14 Ağustos 2013 Çarşamba

Gebelik Günlüğü - 20-28.hafta


Hello everybody! Başlıktan da anlaşılacağı gibi yazının taslağı 20.haftada oluşturuldu ama ben koca 8 hafta boyunca klavyeye dokunamadım bile.
An itibariyle -sanırım - 28 haftalık falan hamileyim. "Sanırım"ın altını çizme gereği duydum zira 2.gebelikte, ilkindeki gibi "kaç haftalık?" sorusuna "27+3 " gibi net cevaplar veremiyorsunuz. İlk gebelikte başına geleceklerden bihaber gebenin tek onemsediği gebeliğin kaçıncı haftasında olduğu ve bebeğin kaç kg olduğudur nedense. 



Geçtiğimiz haftalarda yeni sezon Neko klasik wrap slinglerin çekimini yapmıştık. Hazır profesyonel fotoğrafçı yakalamışken birkaç da gebe pozu attırdık. Hem bana anı kaldı hem de Tracy'nin yeni kitabının kapak kızı oldum. ( Bu arada kitap, Tracy'nin en iyi kitabı ki ayrıca bir post konusu olacak kendisi) 

"Hamileler estetik değil, beyinin arabasına akşamüstü binsin, az gezsin. Sonra kimselere görünmeden evine girsin" diyen ilahiyatçı emmilere inat göbeğimi gere gere Fuar alanında gezindim, poz verdim. 



Göbek demişken, Tuna'da olduğu gibi bu sefer de göbeğim 24.haftadan sonra çılgınca büyümeye başladı. Yukardaki kolajların hepsi 24.haftaya dek olanlar. Şu an artık oturmakta zorlandığım, hafiften yalpalayarak yürüdüğüm, yataktan kalkarken sağa sola manevra yapmak zorunda kaldığım ve hafiften kaburgalarımın zorlanmaya başladığı günler başladı.


Tuniko'ya yeni eklediğim GAP hamile ve emzirme bluzlarını saymazsak-ki bunlar normalde de giyilebilecek nefis bluzlar- hiç hamile kıyafeti almadım ve almayı da düşünmüyorum. Rengarenk taytlarla kombinleyip giyiyorum.

Temmuz başından itibaren Antalya'ya anneanne dinlenme tesislerine yerleşip 3 hafta kadar tatil yaptık Tuna'yla. Klimalı ortamda bile tüm iç ve dış organlarımın yandığı günlerdi. İlk kez ayak bileklerim şişmeye ve varislerim pörtlemeye geçen ay başladı. 28 haftada toplam 6 kg aldım ama sıcağın da etkisiyle kendimi 1500 kg hissediyorum. Kendimi ete balığa yumurtaya vermem gerekirken soğuk soğuk kavuna karpuza ve üzüme verince şeker yükleme testinde cortladık. Hemogram alt sınırın da altında yani ciddi anemik çıktım. Tokluk şekerim de üst sınırın da baya bir üstünde çıktı. Derhal her gün yumurta ve et yiyip karpuzculara "evin önünden hızlıca geç, gözüm görmesin sizi" mesajı verir oldum. Bayramda bile 2 dilim baklava, 2 çatal kalburabastı yiyebildim şeker korkusuna. SSVD (sezaryen sonrası vajinal doğum) arzusunda olduğumdan istediğim en son şey iri bebek.

Ve gelelim içerdeki elemanın pipili mi pipisiz mi olduğu mevzuuna.
14.hafta gibi kontrole gittiğimde muhtelif organlara bakıldıktan sonra doktorum "ilki kız mı erkek mi?" diye soru. "Erkek" diyince "geçmiş olsun bir oğlan daha geliyor, bende de 2 oğlan var, hanımla tanıştırayım sizi, kafa kafaya verip ağlarsınız" dedi. Ben üzülmedim çünkü hem oğlan çocuklarını çok seviyorum hem de kız çocuğuyla ne yapılır, nasıl oynanır, sürekli kırıtmasına, pembe giymek istemesine nasıl dayanılır, barbieleri, ponyleri katletmeden nasıl annelik yapılır, toka nasıl takılır... gibi hayat bilgisi lûgatımda olmayan tonla şeyle nasıl başa çıkılır bilemiyordum zaten. Süslü, leopar desenli giydirilen, düğünlerde eteğini savurarak danseden ve sürekli cimcime gibi konuşan şımarık kız çocuğu kadar hazetmediğim çok az şey vardır. Sürekli dövüş,savaş, vur-kır olayına giren oğlanlardan da eşit derecede haz etmem. Evcimen, hatta çoğu oğlan çocuğuna göre "kız gibi" bir oğlum var; bir tane daha gelsin, ohh ne güzel diyip sevindik.

