19 Eylül 2013 Perşembe

Gebelik Günlüğü / 32-33.hafta



"Aaa hamileyim, Tuna abi oluyor, erkek değil, kızmış" falan derken son düzlüğe girdim çoktan. Bugün itibariyle sadece 8 hafta sonra kızımız İda'yla buluşacağız. Evet kızın adında karar verilmiştir: İda.
2-3 bulmaca meraklısı dışında "aa ilk kez duyuyorum, anlamı ne?" demeyen neredeyse yok. 
Bulmaca meraklıları ise aşinadır. Soldan sağa 3 harf, Kaz Dağları'nın mitolojik çağdaki adı: İDA.
Başka bir İda annesi arkadaşımın dediği gibi dağ gibi güçlü bir kız olsun istedik. Dağları delsin bir başına, erleri yensin kız başına. Çok maskülen ya da feminen isimleri sevmiyorum. Oğluma unisex isim koymam da bundandır. Cinsiyeti, erilliği/dişilliği, vatanı, dini, dili değil "öz"ü önemsesinler. Kadın ya da erkek; sünni ya da şii; Türk ya da Kürt ya da İskandinav olmanın önemsizliğini bilsinler, hissetsinler. İsimleri gibi doğanın bir parçası olsunlar. 


Şikayetler şikayetler 
Gelelim işin fizyolojik kısmına. İlkine göre kesinlikle daha zor bir gebelik geçiriyorum. Doktor görünce hemen ağrıyan yerlerini sıralayan haminneler gibi olmak pahasına sayacağım arkadaş!

Bir kere iki dizimden aşağısındaki hemen her boş santimetrekare artık çılgın varislerin işgalinde. Eskiden tek tük varlardı ama bunlar artık çığırından çıkmış asi damarlar. Şort mort giyemiyorum. Estetik kısmını geçtim, bayağı bir sızlıyor. Varis çorabı alıp da giyemeyeceğimi bildiğim için teşebbüs dahi etmedim.

Ayaklarımda hafif şişmeler başladı. Fazlaca yürüyünce 36 numara tombiş tombiş patlıcancıklarım oluyor. 
Sinirlerim, hormonlarım sapıtık. Bir anım diğerine uymuyor.



Diyet
Geçen aylardaki kan değerlerim düşük çıkınca haftada 4-5 öğün  kırmızı et ve çiğer yemeye başladım. Yanında kalsiyum içeren gıda yok. Sadece yeşillik, sebze vs. Günaşırı gibi de demir preparatı alıyorum. Bu yüzden af buyurun :) had safhada kabızlık yaşıyorum. Tıp ne saçma. Bir şeyi tedavi ederken başka şeyi bozuyorsun.



Gebelik şekerim ise sıkı bir diyetle kontrol altında artık. Diyetimde ekmek sadece kahvaltıda; meyve ara öğünlerde ve çok çok az (kavun, karpuz, üzüm, muz hiç yok) ;  hamurişi, tatlı, makarna hiç yok. Karbonhidrat ihtiyacımı baklagil, çorba, ceviz ve bulgurla gideriyorum. Kof ekmekten cok daha sağlıklı alternatifler bunlar. 

Diyete uyup bir de sürekli şekerimi ölçtüğümden artık hangi besinin şekerimi ne hızla ve ne kadar  yüksellttiği konusunda uzman oldum. Bu sayede son 1 ayda aldıgım 1,5 kg tamamen kıza gitti. Kendime kilo almıyorum artık. 

Zaten kan şekerim artık öyle güzel dengelendi ki şekerimi yükseltecek gıdalar yediysem çok rahatsız oluyorum. 2 gün önce ikindide hem kek hem kavun yedim. 2 saat sonra gözlerim kararmaya, konuşamamaya başladım. Tuna'ya uyku vaktinde kitap okurken sözcükler, harfler birbirine girdi. Hemen şekerimi ölçtüm: 135!!! Genelde 95-115 aralığında yaşadığımı da belirteyim. Aslında yüksek değil ama vücut hafif sapmalara alışınca, ibrenin bu kadar çok oynaması bile dengemi bozmuş. 
Peki diyete uymak zor değil mi? Canın hiç tatlı istemiyor mu? Bir kere kan şekerimin bu rutini bana çok iyi geldi. Daha enerjik hissediyorum kendimi. Çok çok az uyuyorum ama sabahları dinç kalkıyorum. Şekerin vücuduma (ve dolaylı yoldan kızımın vücuduna) ne kadar zarar verebileceğini gördükten sonra zaten canım istese de yemem.

Çok değil 20 sene önce şehirler arası otobüslerde sigara içiliyordu. Sigaranın zararlarının farkına varılıp yasaklanması onlarca yılı buldu. Kuvvetle muhtemelen önümüzdeki on yıllar şekerli gıdaların zararlarını konuşacağız ve belki denetimle satılacak.

