21 Haziran 2012 Perşembe

Puset Kaç Yaşa Dek Kullanılır?


Bizim mahallede bir amca var. Daha doğrusu dede. Tuna'yla akran Oğuz adında sarışın, dilli bir oğlanın dedesi. İlginç bir insan kendisi. 
Şöyle anlatayım. 
Tuna 2 yaşındayken ilk kez saçlarını kesince parkta bizi görüp şöyle demişliği var: 
- Eee senin bir kızın vardı hani, bu oğlan nerden çıktı?
İşte öyle acayip bir kişilik.
Bu amca bir süredir Tuna'nın pusette gitmesine takmış kafayı. Ne zaman Tuna'yı elimden tutar bir yere görse önümüze atlayıp "hah kurtulmuşsun arabadan, yürü bakiyim şöyle" der.

Yok eğer pusetle bir yere gidiyorsak aksi yönde lafını çakmadan huzur bulmaz:
- Aaaa Tuna koca adam oldun kalk yürü artık!!!
Duyan da dünyanın en hımbıl çocuğu benimki sanacak.
İçimden "sana ne adam SANA NEEEEE???" desem de ağır konuşurum korkusuyla gülümseyip geçiyorum. 



Derken bu amcanın pusette giden bebek konusunda neden bu kadar teyakkuzda olduğunu anlamaya başladım. Gerçekten de etrafta Tuna kadar büyük olup da hala pusetle giden pek çocuk olmadığını farkettim.


Biz hala puset kullanıyoruz. Haftaiçi zaten tüm gün okulda ama haftasonları genelde uzak mesafelere gidiyoruz. Çiğdem çekirdek aileysek otomobil kullanıyoruz ve pusete gerek kalmıyor ama ben oğlanla yalnız seyahat edeceksem taksi, otobus çok kullanıyorum. Haliyle puseti yanıma alıyorum. Çünkü;
- Sürekli güvenliğini kontrol etmek çok yorucu. 
- Benimle aynı hızda yurumesi imkansız. Bana yetişmek için hızlandıkça çok fazla dşebiliyor. Ya da tam tersi çok hızlı koşup beni peşinden koşturabiliyor. 
- Uykusu gelince pusette uyuyabiliyor. Zar zor sığıyor ve rahat etmiyor ama kucakta uyumasından iyidir. Bir kere pusetsiz gittiğimiz yerden donerken otobuste uyuyakaldı da canım çıktı taşıyana kadar.Benim kendi boyum kaç da kilom kaç da 18 kg'yu saatlerce taşıyayım.
- Oyuncak çantasını almadan çıkamıyoruz yola. Haliyle oyuncakları da pusete koyabiliyorum. Hatta yukarda gördüğünüz gibi Maclaren'i fabrikadan çıktığına pişman da edebiliyoruz.


Bebek alışverişi yaparken bence üzerinde en çok düşünülerek alınması gereken ürün puset. Yaşam tarzınıza, otomobilinizin bagajına, kullanacağınız yere uygun ürünü seçmezseniz parayı resmen sokağa atmış oluyorsunuz. Arabanızın bagajı küçücükse Stokke tarzı bir şey almayın misal. 
Yenidoğandan itibaren yatabiliyor, kendisi hafif, az yer kaplıyor diye Maclaren almıştık ve 4 yıldır hemen her gun kullanabildiğimiz için yaptığımız en iyi yatırımdı diyebilirim. Kaldırabileceğinden çok daha fazlasını yüklediğim için tekerleklerde yeni yeni sorunlar çıkmaya başladı ama en az 1 sene daha kullanılabilir.



Maclaren'in en kötü yanı tekerleklerinin fazla ufak olması. Çukurlarda biraz dikkatli olmak gerek. Girdiği çukurdan çıkarmak için biraz fazla iteklemek gerekebiliyor. Bugaboo ya da Stokke tarzı koca tekerli pusetlerle Camel Trophy'ye bile katılırsınız. O derece kolay sürülüyor engebeli yollarda.  Ancak onlarla da yurdumun dar kaldırımlarında,  iki otomobil arasındaki daracık geçişlerde başarıyla ilerlemek imkansız.  


Bir de tüm baston pusetlerde olduğu gibi pusetin koluna astığınız ağırlık meselesi var. Market dönüşü evin kapısında ağırlıkları indirmeden yavruyu çözerseniz aldıgınız tm yumurtalar hooop alaşağı olabiliyor. Önce market poşetlerini indirmek gerekiyor, sonra bebeyi.
Bizimki Maclaren Techno Classics. Artık piyasada yok ama teknik ozellikleri Quest ve Techno XT arasında. Fikirdenk'te de puset yorumlarımı yazmıştım. Okumak isteyenler burdan buyursun. http://www.fikirdenk.com/urun/maclaren-quest-sport-baston-puset/

17 yorum:

  1. Seninle tamamen aynı fikirdeyim. Şehir içinde bizimde sık kullandığımız hatta şehir dışına uçakla gezelim-görelim tatillerine çıkarken bile yanımdan asla ayırmadığım ve zamanında ciddi bir yatırım yaptığım Macleren hakkını fazlasıyla verdi. Aralık ayında 6'yı bitiricek İrem Kayra :) Abartısız 5,5 senedir bir fiil tık demedi, her yola geliyor, taş taş :D

    YanıtlaSil
  2. bakınız sol alt köşedeki fotoğraf emektarımız 5,5 yaşındaki Maclarenimiz :) http://ikayra.files.wordpress.com/2012/05/masa1.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bu kadar gezmeye en iyi dayanan ve en rahat edilen kesinlikle maclaren bence de

