22 Ekim 2013 Salı

Gebelik günlüğü - 39.Hafta



Bu satırları hala tek parça olarak yazıyorum a dostlar. Koca bayramı devirdim, kızın ebatları aldı başını gitti ve bende hala tık yok. Arada yoklayan bir bel ağrısı ve kasıklardaki ufak tefek acılı kasılmalar dışında pek bir doğum emaresi yok. Hoş, doğum emaresi olsa benim bunu anlamam pek olası değil çünkü ilk kez bu kadar ÇOK hamileyim. Tuna'yı 36.hafta biterken sancısız nesiz hoop diye almışlardı. "Doğum sancısı nedir, neye benzer?" hiçbir fikrim yok.


Bir süredir zaten her hafta doktor kontrolündeydim. İda kızın ne kadar hızlı büyüdüğünü anlamak için karnıma bakmak yeter ama USG de bunu kanıtladı. 39.haftaya 3.500 gr(+-300 gr) olarak girdik ki zaten göbeğim gerçekten patlayacak gibi artık. Göbek deliğim artık bir göbek sibobu. Son günlerde gebelerin yüzüne gelen o şişik ifade geldi çöreklendi sıfatıma. 58 kg ile başladığım hamileliğimde şu sıralar 69 kg devam ediyorum ama kendimi bir  hipopotam gibi ağır hissediyorum. Geceleri uyumak çok zor. 

Geçen kontrolde "Yetti gari, bu kızı aşağı indirmenin yolu yok mu?" diye hafiften isyan ettim. Doktorum "Aa ama sen normal doğum için geldin bana, sabredeceksin, bunu başka yolu yok ve sakın kocakarı yontemlerine başvurayım deme. Bebeğin kafasının tam doğru açıyla kanala girmesi gerek, yoksa SSVD şansın azalır" dedi. Ben de isyanı bırakıp tüm enerjimi kıza akıtmaya devam ettim. Sabırla bekliyorum/bekliyoruz.

 
Bu arada son haftalarda kıza tabiri caizse hediye yağdı. Tuna'da da kullandığım Avent'in pompasını her anneye yıllardır oneririm. Çoğu markanın aksine meme ucuna masaj yaparak yumuşak bir sağım sağlıyor. Avent geçtiğimiz aylarda yepyeni Natural serisini piyasaya sürdü. Motor kısmı, öncekinin aksine dışarda olan bu yeni pompanın en güzel yanı sağım yaparken eğilmenize gerek kalmayıp dik oturabilmeye olanak sağlaması.. Çoğu yeni annenin aksine benim süt sağmakla ilgili bir sıkıntım olmadığından pompa benim için süper kullanışlı bir ürün hediyesi oldu. İda hanım doğunca da detaylı bir pompa analizi yapacağımdan ve neden süt sağmalıyız gibi başlıklarda uzun uzun yazacağımdan emin olun. Bu arada Avent'in içe dönük meme ucunu çıkarmaya yardımcı niplette ve göğüs kalkanı gibi ürünleri de hastane çantasına çoktan atıldı bile. İlk doğumumda bebeğime anne sütü verebildiysem bunda Avent'in payı büyüktür. Ay lav yu Aveeent!




Tuna yaz bebeği olduğundan ve kışın da hep kadife tulum giydirip üstünü açmasını umursamadığımdan (XL anne) uyku tulumu giydirmeyi hiç denememiştim bile. Zaten gece zibilyon kere uyandıgından hava soğuk gibiyse her uyanmada üstünü örterdim ama çoğu kez üstü açık yatardı. Bu kez-nedense-kızın daha erken deliksiz uykuya geçeceğinden ve daha az uyanacağından eminim. (Şuursuz anne) Güzel bir uyku tulumu bakınayım derken tedarikçilerimden biri olan Dream Bag'den bu nefis tulum hediye geldi. Boğucu kalınlıkta değil, üstunde çok cici hayvan işlemeleri var, kumaş kalitesi de gayet nefis. 



Gelelim bu gebenin en korkulu rüyası, diş çıkarma kabusuna. Tuna çok zor diş çıkarmıştı. (Genel-geçer bir istatistik olabilir mi bilmem ama dişleri çok düzgün ve sağlam. Düzenli fırçalamaya 2,5-3 yaş gibi başlamamıza rağmen hem bembeyazdır hem de sert.) 

