29 Aralık 2011 Perşembe

Kurabiye Yapmaya Doyamayan İnsan: Ben

Tuna kurabiye yemeyi seviyor. Ben de yeni tarifler denemeyi seviyorum.
Bu tarifimizin kaynağı becerikli arkadaşım Elif.

Niller'e gittiğimiz bir gün  Tuna'nın kek gibi yumuşak şeyleri değil çıtır kurabiyeleri sevdiğini ama margarinsiz bir tarif bulamadığımı söylemiştim. Elif hemen o gece bana tarifi yolladı. Ben de ertesi gün yaptım. 
Tabi ki çok değişiklik yaptım tarifte. Daha sağlıklı hale getirdim. Lezzetten de ödün vermedik alimallah :)

Malzemeler
125 gr. tereyağ (daha az koydum)
2 su brd. un (ele yapışmayan hamur olacak. Un az gibi gelirse ekleyebilirsin)
1 su brd. pudra şekeri (yarım su brd şeker ve yarım da pekmez koydum)
1 pk. kabartma tozu
1 yumurta

1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zencefil 
 Dövülmüş kuruyemiş (kuru incirle birlikte blendırdan bolca fındırk geçirdim, nefis oldu)

170 derece sıcak fırına koyun (fırın sıcak olmazsa hamur yayılıyor) hafif pembeleşince çıkarın. İyi bir saklama kabına koyarsanız uzun süre bayatlamıyor. Bu tariften iki borcam tepsisi kurabiye çıkıyor ve biz bir hafta boyunca yiyoruz.


Un denen şey ne yazık ki inanılmaz az besleyici. Ben Tuna için yaptığım tariflerde zenginleştirilmiş beyaz un, tam buğday unu ya da organik tam buğday unu kullanıyorum. Kuruyemiş miktarında elimin ayarı yok. Fotoğraftan da anlaşılacağı üzere neredeyse un kadar çok koyuyorum. 


Organik gıda demişken, Alsancak'ta yeni açılan Farm City'nin müdavimi olduk desem yeridir. Özellikle organik tavukları enfes. Telefonla sipariş veriyorsunuz, kapınıza kadar getiriyorlar. Normal sanayi tipi saman gib tavukların 2 katı fiyatı ama inanın çorbası ayrı güzel oluyor, pilavı ayrı. 

4 yorum:

  1. O gün bizde benim kekimi yemişti Tuna'm bi kere, sevmişti hem. Ne yapalım kurabiye yapamıyoruz.Bu postunda kekime sağlıksız demeni yemem kardeşim gelin bigaha yapayım alla alla, foto çekmeyen ne olsun. Yiyor kek bir kere Tuna ey ahali, üstelik gayet sağlıklı benim kekim, o ka:)

    YanıtlaSil
  2. aaa benim kurabiyeler meşhur
    olmuş :))

    YanıtlaSil
  3. ben de bir "kurabiye yapmaya doyamayan insan"ım:))gece onikide bile kalkıp yapıp rekor kırmışlığım vardır...bunu da deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  4. paylasimlariniz harika,cok faydali bilgiler veriyorsunuz hulya hanim tesekkurler

    YanıtlaSil