26 Nisan 2012 Perşembe

Aç Karnına Okumayın


Sanırım çoğu çocuk gibi Tuna da akvaryumlara, deniz canlılarını anlatan kitaplara, resimlere, marketlerin balık reyonuna bayılıyor. Kitapçıda kendi kitaplarını seçen, benim hediye olarak aldıklarımı okutmayı kesinlikle reddeden Tuniko, geçen hafta yine bizzat kendi kitabını seçip kasada aldı soluğu. Bazen cebinde kalan 1 TL'yi uzatıyor kendi için bir şey alırken. Ki ben buna ba-yı-lı-yo-rum. O an yutabilirim oğlumu. Neyse kitabımızın adı: Minik Balık-Okyanus Macerası


İş Bankası Kültür Yayınları'ndan çıkan kitabın çizimleri özellikle çok guzel. Öyküsü de öyle. Yalancı çoban misali her gün okula geç kaldıgı için yalanlar soyleyen, ve çılgınca hayalgücü yüzünden okyanusta kaybolan minik bir balığı anlatıyor.


 Kitabı eve getirir getirmez daha ben karnımı doyuramadan okumaya başladık. Amanın o da ne? Kitaptaki kahramanlar çok, nasıl desem,  iştah açıcı. 


"Yolda dev bir murekkepbalığı beni yakaladı" cümlesini okurken kalamar dolması; "fener balığıyla gümüşbalığı" sözcüklerini okurken fener kavurma(beyim şahane yapar bunu); hamsi sürüsünde hamsi tava; çupra ve lüfer dedikçe de neler neler geçti aklımdan.


Kitap hakikaten çok başarılı ama aç karnına okursanız benim gibi halüsinasyon gormeniz olası.
Edit: Evet yemeyi seven insanım. Ne zamandır istediğim ama şendiğim bir şey yaptım: Yemek blogu açtım. Buyrun.


12 yorum:

  1. Çok güldüm okurken bana da olur bazen :) Cebindeki parayı uzatması gerçekten çok güzelmiş, bizimki de her seferinde anne paran var mı? alabilir miyiz diye sorar bende eriyip biterim. Bu arada fener kavurması yapan marifetli eş'i de tebrik etmek lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de gülmekten öldüm valla yazdıklarınızı okurken. Kendimi düşündüm ve aynen sizin gibi hissedeceğime kanaat getirdim :) Bizim ev için geçenlerde eşim şu tespiti yapmıştı."Amerikan filmlerinde bir silah göründü mü mutlaka patlar, bizim evde de bir yemeğin adı geçti mi mutlaka hemen yapılır." Buradan anlayabilirsiniz yemeği ne çok sevdiğimi, ama fena mı yani?

    YanıtlaSil
  3. Yemeğimi yedim geldim okuyabilirim.
    Kitap benim bile ilgimi çektiyse kızımınkini kesin çeker.

    YanıtlaSil
  4. Hülyacım,

    İş bankası yayınlarına bende hastayım:) Sıklıkla da alıyorum. Bak okurken aklıma geldi haftasonu gidip alına.

    PS-Aklıma yemek değil gidip almak geldi aferin bana:)))

    YanıtlaSil
  5. nefis bir kitap:) julia donaldson dedin mi mutlaka alacaksın:) çizimlere de ayrıca hastayım, tunikim kitaptan anlıyor anası da yemekten:P

    YanıtlaSil
  6. Bizde de var bu ama eloşun favorisi değil

    YanıtlaSil
  7. Bizde de var. Ela seviyor, "minik balık okuyalım anne" diye alıp geliyor hevesle. (Hayat'ın yorumun üstüne komik oldu, aynı yorum gibi:)

    Ama doğrusu hiç aklıma yemek getirmedi şimdiye kadar. Akşam bi de o gözle bakayım bakalım kitaba:) Alemsin Hülya...

    YanıtlaSil
  8. epeydir cesaret edemiyodum açmaya ama neyse kahvaltımı yaptım geldim :)))) kitaba bayıldım ve yeni sitene hemen göz atıyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Evrim
    Gozunde pek buyutme. Sadece deniz mahsulu pişiriyor. Çoraplarını falan salona çıkaran normal turk erkeği işte :)
    Lor ve otesi
    aaaa selam. ama yazmıyorsun ne zamandır.
    Nihan
    evet evet. balık malık seviyorsa kesin sever kitabı
    tanya
    eferim sana. işte gerçek nirvana mertebesine ulaşmışsın :P
    yeliz
    ustad :) başka kitaplarına da bakayım bu amcamın o zaman
    hayat
    yarın ortada bırak ben okuyayım eloşa belki sever :)
    ayşen
    ben heryerde yemek gorebilecek bi insanım
    anne kaleminden
    :))

    YanıtlaSil
  10. Allahın delisi:))) Ama kitabı alacağım, biliyorsun biz fazla sevmeyiz ana oğul balık yemeyi, geç kalmak olayı ilgimi çekti bu kitabı almalı.

    Yemek bloguna bakicimm şimdi, yalnız lafı nasıl getirmişin yine valla şapka çıkarıyorum sana...

    YanıtlaSil
  11. nil
    kime laf geçirmişim :) kasıt yok demek ki, geçirdiysem farketmeden olmuştur

    YanıtlaSil
  12. Haklısın çok zaman oldu yazmayalı, blog tutmayi 6 yazıdan sonra zirvede birakayim dedim :)) Yorumunu bile daha geçen hafta fark ettim, o kadar uzak kalmışım.
    Şaka bir yana, miktar vererek yemek tarifi yazmak çok zor geldi bana, ben genelde anne usulü çalışıyorum zira mutfakta. Ama tariflerin hikayelerini yazarken de çok eğleniyordum, yorumun da gaza getirdi beni -çok teşekkür ederim bu arada-, belki bir kez daha bulaşırım, bakalım...

    YanıtlaSil