25 Ocak 2012 Çarşamba

Adı Batasıca Adeno Virüs

Naber, nasılsınız?
Biz tarumarız.
Son postu girdikten sonra annem geldi Antalya'dan. Hem Tuna'yı görmek hem de hastalandığım için bana destek olmaktı maksat. Derken ben iyileştim. Annem de İstanbul'a abimlere gitmeye karar vermişti ki H tv'de Sibel Arna'yla çalışan arkadaşım Nilgün aradı ve "slingini kap gel canlı yayına çıkıyorsun" dedi. Biz de annem-Tuna-ben şeklinde ilk uçakta inci gibi dizilip yedi tepeli kente doğru yollandık. Zaten birkaç firmayla da görüşme yapmam gerekiyordu. İyi oldu zamanlama.




                  uçakta uyuyakalıp inişi kaçırdığı için "bi daaa bincem" diye tutturmadan hemen öncesi
                                           


Tam da uçuştan 24 saat önce Tuna'da ateş ve burun akıntısı başladı. Hemen doktora götürdüm, tahlil, muayene yaptırdık. İnfluenza ve beta salgınından şüphelenildiğinden mukoza ve boğaz kültürü verdik, uçağa bindik. Tahlil sonuçlarına göre ne domuz gribi vardı ne de beta. Arada yükselen ateş ve hafif geniz akıntısı dışında ağır değildi durumu. Ateş çıktıkça calpol-ibufen dönüşümlü, odada surekli soguk buhar, bal-zencefil kürü şeklinde 1 haftada iyileşti Tuna. Neyse canlı yayın işini bitirip evli evine köylü köyüne dönmeye meyletmiştik ki hane halkını ve anneanneyi de hasta ettik. Benim de yeni geçen hastalığım nüksetti. Yayın videosunu yukleyince göreceksiniz ki canlı yayın konk konk öksürük seslerimle inledi.

Bu arada Tuna ilk kez kar gördü. Lapa lapa yağmasına ayrı hayran kaldı, sabah her yerin bembeyaz olmasına ayrı. Dışarı çıktığımızda el değmemiş kar topaklarını çizmeleriyle pata küte ezmesi, çizmenin altında gıcırdayarak sıkışan karlara kıkırdaması unutulmazdı. Bir de abimlerin kedisiyle scrable oynaması(!) unutulmaz sahneler arasında yerini aldı.

İzmir'e döner dönmez okula başladı Tuna.
3.günün sabahı hafif ateşli uyandı. Kahvaltıdan sonra yarım ölçü calpol verip okula yolladım. Döndüğünde yemek yedirip uyuttum.Ateşler içinde uyandı ve sonraki 5 gün boyunca ateşi 38,5-39,8 arasında gitti geldi. Murphy yasası gereği haftasonu hastalanmaktan mütevellit elimiz kolumuz bağlandı, ateş düşürücü vermekten başka birşey yapamadan oturduk. Tam bir kabustu. Çok uykum geldi diye inleyen çocuk uyuyor, 15 dk sonra ağlayarak ve inleyerek uyanıyor. Gece boyu da 15 dk uyku 1 saat yatakta dönüp durma, sürekli karın ağrısı gibi semptomlarla boğuştu durdu. 10 dakkada bir de kalkıp "burnumu çeekk" diye höykürmesi de cabası. Otri bebe aspiratör ağzımda emzik gibi oldu. Gece karanlığından o minicik burun deliklerine okyanus suyu sıkıp aspire etmek nasıl bir cambazlık gerektiriyor bir bilseniz.

Yine doktora gittik. İki muayene arası 15 günü aşmadığından sigorta provizyon vermedi. Kontrole gider gibi muayene olduk ama bundan dolayı asla mutlu değildik.
Yine aynı tahliller yapıldı. Beta sabıkamız oldugundan ve ateşi 40a dayandığından peşin peşin antibıdı başlattı. Boğaza bakınca da "betaya benziyor" dedi. Ama temel olarak doktor 3 şeyden şüphelendi. "Umarım beta ya da domuz gribidir de ilacını veririrz geçer" diye de ekledi.:

