30 Ekim 2013 Çarşamba

Gebelik Günlüğü - 40.Hafta



Her "alo"ya "hayır doğurmadım" diye yanıt verdiğim, infilak etmek üzereymişim gibi hissettiğim (bkz foto), şu satırları bile oturarak zorlukla yazabildiğim son donemeçteyim. 2 gün önceki dr. kontrolünde ilk kez bebenin başının aşağı inmeye başlamasıyla normal doğum umudum arttı. Elimle dışardan hissedebiliyorum zaten. Kızın kafası eski sezaryen dikişimin bile altına inmiş durumda.
Kasıklarımda zaman zaman bıçak saplanmasına benzer yalancı sancılar hissetsem de henüz düzenli sancı ya da açılma yok. Sancıların şekli daha ziyade İda'nın aldığı şekilden dolayı iç organlarımın acısı ya da gaz sancısı gibi. Gerçek doğum sancısı neye benzer ki? Anlarım herhalde. Geçenlerde bir yerlerde korku olmayınca acı da hissedilmediğini okudum. Şu ana dek çok acayip bir acı duymamış olmam bundan mı yoksa gerçek doğum sancısının yanında bu acıların devede kulak kalmasından mı? Bilemiyorum...
Her gün 30 dk kadar yürüyüş yapıyorum tıslaya tıslaya. 
36 numara ayaklarım şu sıralar 38e yakın sanırım. Sadece Converse'lerime sığıyor bu mayalı poğaçalar. 
Bağcıklarını da zar zor kavuşturup bağladığımı belirteyim. 
Dudaklarım oldu bir balon. 
Dün ayak tırnaklarımı kendim kesebildiğim için muzaffer bir kumandan gibi hissettim. Sürekli birilerinin yardımına ihtiyaç duymak ne zor işmiş, onu anladım. Bir de hep kilolou olmak büyük çile.
Başka başka.... Hurma oksitosin hormonunu artırıp kasılmaları artırıyor diye bi koşu hurma aldım geldim. Onu kemirip duruyorum. Şekerim çıkarsa diye de fazla abartamıyorum falan.

İlginç bir bilgi. Kasıklarımda pek baskı olmasa da kaburgalarımda ve sırtımda çok fena ağrılar var. Sanki ayaklarıyla kaburgamdan hız alıp son surat çıkacak gibi :) Hani gerinip gerinip koşarsın ya o hesap.

Annem 15 gündür bizde. Her gün "bu gece hastaneye gidiyoruz galiba" diyor bir umutla :) Şu sıralar 2 güne doğuracağımdan emin. 4 Kasım pazartesi tastamam 40.haftanın bittiği due date'im. Ondan sonraki hafta da beklerim ama sonrası için ne yapacağım bilemiyorum.
Durumlar böyle.



18 yorum:

  1. Kardeşim gerçek doğum yaptı:) O da soruyordu ya anlamazsam diye, ama anlaşılıyor : )) Kolay olsun Hülyacım, inşallah, bir avazda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla anlarım di mi? sağolasın denizcim

      Sil
  2. Yahu ben senin en son zayıfladığının resmini hatırlıyorum. bu ne göbek. kaçırmışım bebişi :) süper
    Saplıcakla kucağına alırsın inşallah. İkinciye ben de ssvd yapabilir miyim acaba diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha hurmayı fazla kaçırdım da :) ssvd diye grup var fb'de. uye ol. baya bilgilendim grup sayesinde

      Sil
  3. Benim de 3 Mart planlarken 1 Mart ta geliyorum demişti Lara. Ayaklarını sürekli kaburgalarimda hissediyordum son hafta ama asıl işaret o gün gelen kırmızı mercimek büyüklüğünde pembe bir nişan tabir edilen pıhtıcıktı. Önce su kesesi açıldı evdeydik apar topar planlamadigimiz bir doğuma girdik. Doktorum ablam olacaktı ama yetisemedi filan uzun hikaye ama 2 dakikaya düşen doğum sancılarını yaşadım çok şükür. Çok yürümüştüm bende son hafta tisil tisil. Anlarsın sen ne olduğunu hiç merak etme. Kolay gelsin sağlıkla gelsin İda. Öperim.

    YanıtlaSil
  4. görkemli bi göbeğin olmuş:)
    ama hülya havada kalan uçak yoktur;) sağlıkla gelsin kızın!

    YanıtlaSil
  5. Hülyacım maşallah çok formda görünüyorsun. Yazdıklarını okuyunca doğumdan bir akşam önce evde foto çekimleri sırasında ne kadar yorulduğumu hatırladım. Yuvarlanıp duruyordum, sabahına kız geldi :) İnsan neye niyet ederse o kolay oluyor. Bir avazda doğuracağına ve İda'ya istediğin şekilde kavuşacağın için mutlu olacağına eminim. Sen doğumdayken bekleyenlerine şimdiden sabır diliyorum. Çok öptüm seni lise arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  6. Doktor bu ne demek istiyorum Hülya :) Haydı bol sans

    YanıtlaSil
  7. 40 + 1 de aynıydım hatta ayak tırnaklarımı kesememiştim sen yine iyiymişsin :)
    her gün BBYO da yorumları cevaplayınca hala doğurmamış Hülya diye geçiriyorum içimden :))
    Bir avazda inşallah :)

    YanıtlaSil
  8. Amanin cok tatli gorunuyorsun vallahi ben bu hamile gobegini pek bi seviyorum :)
    Haydi saglikla gelsin Ida. Ismine bayildim Hulya!

    YanıtlaSil
  9. Maşallah sana ya! Heyecanla bekliyorum küçük kızı, sağlıkla kolaylıkla kucakla !:)

    YanıtlaSil
  10. heyecanla bekliyoruz, ama daha 40. haftan bile dolmadan hadi dogur baskisi ne o oyle. otursunlar oturduklari yerde. sana ve etrafindakilere gunun gectikten sonra bekleme sabri diliyorum. gecikmeler aslinda cok normal. bekleyebildigin kadar bekle. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. yetti gari dogurayim diyorsan , soyle iki saat gibi yurumeni tavsiye ederim.3. hamileligimde bunalmistim artik.Diyabetten dolayi eve gelen ebe bir kac saat yurursen , cabucak dogurursun demisti.2 saat araliksiz ama yavas yavas yurudum.Ertesi gun dogum yaptim :)) hem de ne dogum :)) her sey o kadar hizli oldu ki , evimizin hemen ustundeki hastaneye yetisemeyecektim :)))) pazar gunu yuruyus yaptigim parka , bir sonraki pazar bebegimle yurumeye gitmistim :)

    merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Ben doğum sancısından değil ama sırt ve bel ağrısından daha çok şikayet etmiştim :)
    Şeker fotoğraflarını bizlerle paylaştığın için sağol.
    Yeni bir bebek geliyor ve ben acayip heyecanlanıyorum :D

    YanıtlaSil
  13. Her şeyin kolay geçsin,sağlıkla ve mutlulukla kucakla sevgili bebişini :)

    YanıtlaSil
  14. Hülyacım doğurdunmu acaba şuan? Çok meraktayız... Benimde yakın arkadaşım doktor 9 Kasım demişti, 3 Kasım'da normal yolla oğlunu aldı kucağına. En kolay şekilde başaracaksın emin ol. Kalbim seninle... Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğurdum selen :)
      2 kasım sabahı sezaryenle dogum yaptım.

      Sil