8 Ocak 2012 Pazar

Ev Yapımı Nutella

Nutella sevmeyen var mı?


Ben severim ama tutkunu değilim. Eve sadece 1 kere aldım. Onda da Tuna 3-4 aylıktı ve ben hem uykusuzdum hem de emzirmekten dolayı inanılmaz iştahlıydım. O en ufak kavanozu (350 gr'lıktı sanıyorum) 2 günde iç etmiştim. Eşim çoğu gıda mühensidiyle yarışacak kadar çok okur gıdalar hakkında. Bana o yediğim "şey"in kakaolu bir margarin olduğunu ve içinde eser miktarda fındık yeraldığını söylediğinde acayip hayal kırıklığına uğradım. O da zaten evdeki son Nutella macerası oldu. Cafelerde yediğim waflle ve misafir gittiğimiz evlerdeki kahvaltı sofraları dışında pek Nutella yemedim. (Nutella hk daha fazla bilgi için Ayça'nın şu yazısına bir göz gezdirin derim.) 

Derken bu tadı bağımlılık yapan zamazingonun evde de pekala yapılabileceğini öğrendim. Ayça sağolsun bir gün twitter'da ev yapımı Nutella tarifi verdi. Ben de başka sitelerde başka başka tarifler buldum. Malzemeleri en basit ve sağlıklı olanı denemeye karar verdim. Tarifi hem kendimce değiştirdim ve basitleştirdim; hem de daha sağlıklı hale getirdim.

Malzemeler:

2 su brd kavrulmamış fındık
1 çay brd süt
vanilya
2 çorba kaşığı kakao



Fındığı tavada kısık ateşte kavurun. Orijinal tarifte fırınlayın diyor ama tavada kavurmak daha kolay. Arada çevirerek fındıkların yağı dışına çıkana dek kavurun. Islak ıslak ve hafif yanık görünmeli fındıklar. (bkz en üst foto)
Ardından fındıkları sıcak sıcak blendıra atın ve yaklaşık 5 dk boyunca hızını kâh artırıp kâh azaltıp öğütün. Arada makineyi durdurup yukarı sıvananları aşağı itin ki karışım homojen olsun. Bir nokta geliyor bu katı karışım krema kıvamına geliyor. (bkz yukardaki foto) Hafif sıvılaşan bu karışıma pudra şekeri koyup karıştırmaya devam edin. Hazır pudra şekerinin de ne yazık ki sağlıksız gıdalardan olduğunu Devletşah söyledi. En güzeli onu da evde yapmak diyip blendırda 3-4 dk toz şekeri geçirdim ve pürüzsüz bir pudra şekerim oldu. Kremalaşmış fındığımı yarım ölçü pudra şekeri ve 2-3 kaşık balla tatlandırdım. Biraz vanilya ve kakao da ekledim. En son da biraz daha sıvılaştırmak için süt ekledim. Tarifteki süt miktarı bana fazla gedliğinden azar azar ekleyip kıvamını kontrol ettim. Ekmeğe sürülebilir kıvama geldiğini anlayınca süt eklemeyi bıraktım. Sanıyorum onu da yarım ölçü kadar koydum.


Ve sonuç. 


Tuna sıcacık ekmeğe sürdüğüm "çakma" Nutella'ya bayıldı. Yukardaki kavanoz dolusu 2 günde bitiyor. Tabi benim de katkılarımla :)

İçinde süt olduğu için çabucak bozulabilir. Az miktarda yapmanızı ve dolapta saklamanızı öneriyorum. Yemeden birkaç dakika önce çıkarırsanız "eppeğee" sürme kıvamına gelecektir. 

15 yorum:

  1. Bi nutella bağımlısı olarak tarifinizi hemen denemek istiyorum.becerip de sizin gibi yapabilirsem nutella artık benden para kazanamaz :))) çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Hülyacım Pratik Anne'nin tariflerini de ekliyorum izninle :
    http://pratikanne.com/2011/12/ev-yapimi-sade-ve-kakaolu-findik-kremasi.html
    http://pratikanne.com/2009/06/badem-kremasi-badem-ezmesi.html

    YanıtlaSil
  3. adsız
    afiyet olsun, paranız cebinizde kalsın
    ayça
    şimdi baktım o tariflere. badem sütlü olanı deneyeceğim. üstadımız pratik anne :)

    YanıtlaSil
  4. nutella bagımlısıyım ancak TR dekı nutella ınanılmaz kotu Almanyadakını kıyaslatyınca sınır bozucu durum ınanamazsınız farka :(( bunu deneyecegım fırsat bulursam sevgıler..bu arada blognuuzu takıbe aldım :))

    YanıtlaSil
  5. Acaba kullandiginiz seker ve bal miktarlarini da ogrenebilir miyim?
    Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  6. ragno
    yarım çay brd'dan daha az seker ve 1-2 kaşık bal

    YanıtlaSil
  7. doğala dönüşü destekliyorum, ben genelde işin kolayına kaçıyorum malesef, kısıtlı da olsa raf ürünlerinden giriyor evimize, bu tarifi çok sevdim ama denemek istiyorum, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. merhaba,
    Bu tarif şarküterilerde satılan fındık kırması denilen ürüne benziyor sanki.Çok severim ben onu.Eminim çok leziz olmuştur.Sağlıklı olduğu kesin zaten.
    Deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  9. Hülya kaç gündür nerdesin? Merak ettim. Umarım iyidir herşey. sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Selen
    İst.daydik 10 gun. Once tuna hastalandi sonra ben.
    sagol ilgin icin :)

    YanıtlaSil
  11. ya kesin tadi cok guzeldir de. cok kotu gorunuyo ehuehuehu

    YanıtlaSil
  12. fulden
    sut yapar dersem kaç kavanoz yersin :)

    YanıtlaSil
  13. şu an okudum tarifi, o kıvamdan uzak durduğu için aklıma içine eritilmiş kuvertür çikolata eklemek geldi, donabilir çikolata tabi ama fındığın yağı sayesinde kakaolu fındık kreması tipi tam yakalanabilir de :)

    YanıtlaSil
  14. şimdi gördüm ben bunu, çalışmayan bir bayan olup herşeyi evde yapmak istedim birden:) süper...

    YanıtlaSil
  15. Denemeyi istiyorum umaırm beceririm :)
    Eşim nutella alalım diye tutturuyor :)
    bebişim alışmasın diye almıyorum
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil