5 Mart 2013 Salı

İyi Fikirler, Güzel Girişimler

Sadece annelikle ilgili yazılar yazmayı da okumayı da çok sevmiyorum. Bu blogun okurları arasında kendi işini kurmayı hedefleyen çok sayıda kişi olduğunu da bildiğimden, bundan böyle iş fikirleri, e-ticaret ve girişimcilikle ilgili de naçizane deneyimlerimi aktarmak istiyorum.
Serinin ilk yazısı iki ilginç e-ticaret sitesi olsun. İlki portakalbahcem.com



İzmir'de yaşasam ve çoğu kişi tarafından İzmirli sanılsam da aslen Antalyalı'yım. Çocukluğum Demre'de portakal bahçelerinde geçti. Okuldan eve gelene dek her portakal bahçesine girer, tırnağımızla güzelim Washington portakallarını soyar, suyunu dirseğimize kadar akıta akıta yerdik. Bir başkadır bizim bölgenin narenciyesi. 2 Washington portakaldan bir koca bardak su çıkar. Tadı da kokusu da harikadır.

Portakalbahcem.com sitesinin kurucuları da bu lezzeti herkes tatsın isteyip boyle bir siteyle güzel bir girişmcilik örneği sergilemişler. Kaş-Finike-Demre-Kumluca dolaylarında yüzlerce dönüm portakal bahçesi vardır ama çoğu üretici "portakal para etmiyo yeaa" der durur yıllarca. İşte bu site, bize bir kez daha gösteriyor ki, önemli olan üretmek değil satmak. portakalbahcem.com normal sayılabilecek fiyatlarla narenciyeyi tüm Türkiye'ye yolluyor. Üstelik sipariş üzerine toplandığından mumlama işlemine de tabi tutulmadan müşteriye ulaşıyor. Bu da extra fayda zira dalından kopan narenciye, 24 saat sonra içeriğindeki C vitaminin %20sini kaybediyor. 

Sitenin tasarımı da basit ve şık. Görseller gayet başarılı. Buram buram narenciye kokusu yayılıyor ekrandan.   Ürünlerin çoğu makul fiyatlarda. Sıkmalık değil yemelik istiyorsanız kargo dahil 15 TL'ye 4 kg Washington almanızı oneririm. 



Diğer girişim haberim bir anneye Nihal Özel'e ait. handykids.com.tr
Nihal bazıl markaların ve ürünlerin Turkiye distributorlüğünü almış. Ürünleri İngiltere'den ithal ediyor. Piyasadaki oyuncaklara alternatif şeyler var. Çoğu da yavruların yaratıcılığını geliştirmeye yönelik aktivite setleri şeklinde. Fiyatları da gayet makul.
Her iki siteye de bol şatışlar diliyorum.
Siz de girişiminizle bu sayfada yer almak isterseniz hulya@tuniko.com mail adresine yazabilirsiniz



4 yorum:

  1. Belki ilerleyen günlerde. Şu anda sadece fikir aşamasında.
    Tebrik ederim arkadaşları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi bakalım beklioyruz o zaman senden de bir girişim :)

      Sil
  2. Portakalların suyunu dirseğimize kadar akıta akıta yerdik demişsin ya, işte orası benim şiştiğim andır arkadaşım:) Doğru dürüst portakal bulamıyorum, daha geçen hafta 2kg portakalı patır patır çöpe attım, saman gibi elma görmüştüm, saman gibi portakala ilk tesadüf edişim, iğrenççççç!

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok iyi iki site. Yapan arkadaşların emeğine sağlık.
    Sizin bu yazınızı okuduktan sonra ufak bir araştırma yaptım. Bu dalından sebze meyve işini yapan bir kaç internet sitesi daha buldum ama kaliteleri nasıldır bilmiyorum. ilginç olan hepsi de Finike ve civarında kurulmuş.

    www.sebzeevi.com (sebze meyve ve organik yumurta vs.)
    www.finsera.com (sebze meyve)
    www.finikedenportakal.com (sadece narenciye)

    YanıtlaSil