17 Kasım 2011 Perşembe

Pepee vs Caillou

Hani "çocuğum artık geç uyanıyor" dersin de ertesi sabah 6:30da dikilir ya ayağa, işte o hesap. Tuna o Caillou postunu yazdığımın ertesinde Caillou'ya basbaya gıcık olmaya başladı.  Çünkü artık yeni bir favorisi var: Pepee.


Youtube'da Caillou izlerken konuyla ilgili çıkan diğer videolar sayesinde keşfetti Pepee'yi. Sağda solda çantasını, bardağını falan gördükçe "anne baaaak, Pepeeeeeeeeee" diye sevinç çığlıkları atınca ve aylardır Pepee tutkusu sürdüğü için ben de bunun çok geçici bir tutku olmadığını farkedip bu minik oğlan çocuğunu dikkatle izlemeye başladım.
Başlarda, olur olmaz yerlerde gözümüze sokulan Türk bayrağının tepesinden inen bu zibidiyi gözüm hiç tutmadıydı. Bir de Pocoyo adında başka bir karakterden apartma dediler. Sağlam bir önyargıyla başladım izlemeye. Ama o kadar bizden, o kadar gerçekçi ve o kadar naif bir anlatımı var ki ben bile beğendim.
Hiç izlemeyenler için algılamayı kolaylaştırmak adına Caillou ile karşılaştırayım istedim

- Caillou ve ailesi hemen hemen tüm Avrupa ve ABD gibi daha resmi ilişki içinde. Fazla öpüşmez, sarılmazlar. Eğer ben kaçırmadıysam - Caillou'nun annesinin Rosie'yi öptüğü ya da sarıldıüı bir sahne yoktur. Daha disiplinli ve eğiticidir. Pepee'nin annesi ise Bebe'yi (Pepee'nin minik kardeşi) "hanimiş benim fındık kızım, dilli bebek seni, yakalayın şu kızı.." diye sever. Bu satırları okuyan sen gibi, ben gibi, hepimiz gibi.

- Caillou denen ecnebi kahvaltıda mısır gevreği ya da krep yer. Hamburger en sevdiği yemektir. Pepee kahvaltıda tahin-pekmez yemeyi sever.

- Caillou fazlasıyla mükemmeldir. Falsoları yok denecek kadar azdır. Pepee ise daha normal bir çocuktur. Kardeşini kıskanır, oyuncaklarını paylaşmak istemez,(sonra Şuşu'dan fırçayı yer, o ayrı), bazen yemek yemek istemez, biraz daha şaşkın bir çocuktur.

- Caillou'nun büyük ebeveynleri uzaktaydı diye anımsıyorum. Değilse de zaten anneanne/babaanne/dede-torun ilişkileri bizden farklı olduğu için zırt pırt görmeyiz onları. Pepee'ye ise annesiyla babası işe gittiği için nenesi ve dedesi bakmaktadır.

- Caillou muhtemelen pop ya da hip-hop dinler. Pepee ise halay çekmeyi, hanımey türküsünü ve trakya karşılaması oynamayı sever.

Gördüğünüz gibi oğlum artık sevmiyor diye Caillou'yu beş dakikada sattım. Ama Pepee'yi bu kadar sevmemin en büyük nedeni yukardaki maddeler değil. Tuvalet eğitimi ile ilgili bölümü. İzlemek isteyen buyursun:




Bezi bıraktığımızdan beri (neredeyse 5 aydır) kakayı beze yapmakta ısrarlıydı ve ben de hiç ısrarcı olmamıştım. Zira çok kolay manipule edilecek bir oğlum yok. Kafasında olayı realize edip kendisinin halletmesini bekledim. Bu arada Ege'nin annesi Gamze sayesinde harika bir tuvalet kitabı edindim: Güle güle kakalar. Başlarda hiç ilgisini çekmeyen o kitabı son haftalarda günde 455866 kere okutmaya başlamıştı. Youtube'dan da sürekli Pepee'nin yukardaki bölümünü izleyip duruyordu ki bir gün artık beze kaka yapmasına gerek olmadıgına ikna oldu.

