19 Aralık 2012 Çarşamba

Tuna'nın Tatlı Sözlük'ü -2

Serinin ilk postu burda.

Bu aralar şöyle bir hınzırlık durumu mevcut. Mesela babasıyla bilgisayar başında bir şeyler izliyorlarsa anında beni satıyor, babasıyla eküri moduna geçiyor. Babası çok yorgunsa ve ilgilenmiyorsa da zinhar babasına yanaşmıyor. O zaman "annem de annem" diyor.


Geçenlerde babası bir bilgisayar oyunu öğretiyor bizimkine. Ellerinde de birer tane süt dilimi. Mutfağa gittim geldim,boş ambalajlar halıya fırlatılmış. Bu arada bana sırıtarak bakmaktadır Tuna. 

Aynı şekilde sırıtarak;
H: Çöpünü yere atma oğlum, hayvanlık etme 
T: Ben atmadım anne, babam attı.
H: Olabilir oğlum, baban hayvanlık yapabilir. Sen hayvan olma evladım.
T: Bis babamla hayvan olmayı şeviyos anne. Meşelaaa, ben didodorum (dinozor). Baba sen hangi hayvansın? Buldum buldum ben tiyekşim (T-rex). Babam da uzun boyunlu didodor olsun.
H: agfhgjhgkjhkkkk (Kahkaha ve yarılma efekti)



Bu aralar takıntılı olduğu 3 konu var: Dinozorlar, su altı (balıklar, denizaltılar, deniz canlıları vs) ve uzay.
Geçtiğimiz haftalarda okulda uzay konusu işlendiğinden iyice coştu bizimki. Tam da o gunlerdeki diyalog şoyle:

T: Anne ben büyüynce pilot olcam, sonra astronota dönüşcem.
H: Hımm öyle mi ne yapacaksın astronot olunca?
T: Uzaya çıkcam
H: (Sırıtarak) Uzay çok uzak oğlum yollamam seni
T: (Aklına harika bir fikir gelmiş gibi gözleri parlayarak ve yüzümü avucunun içine alarak) Şen de gelirsin anneecimmm

Bu gidişle uzaya çıkan ilk Türk annesi olacağım :) "Aman oğlum mars çok sıcak bak terlersen atletini değiştir" falan da derim :P


Bu 4,5luk dilli düdük bir başka ilki daha yaşıyor.
H: Tuna baba kime aşık?
T: (Sırıtarak) Sanaaa
H: Aşk ne demek oğlum?
T: Birbirini çok sevmek demek
H: Güzel bir şey mi yoksa üzülür müyüz aşık olunca
T: Çok güzel bir şey (garibimin daha dünyadan haberi yok)
H:Sen kime aşıksın?
T: (Gözlerini kaçırarak) Ece'ye.... 


Böyle :)

Edit: Üstteki görsel İzmir'in ilk çocuk kitapçısı Hayal Kurdum'dan. Geçen hafta açıldı. Açılışa da gittim ve çocukluğumun yazarı Muzaffer İzgü'yle tanışıp bir güzel de duygulanıp ağladım. "Sizi okuyarak büyüdüm" dedim. Eskiden bu kadar çok kitap çeşidi yoktu. Ökkeş serisini zibilyon kere okuımaktan mütevellit ezberlemiştim.Bunları anlattım.

Özetle Hayal Kurdum Kitabevi, çocukla haftasonları vakit geçirmek için muazzam bir yer. Yeri çok kolay, Reyhan’dan Lozan’a doğru giderken solda Lotus çiçekçi dükkanının sokağında (Zuhal Yorgancıoğlu sokak). İzmirli anneler lütfen bol bol gidin, yavrularınıza burda kitap alın, böyle mekanlar yaşasın. AVMlerdeki zincir mağazalar, böylesi mekanları yutmasın.






5 yorum:

  1. Muzaffer Izguyle mi tanistin Hulya ne guzel!
    ben de on izmir cikarmasinda kitaplarini bulup aldim. Ozlemisiz cok. ne cok okurduk hakikaten.
    Konuyla tam alakali olmadi ama son paragrafi gorunce heyecanlandim sanirim kusuruma bakma :)

    YanıtlaSil
  2. Hahah sen de gidersin be hülya hem dünya gözüyle marsı filan görür gelirsin hayırlı evlat tuna:))

    YanıtlaSil
  3. Bence de gidersin sen Hülya :))))

    YanıtlaSil
  4. Ayy serrseri. Ece'ye aşıkmış.
    Ya oğlan çocuklarının ne güzel merakları var. Sualtı, dinazorlar, uzay.
    Ya kızlar? Barbi bebek, hello kitty, pony.
    Pony'nin düğünün tasarla bilmem ne oyuncağını kazan diye bir reklam vardı. Nasıl küfür ettim belli değil.
    Ne düğünü la? Ay çıldırdım yine.
    Pony mony derse ağzını yırtarım ben bu kızın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nes
      oyuncak ve tekstil endustrisi maalesef acayip şekilde "girly girly" olmayı pompalıyor. gordugum kadarıyla kız anneleri bundan biraz kaçabiliyor ama kreşe başladıgı anda işler değişiyor. Aynı şekilde erkekler için de geçerli bu dediğim. Hiç oyuncak silah almadım ben Tuna'ya, hiç de istemedi ama okulda arkadaşlarında gormuş. Evdeki alakasız parçalardan kendine silah yapmış. Tabancaaaa diye diye vuruyor bizi :)

      Sil