1 Aralık 2013 Pazar

0-1 Ay En Çok Kullandığım Ürünler

Hamileyken alıp da kullanmadığım şey neredeyse yok ama bazı ürünler diğerlerinden daha çok "elime yapıştı". İşte iyi ki almışım dedirten ürünler.


- JJ Cole Diaper Caddy: Bunun Türkçesini bilemedim. Bez değişim malzemelerini derli tolu tutmaya yarayan bir kutucuk. 7-8 tane bez, ıslak mendil, Bioderma temizleme solüsyonu, pamuk, kağıt havlu, bir rulo tuvalet kağıdı, muhtelif kremler ve yağlar... Hepsini rahat rahat alan ve taşıması çok kolay bir ürün. 
Türkiye'de muadili bir kutucuk henüz görmedim ama ABD'den alışveriş yapma şansınız varsa bebek alışverişinizin en tepesinde buna yer açın derim. Günde 10 kere falan bez değiştirdiğimiz düşünülürse ne kadar işe yaradığını tahmin edersiniz. Gecenin bir vakti beni uyandırmadan bez değiştiren eşim "ya ne güzel aletmiş, karanlıkta o nerde, bu nerde diye aramadan kolayca bezini değiştirdim kızın" diyerek de durumu tescil etti.






- Weewell Sterilizatör- Avent Natural Pompa:  İda hanım ilk 15 gün miskinlikten iyi ememeyince sürekli süt artırmak ve kilo alımını artırmak için sağmak zorunda kaldım. Avent'in klasik elektrikli modeli de var bende ve bu natural seri, gözle görünür şekilde çok daha fazla süt çıkartıyor. Kablosunun daha uzun olması hareket serbestisi sağlıyor. Bir yandan sağarken öte yandan beşikteki yavruyu pış pışlayabiliyor ya da akıllı telefonda twitleri okuyabiliyorsunuz :)  Günde 1-2 kere biberonla süt verdiğimden sık sık bu aletleri yıkayıp steril etmek gerekiyor. Bunun için de Tuna'dakinin aksine tencerede kaynatma angaryası yerine sterilizatör kullanıyorum. Öncesinde ılık suda şu ürünle yıkayıp ardından makineye atıyorum. 5 dk'da cillop gibi oluyorlar. 




- Mothercare Beşik: Tuna'da doğumdan itibaren park yatak kullanmıştım ama bu sallanan beşik daha iyiymiş.Yatağımın dibine dek yanaştırıp gık dese duyup çabucak müdahale edebiliyorum. Müdahaleden kastım çoğu kez ağzına çabucak bir emzik tıkıştırmak :) Zira İda hanım da ayrı bir cins çıktı sağolsun. Her ağladığında emzireyim diyorum ama hatun çok uykusu varsa, karnı toksa asla ve kat'a emmiyor. 2-3 saatten önce acıkmıyor. Emince iki meme birden emip uzun süre emmek istemiyor.Uyanmalarının çoğu açlıktan değil gaz ya da kaka tahliyesi için kıvranmalardan ibaret. 40ından sonra değişir belki, bilemiyorum. 

 
 -Aden&Anais Müslin Bezler: Bunları da ABD'den sipariş etmiştim. Daha çok yaz bebekleri için uygun bir örtü ama çok amaçlı olduklarından muhakkak kullanım alanı buluyor. Biz yıkanma sonrası kurulama bezi olarak ve bir kez de oto koltuğu örtüsü olarak kullandık. Puset henüz hiç kullanmadım ama rahatlıkla yazın pusetin üstünü örtmek için kullanabilirsiniz. Türkiye'de bu kadar geniş ölçülerde ve desenli müslin bez sanıyorum yok. 


