23 Mart 2012 Cuma

Blogger'lık Yan Gelip Yatma Yeri Değildir!

"E o zaman neden yazmıyorsun?" demeyin, valla yan gelip yatmıyordum. 
İstedim ki görüşmeyeli neler neler ettiğimi bu postla madde madde yazayım. (Madde bağımlısıyım evet) 


- Tuna'yı tamamen kendi isteğiyle tam gün okula başlattık. Yarım gün çok kısa kalıyor, eve kudurmuş vaziyette geliyor, gündüz zinhar uyumadığından akşam 18 gibi aç ve yorgun şekilde arızaya başlıyor ve 19:30-20:00 gibi bir saatte, çoğu kez babasını göremeden ve ağlayarak uykuya dalıyordu. Sonra bir gün aramızda şu diyalog geçti:

- Oğlum sen öğlen yemekten sonra eve geliyorsun ya, arkadaşların okulda kalıyor mu?
- Edeeet
- Okulda kalan arkadaşların n'apıyor?
- Uyuyooo
- Sen de okulda kalıp uyumak ister misin?
- (Gözleri parlayarak) Edeeeeeetttt!!!

Eh "edet"se biz de öyle yaparız dostum. 3 haftadır tam gün (9:15 -17:15)  okulda kalıyor artık. Haftasonları bile okula gitmek isteyecek kadar seviyor arkadaşlarını ve öğretmenlerini. Bu haliyle bir sonraki level'a geçti. Evvelden "X iştiyoooaam" şeklindeki nidalarını "annediiim X alabilir miyim?" ya da "X le oynayabilir miyim?" gibi cumleler aldı. Benim 3,5 yılda öğretemediğimi okulda şıppadanak öğrenmesinden mütevellit hasetimden çatlasam da haticeyi bırakıp neticeye bakalım diyoruz ve bu bahsi kapatıyoruz. 

Bunun yanısıra evvelden olmayan kızınca tükürme, arkadaşlarını gammazlama, diklenme, bağırıp çağırma gibi bonuslar da geldi. Bazen şaşkınlıkla izliyoruz. Okulda hayatta kalmak için hayli mücadele veriyor demek çocuklar. Tuna eskiden, elinden oyuncağı alınınca yere kapanır zırlardı. Şimdi diklenmeye ve itip kakmaya başlamış. Yaptığının yanlış olduğunu söylemekle birlikte ortama uyum sağlamasından da gizliden gizliye memnunum açıkçası. 


- İçinde gerçek hayvan resimleri olan her türlü kitaba, dergiye, olaya hayranlık duyuyo bu aralar. Biz de geçen haftalarda 578383985. kez Çiğli Doğal Yaşam Parkı'na gittik. Elinde çıkartmalı hayvan kitabıyla her gördüğ hayvanı kitapta bulup eşleştirerek harika bir gün geçirdi. Daha önceki gezilerde bu kadar katılımcı ve etkin değildi. Şimdi en gudik hayvanları bile tanıyıp kitapta buluyor. Halka kuyruklu lemur gibi misal. Evet parkta halka kuyruklu lemurlar da var :)


Bu hayvanat bahçesi olayından hiç hazetmiyorum esasen. İlk gittiğimizde (sene 2009) hayvanlar için çok üzülmüştüm. Evet çok geniş bir metrekarede iyi bakılıyorlar ama ne aslanın ormanlar krallığı kalmış ne zebranin atikliği. Yırtıcı hayvanları camlı bölmelerin arkasına atmışlar, birer eş de koymuşlar. Ama hepsi pek bir melûl göründü gözüme. Sonraki ziyaretlerde baktım ki artık o kadar da çok üzülmüyorum, alışmışım bu duyguya. Hatta oğlum orda tropikal hayvanların gerçeğiyle tanışıyor diye içten içe seviniyorum

"Demek ki" dedim son gidişimizde "insan böyle böyle kanıksıyor vicdansızlığı" 
Alışıyorsun başkalarının acısına.
Umursamıyorsun. 
Hani haberlerde gördüğümüz katiller, töre canileri, hırsızlar, rüşvetçiler... Hepsi bir günde kötü olmadı ya. Demek böyle böyle köreliyor insanoğlu ve insankızının vicdaı.