1- İnflueanza (Domuz gribi): Burundan mukoza alıp analiz yapılıyor. 15 dk'da çıkıyor sonuçlar. Negatif çıktı.
2- Beta: Bir tür bakteri. Boğazda beyaz beyaz lekeler ve ateş temel semptomları. İyi tedavi edilemezse ilerleyen yaşlarda eklem romatizmasına kadar varan kalıcı hasarlar bırakabiliyor. Boğaz kültürüyle anlaşılıyor. Kültür sonucu 24 saat sonra çıkıyor. Bizde bu da negatif çıktı ama artık antibiyotik başladığımız için 5 gune tamamlamak zorundayız.
3- Adeno virüs: Duyunca "o ne lan nerden çıktı?" dedim hepimiz gibi. Meğer kreş çağı çocuklarında
çok görülürmüş. Detaylı bilgi burda. Tüm semptomları bizde aynen görülüyor.

3 olasılık içinde en naleti adeno. Zira ilacı yok!!! Bakteri olsaydı antibiyotikle geçerdi ama bu bir virüs. Hani "antibiyotiğe rağmen ateş düşmedi" derler ya, işte o sınıftan bir hastalık.

Ateş çıktıkça müdahale edip  beklemekten başka yapacak birşey yok. Sıklıkla betayla karıştırıldığından doktor da peşinen antibiyotik verdiğinden ve ben de hıyar gibi panik yapıp ilaca başladıgım için kızdım kendime.
Bu arada dip not, benimki gibi gereksiz yere antibiyotiğe başladıysanız bile yarım bırakmayın. Neden? Çünkü tedavi tam tamamlanmadığından bir sonraki hastalık daha ağır geçiyor. Zira yarım bırakılan tedavi sonucu bakteri  daha da güçlenip bir dahaki sefere daha da güçlenip saldırıyor.

Bugün 5.günümüz. Default beden sıcaklığı 39lardan 38lere indi. 39u geçmeden zinhar ilaç vermiyorum. Artık 38lerde seyreden ateşe dua ediyorum. En geç cuma günü gibi iyileşip sütten başka gıdaların da olduğunun ayırdına varmasını umut ediyorum.

Bu arada bir de ekonomik çözüm keşfettim. Pazar günü evdeki aspiratör uçları bitti. Tuna'yı giydir, taksiye atla, nöbetçi eczane bul. O ne? Otri bebe yok. Eve dön kalan son 2 ucu her kullanımdan sonra yıka (süngerleri hafif kanırtınca çıkıyor), peteğin üstüne koy, 5 dakikada kurusun, tekrar tekrar kullan... İnsan çaresiz kalınca neler neler yapabiliyormuş. Bundan kelli bu 10 yedek uçla kışı atlatmazsam bana da Hülya demesinler.

Herkese sağlıklı günler diliyorum

İmza: Bitik ana


18 yorum:

  1. Hülyacım Tunaya çok geçmiş olsun. Öyle bir salgın var ki, bi iyileşiyorlar sonra tam toparlandı derken bi daha:( Tez zamanda Allah şifa versin size.. Annelik neler icat ettiriyor değil mi? Allah kolaylık versin canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun, yeniden. Adeno,nora, nova, mok püsür. hay ben bu virüslerin biiiiiip.

    Doktorlar bile affallıyor artık. Aynen 38'e şükür dedik.

    Kıyamam ben ona,iyileşsin çabuk.

    YanıtlaSil
  3. oyy oyy oyyyyy hülyacım yaa...
    kıyamam, çok geçmiş olsun.
    hasan beyden duydum ben de adeno virüsü. çok yaygın bir virüstür. benim kızlar da defalarca kaptılar. işin kötüsü beta gibi, tekrar tekrar gelebiliyor. bi kere yazın ateşlenmişti büyük kız, bu adeno zımbırtısı dedi hasan bey. okulun son haftası 1 hafta ne yaptımsa düşmedi ateşi. novalgin damla bile verdik. yok...resmen eridi çocuk 1 haftada, ilkokul 1'e gidiyordu. ilk karnesini almaya hasta yatağından kalkıp gittiydi.
    neyse en zor zaman geçmiş, ateş düşme eğilimine girmiş. ama çok yıpratıcıdır bilirim. geçince iştahı yerine gelecek biliyorsun. ama işte geçene kadar epeyce hırpalıyor.
    benim kızlar da domuz gribi oldu, geçen hafta ikisiyle birlikte yine doktordaydık. büyük kız tamiflu kullandı. ufaklık testi negatif çıktı ama daha aktif hale gelmemiş olabilir dedi doktor. ateş çok artmayınca ona tamiflu başlamadım. ama neredeyse 2 hafta oldu, burun akıntısı ve gece öksürüğü bitmedi bi türlü. bakalım beklemedeyim hala...
    çok öptüm sizi, tez zamanda şifa diliyorum.
    bu arada, adeno virüsün de, betanın da, influenzanın da topunun sülalesini....