Yıllardır söyler dururum, "biri tuvalet eğitimi konulu bir çizgi film yapsa ya" diye. Ayşe Şule Bilgiç ve eşi Kıraç yapmışlar işte. Hem de çok güzel olmuş. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Çizgi Fil Animasyon bölümünde hazırlanıyormuş. Ve sanıyorum oradaki öğrencilerin de bir kısmı çalışıyormuş yapımda.

Pepee'de gözüme bakan şeyler yok mu? Var elbet.
Bir kere Bebe'nin yaşına kafayı takmış durumdayım. Hem emekleyen hem bu kadar dilli bir bebek olur mu yahu? Cidden soruyorum olur mu? Kaç aylık bu bebe? Gerçekte Bebe'yi 2 yaşında bir çocuk seslendiriyormuş.

Türk yapımı olduğu ve "özümüzü korumalıyız" mesajı fazla gözümüze sokuluyor. "Özümüz" derken sadece halay ve halk oyunları türküleri mi geliyor akla? Kıraç gibi bir müzisyen çocuklar için daha güzel şarkılar yapabilir. Bölüm içinde konuyla ilgili şarkılar çok guzel mesela ama Pepee'den bağımsız şarkılar yapsa da biz de Twinkle'lardan Incy Wincylerden başka çocuk şarkısı duyabilsek.

Ya siz? Siz ya da çocuğunuz seviyor mu Pepee'yi? Peki Caillo mu döver yoksa Pepee mi?

25 yorum:

  1. pepeyi keşfedeli 2 ay olacak herhalde bizim de..
    biz caillou'yu sevemedik pek zaten ilk izlediğimizden beri.. müziğini çok severek dinledik youtubedan sürekli iki üç gündür de caillou müzik kutusu ve hemen arkasındaki jimnastik yaptıkları bölüm var onu izliyoruz.
    ben caillou'yu Duhan'dan beri sevmem izletmekte istemedim hiç..onların fazla mükemmel olması ben rahatsız ediyor. Duhan annee babam niye benimle tahtadan masa yapmıyo yada babam niye benimle çamaşır yıkamıyo dedikten sonra yasaklandı bizim evde:)
    pepeeyi seviyorum sadece sürekli halkoyunları olması rahatsız ediyor yapmacık abartı geliyor. onun dışında beni rahatsız eden bir şey görmedim.. Meyra evde bağıra bağıra "annemmmm danımmm annemmm güdel annemmm den benim bidanemm" diyor mesela hoşuma gidiyor bu şarkı:))

    YanıtlaSil
  2. Efendim bizim çocuk,ananede izliyor.sanıyordu ki,sadece ananesinin tvsi gösteriyor pepee yi.Bu arada pepe olacakmış adı,anadoluda kullanılan pepe anlamında ama marka ayrımı için e uzatılmış.Neyse,dün yine ve yine alt kata su akıtan banyomuz için usta geldi.Berk evde birileri olunca huzursuz oluyor ya da ediyor:) Pepee yi açtım,deli gibi sevindi,bizim teleyfon da gösteriyor diye.

    Kayuyu zaten sevmedi oğlum,tshirt sarı kırmızı diye herhalde:P

    efendim,tespitinizi ve önerilerinizi yine beğendim.Ben ise;bebeye gıcık oluyorum bu bir,ikincisi kaleme de gıcık oluyorum.Bir de halk oyunlarını niye zürafa öğretiyor? Bir de burunları yok bunların,Berk sordu bana burnu yok diye...

    YanıtlaSil
  3. özge
    ay onu ben yazacaktım unuttum. tuna da "annneeeem danım anneaaam" diye gözlerini kapatıp uzun hava formatında şarkı söylüyor bana.
    nil
    koptum berk'e:)burun olayını sormek lazım yapımcılara.

    YanıtlaSil
  4. Aklıma geldi bir tanesinde pepee yıkanmak istemiyor ve üstüne sinekler konuyor pepe kaçıyor sinekler kovalıyor..bunu meyraya anlatana kadar canım çıktı..:)) ve evet dudafa (zurafa) nasıl konuşuyo anneee diye kendini parçalayan bir meyra oluyor her çıktığında..
    burun konusuna koptum hiç dikkat etmemişim:)))

    YanıtlaSil
  5. Hülyacım çok güzel bir konuya değinmişsin, hatta ben Uygar'da sorun aramaya başlamıştım, herkes bu kadar Caillou hastasıyken benim oğlum neden nefret ediyor diye, Uygar Pepe hastası hatta aşık ona, çoğu kelimeyi de oradan öğrendi, hatta sayılara olan ilgisi de Pepe'den geliyor, Caillou ya yeni yeni sıcak bakmaya başladı ama Pepe hiç out olmadı onun için, bana da Pepe daha bizden gibi geliyor, eğitici özellikleri daha çok, bebeye ben de acayip takıyorum konuşmaları beni çok şaşırtıyor...