Hayvan cezaevi gibi bir parka gidip gayet de keyifle ayrılabiliyor insan. Üstelik son seferde hava çok soguktu ve hayvanların bir kısmı üşüyüp içeri girmek istediğinden yuvalarını kapısını tırmalıyordu. Ama şov devam etmeliydi ve daha hayvanların mesaisi bitmemişti.



Tuna'nın durumu böyleyken böyle. Beni soracak olursanız direkt işle ilgili gelişmeleri anlatırım elbet.


- Tükkan'da artık kredi kartı, hatta taksit ve dahi vade farksız 3 taksit olanağı var. Sanal pos alana kadar göbeğim çatladı. Bankanın Alsancak şubesine gidip bizzat başımı vurdum ve fakat yaklaşık 15 gun ses seda çıkmadı.

Ya da bankacı o arada arayıp "ee sizin müşteriler eve mi geliyor?" gibi abuk sorular sordu. "E-ticaret yapıyorum hanfendi, ne eviii!!" Zaten bir yıldır e-ticaret yaptığımı bankacının idrak etmesi hayli uzun sürdü.

Sonra hiç tanımadığım bir "iş meleği" twitter'dan serzenişimi duyup bankanın merkezinden tanıdıklarını devreye sokup süreci hızlandırdı. İzmir'in genel ağır aksak ritmi yıllardır zaten beni delirtirdi, bu banka işi hepten çıldırttı. İzmir bir kuralsızlar, acemiler ve ehl-i keyifler cenneti. (İzmir'de uyulan tek bir kural var. Okumak için buyrun)



- Pek de anlamadığım bir işe girdim: Kız çocuklar için özel gün elbisesi, şapkalar ve unisex maymun işi şirinlikler




Biraz Hayat'ın "la durduğun kabahat, şunların güzelliğine baksana" iteklemesiyle biraz da artık sadece sling satıcısı olmak istemediğimden yeni bir alan yaratmaya çalışıyorum. İlk grubu her bedenden  4-5 adet olacak şekilde sipariş ettim.Sanırım elbiselerin fiyatları 59 TL, şapkalar da 29 TL gibi olacak. En geç nisan sonu ciciler elimde. Kesin alım yaptıkça FB sayfasındaki albumleri güncelliyorum. Eğer ürünler stoklara girdiğinde haberdar olmak istiyorsanız sitede sol alttaki haber listesine üye olun derim ben. Sona kalıp dona kalmayın.




Epiciğinizi üperim



6 yorum:

  1. bu elbiseler bir harika.

    bizim iyi ki hayvanat bahçemiz yok diyorum bazen :)

    YanıtlaSil
  2. gecenlerde biz de benzer bir sey konusuyorduk Hulya insan herseyi kaniksiyor ne fena aynen dedigin gibi :(

    gecen gun izmire geldigimde bankaya gittim ben de. Yillardir benden alip sonra telefonum ustune iptal ettikleri yillimk aidat icin konusmaya. Bir bankanin icinde dorduncu masaya yonlendirilince ben kendime gidecek yeni bir masa buldum. Bankanin karsisindaki pastanenin acik havadaki masasi. Bu nedir anlamadim bu kadar mi hantal olur tum isleyis. Neyse ki halletmissin. Halbu ki uysalar kurallara :)

    Sevgiler buralardan

    YanıtlaSil
  3. nilhan
    kız annesi olmadıgımdan pek elbise zevkim yok. kzkım olsa ne giydirirdim diye dusunup seçiyorum. bu yuzden sizin gorusleriniz çok onemli. begenmene sevindim
    gulcin
    muhtemelen aynı bankadan sozediyoruz. bonjour'un ve reyhan'ın karşı koşesi :) aşır hantal izmir. ben normalde de hızlı, koşar adım yururum. kaldırımda "bi musaade eder misiniz geçeyim" diye şarlayan teyze var ya işte o benim. nasıl ağır insanlar, içim bayılıyor

    YanıtlaSil
  4. seni istanbul paklar bacım, acele taşının derim:))
    şaka bir yana hayvanat bahçesi gerçekten hapishane ve olaylara tepkisizliğimiz hakkındaki tespitine katılıyorum

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle ayni banka hulya :)

    YanıtlaSil
  6. Sen daha sık yaz bence,arayı açınca özlüyoruz.Elbiseleri ilk Facebook sayfasından görmüştüm. Kızım yok ama elbiselere bayıldım,bayıldım.Olur da Tuna'ya kız kardeş gelirse adresimiz belli :)

    YanıtlaSil