    YanıtlaSil
  4. ayy çok geçmiş olsun Hülya Tuna oğlana. Ne kadar zor ya. Birsürü ilaç, ateş, iştahsızlık filan.
    Geçmiş gitmiş olsun bir daha da gelmesin.

    YanıtlaSil
  5. Çok çok geçmiş olsun.Biz de 1 ay içinde sadece bi 8-10 gün iyiydik. Aynen bi tedavi şekli de yok.Sadece ateşi kontrol altında tutmaya calışıyoruz. Bağışıklığı güçlendirmek lazım aslında. Umarım geçip gider tamamen

    YanıtlaSil
  6. çok çok geçmiş olsun, gerçekten şu sıralar sağlıklı çocuk bulmak çok zor, hemen hepsi hasta. en kısa zamanda atlatmanızı diliyorum.
    ayrıca canlı yayın için tebrik ediyorum :))

    YanıtlaSil
  7. sağolun
    baba da istnbul'daydı. bundan sebep hepten dağıldık ama toparlandık neyse ki. yarın okula bile gönderebileceğim sanki

    YanıtlaSil
  8. off çok geçmiş olsun yaa.
    bu arada ayazın alerjik astım yüzünden bütünnn kış günde 3-4 çekiyorum otribebeyle. 2,5 günde bir yeni uç aldığımı mı sanıyorsun:)) yıkar yıkar kullanırım ben onları hep:) kürdanla çıkarırım süngeleri içinden:) valla bizim genelde uçlar kaybolup bitiyor hep.
    otribebesiz bir hayat düşünemiyorum.

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun Hülyacım :(( Sanırım biz de bundan geçirmişiz farkında olmadan...

    YanıtlaSil
  10. geçmiş olsun yaw garip garip virüsler, isimler, kreşe başlayan çocuğun ve annesinin mahkus talihi mi bu :((

    YanıtlaSil
  11. çok geçmiş olsun,iyileşmiştir artık değil mi tuna...

    otri bebenin uçlarını yıkadıktan sonra bir de sirkeli sudan geçiriyorum ben bazen..dezenfekte amaçlı...

    YanıtlaSil
  12. pinus
    evet sağolun iyileşti. dun okula başladı hatta. sevgiler

    YanıtlaSil
  13. bu adeno'dan biz de olmuştuk. doğumdan 1 ay sonra hepimizin gözleri iltihaplanmıştı. 15 gün sürdü. sonradan öğrendik ki adeno virüsmüş çeşitleri varmış.
    karınız hayırlı olsun. tuniş tadını çıkarsın 40 yılda bir görür çocukcağız.

    YanıtlaSil
  14. Çok çok büyük gecmis olsun.
    Seni çok iyi anlıyorum.
    Tuna'yı, yorgun prensi öperim.

    YanıtlaSil
  15. bir damlacık yağmur, sermin
    sağolun.

    YanıtlaSil
  16. Çok çok geçmiş olsun. "Adı batasıca" bizim ailede çok kullanılan bir sözdür. Adı batasıca Adeno terketti değil mi? Tuna normale dönmüştür inşallah.

    YanıtlaSil
  17. Çok geçmiş olsun.Biz İstanbul'dayız.Bizim ana okulunda da 1 aydır ara ara tekrar eden ve bir türlü okulda dezenfektasyon yapılmasına rağmen geçmeyen Adeno salgını var. Tüm çocuklara geçmiiş olsun.

    YanıtlaSil