    YanıtlaSil
  6. En son izledigim bolumde bebe 2.yas gununu kutluyordu. Bu arada pepenin sadece burnu degil kulagi yok ve 4 parmakli bundaki amacta sorgulayan nesiller yetistirmekmis. Biliyormusunuz bilmiyorum ama pepe sabiha paktuna destekli.onun gorusleri dogrultusunda hazirlaniyormus

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,

    yanlış hatırlamıyorsan Bebe'yi
    Ayşe Şule Bilgiç ve Kıraç çiftinin çocukları seslendiriyormuş.
    Ne kadar doğru bilmiyorum.
    Bende Pepee'nin kafasının büyüklüğüne takmış durumdayım.
    Sanki çok büyük ve zar zor yürüyor çocukcağız.
    Kafası ağırlık yapıyor gibi.
    Aslı

    YanıtlaSil
  8. haa !!!bende ne zaman karşılaştırma yapacaksın diye bekliyordum Hülya son caillou yazından beri:))
    hangisi döver dersen bence Türk sınırları içinde pepee caillou yu döver hem de evire çevire:))

    YanıtlaSil
  9. Hülya merhaba,
    benim kız 5 yaşına girmek üzere, artık anne pepee bebek filmi diyor caillou'yu hala seviyor. Ama ben pepeyi genelde daha çok seviyorum doğrusu..Caillou'nun hiç işe gitmeyen anne ve babasına sinir oluyorum:)

    YanıtlaSil
  10. Ooo siz ne diyorsunuz bizimki bildiğin halay çekmeyi öğrendi bide keloğlancıyız biz uzunla huysuzun didişmelerine bi gülüyor bizimki sorma gitsin aslında bizden bişeyleri izlemesi bence çok iyi gerçi ara sıra nevri dönüp caillou'cu oluyor ama Pepee'yi de çok seviyor bizde çoğu zaman izliyoruz onunla birlikte..

    YanıtlaSil
  11. anacım, iki ekmek aldım, eve gidiyorum, biri küçük biri büyük, ekmekleri yiyince yorum yazıcam.
    sen o arada hülyanın yorumları çoğalıyor isimli şarkıyı söyle:))
    bizimki eski pepeeyi daha çok seviyomuş (nenesiz dedesiz olan).

    YanıtlaSil
  12. merhaba
    benim kizim da cok severek izliyor uzunca bir suredir pepe'yi,hatta artik tum replikleri ezbelemis durumda.guzel egitici,ama eksikler cok tabi.bi de surekli ayni bolumlerin oynamasi cok kotu...
    tuvalet olayi bir benim kiza fayda vermedi,sarkisini ezberlemis,hergun soyluyor ama hala beze yapiyor keratam:)
    bu arada pepe'nin prog. danismani sabiha paktuna keskin'mis...

    YanıtlaSil
  13. ahh pepe çocukların gözdesi

    YanıtlaSil
  14. sabiha paktuna'nın danışmanlığından haberdar değildim. pek hemfikir oldugum bir uzman değil SPK.
    bu arada bugun izlediğim bir bölümde pepee'nin tapu-kadastro memuru kılıklı babası "kahvaltıyı çok guzel yaptıgınız için sizi parka götüreceğiz" dedi çocuklara. nasıl yani?

