4 Aralık 2012 Salı

Evyapımı Burun Spreyi

İki elma konuşurken yoldan bir elma şekeri geçiyormuş. Elmalardan biri, ötekini dürtmüş. "Bak" demiş, "bu Beymen'den giyiniyor" Öteki sormuş: "Aaa nerden bildin?" 
"Baksana" demiş beriki.  "Kıçındaki kazıktan belli"



İmalat işine ucundan kıyısından bulaştığımdan beri yıllardır kimlerin bize elma şekeri muamelesi yaptığı acı şekilde farkettim. Büyük moda devlerinin son derece vasat kıyafetleri 1 birime maledip, 10 birim reklam ve tanıtım masrafı yapıp allayıp pullayıp şişik fiyatlarla pazarladığını gayet yakından gördüm. Bu, benim tercih etmediğim bir yöntem. 

"Eee ben elma şekeri olmak istemiyorum" derseniz tekstilde alternatifiniz çok ama söz konusu sağlık, hele hele yavrularımızın sağlığı olunca fazlaca sorgulamadan doktorlara güveniveriyoruz.

Çok şükür fazlaca ilaç masrafımız yok Ama her kreş çocuğu gibi Tuna da hemen hemen tüm kışı hapşurarark, burnu akarak geçiriyor. Hasta değil ama o burun hep ıslak köpek burnu gibi. Burnunu açık tutup gece boyu soguk buhar makinesi çalıştırmaktan başka yapacak birşey yok. Gün içinde de sık sık sakız çiğnetiyorum ki otit tehlikesini bertaraf edelim. 
Sakız dediğin şey ucuz ama burun spreyleri manasızca pahalı. Bir ufak şişe sinomarin sanıyorum 20 TL'ye yakın. Sık hastalandığı donemde ortalama ayda iki kere almak gerekebiliyor. Bu zımbırtı son zamanalarda  Bruno reklamı sayesinde yeniden meşhur oldu. Bunun üzerine Ahmet Rasim Küçükusta ilaç firmalarını kulağına kar suyu kaçıran şu zehir zemberek yazıyı yazdı. 

Hoca zaten bu pahalı zımbırtıların alternatfini yazmış: 

"1 litresi 2-3 lira olan ve üstelik de damara zerk edilebilecek kadar ‘steril’ olan serumlardan yazıyorum; bütün aile aylarca kullanıyor bitiremiyor."

Ancak benim sıkıntım içerikten ziyade uygulamada. Koca serum şişesini saklamak bir dert, içinden enjektorle almak ve bunu yavruya uygulamak başka dert. Bir de enjektoru fazlaca sıkıp çocuğu nazal yıkamadan soğutmak tehlikesi de cabası. Ben de kendimce alternatif geliştirip uygulamaya başaldım. İki doktorun da görüşünü aldım. İşlem tamam:

- Eczaneden 17.50 TL'ye bir paket Sinus Rinse Kit (Pediatric) alıyorsunuz. Aslında çocuğunuz bu kiti uygulatırsa en başarılı burun açıcı Sinus Rinse Kit ama ben kendim uygularken bile nefret ettim. Tuna da zinhar yaptırmadı. Bu kitte tuzlu su aşırı tazzikli şekilde genze kaçıyor. Ne var ne yok temizliyor ama uygulatmak zor.
- Kitin içinden tek kullanımlık 25 adet poşet tuz çözeltisi çıkıyor. Bir poşetteki çözeltiyi 60 ml suda eritin.
- Enjektorle bu tuzlu su karışımını çekip herhangi bir uygulama şişesine doldurun. 

Bir poşetle,  60 ml yani iki adet sinomarin mini şişesi ağzına dek doluyor. Bu hesapla bir paket sinus rinse kit ile 50 şişe burun spreyi hazırlamak mümkün. Tek hatam 2,5luk enjektör kullanmaktı. Bir dahakine 10luk enjektör alıp 2,5luğun ucunu takacağım.

Enjektörle açılan delikten dolayı sterillik bozuluyor mu? diye soruyorsanız Ahmet Rasim hocayı dinleyin:

"Sterilliğe gelince: Buruna damlatılan bir sıvının damara zerk edilen bir ilaç gibi steril olması icap etmez."

İşte bu kadar basit. 


13 yorum:

  1. Çok haklısınız..Not aldım , bende deneyeceğim evde..Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ben hiç kullanamıyorum burun açıcıları
    en güzeli banyo.ama serumu tavsiye edenleri çok duydum. bu arada hustagil diye bir pomad duydum. araştırın isterseniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. krem gibi birşey değil mi? gogse falan surulyuor vicks gibi. o başka birşey ama. nefes açmaz sanırım o kadar

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. kış geldi, kreş de olunca burun tıkanıklığı kader oluyor:(( Burnu açık dursun deyice doktor bunlardan kullanmaya başladık ama oğlum hiç sevmiyor. İki gün önce de üç gün üst üste kullanılınca bir hafta ara vermek gerekirmiş, öğrendim. Burun mukoza tabakasını tahrip ettiği için ileride astım sebebiymiş:(( Artık dikkatliyim. Sizi okuyunca size de bilgi vereyim dedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır hayır bu değil o bağımlılık yapan. otrivine. kortizonlu bir sprey. ve 3 gunden fazla kullanılmaması gerekiyor.

      Sil
  5. hülyacım iki çocukla tonimer spreye dünya paralar bayıldıktan sonra geçen kışın ortalarında bir doktor tavsiyesi üzerine izotomik çözeltiye geçtik. iğne hep içinde kalıyor, şırınga kısmını takıp çıkarıyorum, allah razı olsun kendisinden çok rahat ettim çook :)) seninki de güzel bir alternatif gibi görünüyor, açık burunlar için herşeye değer :)

    YanıtlaSil
  6. Sinus rinse kit i dediğiniz gibi kendim için bile zor kullanıyorum , son çare olarak . Çocuklar içinse kullanımı çok zor . pahalı burun açıcılar için iyi fikir olmuş,
    teşekkürelr

    YanıtlaSil
  7. ben kızım için değilde kendim için bunu kullanıyorum uzun zamandır.. üstelik tuz çözeltisinide doktorumun tavsiyesiyle bir çay kaşığı karbonatı bir çay kaşığı iyotsuz tuzla kendim karıştırarak yapıyorum şimdiye dek çok faydasını gördüm ama çocuklar için kullanılması biraz zor hatta oldukça zor olur sanıyorum :/

    YanıtlaSil
  8. Ben çok akıntı olduğunda Sinus Rinse kullanıyorum. Evet, Koray hafiften sinir krizi geçiriyor ama butün akıntı temizleniyor. Diğer zamanlarda da varsa evde Sterimar yoksa da evde yapıp fıslatıyorum.

    YanıtlaSil