Tastamam 1 ay sonraki detaylı ultrason kontrolündeyse diyalog şöyle gelişti:
"İşte burası dalak, serçe parmağı, burun kemiği.. Ve hala kız"
"Ne kızı doktor? Hani oğlandı???"
"Yoo gayet kız bu, bak. Allah allah dur bir de şu açıdan bakalım. Bak işte kesinlikle kız bu. Hadi hadi gene iyisin. Bir oğlun bir kızın olacak :)"

Sevinmekle şok geçirmek ve biraz da tırsmak arasında karışık duygularla çıktım muayeneden. Bu saatten sonra kızlarla ilgili büyük konuşmamaya ant içip yola devam etmeli. Malum, insan kınadığını yaşamadan ölmezmiş :)

Cinsiyet belli olunca insan netleşiyor. Pek alışveriş yapmayı düşünmüyorum kız için ama tek tük kırmızılı morlu elbise ya da renkli body-tulum alabilirim. Yeğenim Deniz'den 0-6 ay için rengarenk bodyler ve tulumlar geldi zaten. Bir değil 2 bebek bile büyütür kıyafetler. Deniz çok çok iri olduğu için bir ihtimal ek yaparım giysilere ama onu da erkenden almam, ihtiyaca göre bakarım.

Erkek olsa isim alternatiflerim Aren, Toprak, Kayra idi. Kız olunca hoop sil baştan isim düşünmeye başladık. Benim yıllardır aklımda iki isim vardı: Aden ya da İda. Aden'i eledim. İda hem kısa (soyadımız uzun olunca el mahkum kısa isimlere bakıyoruz) hem de mitolojik isim olduğu için şu an gündemde. Babası ve tüm aile cenahı "İda ne lo? Nasıl seslencez İdaaa diye? Çocuğa dağ adı mı vercen?" diyerek itiraz ediyor. Babası da ısrarla Kumral Ada Mavi Tuna hesabı Ada olsun istiyor ama 2000 yılı ve sonrası inanılmaz bir Ada populasyonu olduğu için ben istemiyorum. Ada çok şiirsel ve anlamlı ama İda daha güzel be ya. Bir harf için karı koca birbirimize girdik ama ben kızıma İda diye sesleniyorum :) İda dağı gibi kudretli bir kızım olsun. Özgür olsun. Direnişçi olsun. Geleceğimiz olsun.




11 yorum:

  1. pek güzeliz :=) tü tü tüüü

    YanıtlaSil
  2. Hülya Esmira koy ben koyamadım sen koy ,İzmirin antik dönem isimlerinden

    YanıtlaSil
  3. İda çok güzel ve ismini seçmiş bence ay isteyen İda diye değil güzellik diye seslensin idaaa der ida der farketmez yani :) Sağlıkla kucağına al hülyacığım.

    İnsulin ölçüyor musun ilaç verdi mi? Valla benim azcık üstündeydi doktor gözümü çok korkutmuştu ilaç hergün kan alıp bakmak diyet hepsini yaptım 8 kilo aldım aren 3,5 doğdu vajinal doğum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok sıkı diyet yapıyorum anacım. haftaya dr.a gidince sorayım bakalım her gun kan ölçümü gerekiyor mu diye. 3,5 kg nefis ideal ölçüymüş. darısı başıma

      Sil
  4. huulyaaa
    ben erkek diye yazdıydın diye hatırlıyorum. hatta sana ikincisi de mi erkek vah vah, neyse olsun minvalinde bir mail yazmaya hazırlanıyordum :) kısmet olmadı...
    demek bir kızın olacak, hahahah bak o ponylerle, barbielerle nasıl kendinden geçerek oynayacaksın şimdi.
    teprik ederim cicim, kızı da erkeği de bir evladın. sağlıklı olsun yeter ki.
    çok güzelsin bu arada fotolarda. maşallah...
    isim konusunda, etrafı kafaya takacak olursan ohooo, beni düşün, her iki kızım da isimlerini 4.tekrardan önce karşı tarafa algılatamıyorlar.
    neyyy oluyor isimlerini ilk duyanın tepkisi.
    ida istiyorsan ida koy, ama ona da insanımız, çocuk ismini bilmiyor herhal diye düşünerekten ada diye seslenebilir...
    sağlıkla kucaklayasın...

