13 Mayıs 2013 Pazartesi

Mayıs-Haziran Ayları, Başlar Tuvalet Eğitimi Tafrası



Eveeet, geldik yılın "e bu çocuk ömrü billah beze mi işeyip mıçacak? bi yerden başlamak lazım di mi?" sezonuna.


Ben tuvalet eğitim zamanı Aysun'u bolca arayıp fikir almıştım. İki ileri bir geri derken-Tuna'nın kararlı (dediğim dedik) karakterini de dikkate aldığımızdan- uzun bir zamana yayarak halletmiştik. Elinin altında pedagog bir arkadaşı olmayan, biraz kafası karışık ve nereden başlayacağını bilemeyen anne-babalar içinse rehber niteliğinde bir kitap önereceğim: Stressiz Tuvalet Eğitimi

Kitap, 5 ayrı testle başlıyor. Çocuğunuz tanımaya yönelik bu testlerde yavrunuzun etiketlerden rahatsız olup olmadığından annelik tarzınıza; çocuga sınır koyunca verdiği tepkilere dek pek çok soru var. Bunlara verdiğiniz yanıtlar sonucu çocuğunuzun karakteri ortaya çıkıyor ve buna yönelik metodları okumaya başlıyorsunuz. Kişisel önerim, sadece kendi çocuğunuzla ilgili kısmı değil kitabın tamamını okumanız. Farklı ebeveynlik yaklaşımları, hiç de ummadığınız yerde ufkunuzu açabilir.

Şu sıralar pek çok annenin ihtiyacı olduğunu düşündüğüm bu kitabı bir blog okuruma hediye etmek istiyorum.

Bunu için  yapmanız gereken 17 Mayıs Cuma 13:00'a dek bu posta yorum bırakmak ve Tuniko FB sayfasını beğenmek.

Bu arada tuniko.com'un en çok satan ürünlerinden merdivenli tuvalet alıştırıcısı ile Stressiz Tuvalet Eğitimi kitabını özel fiyatlı bir paket yaptım. Almışken bunu da alayım diyenlere.....

Zorunlu not: Çocuğu dogrudan tuvalete alıştırmak sakıncalı değil mi? diye soran cok anne var. Hayır. Hatta eğer çocuğunuz tuvaletten korkmuyorsa dogrudan tuvalete alıştırmanız çok daha hijyenik olacaktır. Ezberimizde "önce lazımlık, sonra tuvalet" diye belletilse de bu genelgeçer bir kural değildir. Tıpkı bebeğin artık kendi odasına geçmesinin bir ayı/yaşı olmadığı gibi bunda da kesin bir doğru yoktur. Bazı bebek, 2 aylıkken kendi odasında yatabilirken, kimisi de 10 yaşında hala yalnız kalmaktan korkar. Bu tamamen çocuğun karakteri ve sizin olaylara yaklaşımınızla ilgilidir. Lazımlıksız tuvalet eğtimi de pekala olur.



16 yorum:

  1. günlerdir kafa patlattığım, hatta haftaya sırf bu iş için yıllık iznimden feda etmeyi düşündüğüm konuyu çat diye karşımda buldum.
    daha dün facia yaşadık.sıcaklar yüzünden baz bağlanmamasını talep eden kızım alıştırma küloduna kapı arkasına geçip de halledivermiş.
    hem istekli hem inat. yaptıktan sonra söyleme ve her bahsi geçtiğinde utanma durumu var. ne yapacağım nasıl bir yol izleyeceğim bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istekliyse genelde nereye yapacaklarını bilemediklerinden donup dolaşıp altlarına yapıyorlar. ya da bizim gosterdiğimiz "yapma yeri"ni begenmediklerinden, kabullenemediklerinden. zaman.. zaman...

      Sil
    2. ilk başta ben de öyle düşündüm heralde beğenmiyor dedim. çıkartmalar aldık her yere yapıştırdık. cık olmadı.
      sanırım geldiğini anlayamıyor. ya da kasları tutamıyor. off bilemiyorum.
      haftaya beni zorlu gün ve geceler bekliyor. onu biliyorum.
      belki de gözümde çok büyütüyorumdur.

      Sil
  2. Hülya ben zaten fb'ta sayfanı ilk günden beri beğenenlerdenim yani aşkolsun. Ayrıca bu kitabı da istiyorum. Hemde çok zira bu yaz Efe'nin tam da bu dönemi. İyi haberlerini bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  3. Tam ihtiyacım olan kitap:) balkızım bu yaz bezi çıkaracak inşallah biZde isteriz efenim sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bende de çişini ve kakasını söyleyen ama altına işemekten daha çok hoşlanan bir bebe var. Stresimi atmaya yardımcı olacak bir kitap gibi görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. elifim uyurken adres bilgileriniz lutfen hulya@tuniko.com a yollar mısınız?

      Sil
  6. Ben de okusam iyi olur :) Oğlumun kendi kedine bezi bırakacağı yok!!

    YanıtlaSil
  7. Bana da lazım sanırsam bu kitaptan,klozetten korkan bi deli kuş var evde :)

    YanıtlaSil
  8. Ileride ihtiyacim olacak simdiden fikir edinmek gerek dimi ama :)

    25 gunluk anne :)

    YanıtlaSil
  9. Oy oy oy kılpayı kaçırmış olabilir miyim? Bezsiz bebek olucaz filan dedim ama geç kaldık biz. Bir şansımı denemek istedim. 14,5 aylık bir Lara için erken mi acaba ?

    YanıtlaSil
  10. kusura bakmayın, hamile kafası çekiliş yapmayı unuttum. random.org'dan şimdi çekiliş yaptım. 8 numara çıktı. yukardan başlayarak 8.yorumcuya gidiyor kitap. elifim uyurken adres bilgileriniz lutfen hulya@tuniko.com a yollar mısınız?

    YanıtlaSil