8 Mayıs 2013 Çarşamba

Gebelik Günlüğü-12.hafta

 Sosyal medyada infial yaratan hamilelik haberim üzerine PR ajansıyla çalışıp imajımı düzeltmeye karar verdim. Zira gelen yorumların yarısından fazlası şu şekildeydi: "Kendi hamilelik haberimi alsam bu kadar şaşırmazdım", "Sende çocuk yapacak tip var ama ikinciyi yapacak tip yok", "Aaaa çok şaşırdım, şaka mı bu haber?" 

5 yılda toplasan çocuksuz 2 kere gece gezmesine giden, ilk 3 sene 24 saat annelik yapan birine edilen laflara gelin sayın okur!
Şaka bir yana tam da enerjilerinden ve samimiyetlerinden son derece memnun olduğum insanlardan oluşan sosyal medya çevremi bir kez daha sevdim bu vesileyle. 


Bu girizgahtan sonra bir anne-blog klasiği olan gebelik günlüğü serisinin startını da vermiş olayım. Efendim, bugun itibariyle 12 haftalık hamileyim. Yatcaz kalkcaz, yatcaz kalkcaz.... 1.trimestır bitecek. 
Yazmaya bu denli ara vermemin sebebi her bahar ayında artan iş yoğunluğum ve dahi mide bulantısı/yanması/uyku hali adlı şeytan üçgeninde kaybolmam. Kedi misali her yere kıvrılıp uyumak istiyorum sürekli. Gün içinde Tuna tüm gün okulda olduğundan bazen kestiriyorum ama ya çalan telefon ya da kapı yüzünden derin derin uyumam imkansız. Günlerdir uykusuzsam kapıyı falan duymadan uyusam da bu 12 haftada toplam 4ü geçmemiştir.



Midem ve burnum ise insanlıktan çıkmış durumda. Geçenlerde bir yerlerde otururken gelen çayı "bu bardak sigara kokuyor" diyerek geri yolladım. Adamlar "nasıl olur yahu, makinede yıkanıyor bardaklar" dedi. Meğer sigara içen birisi ellemiş bardağı. Bardağa sinen kokuyu hiç affetmemiş bu tazı burnum.  Burnumun hassasiyeti şu sıralar uyuşturucu köpekleriyle yarışır cinsten. Apartman merdivenlerinin yıkandığını, kapı kapalıykan salonda otururken hissedip; yan komuşunun kocasının balkonda sigara içtiğini falan anlayabiliyorum. Bu kadar açık duyular, insanı çok yoruyor. İştahım had safhada kesik. Et, balık, tavuk 3 ayda toplam 5 kere anca yiyebilmişimdir. Balık yiyememek özellikle çok fena benim için. Ama biliyorum ki 2.trimestrdan sonra geçecek bu halim. Yine de şimdilik Omega-3 alıyorum arada. Elevit ise haftada 1-2 falan alıyorumdur zira tahlil sonuçlarım gayet iyi çıktı. Gereksizce vücudu vitaminle doldurmaya gerek yok.

Allahtan yumurta, peynir ve sütle aram iyi. Sağlam bir kahvaltı, idare eder bir öğlen yemeği ve mide ekşimeleri yuzunden mecburen hafif bir akşam yemeğiyle yaşıyorum. Aralarda bol bol meyve yiyorum zira Tuna'ya hamileyken olmayan bir şey oldu: Çılgınca meyve aşeriyorum. 



Kokular içinde beni en çok çıldırtansa deterjan kokusu. Çamaşır suyu, ağır kimyasallar vs zaten kullanmazdım ama hamilelik bahanesiyle artık klasik deterjanlarımın hepsine veda ettim. Kullandıktan sonra havada asılı  kalmayan, doğada çözülen, kullanırken genzimi yakmayan ve içeriğinde doğal özler bulunan Amway ürünlerini kullanıyorum artık. Sonuçta bunlar da-daha az zararlı da olsa- kimyasal ürün. Kullanırken her yeri havalandırıyorum, gerçekten gerekmedikçe kullanmıyorum ve işimi çok hızlı bitirmeye çalışıyorum.