    YanıtlaSil
  5. hamılelegınız hayırlı olsun , kolay gecsın , sağlıkla alın kucagınıza,takipdeyım bundan sonra,sizde gelırsenız çok memnun olurum , sevgıler

    YanıtlaSil
  6. Hülya erkek isimleri olarak düşündüklerini kıza da koyabilirsin. Ben hepsinden kız ve erkek tanıyorum misal :) ida şahane tabeee seni desteklemekteyim. :)

    YanıtlaSil
  7. İda güzel bence de.
    Bu arada ben de senin gibiydim biliyorsun ama insan toka takmaya filan alışıyor :)
    Ama leopara karşıyım. Bu arada insan hevesleniyor, oturalım bir evcilik oynayalım diyor. Ama kızın kafa başka yerde.
    Bu arada düğün için elimizde şöyle birşey var görmediysen :)

    https://www.facebook.com/photo.php?v=10200641753541934&set=vb.1103118067&type=2&theater

    yandık anam diyor öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Öncelikle çok güzelsin. Nasıl desem ışıldıyorsun :)
    vee "Ben üzülmedim çünkü hem oğlan çocuklarını çok seviyorum hem de kız çocuğuyla ne yapılır, nasıl oynanır, sürekli kırıtmasına, pembe giymek istemesine nasıl dayanılır, barbieleri, ponyleri katletmeden nasıl annelik yapılır, toka nasıl takılır... gibi hayat bilgisi lûgatımda olmayan tonla şeyle nasıl başa çıkılır bilemiyordum zaten. Süslü, leopar desenli giydirilen, düğünlerde eteğini savurarak danseden ve sürekli cimcime gibi konuşan şımarık kız çocuğu kadar hazetmediğim çok az şey vardır"
    harfi harfine katılıyorum. Erkek çocuğum olmasını bu sebepten çok arzu ettim. Hemde biz 3 kız kardeşiz ama hiç birimiz pek kız gibi değildik o sebepten kız çocuktan deli gibi korkuyorum :)
    Lakin itişmeyi, hoplamayı, zıplamayı, masa üstüne çıkıp dans etmeyi çok seven bir oğlum olduğundan, 2. çocuğa karşı şu an hiç bir sempatim yok ama seni hevesle takip ediyorum.
    Umarım her şey yolunda gider :D
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Kız Hürya! :)
    Bizim Aylin araba oynayan, abisinin 3 yaşında izlediği şimşekmekkuini 2 yaşında izleyen, şimşek kitabıyla uyuyan, hiç çıtkırıldım olmayan (şimdilik), gayet abisine tekme tokat girişen, kafasına tokayı bırak tarak sürdürmeyen, erkek fatma bi kız oldu. Tabii önde bir abi olduğu ve anası da erkek fatmadan hallice olduğu için sanırım..Ama öte yandan içten gelen feminen dürtüleri de bolca var. Ne hikmetse kodlarda yazılı sanırım, bayılıyor pembeye (olsun bayılsın, ben de bayılırım pembeye), her türlü naz yapmayı, elinde adam oynatmayı, entrikayı göbek adı gibi biliyor, onlarda kodlarda yazılı herhal. Sonra daha ufacıkkenden evdeki pelüş hayvanları yedirmeye (hayali) başladı. Bi kendine bi kuçuya misal. Ha bu sabah Buzz ışık yılını yediriyordu kahvaltıda mesela, şefkat sadece cici bici peluşlara değil, şefkati eşit, her türlü canlıya-cansıza, analık içgüdüsü, besleme, büyütme güdüsü..Bir de son dönem..Arda'nın boxer donlarına sardı..Onlarla dolaşıyor düdük!
    Yani diceem o ki..Kız ille leoparlı, çitlembik, süslü kokoş olacak diye bi kaide yok..Ha her başıma gelen gibi 2 sene sonra dediklerim bir yerimde patlar Aylin de dünyanın en kokoş kızı olur ben de kendimi raflarda leopar desenli tütü ararken bulurmuyum, bilemem..Artık başa gelen çekilir :)
    Ama kesin bildiğim bişey var ki, kız çocuk çok eğlenceli, inan bana, hani oğlancıklarımız bozulmasın, aramızda kalsın ama bildiğin komik, uyanık ve sürprizlerle dolu bu kızçeler..
    İsme gelince, kızım sen bana 2011 de Aylin'i beklerken Ada'yı önermiştin, eminim..2 sene de çark etmişsin :) Ida güzel ama ilerde
    benim gibi sürekli isim derdi çekmez işallah..Ay ne çektim, hala da çekiyorum..
    Aman ne yazmışım be, destan mübarek, neden kendi bloguma döktürmem de yorumlara post gibi yazarım ben de? alla allaaa :)
    hadi kal sağlacakla!

    YanıtlaSil
  10. İda'nın Tuna gibi bir abisi olduktan sonra barbie oynamaz, dinozor sever bence :)

    YanıtlaSil