semizotu tam bir omega-3 deposu. Pişince de değerini yitirmediğinden ve baskın bir tadı olmdağından bu ölçüye göre 1 koca avuç koyabilirsiniz. Ben genelde 2 farklı sebzeyi birlikte kullanıyorum.

Soğanı minicik doğrayıp kavurun. Sonra salçayı kavurup rendelenmiş domatesi, rendelenmiş kakalanacak sebzeyi ve tiftilmiş eti ekleyin. Etler ve sebzeler biraz kavrulursa daha lezzetli oluyor. Sonra yıkanmış bulguru atın ve kavurmaya devam edin. Bu noktada biraz daha yağ gerekebiliyor. Çocukların iyi kalite yağa ihtiyacı vardır. Bol bol zeytinyağı koyabilirsiniz. En son semizotunu da atıp 2 çay bardağı suyu ekleyip, bi çimdik de şeker koyup kapağı kapatın.

Bu ölçüyle yaptığım yemeği Tuna 2 gun yiyor.

İçinde kâfi miktarda vitamin, likopen, B-12, tam tahıl, demir ve doymamış yağ var. O sebzeyi sevmezse bu sebze var. Zaten doktorların çoğu sebze konusunda baskıcı olmayın diyor. Sadece tek bir sebze yiyorsa bile yeterliymiş. Hemen hemen tum sebzeler birbirinin ikamesiymiş. Yani sadece bezelye yiyor diye uzulmeyin. Bezelye de bir taze fasulye de...

"Aman be Hülya, ben o kadar zahmete gelemem. Yok mu bunun pratik yolu?" derseniz, buyrun yapılmışına gelin.
Ailemizin makarnası Barilla, çocuklar için çok güzel bir ürün çıkarmış: Piccolini makarna. Şimdilik 3 çeşidi var. Domatesli hariç hepsini denedik. Yeşilliyi pek sevmedik, ama balkabaklı ve havuçlu gayet lezzetli. Diğer çocuk makarnalarının aksine sebze suyu değil sebze püresi koyulmuş. Her bir pakette içeriğindeki sebze miktarı yazıyor. Siz de çocuğunuzun kaç tabak yediğini ve kaç gram sebze aldığını hesaplayıp sonra da "Allah bana akıl fikir versin. Ne zaman bırakacağım çocuğun yediğini/içtiğini saymayı acaba? Amaaaan iki dirhem sebze yedi ya işte, varsın olsun" diyerek huzur içinde uyuyabilirsiniz.











Posted by Picasa

11 yorum:

  1. Tarifi deneyeceğim. Teşekkürler Hülya..

    YanıtlaSil
  2. çıktısı alınmıştır hafta sonu denenecektir teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  3. kıymetli ama selulitli kıç :)
    ben de kilosu %25 prsantilde giden bebeme kakalicam bakalım yutacakmı??

    YanıtlaSil
  4. Hulya, doktor onayli tarif için tesekkurler ;) Kakalama yemeklerini ben de seviyorum. Hem besleyici hem az kalorili.

    YanıtlaSil
  5. Hülüm, ben de deneyeceğim hemen, sağ ol :)

    YanıtlaSil
  6. Yaptik. Yedik, pek sevdik. Saolasin. Makarnayi da aldim, deneyecegim en kisa zamanda.

    YanıtlaSil
  7. tarifi çok sevdim,kızımda beğenerek yedi. çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. bende tarifi çok sevdim.. eve gidip hemen deneyeceğim. beril klasik bulgur pilavını seviyor. domates ve salça bazen de kıymalı olanı yani. bir de sebze ekledik mi tamamdır:))

    YanıtlaSil
  9. Yemek yeme konusunda beni delirten oğluma neyi neyin içinde kakalasam anlamaz diye internette deli gibi tarif ardağım bir gün denk geldim bu yazınıza.sebzeli etli bulgur pilavı o dönem kurtarıcım oldu.O gündür bugündür yazılarınızı takip ediyorum.Ellerinize sağlık binlerce teşekkür:))

    YanıtlaSil
  10. Emrenin annesi
    cok cok mutlu ettiniz beni

    YanıtlaSil