Gebeliğimin başında hayli yoğun baş ağrılarım olmuştu ve doğal çözüm araştırırken kehribar kolyeyle tanıştım. Kehribar taşı yani amber, doğal ağrı kesici özellikte. Vücudun hangi bölgesine yakın takılırsa o kısımdaki ağrıyı hafifletmeye yardım ediyor.  İda için sipariş verdim erkenden ve kendim kullanmaya başladım. O kadar memnun kaldım ki sonradan kıza vermekten vazgeçtim. Böylece ilk anne-kız rekabetimizi de yaşamış olduk :)
Tam bir de kıza alayım derken Verazeyn'in doğal taş uzmanı sahibi Devrim bir kolye ve bir de bileklik gönderdi. Devrim'in bu taşları kaynağından, Litvanya'dan nasıl bir emekle ithal ettiğini bildiğimden güvenim tam. Zaten 2-3 gün takmayı unutunca başlayan baş ağrılarım da bunun en güzel kanıtı. Kızımı da doğar doğmaz kehribar mucizesiyle tanıştırmak istiyorum. 


Ve son alışverişlerim. Yukardaki Magic Form gecelik bulabildiğim en sade model oldu. Serapla annem bir Boyner alışverişi sırasında İstanbul'dan whatsapp aracılığıyla birkaç model gosterdi. Allahım bu lohusa geceliği tasarlayanlar pamuk şekerden evlerde mi yaşıyor? Neyin kafasıdır bu denli çok dantel, süs? Bazı geceliklere bakan Hürrem Sultan doğuma gidiyor sanacak, o derece avam ve kullanışsız. Lohusa danteli mi kenara çekecek, bebeği memeye mi yerleştirecek ne yapacak? Gecelik olarak alınabilecek en sade ve kullanışlı tasarımı seçtiğimi düşünüyorum. İlaveten bir de yine bolerolu sade bir pijama takım aldık. Hepsi o. 


Tuna'da emzirme sürecini zorlaştıran meme ucu çatlaklarına karşı tüm cephelerde savaşmaya başladım bile. Birkaç aydır duştan sonra Lansinoh'un lanolinli kremini kullanıyordum zaten. Sena'nın önerisiyle Earth Mama Angel Baby meme kremi de aldım. Dokusu ve kıvamı diğer kremlerden tamamen farklı bu kremle alışveriş listemi de tamamlamış oldum sanıyorum. Artık İda hanımı bekliyoruz. Adıyla müsemma olup dağdan gelecekse işimiz var yalnız. 



8 yorum:

  1. Hadi bakalım Hülyacım Allah bir avazda kurtarsın :) heyecanlandım şimdi. Ben de sezeryan oldum ama belirlenen tarihten önce suyum geldiği ve sancılarım başladığı için birazcık normal doğum tadını da yaşamış oldum. Hayırlısıyla sağlıcaklı İda'yı kucağına almanı diliyorum. Tuna bir yanında İda kucağında bir ömür mutluluklar dilerim şimdiden. Çok öptüm, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ay beklesin az daha dursun derken şimdi hadi gelsin diyosun:)) hepsi güzel duygular... Sağlıkla zamanında huzurla gelsin yavru. Öperim
    Göbek şahane bu arada:)

    YanıtlaSil
  3. Hülya Hanım, sağlıkla bebeğinize kavuşmanızı dilerim. Bende şuan ikinci gebeliğimi yaşıyorum. SSVD için sizi heyecan ile takip ediyorum:) Umarım hem sizin hem de kızınız için en uygun şekilde gerçekleşir doğumunuz. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Dogur artık yaaaaa :))) Bizde sabırsısız , kolay mı bir daha teyze oluyoruz . Göbekede masallah

    YanıtlaSil
  5. Okurken bir heyecan dalgası yaladı geçti. Oldum olası hamile görmek beni hassaslaştırır. Göbeğin çok tatlı. Seni sarıp sarmalayasım geldi :D
    Hayırlı doğumlar dilerim.

    YanıtlaSil
  6. :))))) yeni yazi girdigini gorunce " Ida hanim dogdu galiba ! " diye kosup geldim :)))))

    heyecanla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. hafif yürüyüşler yapmak ve hurma yemek yardımcı olabilir :) Sağlıkla bebeğinizi kucağınıza alın inşallah, mutlu doğumlar :D
    Özge

    YanıtlaSil
  8. sağlıkla sıhhatle ida bebekle birlikte en kısa zamanda evinize dönmenizi diliyorum :))))

    YanıtlaSil