Bu arada sadece tatlılarda ve meyvede şeker var sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Geçenlerde bir tabak peynirli makarna yedim. Tamamen tembellikten ve Tuna'nın "bugun makarna iştiyom" talebinden dolayı diyetten saptım. Amanın, kız içerde halay çekiyor. Ordan bir tekme, burdan bir salvo, öteden bir kafa. Coştu resmen.

Doğum
İda'nın normalde içerdeki hareketliliği Tuna'ya göre daha az. Gece boyu bazen pek kıpırdamıyor. Çişe, suya kalktıysam şöyle bir gerinip yerleşiyor. Bu aylarda Tuna yardırırdı, hatta oturamamaya başlamıştım. Önce kız minik diye böyle sandım ama dünkü 32.hafta kontrolüne göre minik değil, normal ebatlarda Doktor 3 kg civarı doğmasını bekliyor.

SSVD(sezaryen sonrası vajinal doğum) için önümüzde bir engel yok. Fazla kilo almadım, bebek iri değil, pozisyonu, yerleşimi ideal. Doğumda mecbur kalmadıkça epidural almak istemediğimi, sancı süreci boyunca gezmek istediğimi, mümkün mertebe epizyo müdahalesi istemediği açıkça söyledim doktoruma. Hepsinde anlaştık. Zaten kadın doğumcular bu temel konularda hastaya söz hakkı tanımak istemediği için SSVD^ye sürekli tu kaka diyorlar ya. Zira günümüzde normal doğum adı altında yapılan doğumların çoğu birkaç cm açılmadan sonra (açılma yeterli değilse suni sancı verilip) epiduralin takılıp anne adayının çatala yatıp kocaman vajinal kesilerle yarılmasından ibaret. SSVD'de suni sancı alamıyorsunuz. Açılmanın beklenmesi gerekiyor ve doktorların korkutması da tam da bu yüzden: Bekleyecek doktor bulmak neredeyse im-kan-sız!

Çatalda kesiyle son bulan doğumların çoğu ne yazık ki normal doğum değil; vajinal sezaryen. Kadınların normal doğumdan kaçmalarının sebebi bu kötü normal doğum anıları. Bu ay başladığım hamile yogası derslerinden bu anlamda da umutluyum.

Alışveriş
Hem İda'nın hem benim ilk zamanlarda kullanacağımız ufak tefek şeyleri sonunda aldım. İnsanın kendi bebek tükkanı olunca kesinlikle kolay oluyor her şey. İlk alışverişim şöyle bir şey oldu.


İlaveten Amazon'dan da bir kaç orijinal ürün sipariş ettim. İlk haftalarda günde 5869697 kere falan bez değiştirildiğinden insan leyla moduna geçiyor. "Bez nerdeydi, pişik kremini hangi odada bıraktım, ay bu ıslak mendiller de hep kayboluyor" telaşından kurtulmak için şöyle bir zımbırtı aldım.
 Tüm bez değişim eşyaları böylece derli toplu saklanıp lohusayı daha da delirtmeyecekler. 



Dünyada anne memesini, dokusunu en iyi taklit eden; akış hızını tamamen bebeğin kontrol ettiği tek biberon breast flowdan da boyle bir starter set aldım.

Bir de bu şapşal şeyi aldım :) Bu sefer bebeğini kundak yapmayan Hülya'yı eşşşekler kovalasın. Anne rahmini gerçekten taklit eden tek kundak bu. Woombie'nin bu çizgili, kurukafalı desenine bayıldım. Umarım İda da efendi gibi durur ve uyur içinde. Secret, pozitif düşünce, 40 kere söyleme.. Her türlü batıl inançtan da faydalanıyorum farkındaysanız..


Puset ilk haftalarda hemen kullanmam diye düşünüyorum. Zira hanfendü kasımda doğacak. Leş gibi egsoz ve karbondioksit dumanına yavruyu salmaktansa wrap slingle taşımak kesinlikle daha sağlıklı. Hava soğuk olursa da üstüne sling örtüsünü çekip alemlere akacağız İda'yla :) 



17 yorum:

  1. Kendim dışında birinin hamilelik günlüğünü okumak kadar keyiflisi yok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyvallah :) sende 2.yok mu taaa? (mahalle baskısı mode-on)

      Sil
    2. Hayıııııııııııırrr!!! Kimse çocuk demesin bana. Ben boyumun ölçüsünü aldım :)
      Birde Çakma Anne diye bir kitap okudum geçen ay. Okumadıysan şiddetle tavsiye ederim. Gerçi sende çok kasan annelerden değilsin ama keyifli bir kitap oku lütfen :D

