29 Mart 2013 Cuma

İyi fikirler, güzel girişimler (Çekilişli post)


İyi fikirler, güzel girişimler serisinin bu bölümünde iki e-ticaret sitesine yer veriyorum.
İlki alternatif beslenme üzerine bir site: vegandukkan.com 



Vejeteryan beslenmek zor ama imkansız değil. Balıkların çoğunun kafeste; tavukların hemen hepsinin insanlık dışı koşullarda karanlık kümeslerde beslendiği; büyük ve küçük baş hayvanların doğurduğu yavruyu bile emziremediği hayvancılık endüstrisinde kimileri için vejateryan beslenme, sağlıklı bir alternatif haline geliyor. Vegan beslenmede alternatifleri bilmek,  kaçınılan hayvansal gıdaların muadili vegan ürünleri bilmekse sağlık açısından elzem.



Misal kırmızı et yemiyorsanız yeşil mercimek; balık tüketmiyorsanız semizotu ve ceviz yemeniz gerek ki vücudunuz alarm vermesin.
 
İşte vegandukkan.com tam da bu ihtiyaçtan doğan bir girişim. Sitede kategoriler zaten "et alternatifleri"  , "süt alternatifleri" şeklinde sıralanmış ki tuketici en dogru  seçimleri yapabilsin. 



Vegan beslenmeyi tercih etmeyen ama konvansiyonel gıdadan kaçınanlar içinde sağlıklı alternatifler mevcut. Agave şurubu, akçaağaç şurubu gibi şekere alternatif tatlandırıcılar; vegan mantı, çocuklar için tahıllı organik barlar;  organik bitter çikolatalar; maş fasulyesi ve bilumum bakliyatlar benim ilk gözüme çarpanlar. 
Vegandükkan.com'un Cihangir'de reel bir mağazası da var. 
Ürünlerin çoğu stoklarda mevcut ve aynı gün ya da ertesi gün kargo yapılıyor. Stokta olmayan ürünün tedarik edilmesi birkaç günü bulsa da , firma hızlı gönderi yapmaya onem veriyor.
Vegandukkan yeni bir girişim ve açılışa özel 2 küçük hediye vermek istiyorlar: 

Bir adet maş fasulyesi ya da vegan bitter çikolata. Bunun için bu posta yorum bırakmanız ve vegandukkan.com'un Facebook sayfasını beğenmeniz yeterli. Çekiliş 2 Nisan salı 12:00da random.org aracığıyla yapılacak



Bir diğer e-ticaret girişimimiz ise rakunsell.com 
Site kurucusu Nesteren şahane bir sözcük oyunu yapmış. Zira blogunun adı http://osurtkanrakun.blogspot.com/ (Anlamayan ama sormaya da utananlara açıklama: rakun sell :)))


Ben daha bu e-ticaret, satış, blog vs işlerinde  tazeyken ve sadece tanıdıklara satış ve siftah yapabildiğim donemde, hiç tanımadıgım birinden gelen ilk siparişin de sahibidir. Gerçek anlamdaki ilk müşterim de diyebiliriz kendisine. Yani, hani arkadaşınız dükkan açar, siz de siftah olsun diye birşeyler alırsınız ya, oyle değil.  "Şu iki hamile bantını su arkadaşa kargolar mısınız?Hedaye etçem de" diyerek mail atıp "laynnn ben kıvıracağım galba bu işi" dedirtmiş ilk insandır. 



Sitedeki ürünler, Nesteren'in kendisi kadar orijinal. Retro işleri, pop-art objeleri, çizgi romanları, 80leri, pacmanlari, Star Wars'ı kurukafaları seviyorsanız sitede çok ilginç şeyler bulabilirsiniz. Canvas tablolar, bardak altlıkları, dekoratif tbakalr, ahşap kutular... Eminön işi değil, hepsi özel yapım, başka yerde bulamayacağınız ürünler.  Bildiğim kadarıyla Nesteren özel sipariş de alıyor. Yani sizin özellikle istediğiniz bir figuru canvas tablo haline falan getiriyor. Değil mi Nes? 



Posted by Picasa

3 yorum:

  1. Diyorum bu bebek tanıdık, aaa adı da alis, aa bu banyosuyu :))

    YanıtlaSil
  2. bloğunuzu izlemeye aldım, Vegan dükkan ecolife sayfasını beğendim ürün paylaşımı yaptım,çekilişi duyurdum linkler;https://www.facebook.com/tnur3
    tefafuk_tuba@hotmail.com
    Tuba Nur

    YanıtlaSil
  3. Aaa hiç bilmiyordum ben o hikayeyi.
    iyi ki almışım da sen de devam etmişsin. zira ulan olacak mı olmayacak mı ne olacak düşünceleri insanı bir anda aşağı ya da yukarı çıkartabiliyor çok iyi biliyorum.
    Gerçekten çok değerli ilk gerçek müşteriler. Ben de yazdım 1-2 tanesini kalbime :) Bu arada Bantların gittiği bebe haziranda 3 olacak.
    Vay bee :)
    Efenim elde üretilen herşeyin özel siparişi olabiliyor.
    Konuşulur yapılır.Sıkıntı yok.
    Ayrıca çok çook teşekkür ediyorum. kendini tanıtmayı bir türlü beceremeyen bana çok faydalı oluyor bu tarz destekler.
    Bu arada Tuna'ya özel dinozorlu bir f.çerçevesi hazırlıyorum.
    çocuğun dino sevdası bitmeden yetiştireceğim diye umuyorum.
    Tavsiyen üzerine çocuk kategorisi hazırlıyorum da :)
    Tekrar teşekkürler bir sürü öpücükler :)

    YanıtlaSil