16 Nisan 2012 Pazartesi

4+4+4= -1


Daha zamanı var nasılsa deyip rafa kaldırdıgımız MEB'e bağlı eğitim zamanı beklenenden 1 sene once kapımıza dayandı. 2008 temmuz doğumlu olan oğlum bu hesaba gore 2014 yılı Temmuz ayında 6.doğumgununden 3 ay sonra, yani Eylul 2014te ilkokula başlayacak.
Akça pakça iktidarımız 28 şubatla, ozel yetkili mahkemeler sayesinde hesaplaşırken, 28 şubat yuzunden zebil olan(!) nesli de kurtarmaya çalışıyor. Zira yeni eğitim reformuyla sadece ilkokula başlama yaşı düşürülmüyor, aynı zamanda 4.sınıftan itibaren seçmeli Kur'an ve peygamberin hayatı gibi dersler de mufredata giriyor.

Blogcu Anne'nin bugunku yazısına gore okula başlama yaşı henuz netleşmemiş. Uygulamaya yönelik tonla soru işareti hala giderilebilmiş değil. Muhtemelen bu sene hemen uygulanamayacak, belki içerik ve mufredat revize edilecek.
Ama insan düşünmeden edemiyor: Bu adamlar neyin peşinde? Bunlar benim tespitlerim ve komplo teorilerim


- Muhafazakar/dindar kesim için çocukların erkenden dinle tanışması elzem. Zira ağaç hakkaten yaşken eğiliyor. Belli bir yaştan sonra, sorgulayan çocugu ikna edemiyorsunuz. 5 yaş bu yuzden Akça pakça iktidarımız için çok muhim. Kaldı ki 28 şubat sonrası dinden soğuyan, internet gibi sakıncalı sularda dans eden, lise onunda eteğini kıçına kadar açan, elinde sigara, tinerci bir gençlik yetişmiş durumda. Allahtan korkuları olmayan bu ecnebi ozentisi zibidi nesil yitik. Ama bugunun bebeleri, yarının çocukları erkenden okula yollanıp 4.5. sınıfta seçmeli (!) Kur'an dersi sayesinde erkenden eğitilecekler. Daha 5 yaşında okula başlayan bebeler de bu abi/ablalarına ozenip erkenden dinle tanışacaklar.

- "Eeee ben yollamıyorum erkenden, kime ne zararı olur?" diyorsanız sizi en kibarından bencillikle ve körlükle suçlarım haberiniz olsun. Mesele senin çocuğunun kaş yaşında okula başlayacağı, motor şanzuman gelişiminin buna yeterli olup olmayacağı değil. Mesele Akça Pakça iktidarımızın her zamanki gibi yine varoşlara oynamasıdır. Bugun bu ulkede okul oncesi eğitimin bir aileye aylık maliyeti asgari 500 TL. Bu parayı gozu kapalı veremeyecek milyonlarca aile var. 60 ay sınırı bu aileler için can simididir. Evden normalden bir sene once okula yollanan çocuktur, bir kafa daha az ses çıkmasıdır. Doğum kontrolu bilinmediğinden doğan bir çocugun daha tum gun evde olmamasıdır.
Madalyonun oteki yuzunde ise hiçbir okul oncesi destek almayan bebelerin, 9-10 yaşında Kur'an dersine girip çıkanlara ozenmesi ve kelimenin gerçek anlamıyla ağacın yaşken eğilmesi vardır.

- " Bakınız, yeni sistemle 4.sınıfta meslek seçebiliyor, ne şukela" onermesine diyecek lafım zaten yok. 13 yaşındayken onlarca pisliğin tecavuzune ugrayıp "kendi rızasıyla oldu" diyen devletten çocukları korumasını beklemek zaten anlamsız.

Ulkemiz korkutucu bir hızla muhafazakarlaşıyor. Biz İzmir halkını fazla etkilemiyor bunlar ama ilerisi için çok endişeliyim.
35 aydını diri diri yakmanın mübah, "öldükten sonra yakılmak istiyorum" demenin zinhar günah olduğu bir ulke olduk.
Benim oy vermediğim bir partinin benim emek vererek büyüttüğüm evladımı erkenden din bilgileriyle donatmasını istemiyorum. 5 yaşında okula yollamayacağım. Cezası neyse odeyip 6da da yollamayacağım. Ya yollamak zorunda olanlar? Yani yaşken eğilecek ağaçlar?