Fetusun organ gelişimi ilk 14 haftada olup bitiyor. Bu yüzden  özellikle ilk 14 hafta boyunca paketli hiçbir gıda tüketmemek, ilaç kullanmamak, hasta olmamaya dikkat etmek gerekiyor. Dondurmada çılgınca katkı maddeleri olduğunu biliyor muydunuz? Market işi dondurmadan değil pastane işi olanlardan sozediyorum. Katkı maddeleri yüzünden dondurma bile yiyemedim henüz. Kahveye de veda ettim sayılır. İçtiğimin hepsi hepsi haftada 2-3 kere Türk kahvesi. 


İnsan iradesi sandığından daha kuvvetli demek ki. Kahvesiz duramam sanırdım. İlk gebelikte bu kadar dikkat etmediğimden her gün bir fincan nescafe içiyordum. Bırakamam sanıyordum, bırakılıyormuş. 

Çok komik bulantı/kusma oykulerim oldu:

Vak'a 1: Dün bir tabak çilek yedim, evden çıktım. Nasıl fazla geldiyse yediğim, birden bir öğürme hissi belirdi. Otoparkın kenarına kuytu bir yer bulup fazla gelen çileği çıkarıp yola devam ettim. Hiçbir şey olmamış gibi. Arkama, sağıma soluma bakmadan hızlıca kaçtım ordan. 

Vak'a 2: Tuna bu aralar su altı canlılarına taktı. Resimlerinde hep balina, ahtapot, köpekbalığı vs vs. Kalamar ve ahtapot çizmeyi becremiyor. "Anne kalamar çizsene" dedi. Ben de başladım çizmeye. Tabi çene durmuyor o arada. "Anne köpekbalıkları kalamar yer mi? Kalamarlar ne yer? Sen kalamar sever misin?" derken derken burnuma inceden kalamar tava, vıcık vıcık yağ kokusu falan geldi. Kağıdı kalemi atıp banyoya zor koştum. Normalde bayılırım kalamara ama o an beynimin ortasına kızgın kalamar yağı döküldü sanki. Tabi benim tahliye sırasında Tuna'nın ahret soruları devam ediyor.
- N'oldu anne, miden mi bulandı?
- Evet oğlum, çıkar mısın dışarı artık (öğğğhhkk)
- Bebek mideni mi bulandırıyor?
- Evet. Çık artık
- Ben de karnındayken mideni bulandırdım mı?
- Evet. Yani hayır. Seninle alalası yok. Kişisel algılama. (Öğğğhhhk) Karnında bebek olan annelerin hep midesi bulanıyr.(Öğğhkk) Çıksana oğlum artık
- Anne kardeşim kız mı erkek mi? Nasıl girdi karnına?
- Belli değil daha. (Böğğğğkk) Tuna, çıksana oğlum yaaaa

Tuna şimdilik çok hevesli. Karnıma inanılmaz dikkatli yaklaşıyor. "Kardeşimi öpcem" diyip öpüyor ama zaman ne gösterir bilinmez tabi.

Karın demişken, Tuna'da neredeyse 20 haftalıkken çıkan göbeğim bu sefer 12 haftalıkken bile "aloo ben buradayım" diyor. Henüz 1 gr bile kilo almadım ama göbek pörtledi. Haliyle kıyafet bulmak şu an sıkıntı. Hamile kıyafeti giymek için çok erken. Tayt+uzun t-shirtleri zaten hep severdim ama kotlarımı giyememek üzücü. Siteye geçen haftalarda koyduğum çit-çit bel kopçalarını denedim hemen ve bayıldım! 
Sadece belim kalınlaştığı için tüm kotlarımın kapanmayan düğmelerini boylece kontrol etmeyi başardım. Gittiği yere kadar boyle kullanıp o kabus hamile pantolonlarından hiç almamayı hedefliyorum bakalım. Bu arada göbek kısmı bebek figurlu t-shirtlerden de nefret ettiğimi belirteyim :) Bu tür şirinlikler ilk hamilelikte olup bitiyor. İlkinde karnındaki canlıdan paso "bebiş", "minnoş" falan diye sözederken, 2.de "fetus" derken buluveriyor insan kendini.  