- Woombie Air Kundak: Ay bu ayrı bir postu hakediyor aslında. İda kızın gece 5 saat deliksiz uyumasını sağlayan bir alet. (Her zaman değil tabi ki) Klasik kundakların aksine kolları anne karnındaki gibi önde kavuşturulduğundan çok daha rahat uyuyor. Gazı-kakası varsa yatağa koyar koymaz uyanıyor hatun ama bir sıkıntısı yoksa ve kundaklayarak emzirip yatırdıysam güzel uyuyor. Bana bu kundağı soran çok olmuştu. Onlara da güzel bir haber vereyim. Çook sevdiğim bir arkadaşım bu kundakların distribütörlüğünü aldı. Yakında satışa çıkaracak ama isterseniz şimdiden FB sayfasını takibe alın ve satışa başlayınca kaçırmayın. 



-Wrap Sling: İyi ki bu işi yapıyorum dedirten bir ürün. İki farklı markanın da yani Boba'nın da Neko'nun da wraplerini kullanıyorum. Dışarda uzun süre dolaşacaksam Neko tercih ediyorum. Çünkü kumaşı daha AZ esnek olduğundan uzun süre taşımada bile bel-sırt ağrısı yaşamıyorum. Sımsıkı tutuyor bebeği. Eğer tİda'yı zırt pırt takıp çıkaracağım bir yere gideceksem ya da evdeysem de Boba kullanıyorum. Çünkü inanılmaz esnek ve bebeği yerleştirmek çok ama çok kolay. Tek dezavantajı benim gibi ufak tefek kadınlar için boyunun fazla uzun olması. Eğer uzun ya da kiloluysanız siz benim gibi belde çift sıra yapmazsınız. Evde bir sebepten uyuyamazsa ya da benim 10 dkda bir yatakta bebek pışpışlayamayacak kadar işim varsa ya da Tuna extra ilgi istiyorsa İda maymununu Boba wrap slinge takıp uyutuyorum ve üzerimden çıkarmadan bir süre vakit geçiriyorum. Yoksa emzir yatağa koy, vızırdasın gene emzir gene yatağa koy 10 dk sonra gene mıyyyaklasın.. İnsanın aklını kaçırtacak bir döngüye girmek an meselesi. İyi ki wrap sling diye bir alet varmış. İyi ki böyle lohusaların aklını kaçırmaktan alıkoyan bir ürün yapıyorum. Artık on yüz milyon kere daha içten öneriyorum annelere. "Ayol 5 mt kumaş kaç saatte sarılır" diyene de not: Benim wrapi sarıp bebeyi yerleştirmem en fazla 1 dakika sürüyor. Pratiğiniz arttıkça hızınız da artıyor.

 

5 yorum:

  1. Sizden aldığımız neko wrap sling inanılmaz işime yarıyor ve çok kullanıyorum. Hakikaten dünyanın en iyi icatlarından biri bence :) Hala bir pusetimiz yok desem? Hiç ihtiyaç duymadım bebek arabasına varsa yoksa sling :) Çok teşekkürler ve ben de herkese öneriyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bu arada oğlum 4,5 aylık ve ilk günden beri sling kullanıyoruz (ilk 3 ay halka sling kullandık şimdi Wrap sling kullanıyoruz)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş.Elinize sağlık
    Avent pompa çok ses çıkarmıyor sanırım beşikteki yavruyuda pışpışlayabildiğinize göre:) Birde kaç dakikada ne kadar süt sağabildiğinizi merak ediyorum.Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Hülya Hanım,
    Diaper Caddy ürününü ben de kullanmayı düşünüyorum. Rica etsem ürünün fiziksel özelliklerini biraz ayrıntılı anlatabilir misiniz? Örneğin görsellerde ürün mukavva gibi duruyor. Ürün mukavvadan mı imal edilme yoksa sert plastik mi? Ürünü yurt dışından sipariş edeceğimden dolayı sağlam değilse kargoda zarar görmesinden endişeleniyorum.

    Paylaşımlarınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mukavva gibi ama kalın değil. tek sorun katlanmadıgı için abdden gelirken cok shippnig odemek zorunda olmak. zatena rtık turkiyede var bu urun. toromanya.com ve tuniko.comdan alabilrisiniz

      Sil