28 Mart 2013 Perşembe

Bir haftada 5 kg nasıl verilir?

Hanımlarrr, yapmayın! Kulağa hoş gelse de bu imkansız. Gerçekçi olalım. Bir haftada 5 kg verirseniz hemen ertesinde 7-8 kg alırsınız. Sansasyonel başlık sayesinde bu sayfaya geldiyseniz ayrılmayın, diyeceklerim var.



Her yaz başı incelen Sibel Can'ın aksine ben yazın kilo alangillerdenim. Bkz yukarıdaki foto. Tabi ki bunun sebebi yazın yemekten çok "içmeye" odaklanmam. 
"Ooo annemler geldi, rakı balık yapmazsak olmaz", 
"kızlaaar Kordon'da bira pattiz yapalım" 
"aşkım gelirken şaarap-peynir alayım mı?"
İşte yazın pikinimle göğsümüm gere gere dolanmamın önündeki bariyer cümleler.
Bünye itibariyle limitim en fazla 2 kadeh rakı, en fazla 4-5 kadeh şarap ya da en fazla 3 şişe biradır. Ama bir dirhem bile içsem tutuyor vucudum, çabucak şişiriyor beni alkol.



Hamur işine düşkün değilim, hemen her öğün salata yerim, Ege mutfağının hastasıyız, balık dahil hemen her şeyi ızgarada az yağlı yemeyi severim, kızartma neredeyse ağzıma sürmem,  kola içmem, paketli hazır gıda, şarküteri ürünlerini falan toplasan yılda 3-4 kez yerim, ama iş bu keyifçi yaz akşamları beni bitirdi arkadaş.




Netice itibariyle yaz bitince diyet yapmaya karar verdim. Diyetisyene başladım. İşte klasik 1400 kcal'lik bir menü verdi diyetisyenim. 


Diyet işi istikrar istiyor. Benim bünyemin ufacık bir kaçamağa bile toleransı sıfır. Haftada 1 kadehçik şarapla bile 3-4 gun geriye gidiyorum. Haliyle hiç kaçamak yapmamam lazımdı. Araya giren yılbaşı, İstanbul gezileri falan derken her kaçamaktan sonra "amaaan zaten diyet miyet kalmadı" diyip hepten koverdim.


Baktım gidip gidiş değil yılbaşından sonra "2013te 36 beden olacağım huleaaynn" diye karar verip tekrar diyetisyenimin kapısını çaldım. Silbaştan başladık. 


Diyete uygun beslenmek zor değil de asıl tüm gün oturarak çalışmaktan dolayı metabolizmam biraz yavaşlamış durumdaydı. Onu hızlandırmak için de Yeliz ve Tuğçe'nin de gazıyla evde spor yapmaya  başladım. Evden çıkıp spor salonuna gidip, spor yapıp, eve dönmek, yıkanmak falan artık o kadar gözümde büyüyor ki zaten evde spor yapmayı tercih ediyorum.  
 
Kahramanımızın adı: Jillian Michaels. 
Takma adı Gestapo. Bir Nazi subayının reenkarnasyon sonucu dünyaya yeniden gelmiş bir temsilcisi de olabilir pekala.
Sistemin adı: 30 day shred.... 

Yıllardır pek çok sporu denmiş biri olarak rahatlıkla şunu soyleyebilirim: Ben böyle işkence görmedim arkadaş! Isınma, egzersiz ve soğuma dahil toplam 25 dakikacık ama sonlara doğru yeri yalayacak hale geliyorsunuz. Hiç kilo vermeseniz bile vücudu öyle güzel ve hızlı şekillendiriyor. İlk bir haftada bile vücut değişiyor. 
30 day shred, 3 aşamadan oluşuyor: Level 1,2 ve 3.

Youtube'dan Jillian Michaels 30 Day Shred Level 1
 Jillian Michaels 30 Day Shred Level 2
 Jillian Michaels 30 Day Shred Level 3
diye arayıp sırayla yapabilrisiniz. Yarımşar kg'luk bir çift dambıl ve spor ayakkabı yeterli. 
Deneyin, bana dua edeceksiniz :)


Anneysen, zayıflamaya çalışırken artanları yemeden durmak, mutfakta yemek hazırlarken ağzına birşeyler atıvermek gibi diyet baltalayıcı hareketlerden kaçınmak çok zor. O yavrudan artan ve bir solukta kafana diktiğin portakal suyu var ya, en az 70-80 kcal. Ya da çorbanın tadına bakıyorum ayağına içtiğin yarım kepçe çorba en az 50 kcal.... Diyetisyenler işte bu kaçakları önlemek için "yediğin her şeyi yaz" diyerek elinize kocaman kocaman kağıtları verip yollarlar seni. Sürekli yazmak ve hesap vermek zorunda olunca insan gırtlağından geçen her lokmayı sayıyor gerçekten ama o kağıtlardan ben şahsen nefret ediyorum. 

Kağıtları kaybetme, bit kadar yere bi ton şey yaz çiz... Sıkıntı...

Tam da "bunun kolay bir yolu olsa keşke" derken bir site buldum: fittingo.com 
"Adamlar yapmış ağbiii yeaaa" diyeceğiniz türden, diyet yapan herkesin işine yarayacak bir site.