İlk doktor muayenemizde annem evdeydi ve Tuna'nın okuldan gelme saati yaklaşmıştı. Doktor karnımda aleti gezdirirken tek düşündğüm "inşallah annem zamanında aşağı inebilir" idi. Pek prezaantaabıl doktorrum "bu aleti yeni aldık, 500 bin dolar verdik ama tam 4 boyutlu gosteriyor. Bak ne guzel vs vs" derken "amaan hepsi birbirine benziyor anne karnındaki bebeklerin, çabuk olalım lutfen, oğlanın servisi geliyor" diyerek de bu durumu tescillemiş bulunuyorum.
Doktor demişken. Tuna'yı doğurtan doktorum hiçbir şartta sezaryen sonrası vajinal doğum yaptırmayacağını, bilmemkaç bin tane bebek doğurttuğunu, hiç ölü doğumu olmadığını, bu yaştan sonra mesleğini riske atamayacağını(!)  beyan edip kendisiyle vedalaşmamı sağladı. Zaten bu prezantaabıl hallerinden, klinikteki hemşirelerin afrasından, her seferinde bekletilmekten sıkılmıştım. İsabet oldu. Şimdi daha mütevazi, kendi eşi dahil pek çok anneyi SSVD (sezaryen sonrası vajinal doğum)  yaptırmış, tüm gün hastanede yanımda olacağını ben soylemeden deklare eden bir başka doktor buldum. Aramalarda isimleri çıkmasın diye iki doktorun da adını vermiyorum ama İzmir'de SSVD yaptıran doktor arayan varsa lütfen ya benimle irtibata geçsin ya da Facebook'taki SSVD grubuna katılsın.



7 yorum:

  1. Gülümseyerek okudum , umarım 2. trimester daha hafif gecer

    YanıtlaSil
  2. Hülyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
    Nayır nolamaz :)

    Tebrik ederim ( şoku atlattıktan sonra! ) Umarım kusma olayların çabuk biter. Tuna'nın hevesli olması çok güzel. Benim kardeşimle aramda 5 yaş var. Annemin hamileliğinin her anını hatırlarım. Çok heyecanla beklemiştim ve her gece yatmadan evvel annemin karnını öper, kardeşime iyi geceler öpücüğü verirdim. Tuna'nın ilgisi böyle devam eder bence.
    Tekrar tekrar tebrik ederim. Sık yaz :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Tebrik ederim,hayırlı olsun :))

    YanıtlaSil
  4. : )Kolay gelee
    Benim kardeş de hamile

    YanıtlaSil
  5. 33 haftaya yeni girmiş bir hamile olarak yazını gülümseyerek okudum , ben de bulantılar olmamıştı ama şu dediğin tişörtlerden bende giymedim giymemde çok itici duruyor :D
    vajinal doğumunu sonuna kadar destekliyorum ve gelişmeleri merakla bekliyorum Allah gönlüne göre versin , cinsiyetini çok merak ettim benim ikincide oğlan :D

    YanıtlaSil
  6. tebrik ederim, hamileleğinin sağlıkla ve normal doğum olarak gerçekleşmesini dilerim, bende hamilelikten dolayı google de kapanmayan pantalonlara çözüm ararken blogunu keşfettim, yazın çok güzel ve amanın aynı ben dedirtti, şu an ititbariyle 14 haftalık hamilelik sürecindeyim fakat sıkıntım kapanmayan pantalonlarım, 36 beden giyen ben 40 beden pantalon bile kapanmaz oldu, yeğenim böyle bir şeylerden bahsetmişti bende bi araştırayım dedim aklımın bir köşesine yazdım mutlaka temin edeceğiim...
    bu arada bir amway satış temcilcisi olarak şunu belirtmek isterim, temizlik ürünlerinde kimsayasallar yok denecek kadar azdır gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz, birde temizlik ürünlerinde koku hastası olan ben amway sayesinde koku olmadanda temizlik olabileceğini öğrenmiş oldum, kokusu az temizliği çok ;)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar, mesajlarına karşılık yazamadım. Sen de benim gibi sağlıkla bebeğini kucağına alırsın umarım şu an kaçıncı haftadasın bilemiyorum. hamilelik su gibi geçiyor tadını çıkar 2 çocukla biraz zor oluyor. Tebrik ederim Adaşımızı öptük.

    YanıtlaSil