Onların da yarın yakılmak isteyen bir merhumun arkasından lanet okumayacağını, elinde meşale benim evimi yakmak istemeyeceğinin garantisi var mı?

24 yorum:

  1. Hatta bir sene bile iyimser bile söyledin sen, 2013 Eylül'de 63 aylık olmuyorlar mı?

    YanıtlaSil
  2. evet ama 60 ay alt, 72 ay ust sınır. bu hesaba gore tuna 75 aylıkken okula başlayacak. 6.d.gununden 3 ay sonra yani

    YanıtlaSil
  3. Evde öğretelim yahu..Erkin Koray modeli..gelip alırlar mı cocuklarımızı elimizden.

    PS-temiz çamaşır sözümü unutmuş değilim.

    YanıtlaSil
  4. tanya
    hahahaha evet içeri girersem getir bana temiz çamaşır. evde de anlamsız. keşke adam gibi eğitim sistemimiz olsa.seçmeli uzay bilimleri, seçmeli mutfak kulturu dersleri falan olsa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı şeyler insiyatif dışı olur .mesala nefes alman hadi kızsan ben nefes almak istemiyorum deriden nefes alacam agzım burnum kapalı de.yermi yemez...sen şimdi diyosun özgürlük var olsun beğendiğim her erkek beni sevsin diyosun da seni begenen her erkege kendini sevdiriyonmu...daha da çogaltabilirim ama sen anlamazsın...senin çocuguna ne ögretiyolar adalet dürüstlük özgüven kimsenin degil sadece yaradana kul olmayı kötümü...ama sen ve senin gibiler elit siniz. kula kulluk paraya kulluk güçe kulluk...ve unutma din nasihattır..aldıgın her nefes seni ölüme götürür abedi bi hayat;hem kendini hem de çocuklarını ziyan etme...meseleye siyasi değil ebedi bak...kurtuluş islamdadır...ölüm gelmeden azıgını hazırla...kendi nefsime de aynısını söylüyorum...vesselam..

      Sil
  5. yani aslında geç göndermiş olacağız

    Yaz da Temmuz 2008 doğumlu

    YanıtlaSil
  6. biliyorum. yazla tuna arasında 2-3 gun var. evet geç gondermiş olacağız. bu durum da başka sorunlara yol açacak offf

    YanıtlaSil
  7. Nacizane ufak bir yorumum olacak yaziya. Yeni yetisen zibidi gencligi, dinden sogumayla bagdastirmissin ya. Bence bunun din, dindar, dinci olmakla kesinlikle lakasi yok. Malesef ebeveynler "ahlakli", "karakter sahibi" ve "degerlerine saygili" bireyler yetistirmeyi beceremiyorlar ondan oluyor. Egitim sistemi bunun cok onemli bir unsuru. Cocugu dusunen degil coktan secmeliden cevap secen bir birey haline getirirsen, en kolay tercihi secer, zibidi olur cikar. Sen benen daha iyi biliyor ve bircok yazinda ifade ediyorsun ki iyi ve duzgun bir birey olmanin din ile alakasi durumdan duruma degisir. Dogru orantili olsa en muhafazakar ulkeler veya toplumlar cennet olur, en liberaller cehennem. Halbuki tam tersi. Din ve "ahlak" mefhumunu keske birlestirebilsek ama birbirlerinden gittikce uzaklasiyorlar.
    Esas sorun, cocuklarina paylasma, yardimlasma, merhamet, insaniyet, anlayis, tevazu gibi degerleri vermeyen ailelerin yetistirdigi bir nesille, benim yetistirdigim 9evet cok mutevaziyim :) cocugun hayatin bir noktasinda bir araya karisacak olmasi. Icler acisi.