      Sil
    3. okudum okudum. hatta post yazacam kitapla ilgili. daha ziyade kend çakmalıklarımla ilgili :)

      Sil
  2. İda süper bir isim. Hep sevmişimdir o dağları. Kızın da dağ gibi taş gibi sapasağlam olur hiç merak etme.
    Son kundak gibi olan şey efsaneymiş. olmaz ya olur da bir gün tekrar doğurursam kesin alırım :)
    Sen de süper gözüküyorsun bu arada.
    Hadi bakalım az kaldı. Umarım istediğin gibi olur herşey.
    4 göz bekliyoruz İda'yı.
    Barbieleri Winxleri hazır :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kundak super yaa. tee ne zaman numune olarak almıştım. o zamandan beri hastasıyım markanın.
      sağolasın bebeişim :)

      Sil
  3. Hülyacım tam gönlüne göre sağlıklı ve kolay bir doğum dilerim sana. Kızın ismine de bayıldım! Zaten Tuna ismini de çok severim. Ben de koymak istemiştim ama eşim "Niye biz Trakyalı mıyız" diye gereksiz bir yorum yapınca o zaman ben de "Fırat koyalım sen Elazığlısın" ya demiştim, atışmıştık :) Sonuç, kız oldu İnci oldu :)
    Bu arada senin yazılarını okuyunca kendimi bazen kötü hissediyorum. Çünkü ben hiç meraklı biri değilmişim. Arkadaşımın bana Amerikadan getirdiği biberonlar da olmasa starter setlerden falan haberim bile yok. Ben şu an İnci için hediye gelen yenidoğan biberonunu kullanıyorum. Markası Tommee Tippee. Sen kesin bunu da biliyorsundur :)
    Benim kız eski usul, yeniliklerden bihaber büyüyor valla. Biberonlar için özel deterjan olduğunu bile ilk kez bu hafta gördüm ve aldım :) düşün artık.
    Kan şekerini kontrol edince hem gerçeklerle yüzleşiyorsun hem de bile bile bebeğe zarar vermek istemiyorsun. Bu sayede az da kilo alıyorsun. Belki böyle bir sorun olmasa daha çok kilo alırdın, her işte bir hayr var :)
    Neyse ben uzatmayım, harikasın, maşallah. Seni görünce yeniden hamile olasım geldi :)
    Öptüm sizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tomme Tippe iyi marka serapçım.
      o dediğin acemilikleri hepimiz ilk çocukt ayaşadık. benimki biraz sektorun içinde olmaktan ve kişisel meraktan :)
      aynen sekerim çıkmasa daha cok kilo alırdım

      Sil
  4. Hulyaa;) saglikla al kucagina, adi da mis gibi, aldiklarina ayrica bayildim. Ben sagdigim sutu kasikla iciriyorum cok nadir biberonla ama breast flowla kasiga gerek kalmazmis.


    Ssvd de epidural olmuyor diye biliyorum. Doktorun ne dedi bu konuda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet breast flow bu işin ar-gesini yapmış. biberon emziği iki parçalı. tamamen bebeğin kontrolunde akış hızı.
      epidural de mi olmuyor? ben gerekmedikçe istemediğimi soyleyince "merak etme" dedi sadece. olmaz demedi. araştırayım hele

      Sil
  5. Adına bayıldım kızının:-) ben kazdagliyim. Hep övünurum oralı olduğum için. İnşallah onun gibi efsanevi bir kız olur. :-)

    YanıtlaSil
  6. Sağlıkla kucağına al inşallah, ismi de çok güzel:)

    YanıtlaSil
  7. Çok şeker çok... Hadi gayret, tadını çıkarmaya da gayret, son hamileliğin olabilir ne de olsa. Benim gibi iki tane doğurunca hamileliği uzaktan sevmek sevmelerin en güzeli oluyormuş! ;)

    YanıtlaSil
  8. Heyecan yaptım okurken. Kendi son zamanlarımı hatırladım. Bende de vardı gebelik şekeri misal. Kollarım ayaklarım uyuşuyordu, uyuyamiyordum filan. Senden farklı küsür kilom vardı ama :))
    Kolay gelsin gani gani. Ida nefis bir isim kundağına da bayıldım.

    YanıtlaSil
  9. İda ne güzel bir isim.Sağlıklı sıhhatli bir şekilde doğsuni yuvanızı şenlendirsin inşallah.

    YanıtlaSil
  10. "...günümüzde normal doğum adı altında..." diye başlayıp yaptığın açıklama beni hem koparttı hem ürpertti Hülya :)) iyice tatlı olmuşsun, sağlıkla sıhhatle kucaklayasın inşallah :))

    YanıtlaSil