    YanıtlaSil
  15. pepe yi yaklaşık 3 yıldır biliyorum arkadaşımın çocuğundan ama bizde izleyeli 2 3 ay falan olmuştur benim minik oğlum pepenin sesini nerde duysa koşa koşa geliyor...çok seviyoruz pepeyi tabi bizde bebeye takmış durumdayız özellikle ilk yürüdüğünde koptuk allahtan bizimki daha tam anlamıyor yoksa komplek yapardı...zavallı oğlum 15. ayında yürüdü bebe tek seferde kalktı düştü,kalktı düştü sonra telrar kalktı ve koştu... yazdığın posta başlı başına katılıyorum pepe bizden biri gibi aileside tabi ama dedesinin arada bir balonla gezmesine uyuz oluyorum desem yalan olmaz pikniğe bile balonla gidiyorlar şaka gibi....ayyy çok eğlenceli bir post olmuş zevkle okudum ve yorum yaptım teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Bende nenenin titrek sesine kılım ..:))Şimdi aklıma gelmemekle beraber Gültekle pek çok yeriyle dalga geceriz. Eloş sever ama

    Eloşsa Callioudan vazgecmemekle beraber , Pepeyide seviyor.

    YanıtlaSil
  17. İkisine de bayılıyor ama tercihi hala calliou bizimkinin. Neyse ki aynı saatlere rastlamıyor :)

    YanıtlaSil
  18. Benimki henüz 9,5 aylık olduğundan başlamadı izlemeye ama ben öz hazırlık olması açısından (şaka tabiki) ama merakımdan her ikisini de izledim. Açıkcası Pepe daha eğlenceli geldi bana. Bakalım bizimki ne yapacak? sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. bi de böyle bişey var
    http://video.milliyet.com.tr/video-izle/Ozdemir-i-gulme-krizine-soktu-q99JB4Jm7SVj.html

    YanıtlaSil
  20. Hülya Tuna bunlara yeni başladı dedin beni daha da endişelendin.. Duru çizgifilm olmadan yemek yemediği için biz bunlarla 12. ayımızdan bu yana haşır neşiriz. Caillou Duru'yu henüz pek sarmıyor ama Pepee'ye hayran.. Bebeeeeee, bebeeeee diye dolanıyor ortada ama ben şimdilerde değişiklik olsun diye nadiren açsam da kararsızım Pepee konusunda. Öncelikle doğru, İspanyol yapımı Pocoyo'dan devşirme, üstelik sadece Pocoyo Pepee'ye dönüşmemiş, Pocoyo'nun hayvan arkadaşları da karşılıklarını bulmuş Pepee'de. Tek yaratıcı fikir arkadaşı Şila. Tamamen kopya edip Türk adetlerine uyarlanmış bu çizgifilm herşeyden öte bende kopyacı zihniyetiyle sinir bozukluğu yaratıyor. Bir de geçen gün seyrettiğim "evcilik mi golcülük mü" bölüm beni allak bullak etti.. Yere bağdaş kurmuş, anneye buyuran baba, bu kaba saba tavır karşısında zevkten dört köşe hizmet eden anne tiplemeleri tüylerimi diken diken etti. Bu nedenle ben Duru'yu taa ilk başından beri Poccoyo'yu seyrettiriyorum. Tamam Türkçe değil ama böyle böyle İngilizeye kulağı alışır. Hem zaten hiç anlamıyor gibi gözükmüyor, bayılıyor Pocoyo'ya.

    YanıtlaSil
  21. 'Gerekirse yalancıktan da olsa anne babayı arayıp yemeğe domates koyayım mı diye sorması gerekiyor' diyen birinin danışanı olduğu çizgi filmi baştan sildim desem :)
    Konunun aşırma olduğunu bilmediğim halde ilk izlediğim zaman bile bir yapmacıklık sezmiştim. Tek sevdiğim dedenin örgü yeleği :)

    YanıtlaSil
  22. Eylem
    evet bazı bomba laflar var beni de şok eden. kadın erkek rollerinin altı fazlaca çiziliyor.
    sezme faslı
    ben de SPK nın doktorum'daki konuşmalarını izleyip irrite olmuştum çok kere. devşirme oldugunu ben de yeni öğrendiğimden sevmiştim pepee'yi. hala da çok sevimli buluyorum yukarda konuştuğumuz defolara rağmen

    YanıtlaSil
  23. seviyor pepe'yi.
    onunla trakya karşılamsı yapıyoruz:)

    YanıtlaSil
  24. Pepeye bayılıyoruz.. O kadar ki sabah gözünü Pepeee diye açıyor..
    Gözüme batan şeyler olsa da caillou dan iyidir diyorum ben...

    YanıtlaSil
  25. benim kızım da pepeye hasta

    bu arada bebeyi seslendiren kıraçın kızı ıraz mış

    YanıtlaSil