Sistem çok basit: Üye oluyorsunuz, boyunuzu-kilonuzu giriyorsunuz, günlük maksimum alabileceğiniz kalori miktarı belirleniyor, binlerce yemek alternatifinin arasından yediğinizi, miktarını her öğün giriyorsunuz. Sınırı aşarsanız uyarı geliyor. Gün içinde sınıra ne kadar yaklaştığınızı da görüyor ve sonraki öğünü ona göre planlayabiliyorsunuz. Hatta FBook gibi arkadaş çevresi oluşturup, arkadaşlarınızın ne yediğini görebiliyorsunuz. 



Gelelim neticeye. Fittingo, Jillian, irade sayesinde 4-5 kg vermeyi başardım. Ne kadar bu kiloda kalabilirim meçhul ama yine de 6 sene onceki kot pantolonuma sığabilmek, paha biçilemez. 



27 yorum:

  1. neeeeyyyy ! kaç ayda verdiniz bu kiloyu? ben 1 aydır diyet + pilatesle 1000gr yağdan verdim ve +200gr kas yaptım diye gerinip duruyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. toplamda benim de uzun surdu canım. biraz verdim sonra durdu sonra bir daha "ha gayret" dedim falan.

      Sil
  2. 36 beden mi? waaav tebrikler. annem geçenlerde eski pantolonlarımı gösteriyordu. ancak tek bacağımı sığar heralde :(
    kahretsin ki 11 yıldır hergün 10 saat masa başında çalışıyorum. metabolizmam neredeyse hiç çalışmıyor ama bu yaz işi bırakmaya kararlıyım. çünkü artık kendimi sevmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oturarak çalışmak omur torpusu. akşamları vakit bulsan bu jillian ablayla 25 dk spor yapsan yeter aslında. işini bırakma yani bunun için :)

      Sil
    2. Bunun için değil Hülya artık hiç bişeye yetemediğim için en önemlisi işimi , işyerimi sevmediğim için.
      jilian ablayı en kısa zamanda ziyaret edeceğim

      Sil
  3. Tebrik ederim, azmin zaferi. Bu arada gizli bir Philips ızgara reklamı var bu yazıda, fark ettim :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha elimiz ayağımız o ızgara yaa. hemen her gun kullanıyoruz. herkese de oneriyorum valla

      Sil
  4. Süpersin Hülya.
    Hemen fittingoya üye oluyorum.
    Çok korkuyordum ama jillian zamanım da geldi galiba :/
    hergün sahile inip yürürüm diyorum ama nah yürüyorum.
    ayh hadi bir gaz geldi bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ga zgazzz... yaparsın edersin. kaplansın koçsun

      Sil
  5. selam, jilliana başlayıp başlayıp 1. level tamamlıyamadan(10 günlük kısmı) bırakıyorum. sen 3 level 'da tamamlıyabildin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet level 3teyim uzun suredir ama siyahi aplayla başlayıp anitayla devam ediyorum cogu harekette.neden tamamlayamadın? neden bırakıyorsun? hangi saatte spor yapıyorsun?

      Sil
    2. akşam 20-21:00 arası oluo genelede araya bikaç gün bişe girince 10 gün ard arda yapamadım die bırakıyorum da tekrar başlıcam:) motive oldum şimdi

      Sil
  6. Hakikaten eski dar pantolonlara girebilmek müthiş bi duygu. Dogum sonrası kiloları hüp diye verirken benim de keyfim süperdi ama şimdi durdu; o nazi subayı abla çoktandır aklımda ama enerjim yok. Simdilik plajlar beni böyle kabullensin ben de pareoları cesitlendireyim diyorum. Ama sana pravoo ;))

    YanıtlaSil
  7. Tebrikler:)) gestapoyu bir gün yapabildim. Resmen süründüm. İnşallah devam edebileceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. teppprrikk ederimm :) bu yaz sana güzel arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. Süpersin Hülya... Ben de geçen yaz bir azimle, işyerinden bir arkadaşımla iddiaya girerek diyet yaptım ve 2 çocuğa rağmen ilk doğumumdan da önceki kşloma düştüm. İnsan bi kendini iyi hissediyor yafuu :) Durmak yok, yola devam :)))

    YanıtlaSil
  10. Tebrik ederim.Sanırım biraz yorucu ve sıkıntılı geçiyordur ama olsun.Sonuç süper.Şimdi önemli olan muhafaza edebilmek.Eminim bunda da zorlanmazsın.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Süper yararlı bir yazı olmuş.. sen de ayrı süper olmuşşun.. Bravo diyorum..

    YanıtlaSil
  12. Hemen başlıyorum.Paylaşımınız için çooookkk teşekkür ederim:)Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  13. harika tebrikler, biz de bugün kendi aramızda (+) kilolarımızdan konuşmuştuk. Tavsiye için teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Ha haa bu yazidan sonra 13mm'lik farki gordugumuz fotonun gelmesi cok sahane olmus. Tam bir hamilelige hazirlik kuru olmus bence:) Kilo kaybi, dirilesmis bir vucut veeee saglikli yiyecekler. Harika.

    YanıtlaSil
  15. merhaba.öncelikle tebrike derim :)
    konu üzerinden çok zaman geçmiş ama merak ediyorum. level1 i 10 gün
    level 2 yi 10 günve son leveli 10 gün arka arkaya yaparak mı 30 günü tamamlıyoruz? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ama eger şlevel 1 hala zor geliyorsa gecmeyin bence 2ye, 3e

      Sil
    2. peki.çok teşekkür ederim bilgilendirme için.. esenlikler :)

      Sil
  16. Ben de simdi rastladım yazınıza. Çok güzel ve yol gösterici olmuş. Tesekkürler.

    YanıtlaSil