    YanıtlaSil
  8. pratik annem
    o benim fikrim değil, dindar kesiminin fiki de zikri de bence bu yonde. 28 subattan sonra imam hatiplere girişlerin azalması, ilahiyat fak. mezunlarının da zor iş bulması vs vs ile başlayan sureci kastediyorum. din yerine ahlak bilgisi dersleri seçmeli değil hatta zorunlu olsun. oruç tutarak açın halini anlamaya çalışmak yerine empati geliştirme dersleri verilsin psikologlarca mesela. o zaman gerçekten temiz ahlaklı olabiliriz. dua ezberleyerek değil

    YanıtlaSil
  9. ben bir de sizin benim gibi insanlarin, secmeli Kuran dersi olsun ne olacak demelerine inanamiyorum. yanlis bilgiler ogrenilecegine okulda ogrenilsin demiyorlar mi anlayamiyorum. devlet eliyle ne din ne Kuran ne İncil dersi olur milli egitimde eger burasi laik bir devletse gercekten.. bu dersler camide olur, kilisede olur.. Kuran kursu dha dogru mantiktir ma sen bunu devlet olarak denetlersin adm gibi.. okulda olur mu.. yazdikca yazasim geliyor..

    YanıtlaSil
  10. hülyacım bunları bilmek ve görmek geleceğe dair inancımı umutlarımı azaltıyor. hiç istemiyorum bu eğitim sistemi içerisinde çocuk yetiştirmeyi, keşke bir alternatifim olsaydı...

    YanıtlaSil
  11. "Esas sorun, cocuklarina paylasma, yardimlasma, merhamet, insaniyet, anlayis, tevazu gibi degerleri vermeyen ailelerin yetistirdigi bir nesille, benim yetistirdigim evet cok mutevaziyim :) cocugun hayatin bir noktasinda bir araya karisacak olmasi. Icler acisi." Bu yoruma sonuna kadar katılıyorum aynen yetiştirdiğim evlatlarım bu duygularlar hareket ettiğinden okul ortamına karıştığında maalesef içler acısı durumlar sergilenmekte!! Çoğu benim oğluma zarar gelmiyorsa gerisi önemli değil modunda.

    YanıtlaSil
  12. Tüm dindar kesimin zikri de fikri de o yazdıkların gibi değil, farkındasın değil mi Hülya? Eğer tamamıyla genelliyor isen o zaman sen de hiç ama hiç empati yapmıyorsun demek oluyor. Bu eğitim sistemi ve yasalaşma biçimi benim de uykularımı kaçırıyor, hatta beni deli ediyor ama senin oruçla ilgili yorumun biraz fazla ötekileştirici değil mi? Kİmsenin kimseyi ezemediği özgürlükçü bir sistem için emek vermeliyiz. Ne senin ne benim çocuklarımızın tek bir tip eğitim alması isteme hakkımız yok. Seçmeli uzay bilimi de olsun ama peygamberimizin hayatı da olsun, hayır olmasın demek empati değil. L

    YanıtlaSil
  13. Buse
    Genelgeçer ibadet ve aç olanın halinden anlama çabası oruçla vuku buluyor. Ama pek işe yaramıyor olacak ki dunya da ulkemiz de pek iyi bir durumda değil. Hacı amcalar goruyorum hiç yoktan kopeğe hoşt diyen, çöp konteynereından karton toplayanları itip kakan, tersleyen. Otekileştirmek değil ama başka turlu bir ahlak sisteminin daha minikken çocuklara ogretilebileceğini dusunuyorum. Burda amacım ezmek değil, alternatif sunmaktı.Yanlış anlatmışım, kusura bakma. Seçmeli uzak bilimi DE (ya da başka ders)olmadıgı surece bu yapılanlardan "demokrasi adına atılan adımlar" diye sozedemeyiz. Bu açıkça yeni ve dindar bir nesil yaratma çabasıdır. Başka da bir şey değildir.

    YanıtlaSil
  14. anne kaleminden
    sağol yorumun için. sana katılıyorum
    cocukgezileri
    çok matah annelik yaptıgımdan değil. ama en basitinden "hayvanlara zarar vermiyoruz gunah" yerine "hayvanlara zarar vermiyoruz, canları acır ve cok uzulurler" demek bile çocugun empatisini geliştiren bir cumledir. bunu veremedikten sonra gunahı, sevabı ogretmenin faydası yok. bunu vurgulamaktı amacım. yoksa normal anneyim, çocugum da normal

    YanıtlaSil
  15. Hulya ben senin dediğini anlayır bir noktataya kadar da katılıyorum. SAdece oruç tutmakla, hacca gitmekle, namaz kılmakla insan kemale ermiyor. Ahlak tastamam olmuyor, nice kötü örnekler var hepimiz görüyoruz. Ama onların ahlakının nahoş olması, çirkin örnekler sunmalarının nedeni İslam değil, kendi çiğlikleri.

