17 Mayıs 2013 Cuma

"Erkekler 40 Yaşına Dek Gazla Çalışır!"

Ömrümde duyunca en çok güldüğüm ve "eveeet kesinlikle eveeet" diye katıl katıl katıldığım cümle olarak tarihe geçebilir.
Bu özlü sözün kaynağı, Emziren Anneler grubundan arkadaşım Özlem. Ona da bir doktor, pedagojik nasihat olarak vermiş.



Derhal flashback yaptım. Tuvalet eğitimi olayımız tamamen "yaparsın, edersin, kaplansın, koçsun" gazları vererek ilerledi. Değişik tatları denemesi için verdiğim gazlar da cabası. (Bunu yiyen ooo dağları delerek koşuyor, boyu uzuyor). Ya da gece bizim yanımıza yatmak istediği zamanalrda "ama kocamaaaan abisin sen, bence kendi yatağında uyuyacak kadar da cesursundur" diyerek gazmana çevirdim oğlanı.

Ama gazın kralını geçtiğimiz günlerde verdim.

3 gün kadar önce, gece 2 civarı, tuvaletin kapısının açıldığını duydum. Normalde Tuna, çişi gelince yattığı yerden cılızca "annneee, çişim vaaarr" diye seslenir. Yanına giderim, kolundan tutar işetir yatırırım. E evdeki 3.şahıs yani baba da yanımda uyuduğuna göre bu olsa olsa Tuna'dır diyip tam kalkacaktım ki biraz bekledim. Çişini yapmasını, sifonu çekmesini duydum. Hiç bana seslenmediği için o ara geri uyuyakalmışım zaten. (Hamile uykusu).
Ertesi sabah baktım, belini gayet güzel toplayıp üstünü kendi örtüp uykuya dalmış. Hemen tebrik ettim. Bol bol "aman da benim oğlum abi olmuş da" diyerek okula yolladım.
Gece yatma seansı geldiğinde yanına uzanıp "tek başına tuvalete gidebildiği için ne kadar gurur duyduğumu, yaptığının çok önemli bir hareket olduğunu, ben küçükken ancak 10 yaşımdayken bunu başarabildiğimi, artık çok cesur bir abi olduğunu" falan uzun uzun anlattım ve ekledim: "eminim senin yaşındaki çok az çocuk bunu başarabiliyordur" 
Bizimki ağzı kulaklarında dinledi beni ve inanılmaz onore oldu. O gazla 3 gündür gece çişleri annesiz-babasız yapılıyor. Sağa sola işer mi ya da donu-atleti perişan halde kıçı başı açık yatar mı diye düşünsem de çocuğumun özgüveni iki damla üre ve ürik asitten daha kıymetli olduğu için uyansam da yatağımdan kalkmıyorum.

"Bunu yiyen karaşimşek kadar güçlü oluyor" gazıyla 2 tabak yeşil mercimek yedirdiğimi başka zaman anlatıp hemen birkaç soru sorayım:

- Kızlar da böyle safça gaza geliyor mu? Kızlar daha cingöz ve kolay kolay punda gelmiyor gibi sanki.
- Sizin erkeklerde de var mı böyle "vırnnn, gazzzz" öyküleri?
- Asıl büyük erkeklerin(babaların) kolayca gaza gelmesi daha komişk değil mi? :)
İyi haftasonları herkese



11 yorum:

  1. Süpermiş : ) Hele uygulama evresi çokda zevkliymiş bence. Oğlum henüz bunları uygulamam için çok küçük ama bende böyle bir anne olmalıyım bence :)

    YanıtlaSil
  2. :)) haha güzelmiş:)
    Her zaman işlemesini isterdim ama bizde her zaman işlemiyor. Bunu yersen çok güçlü olursun dediğimde ben güçlü olmak istemiyorum deyip dönüp gidebiliyor. Ben de elimde gazımla kalakalıyorum :))))

