16 Ekim 2012 Salı

Tuna'nın Tatlı Sözlük'ü-1



Tatlı Sözlük'ü biliyor musunuz? http://www.kucukinsan.com/ sitesinde çocukların soylediği komik ve çocukça şeylerin, bizzat ebeveynleri tarafından yazılmasıyla oluşuyor. Ve çok eğlenceli. Özellikle 3-4-5 yaş grubu çocukların incileri inanılmaz. Hayal güçleri ve gozlem yetenekleri muthiş. Çok eğleniyorum okurken.


Tuna da bazen "tam tatlı sözlüklük" dedirten laflar ediyor ve ben bunları bir yere kaydedemeden uçup gidiyor. Ben de blogda bari yazayım bunları diyerek bir tatlı sözlük serisi başlatayım istedim.

"Anne sen telefonda kanguru mu anlatıyorsun?"
(Dün akşam yatmadan once okudugum kitaptaki kanguru resmi uzerine sordu bunu. Artık telefonda ne kadar çok "klasik kangurular kötü ergonomik kangurular ve slingler şöyle iyidir böyle sağlıklıdır" diye anlattıysam çocukumun beynine işlemiş.)


"Anne ben pasta yemeyi neden bu kadar çok seviyom?"
(2 minik ekler pastayı yalana yalana yiyip tabağı sıyırırken)


"Anne bugün Sevgi örtmen saçlarını kestirmiş, gözlerini de yeşil yeşil yapmış. Senin gibi olmuş anne"
(Kısmen yalan. Zira saçlarım uzun. Gözlerim de yeşil değil.)

(Sırıtarak) "Anne ben bugun okulda sakızla uyudum"
(Dehşetle) "Neeeaayyyy?
(Daha çok sırıtarak) " Dur dur korkma, ağzımda sakız durdurma yeri var. Bak burda. Orda durdurdum, uyudum

"Anne Sevgi örtmen bugun flüt çalamadı, yüzüğü vardı ondan çalamadı"


"Zeynep Naz kendi uyuyamıyo, ağlayarak uyuyor. Bebek gibi ağlıyor yaaaa"
("Anne yanımda yat" derse hatırlatılıyor kendisine ama işe yaramıyor bazen)

"Anne sen kalk ordan, babam iş yapacak, para kazanacak bana araba alacak"
(Beni bilgisayar başından kaldırıp "akülü araba alamayız oğlum, o kadar paramız yok" diyen babayı oturtmak için sarfedilen emir cümlesi)


13 yorum:

  1. hahah sakız durdurma yeri. aklıma geldi Arca bir defasında çiş sabitleyicisi var pipimde demişti puhahahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahha mekanik kafalar bunlar. çiş sabitleyici sayesinde çişini tutabiliyordur allah bilir.

      Sil
  2. sevgi öğretmeni sana benzetirken şunu demek istiyor "anne sevgi öğretmen çok güzel olmuş" unutma sen onun aşkısıın eğer ona güzel derse alenen seni üzebillir (kendince) kendi oğulcuklarımdan biliyorum . :)

    YanıtlaSil
  3. ayrıca onun ağzını yerim :) datlu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) haklısın kevser. beni uzmek de istemiyor ama ogretmeni de begenmiş. karışık oipidussal durumsal

      Sil
  4. hahaha , sakız durdurma yeri müthiş:)

    YanıtlaSil
  5. Sakız olayını ben de yapardım küçükken, özel bir yeri vardı uyurken yerleştirdiğim. Tuna çok tatlısın sen, sayende oğlumun konuşmaya başlamasını hevesle bekliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Sakiz durdurma olayina koptum yalniz :))))

    YanıtlaSil
  7. super! ben de twitterdan takip ediyordum bu tatli sozlugu arada...cok guluyorum, Tuna'dan dokulen inciler de super!

    YanıtlaSil
  8. hahah, ağızdaki sakız durdurma yerine bittim ben :)

    YanıtlaSil
  9. ben de merak ettim sakız durdurma yeri neresi acaba? :)

    YanıtlaSil
  10. İnciler harika!! Asıl ben bu fotoğraflarda ilk defa Tuna' ya mı bakıyorum sana mı bilemedim. Ne kadar çok benzemiş sana büyüdükçe :)

    YanıtlaSil
  11. Sakız olayı süpermiş takipteyim selamlar

    YanıtlaSil