      Sil
  3. Emre daha küçük ama biz de çok kullanıyoruz arabayı ve kullanacağız, geçenlerde 3-4 günlük bir tatilde babasının üşengeçliği yüzünden almadık yanımıza perişan olduk, tabi Emre'yi babasına taşıttım bende.Artık onsuz çıkmıyor evden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha ufakken sling işe yarıyor. en zoru sling için buyuk oldugu zamanalrda gezmek. minik bebeyle gezmek daha kolay geliyor şimdi bana da

      Sil
  4. puset cocuk artik hakkaten icine sigamayincaya kadar kullanilabilir bence. bizde oyle yani:) kizim 4.5 yasinda, pusetsiz uzun orman/yol yuruyusu, hiking vs dusunemiyorum. evet bebeklere kiyasla buyuduler ama hala kucuk cocuklar nihayetinde ve yoruluyorlar. kucakta da tasinmiyor, cok agir, puset hemen imdada yetisiyor. uyudugu bile oluyor icinde. o oturmuyorsa vestiyer gorevi goruyor boyle gezilerde, milletin cantasi ceketi vs ustune atiliyor:) bizde de maclaren var, quest. cok memnunum. dag tepe her yere onu kullandik bana misin demedi, umarim 2 numarayi da ayni pusetle cikarabiliriz. bakma sen oyle amcalara, teyzelere.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen bizde de oyle. oturmazsa vestiyer, uykusu gelirse yatak :) amcaları umursamıyorum zaten canım. 3,5 yaşında çocugu "çalışmayan ev hanımı" halimle neden kreşe yolladıgımı da şaşkınlıkla izliyorlar

      Sil
  5. Çok şanslısınız. Benim danam pusette asla uyumadığı gibi içinde oturmayı da pek sevmiyor. Bize hep Ergo Baby ile taşıma görevi düşüyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk 6 ay ben de hep sling+puset kullandım. bizim zamanımızda :) ne ergo vardı ne mei tai. halka slingle de 8+ kg bebek taşımak zordur. haliyle pusette oturmaya alıştırmaktan başka şansım yoktu. alternatifim olsa bu kadar ısrarlı olmazdım muhtemelen.
      1-2 yaş arası zinhar oturmadı pusete. ben her yere hem puset goturdum hem de peşinden koştum ki o ara nasıl bi arabanın altında kalmadık hayret valla. 2den sonra daha ılımlıydı puset konusunda. 3ten sonra ise resmen yurumeye usenir oldu. "ağabaya otuucam" diye çıkıyor şimdi kapıdan. ister misin şimdi de emzik gibi, biberon gibi puset bıraktırmaya uğraşalım :)

      Sil
  6. Maclaren candır diyenlerdenim . Tek önerdiğim puset .
    Bizde hala kullanıyoruz , 20 kg Eloş + sagına soluna asılan torbaları tasımaya dayanabilecek yegane puset bence .

    Biz 2. el aldık , bir 3. cocuguda büyütür bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaaa. ama siz hafta içi bizim kadar kullanmadınız. gene de 2.el puset için inanılmaz iyi bir performans

      Sil
  7. Hülya, Arda 4 yaşını 3 ay geçti hala daha uyku zamanlarında puset kullanırız. Artık ayakları yere değiyor ama bağdaş kurdurup oturuyor o da :) Bebekken hiç oturmamıştı pusete o yüzden bizimkini kullanamamıştık başlarda ama Berk seviyor ve Arda'nın puseti o kadar hantal geldi ki bize, Berk'e 2. puset takımı almak zorunda kaldım. Ha ben mclaren almadım quinny aldım, ondan çok memnunum ama dediğin gibi bir ailenin çocukları için kaliteden kaçmayıp almaları gereken en önemli eşya pusettir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuna bebekken o ayak koyma yerine bakıp "ayy buraya ayakları değecek de biz gorecek miyiz" derdim. değmesini geçtim yere inecek nerdeyse ve uyumak için şekilden şekle giriyor şimdi.
      siz de 2. bebek için daha dıgru alışveriş yapanlardansınız demek :)
      ve son olarak tuna'nın oyuncak çantası tanıdık geldi mi ? her elime alışımda kulaklarını çınlatıyorum. tekrar tekrar teşekkurler, çok incesin burcucum

      Sil
  8. Merhaba
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Çok güzel bir blog olmuş
    Sizide benimkine beklerim
    http://komirra.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyvalah da daha once de benzer bir yorum yazmıştın. bir de sanırım twitterdaki ozge kopuz da sensin di mi :)

      Sil
  9. Bizim pusetin aynısı Hülya :) Ancak Tuna aşmış artık onun içine nasıl sığıyor anlamadım ama olsun madem iş görüyor ve oturuyor daha anne ne ister, zira benim iki velet de oturacak yaştayken oturtmak için akla karayı seçersin, ardından allahın kazığı olur 10 yaşında aaa anne oturayım mı diyip tekerlekleri yerinden oynatır :) Ben bu puseti çok hafif olduğu için almıştım ve de öyle ama bir tek hemen kirlenmesini ve temizleyememe problemini sevmedim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla cok zor sıgıyor :) ayaklarını tekerden çek diye hatırlatmak zorunda kalıyorum. o dediğin gibi "kesseler oturmam" donemi geçirdik evet. o ara eline oyuncak, yiyecek bir şeyler vs verdim. 3 yaşından sonra artık hiç binmez derken tam tersi daha cok keyfine duskun oldu. yurumek istemiyorum, arabaya oturcam demeye başladı iki adımlık yerde. ters bu yaratıklar yahu.
      yıkaması zor değil aslında. kumaş parçaları çıkarıp makineye atıyorsun. geri takarken biraz zorlanıyor insan sadece. bu arada hala sağlam alet tebrik ediyorum imalatçıları.

      Sil