    YanıtlaSil
  3. Kızlar şöyle gaza gelir hülyacım tahminim: Ayyy sen dünya güzelisin. Ayy hem çok akıllı hem çok güzelsin. Ama güzeli mutlaka cümlenin bir yerinde kullanacaksın :))) Güzel kızlar böyle yapar şöyle yapar gibi :)

    YanıtlaSil
  4. Pek geldiğini söyleyemeyecegim . Ela bu aralar çişini sonuna dek tutup wc ye varana kadar altına kacırmıs oluyor . Dün okulun şenlik alanında da sinyali verip , onu yetiştiresiye wc nin kapısında üstünü batırması bir oldu . Fazla çıkışmadan bir daha son dakikaya kadar tutmamasını söyleyip , bir kez daha yaparsa eve dönmek zorunda kalacagımızı söyledim. Bana cevabı , tamam yerine , neden yanında daha fazla yedek taşımıyorsun oldu :)))

    YanıtlaSil
  5. iyi yapmışsın kalkmamakla :) Ben tek başına giyinsin diye bi gün ters giydiği tişörtle yolladım okula :)))) çok mu olmuş ?

    YanıtlaSil
  6. Büyümek, güçlü olmak aklını başından alan motivasonlar... Ama gaz işe yarıyor mu dersen: Bazen! Çoğu zaman bizi iknaya girişiyor minicik aklı ile. Nasıl? Bunu yersen büyürsün dersen "Bisküvi de büyütebilir çünkü..... bir cümlenin akabinde bir yığın itiraz ve laf kalabalığı yapmak gibi. Bir de pedagogtan kaptığı bir söylem var ki işimize gelmeyeni onunla kıvırıyoruz. Büyük abi ve küçük abi... Sen abisin hadi hop diye gaz verdiğimizde "Ama ben küçük abiyim bu büyük abiler için" gibi... Ama bir şeyi yaptırmak için değil de kendiliğindem yaptığı bir şeyi översen ooooo değmeyin keyfine :)) Bizdeki durum budur :))

    YanıtlaSil
  7. :) Bence her daim gazla çalışıyorlar;)

    YanıtlaSil
  8. benim kız asla gaza gelmiyor ne diller döküp ne gazlar versem de.eşim de öyle galiba ona çekmiş ama babam 7 hala gazla çalışır süperdir :)

    YanıtlaSil
  9. bizim kizda (5) ise yaramiyor bunlar. konuyla ilgili bin tane soru soruyor bir de ustune 'yapmami istedigin icin boyle diyorsun' gibi seyler soyluyor. bu gazlari yese dunya bayagi tozpembe olurdu bana valla:)

    YanıtlaSil
  10. Bence gaz sadece erkek çocuk değil kız çocukta da işe yarıyor, dahası sadece çocukta değil yetişkinde de işe yarıyor. Beni gazlasalar ohoo neler yaparım neler.. :)

    YanıtlaSil
  11. Yazıya ilham veren Özlem benim :))) Sağol Hülyacım, bak ben dde gaza geldim :)

    Bir kız, bir oğlan ve bir koca annesi olarak sorularına yanıt verebileceğimi düşünüyorum. Bir önceki cümleyi yanlış yazmadım, evet kocamın da annesiyim zaman zaman..

    -2 yaşındaki kızım, 6 yaşındaki oğlumun gaza geldiğinin 10'da biri kadar gaza gelse keşke. "Hadi len" bakışıyla bakıp çekip gidiyor.

    -Oğlum full gazla çalışıyor, benzin seçeneği yok.

    -Kocamla ilgili örnekleri yazamayacağım, zira kazara okursa "layyynnn tüm onlar gaz mıydı?" moduna girip o gazı alev halinde yüzüme püskirtebilir ama şu kadarını söyleyeyim, evet onlar da gazla çalışıyor. Yalnız accuk dikkat, yetişkinlere verilen gaz bazen yakıcı olabiliyor!!!

    YanıtlaSil