    Alternatif sunmaya gelince ben diyorum ki herkesin alternatifi kendine. Hepimize isteğimiz gibi eğitim alma hakkı verilsin, yaşama hakkı verilsin. Ben senin fikirlerine saygı duyuyorum, yavrunu kendi istediğin biçimde eğitme istediğine de gönülden katılıyorum ama çocuğuna küçük yaşta Allah'ı öğretmek isteyenlerin hepsi senin o hacı amcalar gibi olmadığını söylüyorum. Chp'ye de Ak Partiye de inat bizim gerçekten özgürlükçü bir sistem için çaba harcamamız gerektiğini iddia ediyorum. Getirilen sistemi zaten asla savunma çabası içinde değilim. Sana da özgürlük bana da diyorum artık tek sana değil.

    YanıtlaSil
  16. çok güzel yazmışsın inan okurken çıldırıyor insan.geçecek bu günler geçecek inanıyorum umut ediyorum.

    YanıtlaSil
  17. benimde 2008li bir kızım var.gönderin göndemeyin benim takıldığım neden din olgusuna saldırmak.neden hor görmek!seçmeli derslere göndermezsiniz olur biter size kalmış.üzüldüm doğrusu okuldan girip ötekileştirip dini uyarılarınıza...

    YanıtlaSil
  18. kızımı 5 yaşında okula yollasam bir de başını örtsem ileride kızıma ne gibi bir artısı olur ???ha bir de bildiğim arapçayı öğretsem sınıf atlatırlar mı?

    biz koyun oldukça bizi güden çok olur.

    YanıtlaSil
  19. Bir de aynı sınıfta olacak olan 72 ay ve üzeri olan çocuklar ve 60 aylık çocukları dğüşünün. o sınıf ortamını, öğretmeni düşünün.

    YanıtlaSil
  20. Ben bütün bunlar sebebiyle kara kara düşünüp, etrafıma baktıkça sinirden ve karamsarlıktan kurdukça kuruyorum ha kuruyorum. İnan çocuklar büyüdüğünde şimdilerde başlayan bu eğitim-sizlik furyasının geleceği yeri kestiremiyorum bile.

    Bunca yurtsever insanın alıp başını gitmeyi düşünmesi ne acı...

    YanıtlaSil
  21. Olay bence dinle alakalı değil. Dini vurguları, dindar kesimin onayını alabilmek için yapıyorlar.
    Olay tamamen "sermayeye işçi yetiştirmek" ile alakalı. Sanayide işçi kalmamış, çünkü herkes okuyup, beyaz yakalı olarak yani beyniyle para kazanmak istiyormuş.

    Sanayide çalışanların çalışma koşullarını ve ücretlerini iyileştirip, okuyan kesimi sanayiiye çekmek zor tabii. Kim uğraşacak onunla?

    Sermaye bastırdı, yabancı ülkelere yetişmiş işçi yetiştirme sözü verildiğini biliyor muydunuz?

    9 yaşında çocuklar neyi seçecekler: Normal lise, imam hatip, meslek lisesi.

    Sizce hangi lise daha çok tercih edilecek ülke genelinde?

    Olay tamamen işçi bir nesil yetiştirmek üzerine kurulu. Yoksa 1 tane Peygamberimizin Hayatı derdi konuldu diye kimse dindar olmaz, hatta antipati duyup atesit olan daha çok olur.

    Ayrıca dersin adı bile itici: "Biz kimiz? Bizim Peygamberimiz kim?"

    Demek ki birileri "Biz" derken, sadece müslümanalrı kastediyor. Al sana ötekileştirmenin tillahı!

    YanıtlaSil
  22. çokbilmiş
    hiç boyle dusunmemiştim. ufkumu açtın. sağol yorumunu için

    YanıtlaSil