22 Haziran 2012 Cuma

Bir Devrin Sonu



İnternet girişimlerinde alan adı (domain) önemlidir. Akılda kalması, mumkunse bir sesli-bir sessiz harf şeklinde dizimi olması, kısa olması ve sitenin (ya da site sahibinin) ruhunu yansıtması gerekir. Sanal Bebek Mağazası'nda bunların hiçbiri yoktu. Daha blog aşamasındayken alelacele alınan, akıllara oyle yerleştiği için  de daha iyisi bulunana dek kullanılan ama bizzat benim bile çok sevmediğim bir alan adıydı.


Derken geçtiğimiz hafta bir gece Tuna'yı çişe kaldırıp yatağıma yattığım an birden zıpladım. "Aaaa Tuniko!!! " dedim. Bir yandan da sabaha bunu unutmayayım diye uzunca bir sure uyanık kaldım. Kalkıp bir yerlere yazsam hiç boyle stresim olmayacak ama acayip de uykum var. Sabah kalkınca ilk iş olarak domain'i satın aldım. 




Neticede once banner ve logoyu değiştirdik. Sevgili Meltem, bugun yarın doğuracak olmasına rağmen, tam da aklımdakileri çizmeyi başaran şahane bir grafiker. İstedim ki işin içinde pisicikler olsun. Slingin ne kadar doğal bir taşıma şekli oldugunu, anne kedinin yavrusunu taşımasıyla vurgulamak istedim. Çizimler tamamen Meltem'in marifetli ellerinden çıkma. Araklanan, hatta esinlenilen yer bile yok :)




Amma ve lakin domain transferi, ev taşımayla yarışırmış, ben dün bunu gördüm. Eski domaini tıklayanlar otomatik olarak yenisine yönlense de, eski domain hala aktif olsa da yüzlerce internet sitesinde hala eski domainle verilen linkler var. Yeni domainin akıllarda yer etmesi için hayli zaman gerek. 

Yeni FB sayfası açtım ve yeni bir twitter hesabı aldım. İkisi de pek tenha henüz :) Eski Facebook sayfamdaki 725 "beğen"eni yeniye taşıyamıyorum, eski sayfanın adını değiştiremiyorum. Her şeye sıfırdan başlıyorum anlayacağınız.


Yeni Twitter hesabım: @TunikoTuniko
Yeni FB sayfam: www.facebook.com/tuniko

10 yorum:

  1. Tebrikleeer, hayırlı uğurlu olsun. Öperim :)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı uğurlu olsun, domain ismi de pek şahane ve akılda kalıcı:)

    YanıtlaSil
  3. hayırlı olsun, "Tuniko" adı
    süper gerçekten. :)

    YanıtlaSil
  4. Yeni isim yeni müşteriler bol kazanclar getirsin arkadasım . Tuniko sizle özdeslesen bir isim , süper oldu bence

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı olsun canım, yeni ismin sana uğur getirsin...

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı olsun Tuniko, bereketli olsun.

    YanıtlaSil
  7. İsim değişimi bence çok doğru bir karar olmuş. Yeni isim, yeni satışları beraberinde getirsin.

    YanıtlaSil
  8. Blogunuzu Blogger annelerden kesfettim. Benimkinede beklerim:)

    YanıtlaSil
  9. Selam :)

    Bloglar arası Versatile Blogger ödülünü bloğun fazlasıyla hak ediyor. Bloğumu ziyaret etmeni rica ediyorum.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, blog unuzu çok beğendim ve hemen takipçiniz oldum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)



    http://momsblognote.blogspot.com/

    YanıtlaSil