10 Ağustos 2011 Çarşamba

PR Çalışması Dediğin Böyle Olur


Geçtiğimiz aylarda Hotpoint-Ariston'un iletişim ajansi"We are social" için çalışan Orkide Hanımdan bir mail aldım. Mailinde ailemi ve oğlumu anlatma tarzımı beğendiğini yazmış ve Hotpoint-Ariston'un fotoğraf yarışmasından sözetmişti. "Aile" temalı fotoğraf yarışmasının detayları şöyle:

Family Portraits yarışması Avrupada'ki ailelerin günlük hayatlarından, unutulmaz anların ölümsüzleştirildiği kareleri arıyor. Yarışmaya katılmak için:

10 Ekim 2011 tarihine kadar ailenizle birlikte çekilmiş bir veya birden fazla fotoğrafınızı http://family.hotpoınt.eu/ adresine yükleyeceksiniz
Yüklenen tüm fotoğraflar tüm Türkiye genelinde aynı adresteki siteye giriş yapan kullanıcılar tarafından oylanacak ve en çok oyu alan ilk 100 fotoğraf finale kalmış olacak
Finale kalan 100 fotoğraf, 5 fotoğraf blogcusu tarafından değerlendirilecek ve aralarından 10 fotoğraf seçilecek
Son olarak Steve McCurry bizler tarafından seçilen bu 10 fotoğrafı değerlendirip kazanan fotoğrafı belirleyecek.

Son derece uyduruk dijital makinemle bu yarışmaya katılamayacağımı söyledim ama Orkide Hanım ısrarla tekniğin değil fotoğraftaki öykünün önemli olduğunu vurgulayıp ev adresimi aldı. Bana daha detaylı bir basın kiti geleceğini anladım.

Geçen hafta evime İtalya'dan bir paket geldi. Tuna daha yeni uyanmıştı. Kapıyı birlikte açtık. Artık alışık olduğu kargoculara gülümseyip kapıyı kapattıktan sonra koliyi açtık. "Ne çıkacak acaba içinden" diye sordum. "Davsan" dedi.
En son uyku arkadaşı tavşanı Antalya'da unutup kargoyal geri aldığımızdan beri her buyuk kutudan tavşan çıkacak sanıyor zavallım :)
"Yok oğlum, anneanne yollamıştı onu zaten. Bu başka bir şeydir" demeye kalmadan şok oldum. Kutudan çok ama çok tatlı bir peluş tavşan çıktı. Tuna sevinçten çılgına döndü. Saniyesinde sarıldı, öptü tavşanı. "Yini(yeni)" diyerek seviyor şimdilerde. Eskisini emekli ettik böylece.

Ben "ne guzel tesadüf" diye düşünürken farkettim ki Orkide Hanım her blogcuya farklı hediyeler yollamış. Annenin ve çocuğun ilgi alanlarına göre hediyeler çeşitlenmiş. Bunca yılın blogcusuyum böyle özel bir tanıtım görmedim.




"Yini" tavşanıyla uyuyan Ton

New York seyahati bir yana sırf Steve McCury ile tanışmak ve o ünlü Afgan Kız fotoğrafı, yıllar sonra o kızı bulma oykusu vs hakkında konuşmak için bile yarışmaya katılabilirim. Güzel bir poz yakalamaya çalışıyorum.


McCurry'nin bize de hediye edilen bir çalışması




3 yorum:

  1. ne hoş bi çalışma..çok beğendim ben her blogcuya ayrı hediye düşünmelerini..tavşanda çok hoş oğlunuzda :)

    YanıtlaSil
  2. Hülya, bazı cümleleri senden çalacağım bloğumda yazacaklarım için, haberin olsun :))))
    diğer 4 bloggerdan biri de benmişim, sende okuyana kadar kalan 100 fotoğrafı değerlendirecekler arasında olduğumu anlamamıştım :P

    YanıtlaSil
  3. gull/in
    sağolun.
    sibel
    ben de başkasından copy paste ettim bir kısmını. ben o beş blogcudan biri değilim :) ben sadece yarışmacı ve duyurucuyum. her cumleyi alabilirsin

    YanıtlaSil